Takk for besøket hos Andervik Audio på Hi-Fi messa 2019

Det var mye jobb med rigging, bæring og tuning av rom, varmt og veldig hektisk, og jeg tenkte på fredag kveld at dette gjør jeg ikke igjen.
Men når søndagen gikk mot slutten og det hadde vært mange hyggelig besøkende innom, mange som fortalte oss at de syntes vi hadde messens beste lyd, flere som syntes det var det best de noen gang hadde hørt og også noen som applauderte etter enkelte av kuttene vi spilte, så føltes det mye mindre slitsomt, og jeg må tar en revurdering. Kanskje vi kommer et annet år også. :)
Det ble ikke så mye tid til å snakke med folk underveis dessverre. Men hvis det er noen som har spørsmål om akustikk, utstyret vi brukte eller har lyst til å lytte mer på Respons eller Mola Mola så ta kontakt.

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
2.427
Torget vurderinger
75
Kan du liste opp elektronikken som ble benyttet?

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.193
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Du må definitivt tilbake.
Dårlige rom er vi vant til, men Responsene har en veldig god klang, og var helt klart min favoritt blant de som var nogenlunde greit priset.
Det var lett å høre her hva som bor i en god høyttaler.

peraaserud81

Medlem
Ble medlem
01.02.2008
Antall liker
68
Dette var etter mine ører det rommet som spilte best! Godt jobba??????

bk007

Medlem
Ble medlem
30.10.2014
Antall liker
17
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
1
Sier meg enig i at dere har best lyd på messa.
Messa blir ikke like bra uten dere!

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.432
Torget vurderinger
2
Nytting å lære hvor mye demping av rom som egentlig skal til

Andervik Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
395
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
12
Nytting å lære hvor mye demping av rom som egentlig skal til
Ja en kan godt dempe mye. Det er en utbredt oppfatning at om en demper for mye mister en oppløsningen. Det er min erfaring at dette ikke er riktig, snarere tverdt imot. Oppløsningen kommer ikke fra veggene i rommet ditt, den kommer fra høyttalerne og det foran selvfølgelig inkludert opptaket. Det er akustikken i rommet der musikken ble tatt opp jeg ønsker å høre, ikke akustikken i lytterommet som er den samme på hvert opptak og farger over akustikken på opptaket så en ikke kommer så "nær" innspillingen. Men det er viktig å dempe jevnt over hele frekvensområdet.

Informasjon om bruker

Andervik Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
395
Link til alle artikler
97
Andervik Audio sine annonser
Bransjenyheter
Feversound har testet Mola Mola Tambaqui dac

Feversound har testet Mola Mola Tambaqui dac

• 4
Dette er en grundig test av Mola Mola Tambaqui dacen, og gir også en god teknisk beskrivelse av den unike konstruksjonen. Testen er fra Hong Kong, men er tekstet på engelsk. Er du på jakt etter ny...
Fortsett
Bransjenyheter
HiFiKnights har testet Mola Mola Lupe riaa

HiFiKnights har testet Mola Mola Lupe riaa

• 0
Lupe surprised me right from the start because of how natural, warm, and palpable Sebastian Riedel (and the rest of the crew) sounded. The presentation with the Dutch device was also almost...
Fortsett
Bransjenyheter
SELLARZ AUDIO TECHNOLOGI LAN-FILTER LNF-10GCMF, Ny verson, full returrett hvis ingen lydforbedring

SELLARZ AUDIO TECHNOLOGI LAN-FILTER LNF-10GCMF, Ny verson, full returrett hvis ingen lydforbedring

• 0
Ny utgave med common mode choke på begge sider. Vilkårlig hvilken vei filteret settes inn, fungerer like godt begge veier. Dette filteret har høykvalitetskomponenter i alle ledd...
Fortsett
Bransjenyheter
HifiMike tester Mola Mola Kula integrert forsterker mot Devialet 440Pro

HifiMike tester Mola Mola Kula integrert forsterker mot Devialet 440Pro

• 1
MOLA MOLA Kula har overbevist meg fullstendig. MOLA MOLA Kula setter nye standarder i verden av high-end lyd skriver Michael-Alexander Schindler "StereoMike" etter å ha sammenlignet Mola Mola...
Fortsett
Bransjenyheter
Respons Jussi endelig tilbake i demo

Respons Jussi endelig tilbake i demo

• 0
Respons Jussi er endelig tilbake i demo etter flere ukers ventetid. Du er velkommen til prøvelytting, gjerne også kveld eller helg. Ta kontakt for å avtale tidspunkt, også om du har vurdert...
Fortsett
Bransjenyheter
Farad Super 3 powerkit til Nordost Qnet network switch

Farad Super 3 powerkit til Nordost Qnet network switch

• 2
Qnet switchen leveres med et "veggvorte" powersupply med stort forbedringspotensiale, og konvertering til Farad Super 3 power vil gi en verdifull forbedring av lyden. Farad powersupplies tilbyr nå...
Fortsett
Topp Bunn