Da var kvelden kommet for litt T-amping, fikk den her om dagen noe som gir en drøy ukes leveringstid, klager ikke på det tross litt sutring fra selgers ang håpløse forhold i Hong Kong Post, fikk pakka via Swisspost.
Lagde et høyst provisorisk oppsett med et par gode phonoplugger noen ledningstubber og batteripakke fra dykkerlykta (10 cellers NIMH 10AH) spenningen målte 12,9 V og falt ikke noe nevneverdig under testen.
Koblet liksågodt opp den lille stakkaren på mine HF er som ikke er optimalt da de ikke sier nei til flere hundre watt og tunge strømforsyninger. til vanlig bruker jeg en Zapsolute 42W klass a med 500VA - 220000mF strømforsyning, noe urettferdig konkurranse mao
Uansett , test er test,
Første inntrykk er at dette ikke var dårlig ikke i det hele tatt, det låter egentlig ganske bra.
mellomtonen er kanskje det som er sterkest, diskanten er ikke ekstremt oppløst men den passer flott inn sammen med resten av lydbildet, bassen kan ikke akkurat kalles kraftfull men forsterkeren sliter ikke av den grunn , den spiller bare med litt redusert fart lengst ned.
Etter en stund kommer forskjellene mere til kjenne:
Mellomtonen er sterkest og flørter en del (bedre enn Zapen? hmm)
diskanten er behagelig (litt mindre oppløst en Zapen men bedre å lytte til)
bassen er brukbar til litt rock og pop men her smalner lydbildet inn (mangler kraft og dynamikk)
alt under 100hz er tilnærmet borte (pga tungdrevne høytalere)
lydbildet er mye smalere og mangler pondus
T-ampen har ikke skuffet overhodet og med rette høyttalere må dette låte som dynamitt, gleder meg til å bygge noen små fulltone bokhyllebokser.
Fun, bortsett far at Zappen er blitt utfordret av en lilleputt, hmmm selge ???