T
TT.
Gjest
Enig med Griffenfeldt:Nytter ikke med audiofile evner når de merkantile evnene er lik null!
Litt kluss med bildekopi og denslags - har tross alt 1,5 eller mer i promille nå, men 2500,- er overført til konto 50100547500 (Leger uten grenser)Redd barna er bra, selv foretrekker jeg Leger uten grenser og en langt mindre kjent variant Dentistas sin fronteras (tannleger uten grenser, en langt mindre spansk/søramerikansk organisasjon). Gi dine egne penger til hvem du vil.
Men: Jeg tilbyr å betale/bøte for skaden. Spørsmålet er hva du krever.Menigheten er på plass ser jeg.. potensielle kjøpere har rett til å vite hva de risikerer om de velger å handle med Malmin! Ja han har bra produkter, men det hjelper lite når mann ser på kundebehandlingen folk får.
Jeg har også handlet forsterker av RM og har ikke opplevd annet enn topp og rask service. Kvittering fikk jeg også. Har fått med meg at ikke alle har fått opplevd dette og det er jo ikke bra, men vil tro andre firma også har noen slike saker? Men det er klart en blir litt skeptisk.Vurderte å kjøpe forsterkere av RM, men leste alle negative omtaler. Fant ut at det ikke var registrert noe firma og at kvittering ikke var vanlig.
Bor du i nærheten av RM, i samme by?Jeg har også handlet forsterker av RM og har ikke opplevd annet enn topp og rask service. Kvittering fikk jeg også. Har fått med meg at ikke alle har fått opplevd dette og det er jo ikke bra, men vil tro andre firma også har noen slike saker? Men det er klart en blir litt skeptisk.Vurderte å kjøpe forsterkere av RM, men leste alle negative omtaler. Fant ut at det ikke var registrert noe firma og at kvittering ikke var vanlig.
Jeg har kun handlet "in person" med RM og har som sagt ikke opplevd noe negativt. Har også fått utført diverse service/tilpasninger uten kostnad.
-Stein Ivar
Jeg har samme erfaring som Stein Ivar.Bor du i nærheten av RM, i samme by?Jeg har også handlet forsterker av RM og har ikke opplevd annet enn topp og rask service. Kvittering fikk jeg også. Har fått med meg at ikke alle har fått opplevd dette og det er jo ikke bra, men vil tro andre firma også har noen slike saker? Men det er klart en blir litt skeptisk.Vurderte å kjøpe forsterkere av RM, men leste alle negative omtaler. Fant ut at det ikke var registrert noe firma og at kvittering ikke var vanlig.
Jeg har kun handlet "in person" med RM og har som sagt ikke opplevd noe negativt. Har også fått utført diverse service/tilpasninger uten kostnad.
-Stein Ivar
Har fått intrykk av at de som har direkte kontakt med RM får god service mens de som bor andre steder i landet og bruker post ikke blir prioritert på samme måte som lokale kunder
Jeg bor i Oslo så det er ikke lange stubben med bil.Bor du i nærheten av RM, i samme by?Jeg har også handlet forsterker av RM og har ikke opplevd annet enn topp og rask service. Kvittering fikk jeg også. Har fått med meg at ikke alle har fått opplevd dette og det er jo ikke bra, men vil tro andre firma også har noen slike saker? Men det er klart en blir litt skeptisk.Vurderte å kjøpe forsterkere av RM, men leste alle negative omtaler. Fant ut at det ikke var registrert noe firma og at kvittering ikke var vanlig.
Jeg har kun handlet "in person" med RM og har som sagt ikke opplevd noe negativt. Har også fått utført diverse service/tilpasninger uten kostnad.
-Stein Ivar
Har fått intrykk av at de som har direkte kontakt med RM får god service mens de som bor andre steder i landet og bruker post ikke blir prioritert på samme måte som lokale kunder
I tillegg til mulig svart omsetning. Etter skatteloven kan faktisk kunden bli medansvarlig dersom tjenesten koster mer enn 10000.Dette er jo svindel, og burde vært anmeldt.Tar en lignende historie. Er vel en del verre.
Jeg kjøpte en 5 kanals effektforsterker til 50.000. Den tok plutselig fyr. Så den ble levert inn til fiksing. En enkel garantisak, tenkte jeg.
Så kom første unnskyldninga om at reparatøren hadde havnet på psykriatisk. Nøkkelen til verkstedet kunne ingen hente, for de ville ikke mase på familien eller reparatøren.
Men forsterkeren var ferdig.
Neste unnskyldning var at forsterkeren lå på den gamle butikken, og de hadde ikke fått henta alt utsyret enda.
Og så er eieren av denne butikken sykmeldt i lengre tid.
Etter enda mer masing er plutselig forsterkeren på reperasjon i England. Totalbrent og ingen garanti.
Argumentet til selger er at jeg ikke oppholdt meg i samme rom når det ble spilt og kameraten min holdt fjernkontrollen i handa. Det ble spilt omtrent 70 db. Men han mener at kameraten min har spilt for høyt. På noen høyttalere som lett spiller 110 db.
Fikk beskjed om å ta turen innover til Østlandet for en prat og en ordning. Så da tenkte jeg endelig-etter 7 år eller noe sånn.
Tilbudet var mildt sagt overraskende. Jeg skulle melde forsterkeren som brent en dag det var lyn og torden, så skulle butikken og verkstedet bekrefte denne teorien til forsikringa. Dette ble selvfølgelig aldri gjort og 50.000 gikk tapt.
R
Det er mange år siden jeg hørte noe av det RM laget men jeg husker det var bra. Når det er sagt, selvsagt er det et produkt av et firma.Det er viktig å huske at MI egentlig ikke er produktet av et firma, men en håndverker.
Et useriøst firma kalles dette. Legg merke til at dette er firmaet, ikke produktene fra det samme eller privatpersonen bak.Det er en person som står for alt, og dermed blir ting liggende når denne ene personen ikke er tilgjengelig av forskjellige grunner.
Se over.I og med at Musical Innovation ikke er et firma, men en person, syns jeg enkelte av innleggende her er på kanten.
Tiltredes. All sympati til personen bak produksjonen, men det blir feil å si at MI er en person, ikke et firma. Et enkeltmannsforetak, javel, men det fritar ikke personen bak firmaet fra de forpliktelser som følger med å selge sine produkter til folk. At han har valgt å etablere et enkeltmannsforetak, og ikke f.eks. et aksjeselskap, medfører dessverre for ham, at han står personlig ansvarlig med hele sin kapital.Det er mange år siden jeg hørte noe av det RM laget men jeg husker det var bra. Når det er sagt, selvsagt er det et produkt av et firma.Det er viktig å huske at MI egentlig ikke er produktet av et firma, men en håndverker.
Et useriøst firma kalles dette. Legg merke til at dette er firmaet, ikke produktene fra det samme eller privatpersonen bak.Det er en person som står for alt, og dermed blir ting liggende når denne ene personen ikke er tilgjengelig av forskjellige grunner.
Selv om produktet er bra og personen bak aldri så hyggelig så er det tullete å prøve å forsvare et firma som driver på dette viset.
Se over.I og med at Musical Innovation ikke er et firma, men en person, syns jeg enkelte av innleggende her er på kanten.
Hvis jeg har forstått det riktig, gjelder dette hvis det er betalt med kontanter. Betaler man med kort eller bruker nettbank, har man sitt på det tørre.I tillegg til mulig svart omsetning. Etter skatteloven kan faktisk kunden bli medansvarlig dersom tjenesten koster mer enn 10000.Dette er jo svindel, og burde vært anmeldt.Tar en lignende historie. Er vel en del verre.
Jeg kjøpte en 5 kanals effektforsterker til 50.000. Den tok plutselig fyr. Så den ble levert inn til fiksing. En enkel garantisak, tenkte jeg.
Så kom første unnskyldninga om at reparatøren hadde havnet på psykriatisk. Nøkkelen til verkstedet kunne ingen hente, for de ville ikke mase på familien eller reparatøren.
Men forsterkeren var ferdig.
Neste unnskyldning var at forsterkeren lå på den gamle butikken, og de hadde ikke fått henta alt utsyret enda.
Og så er eieren av denne butikken sykmeldt i lengre tid.
Etter enda mer masing er plutselig forsterkeren på reperasjon i England. Totalbrent og ingen garanti.
Argumentet til selger er at jeg ikke oppholdt meg i samme rom når det ble spilt og kameraten min holdt fjernkontrollen i handa. Det ble spilt omtrent 70 db. Men han mener at kameraten min har spilt for høyt. På noen høyttalere som lett spiller 110 db.
Fikk beskjed om å ta turen innover til Østlandet for en prat og en ordning. Så da tenkte jeg endelig-etter 7 år eller noe sånn.
Tilbudet var mildt sagt overraskende. Jeg skulle melde forsterkeren som brent en dag det var lyn og torden, så skulle butikken og verkstedet bekrefte denne teorien til forsikringa. Dette ble selvfølgelig aldri gjort og 50.000 gikk tapt.
R
Fine ord i julefreden. Men glad jeg slipper å finne fred etter å ha tapt masse penger - for noen visstnok hele 50k kr.Siden det er jul og freden senker seg, synes jeg det er på sin plass å balansere ulveflokken en smule. Pinnekjøttet damper, riskremen er klar, og det lyder godt i heimen av produkter produsert helt andre steder enn på Hokksund. Men folkens, hør her:
Å hevde at noen er svindler, bør underbygges mer enn ved løse rykter og påstander. Jeg synes en del av det som presenteres i tråden er særdeles nedrig, og kun basert i spekulasjoner. Det bør presiseres også at historien som gjengis av Focalius ikke nødvendigvis dreier seg om samme mann, dessuten inneholder den historien flere aktører som kan være svært delaktige i problematikken. Påstander om at googling fremfinner en rekke svindeldokumentasjon er videre direkte galt, og slikt burde vært slettet.
Det er rett at enkelte tilfeller medfører store utfordringer for den enkelte kundes tålmodighet, men fortsatt uten at det dreier seg om bevisste forsøk på unnaluring eller svindel. Igjen tror jeg noen bør gå i seg selv, og vurdere om det finnes andre veier ut av uføret, enn rene konfrontasjoner, gapestokk og til og med trusler.
Når det gjelder registrering av firma, har det seg slik at NUF er en tillatt forrretningsform. Denne er å sammenligne med AS, og er ikke et enkeltmannsforetak, ergo har den heller ikke personens egennavn.
Håper vi kan unngå denne typen uthengninger i fremtiden, det trekker forumet ned, og er oftest kontraproduktivt. Men jeg ønsker gjerne en god jul til dere alle, og håper det ordner seg for alle, trådstarter og Leger uten grenser inkludert!
Mvh
Håkon Rognlien
jeg har ikke påstått at det kommer en rekke svindeldokumentasjon ved Googling om vedkommende. KUN at første søkeresultat dukker vedkommendes navn opp og ordet svindel. Prøv å les nøye igjennom før du svarer.Påstander om at googling fremfinner en rekke svindeldokumentasjon er videre direkte galt, og slikt burde vært slettet.
Jeg siterer ditt tideligere innlegg, så vi er enige om hva som sto der:jeg har ikke påstått at det kommer en rekke svindeldokumentasjon ved Googling om vedkommende. KUN at første søkeresultat dukker vedkommendes navn opp og ordet svindel. Prøv å les nøye igjennom før du svarer.Påstander om at googling fremfinner en rekke svindeldokumentasjon er videre direkte galt, og slikt burde vært slettet.
Det er for meg hevet over tvil at denne måte å ordlegge seg på, bidrar til spekulasjonene. Og når jeg googler vedkommende (både med og uten "....") skjer ikke det du beskriver, det kommer opp kun hifi-relatert stoff, samt twitter og Linkedin etc. Legger jeg til + svindel, dukker denne tråden vi nå skriver i opp som en av de tidlige treff, ellers intet.Søker jeg navnet til vedkommende, er det første som kommer opp er XXXX XXXXXX SVINDEL.
Som Håkon Rognlien, pluss undertegnede, og sikkert flere har sjekket: Dette stemmer jo slett ikke, TT!jeg har ikke påstått at det kommer en rekke svindeldokumentasjon ved Googling om vedkommende. KUN at første søkeresultat dukker vedkommendes navn opp og ordet svindel. Prøv å les nøye igjennom før du svarer.Påstander om at googling fremfinner en rekke svindeldokumentasjon er videre direkte galt, og slikt burde vært slettet.
Mvh SaltySett fra mitt ståsted er dette nok et godt eksempel på at en bør holde slike saker unna forumet. Alle saker har to sider, og inntil en sak er godt belyst, og vi kan bekrefte at en sak er fremlagt sannferdig og fra alles sider, så kommer vi til å være ekstra strenge med slike tråder fremover.
Mvh
Høvdingen
Vel, sånn ser det ut når jeg skriver navnet i søkefeltet...
Vis vedlegget 234545
(Søkehistorikk er slettet, dette er 'live Google data'.)
Jada, mem det så sånn ut før denne tråden ble opprettet også men da pekte resultatet mot en annen lignende tråd her etter det jeg husker.@Class og KjellR:
Jeg vil understreke at dette er historikk over utførte søk, og sier ikke noe om resultatet av søkene.
Men dette vet dere sikkert.
Mvh Salty
Beklager, jeg burde ha sitert.Meaning? Jeg vet godt hvordan Google virker.
En bør vise til resultat av søk, ikke en historikk over utførte søk.Jepp, order 'svindel' poppet opp hos meg også. Førstesøk...
Okei, du er velkommen til å forklare meg hvordan google virker.Det kan virke som at ikke alle har fått med seg hvordan Google virker.
Mvh Salty
Etter over 30 år som IT-utvikler har jeg snappet opp noe her og der, RJEL.Okei, du er velkommen til å forklare meg hvordan google virker.Det kan virke som at ikke alle har fått med seg hvordan Google virker.
Mvh Salty