beggeTror jeg har hørt Modwright nevnt før i en av "hvilken elektronikk til Tannoy" trådene . Bruker du NAD eller Arcam dac ?
beggeTror jeg har hørt Modwright nevnt før i en av "hvilken elektronikk til Tannoy" trådene . Bruker du NAD eller Arcam dac ?
Hva ellers var koblet på de ?Testet dc10 ti igjen idag. Dem ga et ekstremt mye bedre inntrykk idag enn første gang. Dem er nok litt tilbaketrukkene i mellom registeret, med masse punch nedover, men det passer en masse musikk. Det rotete lydbildet som jeg fikk inntrykk av på første demo var helt borte. Nå spilte det veldig mykt og behagelig. Bassen var formidabel.
Hei. Det var ASR som var forsterker iallefall. Men kunne du testet en Bjørn Eidsvåg låt? Den tilta totalt på DC10 ti, bassen bare oversvømte lydbildet totalt. Tror låta var "Mysteriet Deg". Testet igjen på mine Cornwall hjemme, da var det null stress... Men jeg gir ikke opp denne flotte høyttaleren (lesC10 ti!!) enda. Den har en masse kvaliteteter som virkelig faller i smak..Hva ellers var koblet på de ?Testet dc10 ti igjen idag. Dem ga et ekstremt mye bedre inntrykk idag enn første gang. Dem er nok litt tilbaketrukkene i mellom registeret, med masse punch nedover, men det passer en masse musikk. Det rotete lydbildet som jeg fikk inntrykk av på første demo var helt borte. Nå spilte det veldig mykt og behagelig. Bassen var formidabel.
Nå har eg en Prima Luna Dialouge premium stående på lån . Den spiller meget pent sammen med Tannoyene, og eg har ingen problem med å anbefalle noken å teste den sammen med Ti heller då eg trur det vil fungere like bra.
Nevnte Doxa og eklipsen er også en meget god match.
Sjølv tok eg et steg til siden og kjørte på med Integrert transistor etter som eg må ha både tv og radio lyd koblet inn = mykje På tid. Pluss at eg liker å spille HØYT.
Eg kjører en Asr emitter 2 excl på mine dc10t. Det er desidert beste forsterker eg har hatt i mi stove, og Eg har vel til gode å høre noke, uavhengig v pris, som engasjerer meir. Tannoy dc10t har en del overdrive i bassen og eg har nok en del elementer som demper denne. forøvrig so liker eg en del punch i bassen, og eg synest vel at 90% av alt annet låter for tynt og spinkelt. Mysteriet Deg sitter som fjell her med meg.Hei. Det var ASR som var forsterker iallefall. Men kunne du testet en Bjørn Eidsvåg låt? Den tilta totalt på DC10 ti, bassen bare oversvømte lydbildet totalt. Tror låta var "Mysteriet Deg". Testet igjen på mine Cornwall hjemme, da var det null stress... Men jeg gir ikke opp denne flotte høyttaleren (lesC10 ti!!) enda. Den har en masse kvaliteteter som virkelig faller i smak..Hva ellers var koblet på de ?Testet dc10 ti igjen idag. Dem ga et ekstremt mye bedre inntrykk idag enn første gang. Dem er nok litt tilbaketrukkene i mellom registeret, med masse punch nedover, men det passer en masse musikk. Det rotete lydbildet som jeg fikk inntrykk av på første demo var helt borte. Nå spilte det veldig mykt og behagelig. Bassen var formidabel.
Nå har eg en Prima Luna Dialouge premium stående på lån . Den spiller meget pent sammen med Tannoyene, og eg har ingen problem med å anbefalle noken å teste den sammen med Ti heller då eg trur det vil fungere like bra.
Nevnte Doxa og eklipsen er også en meget god match.
Sjølv tok eg et steg til siden og kjørte på med Integrert transistor etter som eg må ha både tv og radio lyd koblet inn = mykje På tid. Pluss at eg liker å spille HØYT.
Tannoy dimension td10 - kensington se - dc10 A, vil gjerne vite litt om opplevede forskjeller på disse tre modellene
både lydmessig og hva de trives med av forsterkeri og str på rommet de står i
er blitt såpass "tannoyed" at jeg vurderer å dra ett par til inn i heimen
eventuellt om noen har testet de med "eldre" Mcintosh forsterkeri ala MA 6900/7000/6600, eller KWI 200 som jeg selv har
Er jo bare å sende en mail til Tannoy.com .Jeg vil gjerne ha kontakt med noen som har D700. Jeg ville gjerne sett et foto av koblingene på det øverste elementet. Hvilken farge skal hvor..?
Håper noen tar seg bryderiet. Det er ikke så mange skruer det er snakk om. Ta gjerne kontakt på PM.
Rød prikk/merke på ene tilkoblingen kanskje ?Takk for tips og råd. Jeg får kikke igjen da, mener jeg kunne ikke se noen merking for positiv og negativ tilslutning, men jeg var kanskje litt hastig da jeg så hva som hadde skjedd inni der... Et foto hadde i alle fall fjernet all tvil.
så bra,Da er det løst... Batteritrikset var siste brikken...
Kan tenke meg det sparker i fraJeg er veldig godt fornøyd, og vet allerede at jeg kommer til å beholde dem leeenge... Jeg kjører med 2 x Dynamic Precision DPA-6.4P. Bi-amping oppsett.
Bare forestill deg hvordan de har det nå da, med hver sin kraftpakke tilgjengelig.D700 er en god høyttaler. Hadde mine i over 10 år. De trives godt med en forsterker som har godt med krefter Skulle vel ikke ha solgt de jeg hadde.
Kan tenke meg det. Har hatt de på rørforsterker, hybrid og monoblokkerBare forestill deg hvordan de har det nå da, med hver sin kraftpakke tilgjengelig.D700 er en god høyttaler. Hadde mine i over 10 år. De trives godt med en forsterker som har godt med krefter Skulle vel ikke ha solgt de jeg hadde.
Vel, du har jo DC8TI, men om du får de brukt til til 15000 er vel kanskje litt tvilsomt. Kanskje bruke litt tid og spare?
Nydelige høyttalere!! en dag skal det stå et par dyre Tannoy her ogsåI'm Tannoy'd!!!
En uke etter oppkobling, og det brede gliset -som hadde gått helt rundt hadde det ikke vært for øra- går ikke av 8)
Vis vedlegget 310320