T-1's vegg resurrected

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.404
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hoi, ja da har vi fått testet litt. en meget kjekk dag med besøk fra @Proffen og @erikr Erik har tatt på seg jobben med å justere pu, siden det er såpass med tiltak i meg at jeg har vett til å dra inn kompetansen ;) Gradoen er en merkelig sak. står helt frem i headshellet men nå spiller det musikk. veldig rundt i toppen kontra AT men med skikkelig fylde i bunn. Erik kan sakene sine å fikk det til på no time! så nå skal det frem med litt favoritter utover kvelden :D
    Vis vedlegget 776658
    Etter en tråd angående streamer der jeg heiv meg på bølgen å mene mitt om streamere tok Proffen utfordringen med å blindteste streamer, en Lumin D2. meget lekker sak. Proffen stilte gladelig opp med lumin under armen. så etter litt mas og tjas tok vi fatt på den høyst alvorlige oppgaven!
    Proffen har jeg truffet en gang tidligere der han åpnet hjemmet sitt for lytting på hans sitt oppsett. proffen fremstår som meget kunnskapsrik og erfaren innen hifiverden så dette måtte jo bli bra, å det ble det!
    Vis vedlegget 776660

Jeg har en Node 2. ikke like lekkert utseende på den :p

Testen ble utført via coax på min primaluna dac. Siden jeg var såpass bestemt på hva jeg mente på forhånd å proffen mente sitt lot jeg han ta lyttingen fra godstolen. Testen er så enkelt utført som at vi starter samme sang på hver vår streamer helt likt der jeg bytter bakpå dacen hvilke som er i bruk. proffen valgte musikken selv. først var jeg såpass artig at jeg latet som jeg byttet fra node til lumin, der hørte proffen forskjell. :unsure: etter det tok jeg 5 skifter, eller hoppet over skifter der han innbilte seg det ble byttet. av de 5 forsøkene traff proffen rett på 1. men om det er flaks eller rett må han kommentere selv. han skal få si sin mening så klart om testen :)
    Vis vedlegget 776659

Men alle tester må kvalitetssikres, så ved anledning skal jeg dra med noden min ut til Bergen vest for å teste i oppsettet til proffen :)

Konklusjon for min del: hvis jeg skal legge godviljen til kan jeg muligens høre at det blir antydning lysere i toppen med Lumin, men ikke helt sikker på at det stemmer. det eneste som kan forsvare et skifte i mitt oppsett på streamer må være brukervennlighet og utseende på streamer fremfor noen håp om bedring i lyd. her står jeg på mitt å mener dacen er viktigst. så de pengene skal jeg heller bruke på øl og vinyl.. :p

Nå skal det være sagt at dette er på et anlegg som kanskje farger mer enn andre, å at rør i både forsterker og dac ikke gjør forskjellene spesielt fremtredende å derfor vil være mer forskjell i et mer korrekt oppsett?

Hvis noen føler seg støtt av denne testen, er sterkt uenig osv er det lov, men jeg bryr meg ikke :p
    Kudos til dere som turte å blindteste.

Kan jo godt hende at der er (små) hørbare forskjeller. Men det er vel ikke akkurat på streamernivå at lydforskjellene er størst, tydeligvis. Hver og en må jo gjøre som de vil, men jeg har liten tro på at det er akkurat på streameren at man bør hive tusenlappene.

mvh

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.939
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takk for hyggelige timer i godt selskap, @T-1 og @erikr.
    Det er alltid hyggelig å komme seg ut, treffe nye hififrender og få erfaringer med andres oppsett.
    Og jeg var ikke fremmed for å legge haudet på hoggestabben i en uformell blindtest, der T-1 bevisst gikk inn for å lure meg.... :ROFLMAO:

Har nå, etter å ha returnert hjem, sittet og grublet en hel del......
    Fordi:
    Det er lenge siden jeg har brukt tid i sweetspoten på noe som fikk meg til å gruble seriøst over noe som både forvirret meg meget, og som jeg opplevde som meget merkelig.
    Ingen tvil om at T-1 har et kompetent oppsett med mange gode kvaliteter, og de nusselige små apekistene spilte med godt fundament, punch og god oppløsning. Særlig godt likte jeg fundamentet gjengivelsen av de dypere frekvenser.

Dagens tema var primært sammenlikning av streamere. Min Lumin D2 mot T-1`s Bluesound Node 2.
    Nå har jeg jo selv tidligere hatt en Node 2 i hus, og den gang spilte den omtrent jevnbyrdig med en Sonos Connect jeg hadde stående - begge oppkoblet på samme eksterne dac. De spilte også omtrent jevnbyrdig via Devialetens integrerte dac.
    Jeg skal ikke "banne" på at jeg har elefanthukommelse - til det har det runnet mye vann under broen.
    Det som imidlertid ikke var tvil om, var at der var markant forskjell mellom D2 og de to foran nevnte streamerne i MITT oppsett, både via ekstern dac og via Devialetens integrerte.....i favør D2 - noe flere enn meg har opplevd og bekreftet.
    Det var derfor mildt sagt forbausende at det var så liten opplevd forskjell mellom D2 og Node 2 i T-1`s oppsett. Så liten at vi nok blir nødt til å gjøre tilsvarende "stunt" i mitt oppsett i nær fremtid. Blir nok til at jeg forsøker meg litt i morgen allerede, men da med Sonos Connect som sammenlikning. Kommer nærmere tilbake til dette asap.

Det som imidlertid overrasket meg mest av alt i dag, var at jeg veldig langt på vei IKKE kjente igjen kvalitetene jeg har lært meg å kjenne og verdsette, og som D2 har å by på fra eget oppsett, i T-1`s......
    Jeg må nesten få dobbeltsjekket hvordan jeg opplever størrelse på lydbildet, bredde/høyde/dybde, pinpointingen (ikke det aller viktigste, men dog), kjøtt-og-blod-følelsen og "roen" i lydbildet i eget oppsett.

Det største mysteriet vil likevel bli hva som gjør at jeg sitter med disse inntrykkene etter dagens opplevelse.... Noen tanker.....?

Jeg ser frem til å fortsette utforskningen av mysteriene og overraskelsene jeg har forsøkt å skrive litt om.

mvh
    Proffen

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Dette var veldig kjekt @Proffen å for meg veldig interessant 🎶 jeg kan jo bare snakke for meg selv å egne erfaringer men jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg lytter med øyne i tillegg til ørene. Ser anlegget dass ut, er ikke opplevelsen like god hjemme hos meg om jeg ikke liker hele pakka. Feil? Kommer vel ann på øyne som ser🤷‍♂️ Fra den tid en bytter dac selv, kobler opp å setter på samme sang igjen skjer det mye i hodet. Å det er for meg underlig at alltid den dyreste vinner når det er snakk om sånt. Det er også alltid mer av alt når det byttes streamer eller kabler. Jeg betviler ikke at opplevelsen for den aktuelle er sann, men betviler at det er reelt. Så derfor blir det ekstrem spennende å sitte i en annen stor foran et annet anlegg å få testet igjen 😁🤙 å btw testen er høyst formel 🤷‍♂️🤪

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.187
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det å sammenligne streamere i et fremmed oppsett byr jo på visse utfordringer😉. Jeg hadde både Node og Lumin her i 2 uker før jeg solgte Noden,ikke et hav av forskjeller men det var nok til at jeg byttet😁

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Selvfølgelig, men så hørte ikke jeg forskjell heller, i mitt oppsett 🤷‍♂️ utgangspunktet for denne testen var i en tråd der det ble spurt om poeng å oppgradere der det ble lovet nirvana å bytte omtrent. Så hvordan man rettferdiggjør et bytte i eget oppsett av egen lommebok er en ting, men å love nirvana fordi man har for seg selv rettferdiggjør å bruke gitt sum på det er noe annet imo. Å her snakkes det ikke om eierglede, for den skal heller ikke undervurderes.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Men jeg kan selvfølgelig ta med noden over fjellet ved anledning så tester vi hos deg @Evo III 🤟🎶

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.939
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Kudos til dere som turte å blindteste.

Kan jo godt hende at der er (små) hørbare forskjeller. Men det er vel ikke akkurat på streamernivå at lydforskjellene er størst, tydeligvis. Hver og en må jo gjøre som de vil, men jeg har liten tro på at det er akkurat på streameren at man bør hive tusenlappene.

mvh
    Jepp, tkr. Det med "blindtesting" har vi jo vært gjennom tidligere, den gang vi sammenliknet komplette kabeloppsett.
    Jeg lurer jo ellers på om det hadde noen innvirkning at der via Node 2 ble spilt fra Tidal, mens det fra D2 ble spilt fra Qobus.....
    Men det som forvirret meg mest, var den subjektive opplevelsen av HVORDAN det låt, sammenliknet med her i heimen.....

Videre kan det jo hende at jeg også skal "forske" litt på hvordan D2 låter når man kjører signalet ut digitalt, kontra når man tar ut signalet via rca til forsterker.

mvh
    Proffen

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Men da stiller jeg med øl denne gangen 😁🍻🎶

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Fugærn ligger til siste tining, kraften koker, øl til kokken er funnet frem, tito & tarantula lager en deilig stemning fra stua🎶
    20211231_144845.jpg

Det blir stille og rolig idag som resten av jula egentlig har vært👌
    20211231_144850.jpg

20211231_144958.jpg

Screenshot_20211231-145014_BluOS.jpg

Å med det ønsker jeg alle som somler seg innom tråden her en fantastisk nyttårsfeiring og godt nyttår 🎉🎶
    Ser frem til å følge med videre i de mange tråder på diverse sprell i 2022🎉🎶🤙🍻

Ken-Nor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Antall liker
    5.298
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Fugærn ligger til siste tining, kraften koker, øl til kokken er funnet frem, tito & tarantula lager en deilig stemning fra stua🎶 Vis vedlegget 776876
    Det blir stille og rolig idag som resten av jula egentlig har vært👌 Vis vedlegget 776877
    Vis vedlegget 776878
    Vis vedlegget 776879
    Å med det ønsker jeg alle som somler seg innom tråden her en fantastisk nyttårsfeiring og godt nyttår 🎉🎶
    Ser frem til å følge med videre i de mange tråder på diverse sprell i 2022🎉🎶🤙🍻
    Godt nytt år!🤘

• Love
    Reaksjoner: T-1

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.890
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Godt nytt år 🍾✨
    1640963448084.gif

Her har du litt moves å øve på til kvelden 🤣

• Haha

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Fult igang med nytt år å masse kaos i hverdagen 👌 da er det jaggu godt med fredag å litt kaldt i glasset. Det er lengre lyst å lysten på å cruise bussen vokser. Da er det greit med litt cruise musikk på pop anlegget 🎶😎
    Screenshot_20220107-214429_BluOS.jpg
    the voice er igang også, men får ikke sett mer før fruen er hjemme igjen så da er det bare å nyte egentiden 😁🍻
    20220107_214413.jpg

Snart vår og cruising igjen 😁
    20210827_175254.jpg

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Ikveld blir det snurret litt fra jack white.
    20220108_214237.jpg
    20220108_214254.jpg
    Rett og slett en fantastisk musiker imo 👌🎶 men innspillingene derfra er litt sånn passe på endel så da passer gradoen ekstremt bra igrunn. Runder av i toppen å fyller på i bunn. Overraskende nok passer gradoen til litt rølp og rock her hvertfall 🎶👌

I jula vant fruen en hopptimist 🤷‍♂️ å som de skrotnissene vi er fikk den hedersplass i stuen som stativ til headsettet mitt 😆🎶
    20220108_214348.jpg

Mens noen jåler opp kåken sinn fra diverse interiørblader fyller vi opp med rask som får oss til å smile 👌😁
    Flyttet hele anlegget og tven 50cm til venstre når nye sofaen kom i hus, da var fruen kjapp til å fylle opp ledig plass med mer greier... finner ikke en ledig plass hos oss😆
    20220108_214449.jpg

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.939
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Skal klirre godt i glasset når du guffer på litt i stuen der, ja, T-1....... 😂

mvh
    Proffen

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Fått på filtmatte på snurra idag. Takk til @erikr 👌😁 da må det jo spilles litt musikk 😁 Gradoen gjør jobben med bravur for tiden.
    20220110_185111.jpg

Litt jack white med blunderbuss først ikveld 🎶
    20220110_185134.jpg

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Planen er nytt plinth til lencoen på sikt. Har vurdert å lage selv, men lenco guruen anbefaler å bestille ferdig så blir nok et sånt på sikt :
    Screenshot_20220110-191239_Messenger.jpg

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Jo nå så! Takk for tipset 🤙 de gutta er ok å følge med på. Litt kvalitet i arbeidet å ikke bare sparkel å annet sjafs

• Haha
    Reaksjoner: TT.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Kjente plutselig igjen det headshellet! Låter det greit med treheadshell og PU med trehus?

mvh
    Hm ja, men har ikke andre å sammenligne med da de andre som ligger her er blytunge å funker ikke. Bør egentlig få tak i et enda lettere. Etterhvert..

Gradoen er helt annerledes enn andre jeg har eid, men den funker til mye av rølpet jeg spiller så kan leve godt med det som det står en stund 🎶😁

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.404
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hm ja, men har ikke andre å sammenligne med da de andre som ligger her er blytunge å funker ikke. Bør egentlig få tak i et enda lettere. Etterhvert..

Gradoen er helt annerledes enn andre jeg har eid, men den funker til mye av rølpet jeg spiller så kan leve godt med det som det står en stund 🎶😁
    Jeg tror at du vil slite med å finne noe headshell som er vesentlig lettere enn det på bildet. Kontrollveide for moro skyld, og fant bare ett headshell i skrinet mitt som var lettere:

0D6E8508-21EA-4E38-920E-C65AA8A680E7.jpeg

Og det var hele ett gram lettere. Hvis du vil teste det, gi meg et ord.

Mvh

• Love

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Det er jo supert 🤩Vi tar opp tråden på det når jeg kommer på lytting 😁🎶

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Enig! Hadde nok valgt camping istedenfor seter baki, men bagateller. Er nok en mill eller 2 for den der ferdig.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.994
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Var på tur hos @tkr Igår😁🎶

Klipper inn fra det jeg skreiv i tråden fra siden hans siden jeg er litt lat 🤷‍♂️

Takk for meg, å takk for en kjekk kveld ute på Sotra 🎶 dette anlegget har jeg gledet meg til å høre lenge. Nå er ikke jeg den flinkeste på å formidle lydinntrykk, men må jo greie å mene noe uansett 🎶 først må jeg jo si at den platespilleren er helt rå! Men langt utenfor mitt kompetanse området 😆 3 armer å 3 forskjellige men gode pickuper. Jeg tok med the white stripes og kings of leon da jeg ville høre disse på denon 103, men nå er dette en 103 på steroider deluxe 👌 så ikke sammenlignbare igrunn. Dette spilte musikk med stor M! 🎶
    20220116_173444.jpg

Her har tkr mulighet å tweeke lyden etter egen smak å det er jo interessant. I forhold til hva jeg pleier lytte til ville nok jeg hatt fokus på mer bunn, men likevel var helheten veldig bra med fin mellomtone og akkurat passe topp 🎶 dette spiller engasjerende, levende og riktig. Men som det er satt opp er det tydelig at tung rock og metall ikke er det tkr pleier bry seg med 🤦‍♂️🤷‍♂️🤪 men vokal kommer flott frem sammen med resten av detaljene i lyden. Dette kunne jeg virkelig levd med. Unntatt spillern da, for der hadde jeg nok knotet det til 😆 en arm å enklere er nok mer i min gate 🎶

Som vist på bilde var ikke katten eller de andre like imponert over musikkvalget mitt😆🎶
    20220116_173053.jpg

Høyttalerene og resten er jo meget lekre saker plassert i et meget trivelig hjem der det var duket for god stemning fra vi kom inn hos tkr 🎶
    20220116_173416.jpg

20220116_173429.jpg

20220116_173359.jpg

20220116_173452.jpg

Kaffe, kaker å shitpreik fikk vi også tid til 🤷‍♂️
    20220116_191544.jpg

Har grublet igjennom dagen på inntrykk jeg fikk igår. Ser absolutt nytten av å kunne tweeke lyden til egne preferanser 👌 men vel hjemme foran anlegget konkluderer jeg med at det er ikke noe jeg drister meg utpå. Jeg hadde nok tweeket mer enn jeg hadde lyttet så jeg fortsetter med satte rammer 🤷‍♂️🤪🎶 men veldig kjekk kveld!! Takk for lytten @tkr 😁🎶

Neste stopp er hos @Proffen Ila noen uker. Hifi livet er et slit altså!!

IvarT

Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.032
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Spennende! Tydeligvis pakket av noen som "vet hvordan" ;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn