Har ikke hørt noe til de Tannoy du nevner her, men hatt RF82ene selv. Hadde noen Triangle HT før RF82ene. Klarte aldri å integrere subb med trianglene i min stue, så prøvde med RF82ene. Fikk da punch,slag osv som jeg ikke hadde, å fikk også integrert subb . Men klarte aldri temme diskanten i min stue. 2stk monoblokker i A-drift med en Audiovalve Eclipse framføre å , masse testing av rør osv, men kom aldri i mål. Flyttet RF82ene ned til en en kompis sin stue, matet med en reciver å Emotiva effekt. Da ble det mye bedre. Min mening er er RF82ene MÅ ha stort rom for å kunne temmes. Fra 25 kvadrat--> Tok aldri RF82ene med hjem igjen. Kjøpe et par med Klipsch CWIII. Å det tok 5min å finne ut at disse funket i lille stuen min på 4x4meter. Fordelen med disse kassene er at de funker med svært kort avstand til bakvegg.
Kan godt hende at det lar seg gjøre å temme diskanten i dine RF82 plassert i din stue, men det krever litt jobbing. f.eks plassering, Vinkling, lytteposisjon osv. Masse som kan jobbes med uten at det koster annet enn litt svette..