nilsen64 skrev:
noen prøvd dem med Naim, tro?
Glenair 15? Har hørt en av Naitene på G15. Litt usikker på om jeg har hørt det med Naim cdspiller. G15 trenger ikke så veldig mye effekt, men trives nok best når forsterkeren har godt grep om elementet. Hvis ikke kan det bli litt mye av det gode, og man mister litt av det rytmiske i gjengivelsen.
Disse Tannoyene (Prestige) er stort sett snille og medgjørlige. Låter sjelden ille, men vokser dess bedre elektronikk man benytter. Har hørt Tannoyer med både rør og transistorkombinasjoner, og her er det rom for å velge relativt fritt etter smak og behag.
Du får uansett nyte godt av Tannoyenes sterke sider uansett elektronikk, og i så måte er det ikke farlig å i hvertfall teste ut hvis muligheten byr seg. Jeg er litt usikker på om jeg personlig holder Naim+Tannoy for å være en optimal match - her er det vanskelig å uttale seg generelt, da preferanser/lytterom/musikkvalg osb. spiller inn.
Jeg har i det siste brukt et rent Hegel-oppsett til å drive Sandringham. Låter ganske bra. Nå har det seg slik at kjøper av EAR rørpreen skulle hente den i går, og jeg koblet den opp på HT-inngangen til H200 for å sjekke at alt var ok før salg. Hmmmm.... Det låt slett ikke ille; tvert om... Nå bypasses ikke inngangsdelen ved bruk av HT-inngangen slik jeg forstår det. Den stiller vel bare volumkontrollen automatisk på max, og dermed får man ikke kortest og renest signalvei ved bruk av pre. Hadde Hegel hatt et rent effekttrinn alà det som sitter i H200, så hadde det vært en meget interessant kombinasjon. Desverre tror jeg effekttrinnene har en smule annerledes klang grunnet forskjellig utgangstrinn/transistorvalg. Nuvel, EAR-preen er solgt og EAR effekttrinnet er ikke oppe og går riktig enda.
Ellers har det vært litt styr med å flytte inn i nytt hus, men har nå funnet plassering som synes å fungere ganske bra. Mulig at nåværende rom/plassering gir litt mer drahjelp i bunn enn hva jeg hadde tidligere, og derfor er det mulig jeg må revurdere/teste ut litt på elektronikksiden. Rommet er litt nakent foreløpig, men ting går seg sakte til. Nå gidder jeg ikke flytte mer på en stund!
Mvh. Johan