TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    Rojoh

    Gjest
    Jøss! D700 ble plutselig små jo... ;D Ny elektronikk også siden sist jeg var på besøk. Vi får se om jeg ikke får sjanse til å avlegge lydlauget en gjestevisit en eller annen gang.

    Mvh. Johan
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Ja D700 blir små ved siden av G15.Litt ny elektronikk har det blitt siden du var her sist.
    Jeg er meget godt fornøyd med oppsettet nå.Jeg syns at G15 spiller godt sammen med monoblokkene.Det blir vel til at jeg bytter forforsterkeren om en stund.
    Du er hjertelig velkommen Rojoh ;)
    Du kan jo ta turen nå den 05.06.09 når vi skal ha treff.Ser ut for at vi blir en god gjeng.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Grattis til Luke med Glenair-kjøpet!
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL skrev:
    Prøver igjen, da Sandringham fremdeles ligger på børsen. Kan noe si noe om SE-utgaven i forhold til den orginale modellen?

    Jeg er litt redd for å miste klarhet og dynamikk i mellomtonen ved en eventuell overgang til Sandringham SE...
    Har ikke sammenlignet Sandringham og Autograph Mini direkte, men jeg har da hørt litt på begge to: IMO så har ikke Sandringham har den ekstreme hurtigheten og åpenheten i mellomtonen (og diskanten) som Autograph Mini har. Men jeg har mine mistanker om at den nye Definition-serien innehar disse egenskapene.

    Når det er sagt så er jeg veldig, veldig fornøyd med mine Sandringham SE. Kanskje en bedre allrounder uten Autograph Minis ekstremkvaliteter?
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Wergeland skrev:
    Grattis til Luke med Glenair-kjøpet!
    og der var´n tilbake gitt!

    Abstinenser?? ;) ;) ;) ;)

    velkommen tilbake. :D :D
    Tok ikke så lang tid før jeg ble sittende å lese her. Da kunne jeg like gjerne registrere meg igjen og bidra med det jeg kan.

    Takk for velkomsten! Har fulgt med på din nye tråd og. ;)
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Wergeland skrev:
    Grattis til Luke med Glenair-kjøpet!
    Takk ;)
    Dette er helt fantastisk.Jeg har fått det jeg ville ha og litt til.Har jo kost meg lenge med D700 men her er mer av alt.Jeg er spent på den nye D-serien.Den har en ganske høy pris.Kanskje den er så mye bedre enn den gamle serien?Skal ha meg en tur å høre på de.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Heisann

    Nå er det på tide noken tar for seg ein lytte runde på Definition serien. ;)
    Er meget nysgjerrig på denna serien. Skal til Oslo ila sommeren,så eg får ta ein tur innom stereofil da,men det hadde vært kjekt med ein forhånds test/beskrivelse.
    Leste at den skulle være til test både her og der. Noken som veit vilket nummer den kjem på trykk i dei forsjellige magasina?

    TAF
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    212
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    6
    T A F skrev:
    Heisann

    Nå er det på tide noken tar for seg ein lytte runde på Definition serien. ;)
    Er meget nysgjerrig på denna serien. Skal til Oslo ila sommeren,så eg får ta ein tur innom stereofil da,men det hadde vært kjekt med ein forhånds test/beskrivelse.
    Leste at den skulle være til test både her og der. Noken som veit vilket nummer den kjem på trykk i dei forsjellige magasina?

    TAF
    Var innom Stereofil på lørdag og fikk servert en meget hyggelig demo av definition gulvstående med åttere. Det spilte på en mindre integrert og CD-spiller fra MBL. Nå hadde jeg ikke med meg musikk som jeg kjente, så er litt redd for å komme med en utfyllende beskrivelse.

    Anlegget leverte et stort og ryddig lydbilde, med meget god holografi. De har en veldig "sømløs" spillestil, hvor hverken bass, mellomtone eller diskant stikker seg ut, men flyter lett over i hverandre. Et godt bassfundament i bunnen, men manglet litt "slam og trykk"(kan gjerne være musikken jeg hørte på).

    Mitt førsteinntrykk er at dette er en meget god høyttaler, gleder meg til å høre versjonen med tiere ved en senere anledning.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Interessant beskrivelse av AKA.

    Jeg har dessverre ikke hørt den nye serien, men AKA's beskrivelse er jo gjenkjennelig i forhold til styrker ved gode Tannoy konstruksjoner: "meget god holografi" og "sømløs spillestil". Dette er nesten et varemerke for Tannoy, synes jeg. Lite slam og trykk pleier det jo å være ved Tannoy, men det kan ha noe med størrelsen på elementene i forhold til rommet?
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    212
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    6
    Oslo2 skrev:
    Interessant beskrivelse av AKA.

    Jeg har dessverre ikke hørt den nye serien, men AKA's beskrivelse er jo gjenkjennelig i forhold til styrker ved gode Tannoy konstruksjoner: "meget god holografi" og "sømløs spillestil". Dette er nesten et varemerke for Tannoy, synes jeg. Lite slam og trykk pleier det jo å være ved Tannoy, men det kan ha noe med størrelsen på elementene i forhold til rommet?
    vet ikke om det kom godt fem, de leverer et godt bassfundament:) Men bassen er ikke av den fysiske karakteren, slik jeg liker det selv. Men igjen det kan være rommet/ musikken (liker ikke spekulere for mye:p)
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    lakki_luke skrev:
    Jeg er meget godt fornøyd med Glenair 15.Får mye skryt av de som er innom også.
    Det er litt vemodig å vite at D700 skal ut.Hvis gunvald får like mye glede av den som jeg har hatt så blir den lenge hos han også.
    Skulle det vise seg at han ikke kommer å henter den tror jeg ikke jeg legger den ut for salg.
    Må jo legge inn et bilde av de nye ;)

    Ja.. gratulerer med Tannoy Glenair 15 ! Jeg forstår du har sikret deg bra med power.
    Det er viktig med så stor høytaler, selv om følsomhetern er oppgitt til 95 dB.
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    212
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    6
    Slenger meg på med gratulasjoner ;D Grisefet høyttaler, gjerne pøs på med flere bilder:)
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Nydelig, kan aldri bli nok bilder Tannoy ;)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.176
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    lakki_luke skrev:
    Takk for gratulasjonene ;D
    Er det vits i å legge ut flere bilder av Glenair?Du skal få litt å se på AKA!
    Det øverste bildet viser fra den vinkelen en kjedelig magnetostat eller annen lat dipol høyttaler...

    Bilde nr. 2 viser en rå Tannoy SOM VIL SPILLE MUSIKK!!!

    Bilde nr. 3; Ahhhhh......... ;D

    "There is no substitute for cubic inches" - et yttrykk som dukker opp i hodet ved synet av disse Tannoyene 8)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Gratulerer lakki, og jeg setter virkelig stor pris på at jeg kunne hjelpe deg med å finne din store kjærlighet igjen :) Takker også for at jeg fikk treffe G15 igjen. Det var et musikalsk møte kan man trygt si. Krefter hadde G15 definitivt ikke vondt av :).

    Lf
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    212
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    6
    Vanvittig flott Lakki:). Flere som har fått hørt Definiton og vil dele erfaringer?
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Uff a meg: det var da farlig pent ;D
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    499
    Antall liker
    82
    Hei,

    Har ikke hørt noe særlig på Tannoy tidligere, men var på Stereofil sin demo av den nye Definition serien i kveld og ble ganske imponert egentlig. Blir ofte skuffet av lyden på slike demoer, men dette gav absolutt mersmak. Utrolig flott finish og en meget dynamisk og levende lyd. Merker det klør i lønnskontoen...

    Noen som har hørt noen av de større Tannoy med Naim?

    Mvh
    Hallgeir

    PS! Takk for en hyggelig kveld Stereofil!
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Heisann Tannoy venner.

    Eg hiver meg på her eg også da eg har bestilt meg Definition DC8T. ;D

    Mvh
    TAF
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Gratulerer ;D
    Det skal bli spennende å høre hva du får til.Jeg har ikke fått hørt den nye serien ennå,men er spent på om de er mye bedre enn den gamle serien.
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med utrolig flotte høyttalere. Jeg var på demoen og likte godt det jeg hørte. Lydsignaturen var gjenkjennelig Tannoy på den positive måten. Det er noe med denne produsenten som evner å lage høyttaler på høyttaler, i ulike prissjikt, som bare sitter musikalsk sett. Jeg er enig i HH i at slike demoer kan være ganske skuffende, spesielt når en får høre prisen for utstyret. Men denne demoen var bra, den presenterte en musikalsk lyd. Jeg hørte ikke lenge og på elektronikk som er svært forskjellig fra det jeg har hjemme, pluss annet rom, men det funket :)

    Og som vanlig, Stereofil gutta er joviale og hyggelige, samt interessante å snakke med.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Har hørt rykter om at hele Prestige-serien var stilt ut på messen i München, og nå fant jeg endelig et bilde:



    Westminster, Yorkminster, Kensington, Glenair 15, G10 og Turnberry.

    Og med lille Sandringham på enden.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Mer fra 6 Moons:

    Nye Definition 10T. Noen som vet hva slags elektronikk det spilles på her? Bluenote?



    Under:
    Prestige Canterbury, og Definition DC8T og stativhøyttaleren DC8.

     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Jeg håper fansen har fått med seg at det ligger et par Tannoy Kingdom 12 ute for salg 8)

    (Jeg har ikke noe med salget eller selger å gjøre.)
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Har sett den ja.Men tror jeg slår meg til ro med Glenair.
    Jeg har ikke hørt noe ifra den serien så jeg vet heldigvis ikke hvor mye bedre den kan være ;)
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Hei,

    Slenger ut bilde av stuen min for øyeblikket også da :) Har hatt Disse Tannoyene i bare en uke nå, og jeg smiler bredt hver gang jeg skrur på anlegget ;D

    Utstyr :

    Tannoy Prestige Glenair 15
    Electrocompaniet PC 1 cd spiller
    Primare pre 30 pre amp
    Mcintosh MC 275 effekt
    Stello DA 100 Signature dac
     

    Vedlegg

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    433
    Antall liker
    132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har priser få de nye modellene? feks på Definition DC8T og stativhøyttaleren DC8.
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    499
    Antall liker
    82
    alfao skrev:
    Noen som har priser få de nye modellene? feks på Definition DC8T og stativhøyttaleren DC8.
    45k og 32k. 55k for DC10T.
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Noen som kjenner til Tannoyene på den lavere enden av prisskalan. Har lurt på å skaffe meg Tannoy Revolution DC4-T (evnt signature varianten). Hvordan er denne sammenlignet med Mercury serien. Prisforskjellen på disse er 2-3 tusen.

    Hva ville dere altså gått for: DC4-T eller Mercury/Fusion 4? Utfra design er svaret lett men hva med lydmessige egenskaper.

    http://www.tannoy.com/ResidentialDetail.aspx?pid=310&sid=76
    versus
    http://www.tannoy.com/ResidentialDetail.aspx?pid=281&sid=65

    Høytalerne skal spille sammen med en Creek Classic 5350SE.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Jeg har ikke hørt noen av disse, men jeg hadde nok personlig gått for DC4T med den klassiske coaxialenheten. Innbiller meg at disse har en mer naturlig og sammenhengende mellomtonegjengivelse.

    Mvh. Johan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn