Diverse Technics er tilbake!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.707
Antall liker
7.954
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hehe, kjenner att designet frå toppmodellane anno 1976. Fekk aldri høyrt dei, dei var visstnok berre produserte for den japanske marknaden. Men dei var på hundrevis av Watt, og var dessutan tiltenkte nokre vanvittige hornkonstruksjonar som eg trur heitte SB 10000 eller noko sånt.
Og så har vi min ungdomskjæraste SL 1000 platespelar. Den bør dei starte produksjon av igjen....
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Mener det var en artikkel på tu.no også om dette - der var vel prisen på systemet nevnt - 40.000 Euro

mvh
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.707
Antall liker
7.954
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det fyrste eg kjøpte etter den obligatoriske Tandbergoppsettet var ein Technics integrert forsterkar. Ikkje den aller dyraste, men nok til å verte nyfiken. Då dette psevdo-batteriopplegget kom, var eg ganske interessert, men gjekk likevel over på rør. Men i dag køyrer eg ASR, som også er ein slags "integrert" forsterkar, som har forforsterkaren på batteridrift (der det dessutan er kjæla veldig mykje med straumforsyninga).
Likevel er Technics for meg fyrst og framst signalkjelde: SL 1000 (og så spolebanda då. Får vel ikkje betre drivverk enn desse..)

Kan bli interessant å sjå om Panasonic vekkjer udyra til liv igjen......
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Heldigvis så gikk jeg klar av Technics på åttitallet. Var vel ikke verdens mest spennende merke med "class A" og IC utganger......
Mon tru om de har skiftet ut IC`er med transistorer nu?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.156
Antall liker
2.668
Heldigvis så gikk jeg klar av Technics på åttitallet. Var vel ikke verdens mest spennende merke med "class A" og IC utganger......
Mon tru om de har skiftet ut IC`er med transistorer nu?
Får korrigere deg litt, det var "class AA" :)

Jeg hadde en sånn Technics class AA fra midt på 80-tallet. Lyden var mildt sagt lite musikkbefordrende og givende å lytte til. Technics hadde fullstendig kjørt seg inn i en blindgate hvor målemessig perfeksjon og 0.0001% var det som gjalt. Det ironiske var at lyden var langt fra perfeksjon, det låt "mekanisk" og urent.

På 90-tallet byttet dem filosofi, da var det Mos-fet og dårligere måledata som ble tingen. Og lyden ble heldigvis mer human og musikalsk.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Japansk Hifi er bare helt rått. Har selv en Technics RS-7500 Elcaset, spiller fantastisk fortsatt og den er fra 1979 ! Standard tapen funker ikke lenger. Men Ferro-Chrome tapen er god som ny. Japanerne hadde en egen evne til å lage go'saker den gangen. Og hvis de tar opp hansken igjen så bør de andre passe seg.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Morsomt hvis dette er en trend i tiden. At de gamle storhetene gjenreises. Luxman har gjenoppstått, Pioneer har begynt å lage seriøse høyttalere og TAD har tatt føringen i det ypperste high end (apekiste) skiktet. Håper det fortsetter :)
 
S

Syncrolux

Gjest
Jeg har hatt komplett Technics anlegg. Det var aldeles fabelaktige greier, synes jeg den gang i hvertfall.
Husker også jeg siklet etter spolebåndspilleren de hadde. Måtte dessverre ta til takke med noe Tandberg-ræl i stedet.
 
Topp Bunn