Diverse Tattiser - Tattoveringer..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    havar skrev:
    Dette med tatoveringer finnes det flere "grader" av også. Noen er fornøyd med en diskrét panter bak på skulderen, mens andre vil ha mer, mye mer.

Personlig har jeg nøyaktig 13 stk, og den første jeg tok (for 20 år siden), ville jeg aldri tatt i dag. Likevel er jeg glad for at jeg har den, for den minner meg om hvem jeg var på daværende tidspunkt. Mine tatoveringer gjenspeiler min reise gjennom livet. ;D

Smaken er som baken, det er kjent for de fleste. Jeg har som sagt 13 tattiser, men ikke et eneste slips, og slett ingen dress. Hvorfor godt voksne (som regel...) menn knytter et avlangt tøystykke rundt halsen, er for meg en gåte. Hvilken funksjon har nå det mon tro..? 8)
    En ting har vi felles og det er foprholdet til slips, dog har jeg noen fra yngre dager.
    Hadde en ganske heftig periode med pynting og slips, fordelen med slips at det er så lett å være uten ::)
    Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Erland skrev:
    Det var den internsensuren fikk meg til å avstå fra å legge ut ;D

Stoltheten........min stolthet er at jeg avstår fra å merke meg på andre måter enn de arr som livet har påført meg i løpet av 45 år. De trenger ikke fargelegges!
    Tror nok jeg deler denne jeg og skal fortelle litt om min grunn til i utgangspunktet å ikke like tatovering(er).
    Når jeg var unggutt, så var det bare slike som Valentino (sjømenn) som tatoverte seg, ofte var det gjort i fylla også ofte som førstereisgutter som ble døpt eller påvirket av de eldre til å få seg ei dame på overunderarm, banale saker imo.
    Disse folka representerte for meg gryende langhåret ...... freaker/hippie/etellerannet, noe av det desidert mest HARRY på den tiden, direkte ekle syntes jeg mange av de var og bedre ble det jo ikke av at de helt sikkert syntes det samme om oss ;D.
    Skikkelig kollisjon kunne det bli når vi de nye/fremmede en sjelden gang (i mangel av utesteder= nattklubber i 60 åra prøvde oss på stamstedene til de gamle, kan vel kalle det kulturkollisjon.
    Tenk dere langhårede gutter uten sleik og fett i håret på steder som egentlig var forbeholdt (de gamle) skal ikke være så sikker i påstanden min om hvor, men mener og huske at det dreide seg om enten(eller) Telle, Rosekjellern og det som var andre etage der hvor Down Town etterhvert havnet (husker ikke navnet)
    Men bråk ble det i noen tilfeller.
    Virkelig HARRY var de gutta og muligens sitter det i meg enda ;D
    Sjokket for meg var da ganske stort da dama og jeg var i London en tur ica. midten av 70 åra og oppdaget at tatoveringer nå var på vei inn igjen og nå på min generasjon.
    Nå går jo det meste i ring og alt har en tendens til å bli godtatt som nytt og frescht, og nå kan fru Carl I Hagen trygt gå ut å føle seg helt moderne igjen for også sveisen som damene til HARRYgutta hadde er på vei tilbake TUPERT hår, veit ikke om det brukes loff eller annet.
    Heller ikke veit jeg om fru Hagen eller Amy Winehouse skal ha æren ;D

Mulig er jeg bare blitt litt for gammel, dog er jeg absolutt for mangfold og synes det er artig med mangfoldet, men det er to ting som henger i som negativt for meg det største er tatoveringer og det neste er tupert hår og det skyldes nok at det virkelig sto for noe håpløst stygt/harry/negativt for meg den gang vi som unge var med på å forandre litt på akkurat det.

Men for all del jeg har allerede sett tupppert hår uten at det blir like håpløst ille som fru Hagen sin sveis, det har vel noe med stilen ellers å gjøre (kanskje)

Jeg synes IKKE de alvorlig omfattende tatoveringen er noe stas, særlig når de begynner å dekke mesteparten av huden.
    Enkle og ikke alt for dominerende og som ikke er plassert slik at de alltid vil kunne observeres kan være helt greie, men jeg selv har ingen og vil helle ikke ha noen, har heller nesten ingen arr, bruker ikke smykker av noe slag armbånd/halskjede/ringer eller piercing av noe slag, bruker svært sjelden slips (noen ganger få ganger gjør man det av hensyn til andre, men misliker det sterkt), har ikke dress, har aldri i livet hatt på meg smoking og akkurat det har nærmest blitt et prinsipp for meg på like fot med tatovering ingen av de skal på min kropp ;D

Jeg får si som min mor, skjønnheten kommer innenfra ;D
    Om ikke dette skulle være nok så liker jeg heller ikke dollete oversminka damer, litt går helt greit, ikke høyhæla sko på dem heller (kanskje bortsett fra de situasjonene hvor jeg blir presset av omgivelsene til å gå med slips)

Da jeg leste korrektur av dette innlegget så jeg hvor rar jeg egentlig kan oppfattes som ;D ,men det er jo valgfritt og jeg trives med mitt valg.

Tatoveringer vær så god, det er ikke min greie, men noen kan være litt flotte og i denne tråden så likte jeg (med morsomt som utgangspunkt) den med apene best, den var faktisk god, men i lengden.....?
    Det er det som jeg mener blir problemet eller problematisk.

Mvh.KW

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Tja KW, i motsetning til deg, har jeg aldri tatt på meg slips for å tekkes andre, og tatoveringene mine har jeg i hvert fall ikke tatt for andres del. I det hele gir jeg veldig blanke i hva andre synes, men om noen uttaler seg, får de svar. ;D

Jeg tror du er litt for opptatt av hva andre synes og mener, og jeg aner en viss dose fordommer i det du skriver... ;)

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Arne_Belinda skrev:
    Rotekroken skrev:
    Fyr løs gutter å jenter, brett opp ermene og vis frem stoltheten(e) deres ;D
    Så langt EN som har vist frem? Resten er grusomme bilder av andre stygge mennesker. Hvor er stoltheten din/deres?
    Mine stoltheter er rett her, og jeg har ingen planer om å legge dem ut på nettet. Ikke foreløpig i alle fall. 8)

G

Gjestemedlem

Gjest
    havar skrev:
    Jeg tror du er litt for opptatt av hva andre synes og mener, og jeg aner en viss dose fordommer i det du skriver... ;)
    Det er vel ingen som hverken går med slips eller har tattoveringer kun for å sitte hjemme å se seg selv i speilet. Det er klart det er helt vesentlig hva folk mener og synest om klesvalg og utsmykning, det er hele poenget med dem. Det som er litt forskjellig fra person til person er hvordan man ønsker at de andre skal oppfatte en og hvem man prøver å appelere til.

Selv er jeg av den mening at en mann skal ha endel fine dresser, med tilhørende slips. Har man ikke det ekskluderer man seg selv fra sosiale sammenhenger der det er naturlig å bruke disse. Det er ingen motsetning mellom et stilig ytre og et musikalsk indre. Her hvor jeg bor nå er skreddertjenseter morsomt billige, og jeg har planer om å få sydd meg noen fine dresser og skjorter før jeg returnerer.

Selv liker jeg ikke tattoveringer fordi de er permanente. Det blir som å kjøpe en stereokomponent og måtte bruke den resten av livet selv om man heller kunne tenkt seg noe annet senere. Men det gir vel ikke samme cred å bruke dem som fulgte med donaldbladene i gamle dager. :) Men det er mange tattoveringer jeg synest er stilige selv om jeg ikke vil ha dem på mitt legeme.

G

Gjestemedlem

Gjest
    MPT skrev:
    ikke noe rødt kryss her
    Bildedlinken din er til 'mail.google.com/mail***blabla' så den kommer nok kun frem i din browser. De andre vil få en blank rute (eller kryss hvis de bruker en skral browser).

Så prøv å linke til en plass der alle har tilgang, eller lagre bildet og legg det opp manuelt.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    havar skrev:
    Tja KW, i motsetning til deg, har jeg aldri tatt på meg slips for å tekkes andre, og tatoveringene mine har jeg i hvert fall ikke tatt for andres del. I det hele gir jeg veldig blanke i hva andre synes, men om noen uttaler seg, får de svar. ;D

Hei!
    Jeg vet ikke hvor gammel du er og om du f.eks. er ansatt i et firma hvor det en sjelden gang i blant er fest (jubileum e.l.) av litt kaliber, hvor de aller aller fleste kanskje er pen/stivpyntet, pyntet i den forstand at pene klær er det altoverveiende.
    Noen få ganger i mine 43 år i arbeidslivet har jeg tatt på meg slips i slike anledninger, men har også vært på mange fester hvor jeg har nøyd meg med (det som vel oftest blir kalt blazer/penjakke og ei grei bukse og skjorte uten slips),
    Dress har jeg ikke kjøpt siden en gang i åttiåra ( i London), og det er nok noen kilo siden ;D
    Det er ikke fordi jeg synes slips i seg selv er stygt, men mest at jeg synes det er lite hensiktsmessig og ukomfortabelt, for en som snart heller ikke bruker skjorter, men t-skjorter/gensere med rund hals, det er behagelig det)
    Jeg gjør det vel (bruker slips kanskje ca. hvert 3-4 år) som du sier litt for og tekkes andre, i den forstand at de andre i hvert fall en del av de, synes det er stas at alle pynter seg om ikke annet enn litt, på fester av litt kaliber og betydning.

Det at du ikke gjør det (for og tekkes andre) er greit nok for deg, men også kanskje litt egoistisk ovenfor de andre, men samtidig tenker jeg vel egentlig slik sjøl også, hvorfor skal det egentlig være et problem for andre?
    Når det kommer til smoking så setter jeg meg skikkelig på bakbeina, når det blir forlangt en (slik) uniform så avstår jeg (og det har jeg gjort) fra en slik type fest uten problemer.
    Det er befriende og gi blaffen i hva andre synes, du har min sympati for det, selv om det kan finnes eksempler på at det kan være litt egoistisk, da det finnes slike (eksempler) på at alt ikke alltid er like passende (og ikke ta hensyn sånn generelt)

Jeg tror du er litt for opptatt av hva andre synes og mener, og jeg aner en viss dose fordommer i det du skriver

Jeg får håpe du bare tror det, for jeg synes slettes ikke det sjøl, i tillegg så føler jeg meg egentlig ganske fordomsfri ;)...... bortsett da fra at jeg ikke helt greier å befri meg fra minnene om de første synene av tatoveringer på harry sjøfolk med fettsleik ;D , du må huske at det skjedde en ganske radikal forandring for mannen/guttas del i 60 åra, menn hadde jo knapt klær med farger, også det går i ring for det har knapt jeg heller nå for tiden, det går mye i sort.

Jeg mener ikke at tatoveringer i alle typer og form og grad er stygt, men når folk ser ut som et maleri i trynet, så ville jeg nok synes det virket rart og noe sykt, jeg har faktisk aldri møtt en slik en, men jeg ville ikke håne vedkommende e.l. hvordan man ser ut har ingen ting med personens egentlige kvaliteter/pesonlighet å gjøre.

Jeg har jo flere gode kolleger av begge kjønn som har tatoveringer og ingen problemer med det, det er bare det at jeg synes det i seg sjøl er både unødvendig og kanskje litt dumt (for dem) siden det er så lite reverserbart.

Satt senest i dag (på jobb) og behandlet et bildet fra 60 åra med bilde av noen langhårede fra 60 åra (Teisen skole)
    og historien dreide seg om at den ene av de ble nektet å begynne på skolen, men det gikk visst i orden etter hvert.

Kanskje er det egentlig få som er TOTALT fordomsfrie, så deter mulig også jeg har en aldri så liten dose av det ;D

Mvh.KW

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Det er nok fortsatt mye fordommer mot tatoveringer, noe jeg så absolutt kan forstå da det finnes et hav av dårlige tatovører og tatoveringer der ute.
    Heldigvis har seriøsiteten blitt mye bedre og mange tatovører tenker på ryktet sitt og er derfor kritiske til hva og hvor de setter ting på kundens kropp.
    Jeg synes tatoveringer (når gjort bra) er kunst på lik linje med annen bildekunst. Det at det er permanent og forandrer seg i takt med alderen er litt av det jeg finner fasinerende.
    Jeg vil dog aldri tatovere hendene, halsen eller ansiktet da jeg ikke nødvendigvis ønsker at alle skal se mine tatoveringer, jeg har tatt de for min egen skyld og fordi jeg synes de er vakre.
    Fordommene ovenfor tatoveringer er litt urettferdige. En tatovering sier jo ikke nødvendigvis så mye om de som person eller hvilke egenskaper du har, men mange ser på tatoveringer og personen som bærer den/de som "useriøs"
    Spesielt i "dressverdenen" kan det virke som tatoveringer er et big no-no, synd synes jeg. Endel yrker er jo så konservative og konforme at de virkelig hadde trengt litt liv og farge.

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Jo KW, det kan nok tenkes at enkelte mener jeg er for egoistisk, men det er i såfall deres problem. Jeg giftet meg iført t-skjorte og sorte jeans, og i stedet for å bruke penger på ring, tok jeg en tatovering som symboliserer likeverd og harmoni. Blir jeg invitert på en fest hvor det er dresskode, holder jeg meg heller unna enn å føye meg. ::) Jeg understreker at jeg har det fint med det. De beste festene foregår forresten hvor "pent" tøy er et sjeldent syn. ;D Jeg er nå 42 år gammel, og tviler på at jeg noensinne vil endre taktikk.

Det er helt klart mange forskjellige personligheter rundt omkring, og minst like mange meninger om både det ene og det andre, og det er helt OK. Problemer oppstår først når noen skal påtvinge andre egne meninger. Ikke misforstå, man må kunne ytre meningene sine, og forsvare dem, men man bør ikke tvinge andre til å etterleve dem. Julebord og bryllup kan jeg nok være med på, men ikke om jeg må kle meg ut. 8) Tradisjoner i klesveien er noe tøys, mener altså jeg...

Jeg trakk i smoking og "propell" (Ikke slips ;D) en gang for ca 10 år siden. Jeg var forlover for en knakende god kompis i Kristiansand, og selvsagt kunne jeg godta å skifte ham for en kveld, når det var snakk om en buddys store dag. Men jeg må tilstå at jeg følte meg noget utilpass på grunn av den uvante bekledningen, men jeg overlevde fin-fint. :D

Ingen er vel helt fordomsfrie, meg selv inkludert. Jeg må tilstå at jeg smiler litt i skjegget når jeg ser folk som er veldig opptatt av å være "korrekte", og følge samfunnets normer på alle plan etter beste evne. Jeg synes litt synd på disse ufrie menneskene. Litt av en fordom, hæ..?

Ikke alle tatoveringene mine er like bra, men jeg hefter meg ikke særlig ved det. Jeg får heller ikke panikk om bilen får en ripe i lakken. Er man typen som mister nattesøvnen om det er en fersk bulk i støtfangeren eller får panikk om dressen ikke er presset, bør man kanskje ikke tatovere seg. Er man derimot litt avslappet i forhold til mange ting i livet, er det ingen grunn til å nøle, såfremt lysten er der altså. ;)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Er det ingen her som tar tatoo's fordi de synes det er digg at du har ei nål som hamrer deg til beinet visse steder? Jeg koste meg ihvertfall, såpass at det ble gjentatt

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    havar skrev:
    Det er vel ingen som hverken går med slips eller har tattoveringer kun for å sitte hjemme å se seg selv i speilet. Det er klart det er helt vesentlig hva folk mener og synest om klesvalg og utsmykning, det er hele poenget med dem. Det som er litt forskjellig fra person til person er hvordan man ønsker at de andre skal oppfatte en og hvem man prøver å appelere til.

Selv er jeg av den mening at en mann skal ha endel fine dresser, med tilhørende slips. Har man ikke det ekskluderer man seg selv fra sosiale sammenhenger der det er naturlig å bruke disse. Det er ingen motsetning mellom et stilig ytre og et musikalsk indre. Her hvor jeg bor nå er skreddertjenseter morsomt billige, og jeg har planer om å få sydd meg noen fine dresser og skjorter før jeg returnerer.

Selv liker jeg ikke tattoveringer fordi de er permanente. Det blir som å kjøpe en stereokomponent og måtte bruke den resten av livet selv om man heller kunne tenkt seg noe annet senere. Men det gir vel ikke samme cred å bruke dem som fulgte med donaldbladene i gamle dager. :) Men det er mange tattoveringer jeg synest er stilige selv om jeg ikke vil ha dem på mitt legeme.
    Jeg er ikke helt enig i framstillingen din her. Jeg har ikke tatt en eneste tatovering for å tekkes andre menneskers mening. Alle mine tatoveringer har jeg fått laget kun fordi jeg likte motivet, og fordi den symboliserer en fase av livet mitt. Det er slett ikke alle som ser tatoveringene heller, da jeg som regel er fullt påkledt. En dress derimot, da snakker man om 100 % "påfugleffekt", og slik er bare ikke jeg. Det er etter min mening helt unaturlig å gå i dress, og ha et tøystykke knyttet rundt halsen. ;D Jeg ville aldri brukt penger på et så ukomfortabelt kostyme, bare for å bli "godtatt" av andre mennesker. Kan ikke disse menneskene godta meg slik jeg er, ønsker jeg egentlig ikke å ha noe særlig med dem å gjøre. Jeg foretrekker mennesker som ser det indre, og dømmer etter det alene. 8) Når dette er sagt, vil jeg understreke at jeg har mange "oppdressede" venner, og vi ligger aldri i konflikt om kleskodeks. :)

Metaforen din om tatovering og komponenter til stereoen, er jeg heller ikke enig i. Om man absolutt vil bruke denne terminologien, ville jeg heller sagt at man fra fødselen av er stuck med "anlegget", nemlig kroppen. Undervis gjennom livet kan man fylle på med masse nye plater, altså tatoveringer. Gjør man ikke dette, risikerer man å dø uten å ha fått testet anlegget på annet enn medfødte føflekker og/eller fødselsmerker (altså platene man fikk med på kjøpet... ;)). Disse kan man som kjent fint leve med, så hvorfor ikke et motiv, kanskje til og med i farger..? :D

Helt OT, men likevel litt i samme gate; Noen jeg kjenner ble helt sjokka da de fikk høre at jeg hadde hatt røkt pinnekjøtt til middag i november. Det var helt feil, fikk jeg høre. Det var også feil at jeg valgte en bil med 2,5 liters V6, når jeg kunne valgt en med firer på 1,6 liter. Dessuten var det helt på trynet at jeg takket nei til gratis firmatur på høyfjellshotell, det var faktisk utakknemlig, fikk jeg høre. Ikke pokker om jeg ville sitte på fjellet i tre dager! 8)

Mange jeg kjenner er enige med meg i at FairTrade/Max Havalaar-produkter er bra, men når vi treffes i sjappa på hjørnet, står de samme folkene der med vanlig Krone-Kaffe eller Ali i handlekurven. Kanskje problemet er at ingen ser det om de kjøper FairTrade? Dressen kostet kanskje for mye..? ;)

Jeg synes det er bedre å tenke på hvordan andre har det, selv når man shopper, framfor å være veldig opptatt av hva andre synes om en.

Som sagt; veldig OT... ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    havar skrev:
    og slik er bare ikke jeg. Det er etter min mening helt unaturlig å gå i dress, og ha et tøystykke knyttet rundt halsen. ;D Jeg ville aldri brukt penger på et så ukomfortabelt kostyme, bare for å bli "godtatt" av andre mennesker. Kan ikke disse menneskene godta meg slik jeg er, ønsker jeg egentlig ikke å ha noe særlig med dem å gjøre. Jeg foretrekker mennesker som ser det indre, og dømmer etter det alene. 8) Når dette er sagt, vil jeg understreke at jeg har mange "oppdressede" venner, og vi ligger aldri i konflikt om kleskodeks. :
    Jeg kjøper ikke helt den. Ikke det at alle er komfortable med dress, men det man har på seg når man går ut i det offentlige rom er påvirket av hva folk synest om dette. Man lurer seg selv hvis man ikke ser dette. Det er vel kun slaur, boms og sydenturister som ikke tar noen hensyn.

Går man hjemme i stuen i en fillete tsjorte og en joggebukse så skifter man til noe annet når man går på byen. Men jeg skal tilstå at jeg nok trives bedre generelt blandt mer uformelt kledde personer enn en gjeng i Armanidresser. På den annen side fester jeg endel med folk som gjene kan finne på å stille opp i livkjole eller middelalderkosstyme eller en 30-talls smoking. Men det er jo gjene laivere og skuespillere og slikt.

Poenget er i allefall at jeg synest det er litt stas når folk kler seg med omhu, enten det er som rocker eller slipsmann.

Metaforen din om tatovering og komponenter til stereoen, er jeg heller ikke enig i. Om man absolutt vil bruke denne terminologien, ville jeg heller sagt at man fra fødselen av er stuck med "anlegget", nemlig kroppen. Undervis gjennom livet kan man fylle på med masse nye plater, altså tatoveringer. Gjør man ikke dette, risikerer man å dø uten å ha fått testet anlegget på annet enn medfødte føflekker og/eller fødselsmerker (altså platene man fikk med på kjøpet... ;)). Disse kan man som kjent fint leve med, så hvorfor ikke et motiv, kanskje til og med i farger..? :D
    Jeg kunne godt tenkt meg en "tattovering" med små ledlamper under huden som lyste igjennom med det mønsteret en hadde valgt, og der man kunne uploade nye mønster etter stemning og behov.. eller skru dem av når det trengs. Masse grågrønne streker av permanent natur er litt for begrensende og gammeldags. Men som sagt har jeg ingenting i mot tattoveringer selv om jeg ikke går med slike selv. Det er mye stilig kroppskunst der!

Jeg synes det er bedre å tenke på hvordan andre har det, selv når man shopper, framfor å være veldig opptatt av hva andre synes om en.
    Kun hvis de andre er gjester som skal bespises. Ellers er det tilstrekkelig å tenke på seg selv. Hvis Max Havelar kaffen er god nok kjøper jeg gjerne den. Ellers gir jeg en god faen i om pengene går til fattige bønder i Guatemala eller til Robert Mugabe.

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    He he, vi blir nok aldri enige på dette planet, men det er forhåpentligvis greit..? At enkelte streker er gammeldagse, det er jeg enig i, men jeg mener at dress er ennå mer gammeldags, selv om det er moderne snitt. Noen vil likevel gå med dress, og andre vil likevel ha "gammeldagse" tatoveringer, og begge deler er greit for meg. Men ikke tving meg til noen av delene... Da tipper jeg det blir over gjennomsnittet med rabalder. ;D

Prøv kaffevariantene som backer opp bøndene i u-land, kanskje du vil like en eller flere av dem. Mesteparten av pengene går nok til Friele i Bergen uansett... ;)

PS: Fillete t-skjorter kan være OK i enkelte settinger, men en fillete dress passer sjelden inn. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    havar skrev:
    He he, vi blir nok aldri enige på dette planet, men det er forhåpentligvis greit..? At enkelte streker er gammeldagse, det er jeg enig i, men jeg mener at dress er ennå mer gammeldags, selv om det er moderne snitt.
    Dresser er som med tattoveringer, man kan enten velge noe fra mappen eller peke på noe på veggen eller man kan komme med sitt eget design. Den siste dressen jeg fikk sydd fikk jeg laget med ekstra lang jakke og med orientalsk krage i stedet for slag, og enkeltkneppet selvsagt. Bestilte den i litt grovvevet sort silke, og ble riktig fornøyd med den.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Vermin skrev:
    Er det ingen her som tar tatoo's fordi de synes det er digg at du har ei nål som hamrer deg til beinet visse steder? Jeg koste meg ihvertfall, såpass at det ble gjentatt
    Naaaaah, kan ikke si at det er smerten som driver meg men........Når han tok finpussen med diverse farger for å få det levende, så var vel det 5'te eller 6'te gangen som han nålet armen på samma sted, det var ikke smertefritt og jeg kan ikke si at det var noe godt, men angrer ikke et sekund på det ;)
    Smerten er som skrubbsår som du tar på å tar på gang på gang, men når det blir så stort så kjennes det verre ut enn det egentlig er..

Syns at "Thorvald" var meg, neste blir "Gyda" på andre siden 8)

Grusomt bilde, men det er ikke lett å ta bilde av sånt selv..
    Bilde er tatt få timer etter at jeg fikk den og med mobil :p
    Thorvald er integrert som en del av meg selv, på samma måte som piercing osv..

Julenissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Antall liker
    3
    Vermin skrev:
    Ikke fan, trengte 1/2 l sprit og noen pils mot smerten sist jeg tattoverte meg, tok 5 timer

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Julenissen skrev:
    Vermin skrev:
    Ikke fan, trengte 1/2 l sprit og noen pils mot smerten sist jeg tattoverte meg, tok 5 timer
    Jeg brukte drøye 4 timer på siste tatoveringen, men det gikk jo som en drøm med uten noe innabords ;D

Raven8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Antall liker
    4
    Tattoveringer er drømmen det. Planlegger første nå i år blir ett banner? (trur det er det det kalles) med konas navn på høyre side av brystet. Blir vel ca skrift str 20 i dataverden trur jeg. Har bestemt meg for den slik at når jeg får unger i fremtiden så vil de se at jeg og kona hadde det godt for mange år siden.'Enten vi fortsatt er sammen eller om noe tragisk har skjedd i livet vårt.

Ungenes navn skal selvfølgelig tattoveres på høyre overarm. Med en engel som ligger på magen og ser ned på dem. (Jeg er jo kristen:d)

Siden jeg skal bo i asia har jeg lyst til å tattovere ett vikinge sverd på yttersiden av venstre legg slik at jeg har med meg litt norsk stolthet eller historie om du vil. (kanskje en fordel at jeg har nedsatt følelse i venstre foten da siden tattoveringer er påstått vondt hehe). Men om det skjer får tiden vise. Men lysten er der.

Jeg og kona har lyst til at hun får en liten tattovering på korsryggen men vet ikke om hun tørr når det kommer til stykket.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Raven8 skrev:
    Tattoveringer er drømmen det. Planlegger første nå i år blir ett banner? (trur det er det det kalles) med konas navn på høyre side av brystet. Blir vel ca skrift str 20 i dataverden trur jeg. Har bestemt meg for den slik at når jeg får unger i fremtiden så vil de se at jeg og kona hadde det godt for mange år siden.'Enten vi fortsatt er sammen eller om noe tragisk har skjedd i livet vårt.

Ungenes navn skal selvfølgelig tattoveres på høyre overarm. Med en engel som ligger på magen og ser ned på dem. (Jeg er jo kristen:d)

Siden jeg skal bo i asia har jeg lyst til å tattovere ett vikinge sverd på yttersiden av venstre legg slik at jeg har med meg litt norsk stolthet eller historie om du vil. (kanskje en fordel at jeg har nedsatt følelse i venstre foten da siden tattoveringer er påstått vondt hehe). Men om det skjer får tiden vise. Men lysten er der.

Jeg og kona har lyst til at hun får en liten tattovering på korsryggen men vet ikke om hun tørr når det kommer til stykket.
    Er alt dette seriøst eller ment som en spøk.?
    Navn, enten det er det ene eller det andre navnet.........er eneste jeg har hørt folk har angret på at de har gjort..
    En har en ganske stor svart firkant som dekker over et gammelt navn, vakkert er det ikke..

Oppfordrer deg til heller å bruke symboler i steden for navn, hvertfall tenk veeeeldig nøye gjennom dette med navn før du går til det skrittet, det er min varmeste anbefaling..

Å tatovere seg er ikke vondt over alt, det er stort sett der som du har veldig tynn hud å når det blir tatovert over samme område mange ganger..
    Det blir jo som skrubbsår å regne, så helt smertefritt er det ikke..
    Lykke til..
    Kjell

Ø

Øivind

Gjest
    Får lyst på en ny en nå.

Har bare en bitteliten på leggen.

Vanskelig å velge da.

A

Arne_Belinda

Gjest
    Hehe, en kar med en svær fæl viking ved navn Thorvald sier til en annen kan at man må tenke på hva man tatoverer på kroppen slik at man ikke angrer...... Hehe, ler meg skakk ;D

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Rotekroken skrev:
    Vermin skrev:
    Naaaaah, kan ikke si at det er smerten som driver meg men........Når han tok finpussen med diverse farger for å få det levende, så var vel det 5'te eller 6'te gangen som han nålet armen på samma sted, det var ikke smertefritt og jeg kan ikke si at det var noe godt, men angrer ikke et sekund på det ;)
    Smerten er som skrubbsår som du tar på å tar på gang på gang, men når det blir så stort så kjennes det verre ut enn det egentlig er..

Syns at "Thorvald" var meg, neste blir "Gyda" på andre siden 8)

Grusomt bilde, men det er ikke lett å ta bilde av sånt selv..
    Bilde er tatt få timer etter at jeg fikk den og med mobil :p
    Thorvald er integrert som en del av meg selv, på samma måte som piercing osv..
    Siden jeg var litt usikker på om du mente selve tatoveringen (bildet) eller bilde av tatoveringen, tok jeg sjansen på det siste og pyntet litt på huden(fargen) din ;)

oki?

Mvh.KW

Vedlegg

J

Jurassic

Gjest
    Raven8 skrev:
    Hun bør tattovere noe artig på korsryggen så du har noe å se på hvis du skulle kjede deg i løpet av en hyrdestund ;)

Julenissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Antall liker
    3
    Rotekroken skrev:
    Raven8 skrev:

Er alt dette seriøst eller ment som en spøk.?
    Navn, enten det er det ene eller det andre navnet.........er eneste jeg har hørt folk har angret på at de har gjort..
    En har en ganske stor svart firkant som dekker over et gammelt navn, vakkert er det ikke..

Oppfordrer deg til heller å bruke symboler i steden for navn, hvertfall tenk veeeeldig nøye gjennom dette med navn før du går til det skrittet, det er min varmeste anbefaling..

Å tatovere seg er ikke vondt over alt, det er stort sett der som du har veldig tynn hud å når det blir tatovert over samme område mange ganger..
    Det blir jo som skrubbsår å regne, så helt smertefritt er det ikke..
    Lykke til..
    Kjell
    Vel smerte er relativt, jeg har ingen problemer med feks tannlege, tattovering er vondt uansett.
    Har selv navnet til dama på ryggen(thai), hun sier at jeg neste gang må finne meg dame fra ett land der de ikke kan thai, bare å si at jeg hadde en hund som jeg var veldig glad i ;D

Raven8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Antall liker
    4
    Nei rotekroken ingen spøk nermeste spøk her må være ditt svar til min plan.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.042
    Etter å ha lest denne tråden, og ikke minst sett bildene, så er jeg jammen glad madammen ikke har tilbøyeligheter i denne retning. To av mine tidligere kjærester hadde tatoveringer, og jeg klarte aldri å se det som annet enn blekkflekker på ellers vakre kropper...

En annen sak er dette med dress. Dette er jo nok et område hvor nordmenn generelt ikke har peiling. For det første, det er vel bare nordmenn (og finner, har jeg lagt merke til) som ikke fjerner produsentmerket på ermet... For det andre, om man ikke er komfortabel i dress så er man enten uvant eller har valgt feil dress. Klart, om man handler en one-size-fits-none cheapo dress på Dressmann så skal det noe til å være komfortabel. Forøvrig trenger man ikke å være homofil for å skjønne at man ikke bruker hvite sokker og duskesko, eller brune sko og sort belte, til dress.

Selv bruker jeg dress til dagen, og med et tjuetalls dresser i forskjellig snitt og i forskjellige kvaliteter er det ikke noe problem å være både representabel og komfortabel uansett vær og klima.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Hr.Jemini skrev:
    Hehe, en kar med en svær fæl viking ved navn Thorvald sier til en annen kan at man må tenke på hva man tatoverer på kroppen slik at man ikke angrer...... Hehe, ler meg skakk ;D
    Han har tilnavnet Thorvald ;)
    Har lurt på å sette navn på han med runer, men har ikke helt bestemt meg ennå..
    Men normale bokstaver kunne ikke falle meg inn, selv om han er en fantasifigur eller hva du skal kalle han..
    Kjell

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1
    Her er en av mine. Har seks stk, det blir mange flere, neste er sønnen på andre siden av ryggtavla
    (alle seks er såkalt bigpiece, over 20cm)

Vedlegg

• 26.9 KB Visninger: 644

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1
    hva, fikk vedkommende en kjempestor kul, eller?

Skissa var vel ræva, og når den som skal ha tattisen leverer tegningen, ikke sjekker skrivefeiler, men bare lar det stå til....

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.685
    Så ut som en velgjort "piece" Ivar. Kjenner en del folk med (mye) blekk, men har ingen selv foreløpig. Kan se om jeg får tillatelse til å poste.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    mteinum skrev:
    Ikke av de penere... ;D

Det blir noen timer med laser for å fjærne den dritten der gitt.
    Hadde nok sendt et par kneskålknusere etter den tatovøren der !

Raven8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Antall liker
    4
    Ja den epic failuren der var ikke mye bra gett.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn