Takk for besøket hos Andervik Audio på Hi-Fi messa 2019

Det var mye jobb med rigging, bæring og tuning av rom, varmt og veldig hektisk, og jeg tenkte på fredag kveld at dette gjør jeg ikke igjen.
Men når søndagen gikk mot slutten og det hadde vært mange hyggelig besøkende innom, mange som fortalte oss at de syntes vi hadde messens beste lyd, flere som syntes det var det best de noen gang hadde hørt og også noen som applauderte etter enkelte av kuttene vi spilte, så føltes det mye mindre slitsomt, og jeg må tar en revurdering. Kanskje vi kommer et annet år også. :)
Det ble ikke så mye tid til å snakke med folk underveis dessverre. Men hvis det er noen som har spørsmål om akustikk, utstyret vi brukte eller har lyst til å lytte mer på Respons eller Mola Mola så ta kontakt.

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
2.002
Torget vurderinger
68
Kan du liste opp elektronikken som ble benyttet?

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
1.506
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
24
Du må definitivt tilbake.
Dårlige rom er vi vant til, men Responsene har en veldig god klang, og var helt klart min favoritt blant de som var nogenlunde greit priset.
Det var lett å høre her hva som bor i en god høyttaler.

peraaserud81

Medlem
Ble medlem
01.02.2008
Antall liker
4
Dette var etter mine ører det rommet som spilte best! Godt jobba??????

bk007

Medlem
Ble medlem
30.10.2014
Antall liker
4
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
1
Sier meg enig i at dere har best lyd på messa.
Messa blir ikke like bra uten dere!

Balle Clorin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
2.358
Torget vurderinger
1
Nytting å lære hvor mye demping av rom som egentlig skal til

Andervik Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
135
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
10
Nytting å lære hvor mye demping av rom som egentlig skal til
Ja en kan godt dempe mye. Det er en utbredt oppfatning at om en demper for mye mister en oppløsningen. Det er min erfaring at dette ikke er riktig, snarere tverdt imot. Oppløsningen kommer ikke fra veggene i rommet ditt, den kommer fra høyttalerne og det foran selvfølgelig inkludert opptaket. Det er akustikken i rommet der musikken ble tatt opp jeg ønsker å høre, ikke akustikken i lytterommet som er den samme på hvert opptak og farger over akustikken på opptaket så en ikke kommer så "nær" innspillingen. Men det er viktig å dempe jevnt over hele frekvensområdet.

Informasjon om bruker

Andervik Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
135
Link til alle artikler
55
Andervik Audio sine annonser
Bransjenyheter
Sounds Of Science akustikkprodukter bestilles 27.11.2020

Sounds Of Science akustikkprodukter bestilles 27.11.2020

• 0
Sender ny bestilling av Sounds Of Science akustikkprodukter 27.11.2020. Har du lyst til å forbedre akustikken din i høstmørket er det bare å hive seg på innen fredag 27.11. Sofsci har også kommet...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Kula lansering. Integrert forsterker med optional DAC og RIAA

Mola Mola Kula lansering. Integrert forsterker med optional DAC og RIAA

• 0
Mola Mola Kula Lansering. Nyutviklet integrert forsterker med mulighet for tilvalg av Tambaqui dac, og programmerbar RIAA innebygget. Kula er basert på Makua preampen med et nyutviklet effekttrinn...
Fortsett
Bransjenyheter
John Darko Audio tester Mola Mola Tambaqui mot DCS Bartok

John Darko Audio tester Mola Mola Tambaqui mot DCS Bartok

• 11
John Darko har testet disse to high-end dacene mot hverandre i tre måneder. Prisen på Tambaqui er 108000,- Bartok 169500,- Hvis du er interessert i hva han mener om lyden i de to enhetene kan du...
Fortsett
Bransjenyheter
PPA Studio OCXO Dual og Quad switch

PPA Studio OCXO Dual og Quad switch

• 11
Har du kjøpt en fin streamer eller musikkserver med nettverk direkte tilkoblet? Da kan du glede deg over å ha muligheten til en betydelig lydforbedring ved å benytte en av dissse switchene. De...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny usb kabel fra Paul Pang Audio

Ny usb kabel fra Paul Pang Audio

• 0
Platinum usb kabel er et nytt produkt fra Paul og erstatter hans fantastiske Red Separate usb kabel. Den leveres som standard i 1,2 meters lengde og koster da 5800,- inkl. mva. Kabelen har nått...
Fortsett
Bransjenyheter
Sounds Of Science akustikkprodukter bestilles 27.09.2020

Sounds Of Science akustikkprodukter bestilles 27.09.2020

• 0
.Sender ny bestilling av Sounds Of Science akustikkprodukter 27.09.2020. Har du lyst til å forbedre akustikken din i høstmørket er det bare å hive seg på innen søndag. Sofsci har også kommet med...
Fortsett
Topp Bunn