Mute
Hi-Fi entusiast
Nye serien
Vedlegg
-
73 KB Visninger: 704
Moro! Blir vel moro når du får de justert den siste biten og! Er det likesidet trekant?tottla skrev:Føler jeg har begynt å utnytte endel av potensialet til høyttalerne etter mye flyttinger og justeringer av plassering har jeg funnet en ok plass for høyttalerne. Lytterommet mitt er ikke helt opptimalt merker jeg, T+A'ene trenger mye sideplass for at de åpner seg.... Skal jeg sammenlikne lyden jeg har nå med lyden av Proacene, vil jeg si at lyden går i favør T+A på alle punkter bortsett i fra holografien.... (mulig dette kan rettes på ved noe mer justeringer....) Uansett,, jeg er kjempefornøyd ;D ;D ;D
Piano lyden er det beste jeg noe jeg har hørt
Foreløpig er de stilt til en likesidet trekant.Skink_123 skrev:Moro! Blir vel moro når du får de justert den siste biten og! Er det likesidet trekant?tottla skrev:Føler jeg har begynt å utnytte endel av potensialet til høyttalerne etter mye flyttinger og justeringer av plassering har jeg funnet en ok plass for høyttalerne. Lytterommet mitt er ikke helt opptimalt merker jeg, T+A'ene trenger mye sideplass for at de åpner seg.... Skal jeg sammenlikne lyden jeg har nå med lyden av Proacene, vil jeg si at lyden går i favør T+A på alle punkter bortsett i fra holografien.... (mulig dette kan rettes på ved noe mer justeringer....) Uansett,, jeg er kjempefornøyd ;D ;D ;D
Det ble brukt spikes her ja. La elementene kjøre seg skikkelig inn før du begynner med nye utskiftinger. De tar lang tid å spille inn.tottla skrev:Dette kan jeg tenke meg lyder særs godt ;D ;D
Etter jeg fikk T+A høytalerne i hus har jeg begynt å ta fram den klassiske musikken min igjen!! Låter helt utroligt
Ser du bruker Burmester forsterker, noe av den samme lydsignaturen (av det jeg kan oppfatte) som min Adyton! Jeg vurderer å bytte til en Rør-pre, tror ht'ene passer godt til rør..
Bruker du spikes under ht? Under mine ht. er det filt-klosser, skal forsøke med tradisjonell spikes i håper om å få enda luftigere lyd.....
Effektrinnet eller den integrerte?bjornh skrev:Er det noen her som har kjennskap til T+A Pulsar 1530 R?
Jeg har den integrerte hvis det var den du tenkte på.Skink_123 skrev:Effektrinnet eller den integrerte?bjornh skrev:Er det noen her som har kjennskap til T+A Pulsar 1530 R?
34.995 for effektrinnet og 37.995 for den integrerte.bjornh skrev:Hva kostet den ny opprinnelig?
tuco skrev:Du har nok rett i at dette er typiske sweetspothøytalere, har hatt tci2e i litt over et år og er helt enig i observasjonen.Holmium skrev:Hørte en modell på OHC. Kan ha vært Criterion TCI 2E, men er ikke helt sikker. Det låt i hvert fall meget bra, men føltes som en typisk "sweet spot"-høyttaler. Antar dette var sterkt relatert til diskantløsningen. Alt i alt en hyggelig opplevelse.
Selv har jeg kun signal- og høyttalerkabler fra T+A, kabler som ikke gjør stort av seg.
tuco
Håper du har fått plassert HT dine ordentlig nå?Føler jeg har begynt å utnytte endel av potensialet til høyttalerne etter mye flyttinger og justeringer av plassering har jeg funnet en ok plass for høyttalerne. Lytterommet mitt er ikke helt opptimalt merker jeg, T+A'ene trenger mye sideplass for at de åpner seg.... Skal jeg sammenlikne lyden jeg har nå med lyden av Proacene, vil jeg si at lyden går i favør T+A på alle punkter bortsett i fra holografien.... (mulig dette kan rettes på ved noe mer justeringer....) Uansett,, jeg er kjempefornøyd
Er ikke helt i mål ennå,, dog, en annen ting med høytalerne er at de MÅ ha topp elektronikk i forkant for å yte. Har selv problemer med noe elektornisk støy fra forsterkerne, planlegger å sende dem på en service om ikke lenge så dette problemet regner jeg med blir borte.oyvjorge skrev:tuco skrev:Du har nok rett i at dette er typiske sweetspothøytalere, har hatt tci2e i litt over et år og er helt enig i observasjonen.Holmium skrev:Hørte en modell på OHC. Kan ha vært Criterion TCI 2E, men er ikke helt sikker. Det låt i hvert fall meget bra, men føltes som en typisk "sweet spot"-høyttaler. Antar dette var sterkt relatert til diskantløsningen. Alt i alt en hyggelig opplevelse.
Selv har jeg kun signal- og høyttalerkabler fra T+A, kabler som ikke gjør stort av seg.
tuco
Har selv vært så heldig å få kjøpe disse HT jeg også. Etter litt flytting har jeg/vi kommet frem til at de må vinkles ganske mye inn. Opplevde at vokalen til Kari B og andre blir litt for tjukk, og tror det kommer av mellomtoneelementet som antageligvis har ganske lite spredning. Diskantelementet virker som det sprer veldig bra. Utrolig bra HT når man kommer til riktig plassering. Disse HT er de jeg har hatt minst problemer med i mitt vanskelige lytterom. Tørr og kontant bass med smekk, flott vokal og mellomtone med kropp og utrolig luftig i toppen uten antydning til å være skarp.
Håper du har fått plassert HT dine ordentlig nå?Føler jeg har begynt å utnytte endel av potensialet til høyttalerne etter mye flyttinger og justeringer av plassering har jeg funnet en ok plass for høyttalerne. Lytterommet mitt er ikke helt opptimalt merker jeg, T+A'ene trenger mye sideplass for at de åpner seg.... Skal jeg sammenlikne lyden jeg har nå med lyden av Proacene, vil jeg si at lyden går i favør T+A på alle punkter bortsett i fra holografien.... (mulig dette kan rettes på ved noe mer justeringer....) Uansett,, jeg er kjempefornøyd
Kan visst være litt stor forskjell i gain mellom rør og transistor. Men har ikke opplevd det selv. Rør i for'en er et must for skikkelig holografi, emm.tottla skrev:Jommen begynner det å skje noe nå!! Magien begynner å komme for alvor! Lurer på om jeg skal tørre å bytte ut Modus Pre'en med en rør-pre,, for å hente ut yttligere dynamikk i mellomtonen???
Noen her med erfaringer fra å benytte rør-pre mot transistor effektforsterker??
Ser jo mildt sagt vakkert ut!tuco skrev:Nye monoblokker fra T+A:
http://www.taelektroakustik.de/index.php?id=45&artikelId=452&sorting=99776&P=2&webgruppe=13&L=1
Stilige saker! Lurer på hvor mye de ligger på
tuco skrev:Nye monoblokker fra T+A:
http://www.taelektroakustik.de/index.php?id=45&artikelId=452&sorting=99776&P=2&webgruppe=13&L=1
Stilige saker! Lurer på hvor mye de ligger på