Taste-fi hos IvarT

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hvego

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    474
    Heisann Ivar!
    Nå har det vært stille fra din penn - håper alt er bra.

Du er jo en rakker på å nyte musikk som ikke nødvendigvis regnes som høykulturelt akseptabelt. Jeg er i den boksen nå og sitter og digger litt Scorpions. Det er ganske fete saker egentlig. Den første plata låter skikkelig rumpe, men det er bare å la den stå på litt, så er jeg vant til lydbildet.

Alt vel fra hvego!

IvarT

Nattmannen
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.107
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Ja, en rakker (også kalt nattmann) var jo historisk sett desidert lavest på den sosiale stigen i det gamle bondesamfunnet og hadde bokstavelig talt drittjobbene. Hovedoppgavene hans var å tømme utedassene og frakte vekk døde dyr, og så var han assistenten til bøddelen ved henrettelser. Jobben hans der var å holde fast hodet til den dødsdømte når bøddelen svingte øksa, og så måtte han etterpå spikre fast hodet og eventuelle andre kroppsdeler når de skulle opp på staker.

Beklager, jeg har hørt for mye på "Henrettelsespodden" og har blitt miljøskada 😅

henrettelsespodden.jpg

Uansett føler jeg meg beæret over å bli kalt en rakker. Det går nok en usynlig rød tråd gjennom historien fra drittjobber til drittmusikk. Jeg sitter ofte ut i de små timer og lytter også, så jeg kan med rette kalles vår tids nattmann 😊

Så kult at du har fått ørene opp for Scorpions! Alt vel her også 🥰

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn