tkr
Æresmedlem
- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 30.404
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
Kudos til dere som turte å blindteste.Hoi, ja da har vi fått testet litt. en meget kjekk dag med besøk fra @Proffen og @erikr Erik har tatt på seg jobben med å justere pu, siden det er såpass med tiltak i meg at jeg har vett til å dra inn kompetansen Gradoen er en merkelig sak. står helt frem i headshellet men nå spiller det musikk. veldig rundt i toppen kontra AT men med skikkelig fylde i bunn. Erik kan sakene sine å fikk det til på no time! så nå skal det frem med litt favoritter utover kvelden
Vis vedlegget 776658
Etter en tråd angående streamer der jeg heiv meg på bølgen å mene mitt om streamere tok Proffen utfordringen med å blindteste streamer, en Lumin D2. meget lekker sak. Proffen stilte gladelig opp med lumin under armen. så etter litt mas og tjas tok vi fatt på den høyst alvorlige oppgaven!
Proffen har jeg truffet en gang tidligere der han åpnet hjemmet sitt for lytting på hans sitt oppsett. proffen fremstår som meget kunnskapsrik og erfaren innen hifiverden så dette måtte jo bli bra, å det ble det!
Vis vedlegget 776660
Jeg har en Node 2. ikke like lekkert utseende på den
Testen ble utført via coax på min primaluna dac. Siden jeg var såpass bestemt på hva jeg mente på forhånd å proffen mente sitt lot jeg han ta lyttingen fra godstolen. Testen er så enkelt utført som at vi starter samme sang på hver vår streamer helt likt der jeg bytter bakpå dacen hvilke som er i bruk. proffen valgte musikken selv. først var jeg såpass artig at jeg latet som jeg byttet fra node til lumin, der hørte proffen forskjell. etter det tok jeg 5 skifter, eller hoppet over skifter der han innbilte seg det ble byttet. av de 5 forsøkene traff proffen rett på 1. men om det er flaks eller rett må han kommentere selv. han skal få si sin mening så klart om testen
Vis vedlegget 776659
Men alle tester må kvalitetssikres, så ved anledning skal jeg dra med noden min ut til Bergen vest for å teste i oppsettet til proffen
Konklusjon for min del: hvis jeg skal legge godviljen til kan jeg muligens høre at det blir antydning lysere i toppen med Lumin, men ikke helt sikker på at det stemmer. det eneste som kan forsvare et skifte i mitt oppsett på streamer må være brukervennlighet og utseende på streamer fremfor noen håp om bedring i lyd. her står jeg på mitt å mener dacen er viktigst. så de pengene skal jeg heller bruke på øl og vinyl..
Nå skal det være sagt at dette er på et anlegg som kanskje farger mer enn andre, å at rør i både forsterker og dac ikke gjør forskjellene spesielt fremtredende å derfor vil være mer forskjell i et mer korrekt oppsett?
Hvis noen føler seg støtt av denne testen, er sterkt uenig osv er det lov, men jeg bryr meg ikke
Kan jo godt hende at der er (små) hørbare forskjeller. Men det er vel ikke akkurat på streamernivå at lydforskjellene er størst, tydeligvis. Hver og en må jo gjøre som de vil, men jeg har liten tro på at det er akkurat på streameren at man bør hive tusenlappene.
mvh