dedekam
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 12.07.2006
- Antall liker
- 18
har ikke hørt de selv, men har forelsket meg pladask i de allikevel..har kun sett de på Stereofil
Sikkert derfor merket har eksistert så kort tid...noe av fasinasjonen kan sikkert tilskrives coax løsningen hvor underbevisstheten spiller deg et puss "diskanten sitter i et høl under wooferen på samme plass derfor integrerer sikkert godt og er en punkktilde...." men som selvfølgelig er en helt elendig løsning sammenlignet med bruk av horn/waveguide. vil aldri bli bra uansett hva de gjør.
tannoy har historie med mye gimmick svada imo.
Mye kan tyde på at denne karen i hvertfall ikke hørt Tannoy Cheviot Det har ikke jeg heller, men derimot storebroren Ardennoe av fasinasjonen kan sikkert tilskrives coax løsningen hvor underbevisstheten spiller deg et puss "diskanten sitter i et høl under wooferen på samme plass derfor integrerer sikkert godt og er en punkktilde...." men som selvfølgelig er en helt elendig løsning sammenlignet med bruk av horn/waveguide. vil aldri bli bra uansett hva de gjør.
Ja, den var ikke feig!noe av fasinasjonen kan sikkert tilskrives coax løsningen hvor underbevisstheten spiller deg et puss "diskanten sitter i et høl under wooferen på samme plass derfor integrerer sikkert godt og er en punkktilde...." men som selvfølgelig er en helt elendig løsning sammenlignet med bruk av horn/waveguide. vil aldri bli bra uansett hva de gjør.
Må si meg enig derJeg har hatt 15" Dual Concentric i 20 år nå. Har hatt mer korrekte og "bedre" høyttalere innom. Tannoyene blir.
Er litt som DoB beskriver over her. Spilleglede og punch. De trives godt med et rør eller to i signalveien (eller Naim). Passer veldig godt sammen med maltwhisky og Maduro-sigarer
Å jadaFunker det med rakfisk også??
Diskanten kan justeres etter hva du drikker. Øl/akevitt + 3 dB, Vin + 1,5 dB, Cider Level, Champis - 2 dB. Utrolig fleksible.Men som zodiac sier, med øl og akevitt i tillegg kan det fort bli mørkt
Må si at Arden lever så til de grader. Det er en spilleglede og autoritet som bare frembringer et bredt glis, time etter time, dag etter dag. At de i tillegg gir deg sjokkartet filmopplevelser er bare en bonus. Dette er energibomber med kraft og kontroll, rytme og detaljerikdomMå si de pirrer litt, både Cheviot og storebror Arden. Quite pricey, though.
Tannoy Arden Review | Trusted Reviews
Gratulerer så mye. Tipper du ikke trenger de søte små subbene jeg solgte deg? Du får ta noen bilder, Arden er ikke hverdagskostBle den lykkelige eier av Arden på fredag. Du store alpakka for en fantastisk høyttaler! Noen husker kanskje at jeg for en del år siden eide Gaia? Nå har jeg fått tilbake den pondus jeg har savnet helt siden Gaia ble solgt!
Var det ment sarkastisk?Oioioi!! Her snakker vi DRØMMEANLEGG !
"Hvis ikke dette balanseres opp med grom gjengivelse av bassganger (for det er jo bass i klassisk musikk, den er bare ikke så kraftig tilstede) så blir det hele lett tynt og pågående". Her kommer Cheviot virkelig til live. Tynt og pågående er ikke ord som kan brukes i samme setning som disse høyttalerene. Jeg liker mer og mer bassen til Cheviotene. Den er ikke crisp og kontant som hos Spendor D7 som eg hadde tidligere, men heller ikke "brumlebass". Jeg tar meg ennå i å lure på hvilken av de to som er mest riktig. Jeg foretrekker Chevioten sin, men for 10-20 år siden ville det kanskje vært motsatt? De er også suverene til å gjengi rommet det spilles i, denne stille bassen som er med på å definere rom.Tråden var havnet på side 2, rett før den var tapt for alltid.....
Er d’herrer like fornøyd fremdeles? Regner med det. Da jeg hadde et par Sandringham drevet av en LM rørforsterker ble det en heller dårlig kombinasjon. Grann og skingrende lyd på mange plater. Eldstemann tok over Tannoyene og de spiller som en drøm på en rimelig Onkyo forsterker, så kineseren får ta ansvaret for lyden hos meg.
Jeg skal få hørt på Cheviot og/eller Arden på neste oslotur (gudene vet når det måtte bli) da jeg forstår at disse har enda mer magadrag nedover i registeret enn Sandringhamene. Jeg spiller veldig mye forskjellig musikk og for meg så er ikke ordentlig bass bare noe som hører rocken til. Også på klassisk er det særdeles viktig med en romslig og fyldig gjengivelse fra midten og ned. Klassisk musikk har veldig mye lyd i øvre mellomtone, solofioliner, strykerrekke, trompeter og fløyter osv. Hvis ikke dette balanseres opp med grom gjengivelse av bassganger (for det er jo bass i klassisk musikk, den er bare ikke så kraftig tilstede) så blir det hele lett tynt og pågående. Dette høres godt på filmmusikk der man har boostet opp bassen betydelig i forhold til ordinære musikkinnspillinger. Det blir straks mer saft og kraft, lidenskap og liv over det, deilig å høre på.
Regner med at noen av dere spiller noe klassisk. Kommentarer til synspunktene mine på dette?