ragwo skrev:
Gratulerer med PU og amp!
Ser fram til lytteinntrykk. DL-103 vs Rondo Red kan bli spennende. Hvilket headshell/kabling skal du bruke?
Kan godt hende at du har rett i at PUen ikke hadde mer å gi. Ny shootout mellom MF og ASR kommer til uka
Ja, jeg vurderte DL-103R, men jeg ønsket den opprinnelige 103-lyden. Dessuten kjører jeg med Xindac StepUp på 1:10, og 1:10-transformere presenterer 470 ohm for pick up, og det skal være omtrent perfekt for 103
LM218iA har jeg hatt på hjemlån forrige måned, og den ga et meget godt løft i lyden fra vinyl også.
Jeg kommer til å gå for Sumiko HS-12 headshell og da følger det med Sumiko kabler. Bruker det samme på Rondo Red. De kablene var bedre enn Cardas headshell-kablene jeg kjøpte hos KAB, faktisk. Lyden ble renere og mindre farget med Sumiko-kablene. Jeg er og veldig spent på hvordan Ortofon Rondo Red og Denon DL-103 er opp mot hverandre. Kan kjøre en liten shootout og poste litt inntrykk, dersom det er interessant?
Og, ja, jeg ser frem til en test og sammenligning av V-LPSii og ASR
Du har V-PSUii også, du, hadde du ikke??
Ser du bruker original headshell på 2M Bronze. Kan vel nesten garantere deg at du får bedre lyd med Sumiko HS-12. Kjøp deg et billig boblevater på størrelse med en gammel 50-øring på ebay. Da kan du sette dette oppå Sumiko shellet. Da får du justert 100%; ikke bare VTA men også azimut (vridning). Sumiko har dette. Kjøp så en rimelig digitalvekt for å måle stifttrykket. Da jeg gjorde disse tingene med Rondo Red, ble den veldig mye bedre. Jeg trodde jeg så når headshelle var i vater med øya. Det gjorde jeg ikke
Og enda vanskeligere er det med originalshellet, siden det er bøyd på tuppen. Stivere og tyngre er Sumiko også.