- Ble medlem
- 26.08.2010
- Antall liker
- 1.302
Er det noen her som har testet Tannoy Revolution XT 8F og Klipsch RF-82II direkte mot hverandre, eller har hørt de på samme utstyr i samme rom, og kan si noe om forskjeller?
|
Takk for svar. Var det spesielle områder du opplevde som veldig forskjellig? Alle erfaringer er i grunnen interssante å høre om.Har hørt dem begge, men under forskjellige omstendigheter og med 1 års mellomrom, så blir ikke veldig vitenskapelig. Mitt inntrykk er at XT8F er langt bedre enn 82ene.
Har bare såvidt hørt RF-82II, men det er min teori også. Eventuelt bytte til noe nyere og bedre innen Klipsch hvis man vil ha samme greia, men med bedre lydkvalitet enn RF82.Har hørt dem begge, men under forskjellige omstendigheter og med 1 års mellomrom, så blir ikke veldig vitenskapelig. Mitt inntrykk er at XT8F er langt bedre enn 82ene.
Kommer jo ann på hva man er ute etter. Er det lydtrykk man er ute etter, så gå for 82ene, personlig så synes jeg lydtrykk har lite å si når lyden er så grov, lite detaljert og lite kontrollert som på 82ene.Synes Tannoyene er kjedelige og mangler dynamikk og trykk kontra Klipschene så kommer ann på smak, satt litt for langt bak i salen med Tannoyene,mistet nærheten til musikken
Jeg er sant og si ikke særlig happy med Klipschene, ikke i det rommet de brukes i nå i alle fall.Har bare såvidt hørt RF-82II, men det er min teori også. Eventuelt bytte til noe nyere og bedre innen Klipsch hvis man vil ha samme greia, men med bedre lydkvalitet enn RF82.Har hørt dem begge, men under forskjellige omstendigheter og med 1 års mellomrom, så blir ikke veldig vitenskapelig. Mitt inntrykk er at XT8F er langt bedre enn 82ene.
Har bare såvidt hørt RF-82II som sagt, men mitt inntrykk er at de ikke er den skarpest skinnende stjernen på Klipsch-himmelen, for å si det sånn.Jeg er sant og si ikke særlig happy med Klipschene, ikke i det rommet de brukes i nå i alle fall.Har bare såvidt hørt RF-82II, men det er min teori også. Eventuelt bytte til noe nyere og bedre innen Klipsch hvis man vil ha samme greia, men med bedre lydkvalitet enn RF82.Har hørt dem begge, men under forskjellige omstendigheter og med 1 års mellomrom, så blir ikke veldig vitenskapelig. Mitt inntrykk er at XT8F er langt bedre enn 82ene.
Jeg synes de er litt hissige i toppen.Hva er det du ikke er happy med?
Ta en liten titt på nye Dali Oberon 7 også.
Kan kanskje være noe for deg?
https://www.google.no/url?sa=t&sour...FjACegQICBAB&usg=AOvVaw0-0lz25c53zE4iBUirNeTj
Det er trykk i Tannoyene også spiller mye bedre en 82ene som jeg synes er dårlige ht. min smakKommer jo ann på hva man er ute etter. Er det lydtrykk man er ute etter, så gå for 82ene, personlig så synes jeg lydtrykk har lite å si når lyden er så grov, lite detaljert og lite kontrollert som på 82ene.Synes Tannoyene er kjedelige og mangler dynamikk og trykk kontra Klipschene så kommer ann på smak, satt litt for langt bak i salen med Tannoyene,mistet nærheten til musikken
Det er jeg helt enig i. Har eid samme høyttalerne selv.Jeg synes de er litt hissige i toppen.Hva er det du ikke er happy med?
Ta en liten titt på nye Dali Oberon 7 også.
Kan kanskje være noe for deg?
https://www.google.no/url?sa=t&sour...FjACegQICBAB&usg=AOvVaw0-0lz25c53zE4iBUirNeTj
Er det noen her som har testet Tannoy Revolution XT 8F og Klipsch RF-82II direkte mot hverandre, eller har hørt de på samme utstyr i samme rom, og kan si noe om forskjeller?
Jeg har omsider fått de og har fått hørt på de et par kvelder. Så langt må jeg si jeg er skuffet. Det må være de minst engasjerende høyttalerne jeg har hatt på evigheter. Synes lyden er temmelig "lukket", det er liksom ikke noe sprut i de. Kjedeliig rett og slett.Er det noen her som har testet Tannoy Revolution XT 8F og Klipsch RF-82II direkte mot hverandre, eller har hørt de på samme utstyr i samme rom, og kan si noe om forskjeller?
Har ikke du kjøpt Tannoy da kan du vel beskrive va du synes om dem
HeiJeg har omsider fått de og har fått hørt på de et par kvelder. Så langt må jeg si jeg er skuffet. Det må være de minst engasjerende høyttalerne jeg har hatt på evigheter. Synes lyden er temmelig "lukket", det er liksom ikke noe sprut i de. Kjedeliig rett og slett.Er det noen her som har testet Tannoy Revolution XT 8F og Klipsch RF-82II direkte mot hverandre, eller har hørt de på samme utstyr i samme rom, og kan si noe om forskjeller?
Har ikke du kjøpt Tannoy da kan du vel beskrive va du synes om dem
De blir bra gi dem litt tid og spill litt høyt med dem så kommer de.Kjøpte ett par XT8F på supertilbud BlackWeek. Fikk de først på fredag. Har spilt på de i 2 dager, men er ikke spilt inn ennå.
Førsteinntrykket stemmer med det jeg hørte hos Stereofil. Svært behagelig å høre på. Veldig god mellomtone og bass. Diskanten er ikke på høyde med langt dyrere modell, men den oppleves som detaljert og luftig, blir aldri slitsom. Har flere high-end høyttalere av forskjellige merker, men har begynnt å bli litt lei høyttalere som høres spennende ut på vokal og akustisk strengeinstrumenter, men faller litt igjennom på mer mainstream-musikk og feks 70-tallls rock.
Er spent på hva resultatet blir når de er ferdig innspilt, veldig lovende ihvertfall, spesielt til prisen som var på BlackWeek.
Ja, de har blitt utrolig bra nå. Har jobbet litt med plassering, og innspilling har nok kommet en stund på vei, for nå har perspektiv, detaljer og lydbilde blitt bra. Er svært fornøyd.De blir bra gi dem litt tid og spill litt høyt med dem så kommer de.Kjøpte ett par XT8F på supertilbud BlackWeek. Fikk de først på fredag. Har spilt på de i 2 dager, men er ikke spilt inn ennå.
Førsteinntrykket stemmer med det jeg hørte hos Stereofil. Svært behagelig å høre på. Veldig god mellomtone og bass. Diskanten er ikke på høyde med langt dyrere modell, men den oppleves som detaljert og luftig, blir aldri slitsom. Har flere high-end høyttalere av forskjellige merker, men har begynnt å bli litt lei høyttalere som høres spennende ut på vokal og akustisk strengeinstrumenter, men faller litt igjennom på mer mainstream-musikk og feks 70-tallls rock.
Er spent på hva resultatet blir når de er ferdig innspilt, veldig lovende ihvertfall, spesielt til prisen som var på BlackWeek.
HeiJa, de har blitt utrolig bra nå. Har jobbet litt med plassering, og innspilling har nok kommet en stund på vei, for nå har perspektiv, detaljer og lydbilde blitt bra. Er svært fornøyd.De blir bra gi dem litt tid og spill litt høyt med dem så kommer de.Kjøpte ett par XT8F på supertilbud BlackWeek. Fikk de først på fredag. Har spilt på de i 2 dager, men er ikke spilt inn ennå.