T-1's vegg resurrected

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.367
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er litt i det rastløse hjørnet om dagen... Nå har jeg endelig boltreplass jeg kan herje på som jeg vil. Å de siste dagene har nysgjerrigheten på et arc sett hvert påfallende stort. Kunne tenkt meg å prøvd mer krefter på tannoy. Ikke for at jeg ikke er fornøyd, men lysten på å prøve er veldig påtrengende for tiden.. :p er det noe å hente med mer krefter? Bør jeg følge jorwed sitt råd å faktisk greie å sitte stille i båten eller bare gunne på..

    Ellers er andre tips er velkommen!

    Snakket også litt med Sveinung på mala å han hadde noen gode alternativer . Gruble gruble... (Et ekte ilands problem)
    Jorwed anbefaler å sitte stille i båten ???;)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Er litt i det rastløse hjørnet om dagen... Nå har jeg endelig boltreplass jeg kan herje på som jeg vil. Å de siste dagene har nysgjerrigheten på et arc sett hvert påfallende stort. Kunne tenkt meg å prøvd mer krefter på tannoy. Ikke for at jeg ikke er fornøyd, men lysten på å prøve er veldig påtrengende for tiden.. :p er det noe å hente med mer krefter? Bør jeg følge jorwed sitt råd å faktisk greie å sitte stille i båten eller bare gunne på..

    Ellers er andre tips er velkommen!

    Snakket også litt med Sveinung på mala å han hadde noen gode alternativer . Gruble gruble... (Et ekte ilands problem)
    Jorwed anbefaler å sitte stille i båten ???;)
    Jeg er like rystet som deg... :p
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Er litt i det rastløse hjørnet om dagen... Nå har jeg endelig boltreplass jeg kan herje på som jeg vil. Å de siste dagene har nysgjerrigheten på et arc sett hvert påfallende stort. Kunne tenkt meg å prøvd mer krefter på tannoy. Ikke for at jeg ikke er fornøyd, men lysten på å prøve er veldig påtrengende for tiden.. :p er det noe å hente med mer krefter? Bør jeg følge jorwed sitt råd å faktisk greie å sitte stille i båten eller bare gunne på..

    Ellers er andre tips er velkommen!

    Snakket også litt med Sveinung på mala å han hadde noen gode alternativer . Gruble gruble... (Et ekte ilands problem)
    Jorwed anbefaler å sitte stille i båten ???;)
    Jeg er like rystet som deg... :p
    Unnskyld.
    Det kan ikke kureres.
    Det kan ikke stoppes.
    Det MÅ bare fortsette.

     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Er litt i det rastløse hjørnet om dagen... Nå har jeg endelig boltreplass jeg kan herje på som jeg vil. Å de siste dagene har nysgjerrigheten på et arc sett hvert påfallende stort. Kunne tenkt meg å prøvd mer krefter på tannoy. Ikke for at jeg ikke er fornøyd, men lysten på å prøve er veldig påtrengende for tiden.. :p er det noe å hente med mer krefter? Bør jeg følge jorwed sitt råd å faktisk greie å sitte stille i båten eller bare gunne på..

    Ellers er andre tips er velkommen!

    Snakket også litt med Sveinung på mala å han hadde noen gode alternativer . Gruble gruble... (Et ekte ilands problem)
    Jorwed anbefaler å sitte stille i båten ???;)
    Jeg er like rystet som deg... :p
    Unnskyld.
    Det kan ikke kureres.
    Det kan ikke stoppes.
    Det MÅ bare fortsette.

    Er så fett!! Men står de enda et par uker så jeg rekker å høre??
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.367
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De står. Da med Nelson Pass under panseret. Blir Über! :)
    Kult! Gratulerer! :) De der har jeg selv hatt lysst å prøve en stund. De har vel vært omsett noen ganger det siste året, og nå da de ble lagt for salg siste gangen var det uaktuelt. Høyttalerne har vel nå gått en hel runde fra Oslo til Trondheim til Rogaland, men jeg antar Nordre Follo ikke er endestasjonen. Ny runde snart :cool:;)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Får håpe fruen ikke blir for fornøyd med å ha fjernet "alt" fra stuen :p

    Videre i min forflytning til kjellern har fruen sett sitt snitt til å bli kvitt alt rasket mitt fra stua. Jeg er dypt fornærmet over at hu ikke setter pris på min plast hjort eller hva pokker det etterligner som har fulgt meg i flere år nå. Nips å annet rask har nå blitt pent plassert i bula. Jeg tror hu nesten er mer fornøyd enn meg med denne løsningen :p til stor fortvilelse er det for liten plass til "einar" over tv-en.. Så her sitter jeg å nyter litt vinyl mens jeg grubler på plassering av såkalt rask å småleser litt på forskjellige amper der ute..QUOTE]
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Får håpe fruen ikke blir for fornøyd med å ha fjernet "alt" fra stuen :p

    Videre i min forflytning til kjellern har fruen sett sitt snitt til å bli kvitt alt rasket mitt fra stua. Jeg er dypt fornærmet over at hu ikke setter pris på min plast hjort eller hva pokker det etterligner som har fulgt meg i flere år nå. Nips å annet rask har nå blitt pent plassert i bula. Jeg tror hu nesten er mer fornøyd enn meg med denne løsningen :p til stor fortvilelse er det for liten plass til "einar" over tv-en.. Så her sitter jeg å nyter litt vinyl mens jeg grubler på plassering av såkalt rask å småleser litt på forskjellige amper der ute..QUOTE]
    for å si det sånn så er hu ikke sammen med meg på grunn av kroppen min, så det tynnes vel ut i alternativer snart ;) halv feite gubber med fetisj for hifi er vel ikke høyest på ønskelisten til damene.. :p så når hu får stuet meg vekk i kjellern med annet rask kan hu sitte se på kjekke karer på tv uten å bli avslørt av meg :p
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    De står. Da med Nelson Pass under panseret. Blir Über! :)
    Kult! Gratulerer! :) De der har jeg selv hatt lysst å prøve en stund. De har vel vært omsett noen ganger det siste året, og nå da de ble lagt for salg siste gangen var det uaktuelt. Høyttalerne har vel nå gått en hel runde fra Oslo til Trondheim til Rogaland, men jeg antar Nordre Follo ikke er endestasjonen. Ny runde snart :cool:;)
    "Whats made i Follo, should stay in Follo"
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Endelig fredag! ;D

    Har ikke tenkt så mye på at det går å justere nivå på cheviot siden de ble plassert før jeg ble minnet på det i tråden til crosswind som har storebroren til cheviot. Økt nivå med 1,5 å satt på litt pink floyd :cool: da får vi se om det ble bedre eller ikke..
    20191115_190603.jpg
    Pink_Floyd_Atom_Heart_Mother_LP_x700.progressive.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Minste voffsen i huset er litt usikker på all støyen fra disse kassene.. mens eldste mann gjør som han pleier å daffe ved beina mine å nyte livet :cool:
    20191115_191450.jpg
    20191115_191536.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Får visst ikke lov å flytte inn i bula.. ikveld ryker årets første pinnekjøtt til på årlige kompis julebordet til.
    20191116_184626.jpg


    Ha en fortreffelig aften folks! :cool:
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Høsten er f@#% meg tung tid. Lange mørke triste dager på jobb! Syns det virker jævlig langt mellom helgene for tiden :p men nå som fredagen endelig er her igjen har fruen m unger benket seg foran tv-en å jeg har sneket meg ned i bula 8) drar igang kvelden med hva jeg mener er den beste skiva nirvana kom med. Deilig!
    20191122_170720.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Nei dette var rett og slett deilig! I en jobb der halve dagen er i tlf å resten av dagen i møter er det faktisk sinnsykt deilig med litt ego tid i bula :p god helg til deg også :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Unplugged er en fin skive, nesten like god som Nevermind. Mitt synspunkt selfølgelig..
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Den ligger fremme i spillekøen her. Ja en helt klart god nr 2 det ;)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Idag skulle egentlig ferden gå over fjellet for hyggelig samvær med musikk,øl og latter blant hififriends.. Har timet og tilrettelagt hele planen unntatt det å bli syk :mad: slått ut av et svært alvorlig tilfelle av mannfluensa :( men på turen var det også lagt opp til litt hifi handling.. men da vedkommende jeg skal handle med er like ivrig som meg har vi komt frem til at vi skal møtes på halvveien. Så putter innpå med Paracet å rikelig med drikke... så hvis noen ser to halv gamle gubber på fjellet som driver lyssky aktivitet om et par timer er det bare litt hifishopping ;) kanskje det kommer et bilde eller to ila dagen også.. om ikke manfluensaen tar knekken på meg å sender meg på sjukestua istede http://youtu.be/1qdcMY8F8oc
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Idag skulle egentlig ferden gå over fjellet for hyggelig samvær med musikk,øl og latter blant hififriends.. Har timet og tilrettelagt hele planen unntatt det å bli syk :mad: slått ut av et svært alvorlig tilfelle av mannfluensa :( men på turen var det også lagt opp til litt hifi handling.. men da vedkommende jeg skal handle med er like ivrig som meg har vi komt frem til at vi skal møtes på halvveien. Så putter innpå med Paracet å rikelig med drikke... så hvis noen ser to halv gamle gubber på fjellet som driver lyssky aktivitet om et par timer er det bare litt hifishopping ;) kanskje det kommer et bilde eller to ila dagen også.. om ikke manfluensaen tar knekken på meg å sender meg på sjukestua istede https://youtu.be/1qdcMY8F8oc
    Det var jo dumt:(

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.367
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan ikke være skikkelig mannflu når du klarer å kjøre bil. På den annen side, vi menn har jo ualminnelig mye høyere smerteterskel enn sutrete kvinner. Spennende å høre hva som kommer helt fra østenfor folkeskikken, men du er vel østers til du er tilbake :)

    Helt strålende det klippet om mannflu ;) Et lite tips; delete «s» i «https» når du legger ut.......
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Kan ikke være skikkelig mannflu når du klarer å kjøre bil. På den annen side, vi menn har jo ualminnelig mye høyere smerteterskel enn sutrete kvinner. Spennende å høre hva som kommer helt fra østenfor folkeskikken, men du er vel østers til du er tilbake :)

    Helt strålende det klippet om mannflu ;) Et lite tips; delete «s» i «https» når du legger ut.......
    Jeg vil ha meg frabedt insuniering om at dette ikke er ramme alvorlig! ;) Her sitter jeg i ull undertøy, foret bukse å strikka genser å fryser rassen av meg. Kjører land og strand i pjusk tilstand. Amundsen og andre oppdagelsesreisende kan ta seg en bolle. Her trosser jeg vær å vind for hifi hobbyen. Det er på grensen til ekstremsport ;)

    Bilder kommer etterhvert fra min ekstremtur! ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kan ikke være skikkelig mannflu når du klarer å kjøre bil. På den annen side, vi menn har jo ualminnelig mye høyere smerteterskel enn sutrete kvinner. Spennende å høre hva som kommer helt fra østenfor folkeskikken, men du er vel østers til du er tilbake :)

    Helt strålende det klippet om mannflu ;) Et lite tips; delete «s» i «https» når du legger ut.......
    Jeg vil ha meg frabedt insuniering om at dette ikke er ramme alvorlig! ;) Her sitter jeg i ull undertøy, foret bukse å strikka genser å fryser rassen av meg. Kjører land og strand i pjusk tilstand. Amundsen og andre oppdagelsesreisende kan ta seg en bolle. Her trosser jeg vær å vind for hifi hobbyen. Det er på grensen til ekstremsport ;)

    Bilder kommer etterhvert fra min ekstremtur! ;)
    Du er helt uten sidestykke i hi fi historien :):)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Kan ikke være skikkelig mannflu når du klarer å kjøre bil. På den annen side, vi menn har jo ualminnelig mye høyere smerteterskel enn sutrete kvinner. Spennende å høre hva som kommer helt fra østenfor folkeskikken, men du er vel østers til du er tilbake :)

    Helt strålende det klippet om mannflu ;) Et lite tips; delete «s» i «https» når du legger ut.......
    Jeg vil ha meg frabedt insuniering om at dette ikke er ramme alvorlig! ;) Her sitter jeg i ull undertøy, foret bukse å strikka genser å fryser rassen av meg. Kjører land og strand i pjusk tilstand. Amundsen og andre oppdagelsesreisende kan ta seg en bolle. Her trosser jeg vær å vind for hifi hobbyen. Det er på grensen til ekstremsport ;)

    Bilder kommer etterhvert fra min ekstremtur! ;)
    Du er helt uten sidestykke i hi fi historien :):)

    O
    Stemmer! ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    At jeg har handlet inn øl og indrefilet det plager deg ikke nevneverdig??? ;)

    O
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Jo, det gjør det! Denne turen har jeg gledet meg til, men tror ikke jeg er mye til godt selskap så den smaker nok bedre uten en sutrekopp som meg i hus ;) men det blir mye muligheter snart håper jeg. Da blir nok seskage med også
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jo, det gjør det! Denne turen har jeg gledet meg til, men tror ikke jeg er mye til godt selskap så den smaker nok bedre uten en sutrekopp som meg i hus ;) men det blir mye muligheter snart håper jeg. Da blir nok seskage med også
    Det går så fint så,vi tar det igjen når seskage blir med :)(har ikke kjøpt indrefilet) ;)

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.367
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jo, det gjør det! Denne turen har jeg gledet meg til, men tror ikke jeg er mye til godt selskap så den smaker nok bedre uten en sutrekopp som meg i hus ;) men det blir mye muligheter snart håper jeg. Da blir nok seskage med også
    Det går så fint så,vi tar det igjen når seskage blir med :)(har ikke kjøpt indrefilet) ;)

    O
    Skikkelig spenningstur å dra til, Evo! Du vet ikke hva du får å spise, du tror du vet hva det skal spilles på når du drar, men vet ikke hva det blir spilt på når du kommer :cool:;)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Æææsj, hva er alt det ekle hvite greiene for no? Fysj...
    20191129_123155.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Nok en handel gjennomført i mitt hifiliv. Denne gangen med en særdeles hyggelig kar som var ute etter samme forsterker som jeg har/hadde å jeg lukta på mere krefter. Forhandlingene var beinharde! Vi ble enig om at hvis begge er litt misfornøyd må det være en bra deal for oss begge :p lm overlevert fornøyd eier å jeg har hentet ca 100kg med forsterkeri... dette blir spennende å få i hus :)
    20191129_133342.jpg
    20191129_134945.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.367
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, gratulerer til begge! Det er vel to karer som ikke plages av en bøtte med mil i bilen for å få litt haifai i hus :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med ASR emitter 1 T-1
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn