Tape Vinyl Rør horn og noen "avsporinger"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Trenger anbefalinger : D3a og 6922
    Send gjerne pm om du har noe å selge

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    409
    Artig at folka likte 4p1l. Kan du legge ut en tegning av forforsterkeren (inkludert PSU) når du har fått spissa den?

Kan jo være at flere har lyst til å prøve seg.

Tviler forresten på at 2p29l klarer å tukte det. Ingenting jeg har hørt så langt tyder på det. For lite kjøtt på beina. Men så skal det også sies at jeg ikke har prøvd med trafokobling. Blir spennende.

Hva gjelder D3a så har jeg bare hørt Siemens (som de fleste går jeg ut fra). For ECC88 variantene så er det jo vanlig å si at Telefunken er detaljert og noe kjølig, Heerlen Philips/Amperex balansert og Mullard varm. Og det er vel ikke så langt fra sannheten.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    8.659
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    34
    den preampen er vel strengt tatt en Borderpatrol design...., selv med endret signal rør

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Det er riktig som LMC skriver. Det kunne ikke ramle meg inn å legge ut detaljer om det opprinnelige designet.
    psu et er jo for høyspenningens del nesten uendret. Filament forsyningen er endret. Det er. Choke input til Rod Colemans filament regulator.
    selve signalforsterkningen gjøres av en triodekoplet direkteglødet pentode og en line output stepdown trafo. Dette er er helt forskjellig fra det originale designet og ingen hemmelighet. Om noen vil gjøre noe tilsvarende,må det bygges et fornuftig psu
    Resten er « rett frem» 😎

Fosse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    12.009
    Torget vurderinger
    11
    Trenger anbefalinger : D3a og 6922
    Send gjerne pm om du har noe å selge
    For testing i pre-amp eller i annen konstruksjon? Jeg har et lite utvalg 6922 om du vil låne litt ymse.

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    409
    Det er riktig som LMC skriver. Det kunne ikke ramle meg inn å legge ut detaljer om det opprinnelige designet.
    psu et er jo for høyspenningens del nesten uendret. Filament forsyningen er endret. Det er. Choke input til Rod Colemans filament regulator.
    selve signalforsterkningen gjøres av en triodekoplet direkteglødet pentode og en line output stepdown trafo. Dette er er helt forskjellig fra det originale designet og ingen hemmelighet. Om noen vil gjøre noe tilsvarende,må det bygges et fornuftig psu
    Resten er « rett frem» 😎
    Var ikke klar over at strømforsyninga var snytt ut av nesa til Gary Dews. Ikke min intensjon å drive med "solicitation". Beklager...

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Var ikke klar over at strømforsyninga var snytt ut av nesa til Gary Dews. Ikke min intensjon å drive med "solicitation". Beklager...
    Ingen grunn til å beklage, jeg oppfattet deg ikke slik.
    Vedr 2p29l så laget jeg til to testsokler, presset de inn på testplaten og koplet opp. Dette var en ormegård i en allerede stygg ormegård. Det eneste jeg fikk ut av det var farget av støy og sus , så like klok eller dum, som før mhp dette røret.
    Trafoer er i luften. Preen er flyttet ned i lekestuen. På tide å få ting på plass i psu og ellers.
    Jeg har også jern til en egen 4p1l for inngående....

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    8.659
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    34
    hele preampen var en Gary Dews design der bygger kjøpte deler og design av ham, samt support av G med støtte av undertegnede, Samme gjaldt 300B blokkene han bygde

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    018E3E89-D658-4D90-A480-ABEA8CEA7D9F.jpeg
    5E13901B-6343-43D0-AA35-6A2407CFD6E2.jpeg

Monolith har fått skikk på lead time
    Noen av disse trafoene ble bestilt i våres,
    Flesteparten ble spekket for to uker siden.
    Holder på å evaluere et DaVa fieldcoil psu med Yves I Monolith

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    8.659
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    34
    kult...noe nytt om DaVa psu design evaluering?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    8.659
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    34
    fikk kabinett til prototypen i dag, så da kan den forfremmes til versjon 1 ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn