Technics SL 1210

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.589
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Har du vurdert Larsen Clamp? Det er et rimelig kvalitetsprodukt som virkelig tar seg godt ut. Jeg tror ikke det byr på problemer å få laget en clamp etter ønsket vekt eller utseende. Fyren er virkelig serviceinnstilt :)
    Send han en PM, han kaller seg boheinrich her på sentralen.

AudioPhysic

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Har du vurdert Larsen Clamp? Det er et rimelig kvalitetsprodukt som virkelig tar seg godt ut. Jeg tror ikke det byr på problemer å få laget en clamp etter ønsket vekt eller utseende. Fyren er virkelig serviceinnstilt :)
    Takk for tipset, skal ta å høre med han :)

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2012
    Antall liker
    70
    Bruke flere tusen på å oppgradere en ukurrant remdreven plastkopi?
    Spikersuppe er godt det, men tror du burde gå for bedre spiker.

Selg den igjen og kjøp en rimelig direktedreven technics fra 70-80 tallet til rundt tusenlappen.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hei venter nå en billig enkel kopi av sl 1210 ved navn Haitai HT-910Q. Denne burde være en helt ok vinyl snurrer til prisen :)
    Men mitt spm er om det er om det er noen her inne som har gode tips til rimelige og enkle oppgraderinger som bedre pick up osv.
    Vil ikke bruke altfor mange kronene på dette nå, men en plass rundt 2-3000,- kunne jeg ha strekt meg. Ser da for meg noen isolerende føtter, clamp og en bedre pick up innenfor de 3000,-
    Takker for råd og tips på forhånd.
    Når du er villig til å bruke ca. 3000kr, hvorfor ikke heller gå for en Technics SL1210mk2? De kan du få helt ned i 3500kr. Den spiller meget godt uten at du trenger å gjøre noe. Så når du får noen kroner til overs, så kunne du oppgradert litt etter litt med deler fra KAB USA:)

AudioPhysic

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Hei venter nå en billig enkel kopi av sl 1210 ved navn Haitai HT-910Q. Denne burde være en helt ok vinyl snurrer til prisen :)
    Men mitt spm er om det er om det er noen her inne som har gode tips til rimelige og enkle oppgraderinger som bedre pick up osv.
    Vil ikke bruke altfor mange kronene på dette nå, men en plass rundt 2-3000,- kunne jeg ha strekt meg. Ser da for meg noen isolerende føtter, clamp og en bedre pick up innenfor de 3000,-
    Takker for råd og tips på forhånd.
    Når du er villig til å bruke ca. 3000kr, hvorfor ikke heller gå for en Technics SL1210mk2? De kan du få helt ned i 3500kr. Den spiller meget godt uten at du trenger å gjøre noe. Så når du får noen kroner til overs, så kunne du oppgradert litt etter litt med deler fra KAB USA:)
    Skal ikke se bort fra at jeg ender med en SL1210mk2 om ikke lenge.
    Den jeg har skaffet meg nå var litt impuls, men til prisen så blir den nok værende i hus selv om nok kommer til å kjøpe ordentlig Technics 1210 om ikke lang tid.
    For nok fort teften for Vinyl når jeg får spilleren i hus så.

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2012
    Antall liker
    70
    Den jeg har skaffet meg nå var litt impuls, men til prisen så blir den nok værende i hus selv om nok kommer til å kjøpe ordentlig Technics 1210 om ikke lang tid.
    Begynte selv karriæren på et annet medlem (NT-1500) i Super OEM familien som jeg tror spilleren din er en del av og den ble ekstremt flittig brukt.
    Så lånte jeg en SL-1200 av en kamerat.. og vips fikk jeg et enormt oppgraderingsbehov.
    Men min vinylinteresse skyldes jo tross alt den remdrevne kineser-klonen, har bare gode minner selv om jeg vet det egentlig var en "dårlig" spiller :cool:

Lykke til!

AudioPhysic

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Begynte selv karriæren på et annet medlem (NT-1500) i Super OEM familien som jeg tror spilleren din er en del av og den ble ekstremt flittig brukt.
    Så lånte jeg en SL-1200 av en kamerat.. og vips fikk jeg et enormt oppgraderingsbehov.
    Men min vinylinteresse skyldes jo tross alt den remdrevne kineser-klonen, har bare gode minner selv om jeg vet det egentlig var en "dårlig" spiller :cool:

Lykke til!
    Oppgraderingsbehovet kommer nok til komme fort siden jeg jo vet at den spilleren jeg får ikke akk er noe voldsomme greier.
    En SL1210mk2 blir nok som natt og dag i forhold til SL1200 klonen som er på vei nå.
    Men det er nå i hvert fall en start på vinyl verden da :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Er i Oslo i dag og skal ta en tur på Kontrapunkt og høre på Linn Sondek LP12.
    Det kunne jo vært interessant å lese om dine inntrykk av den/de - alt avhengig av hva de hadde satt opp av spillere i demo i helgen. Fikk selv ikke tid til å stikke bortom.

AudioPhysic

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Synd dere aldri tok skrittet ut og modifiserte den fullt ut. Dere vil ikke tro hvilket potensiale det ligger i spilleren!
    Laget en liten helge-snutt, og nyter egen hifi; siden jeg ikke får vært på Hifi Messa i år pga jobbing:(

Sett video på 720p

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ATaSQqjR1fc
    Flott video snutt.
    Den spilleren din er så utrolig fin og se på :)
    Om jeg ikke jeg får den like bøs som din med det første vil jeg absolutt prøve å få ala samme utseende som din og det kan man jo klare til en rimelig penge.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Synd dere aldri tok skrittet ut og modifiserte den fullt ut. Dere vil ikke tro hvilket potensiale det ligger i spilleren!
    Laget en liten helge-snutt, og nyter egen hifi; siden jeg ikke får vært på Hifi Messa i år pga jobbing:(

Sett video på 720p

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ATaSQqjR1fc
    Flott video snutt.
    Den spilleren din er så utrolig fin og se på :)
    Om jeg ikke jeg får den like bøs som din med det første vil jeg absolutt prøve å få ala samme utseende som din og det kan man jo klare til en rimelig penge.
    Takker for det:) Det er en M5G og de ser en del mer eksklusiv ut enn mk2. Men M5G er det få av og de er ganske populære; derav og høy pris.

Men mk2 er også veldig fine. Og det er helt riktig at man absolutt ikke trenger å dra den like langt som det jeg har gjort. Med KAB-deler får du en knallgod spiller!!

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.774
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk for tipset, skal ta å høre med han :)
    Det burde du gjøre,trivelig kar som lager det du vil ha :)

O

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Er i Oslo i dag og skal ta en tur på Kontrapunkt og høre på Linn Sondek LP12.
    Det kunne jo vært interessant å lese om dine inntrykk av den/de - alt avhengig av hva de hadde satt opp av spillere i demo i helgen. Fikk selv ikke tid til å stikke bortom.
    Jeg fikk dessverre ikke hørt LP12, men jeg var en tur på Stereofil som hadde en slags helgemesse tror jeg? Jeg fikk lytte til et flott oppsett som besto av Rega RP10 og Apheta pickup, Sonus Faber gulvstående testvinnere jeg ikke husker navnet på, Ayre ntegrert til 90.000. Det er jo av helt andre komponenter enn det jeg har. Men mitt inntrykk både da jeg lyttet og da jeg kom hjem til mitt eget anlegg var:
    - jeg har mer slam og PRaT.
    - mer oppløst øvre mellomtone og diskant.
    - mer luft
    - mer dynamikk og live følelse her hos meg.

Jeg prøvde så godt jeg kunne å være objektiv og hadde akseptert at demoanlegget var bedre, selv om Sonus Faber er omtrent halv pris av mine ProAc. Men vesentlig dyrere forsterker enn min og Rega RP10 koster ca 5000kr mer inkl PU enn min Technics.

Men med et lite smil om munnen forlot jeg butikken, og skjønner nå at oppsettet hjemme er temmelig bra. Og mye tror jeg beror på kilden i anlegget mitt; 1210M5G. Og Rega RP10 med Apheta er jo ikke akkurat noe dårlig saker:)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Synd du ikke fikk med deg en LP 12 lytt på Osloturen da.

Hørte på samme oppsettet selv på Stereofil på Søndag (ht var forøvrig SF Olympica 3 til ca 83K/par) - og jeg var heller ikke helt imponert over akkurat det.

Jeg synes det (med RP10 som kilde) var et litt "trangt" lydbilde og generelt litt blodfattig, men må tillegge at det kun var en vinylskive i det særs begrensede utvalget som jeg har litt forhold til.

Den lydopplevelsen jeg hadde med det oppsettet slik den fremsto i det rommet var langt unna mitt ideale - og sto på ingen måte i forhold til den totale prisen.

Sist redigert:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15

Hørte på samme oppsettet selv på Stereofil på Søndag (ht var forøvrig SF Olympica 3 til ca 83K/par) - og jeg var heller ikke helt imponert over akkurat det. Jeg synes det (med RP10 som kilde) var et litt "trangt" lydbilde og generelt litt blodfattig, men må tillegge at det kun var en vinylskive i det særs begrensede utvalget som jeg har litt forhold til.
    Ja, vi var i Oslo med helt andre prioriteringer enn Hifi-sjapper:) Men jeg klarte å få til litt Big Dipper og Stereofil.

Å du hellige...så de Sonus Faber var så dyre ja!!! Da ble jeg jo enda mer fornøyd med eget oppsett:) Og jeg hørte på flere plater også. Så kan man si at rommet ikke var ideelt, men det er så absolutt ikke vår stue heller. "Blodfattig" er egentlig en god beskrivelse. Lyden slapp seg liksom ikke løs. Jeg var heller ikke veldig begeistret for bassgjengivelsen på Rega RP10. Og jeg hørte også bass da kilden var Mac og Ayre DAC, og da var bassen stram. Ergo var de dyre Sonus Faber i fin stand til å levere stram bass.

Med RP10 var den ikke stram, men heller litt slapp og udefinert. Den var dyp, men når den manglet tight-het og slam, ble jeg ikke imponert. Litt skuffende, når jeg har hørt at RP10 skulle ha så mye PRaT (Pace, Rythm and Timing). For er det noe en modifisert Technics SL1200/1210 har så er det PRaT, slam, dynamikk og stram dyp bass.

Så, skulle jeg hatt Rega hadde jeg nok heller spart 20.000 og heller kjøpt RP8 evt en enda rimeligere P9:)

Neste Oslo-tur får bli Linn Sondek LP12 demo. Liker utseendet på Linn:)

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    @ChrisAndre
    Ny pickup i sikte?
    Du kjenner meg:) Må prøve litt forskjellig, og siden det ikke er noen som låner ut PUer… Men jeg er så ekstremt fornøyd med 2M Black, så det er ingen krise om jeg ikke får solgt den. Men jeg liker veldig godt lyden på Ortofon, og tenker da enten på Quintet Black eller en brukt Cadenza.

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10

Hørte på samme oppsettet selv på Stereofil på Søndag (ht var forøvrig SF Olympica 3 til ca 83K/par) - og jeg var heller ikke helt imponert over akkurat det. Jeg synes det (med RP10 som kilde) var et litt "trangt" lydbilde og generelt litt blodfattig, men må tillegge at det kun var en vinylskive i det særs begrensede utvalget som jeg har litt forhold til.
    Ja, vi var i Oslo med helt andre prioriteringer enn Hifi-sjapper:) Men jeg klarte å få til litt Big Dipper og Stereofil.

Å du hellige...så de Sonus Faber var så dyre ja!!! Da ble jeg jo enda mer fornøyd med eget oppsett:) Og jeg hørte på flere plater også. Så kan man si at rommet ikke var ideelt, men det er så absolutt ikke vår stue heller. "Blodfattig" er egentlig en god beskrivelse. Lyden slapp seg liksom ikke løs. Jeg var heller ikke veldig begeistret for bassgjengivelsen på Rega RP10. Og jeg hørte også bass da kilden var Mac og Ayre DAC, og da var bassen stram. Ergo var de dyre Sonus Faber i fin stand til å levere stram bass.

Med RP10 var den ikke stram, men heller litt slapp og udefinert. Den var dyp, men når den manglet tight-het og slam, ble jeg ikke imponert. Litt skuffende, når jeg har hørt at RP10 skulle ha så mye PRaT (Pace, Rythm and Timing). For er det noe en modifisert Technics SL1200/1210 har så er det PRaT, slam, dynamikk og stram dyp bass.

Så, skulle jeg hatt Rega hadde jeg nok heller spart 20.000 og heller kjøpt RP8 evt en enda rimeligere P9:)

Hadde tatt meg noen vinylskiver jeg kjenner godt å dratt til Kontrapunkt og hørt Linn LP12 og Rega RP10 på Focal Utopia de har stående der om dagen.
    Jeg kan garantere at det spiller langt bedre der en det nederste rommet til Stereofil, som etter mitt syn ikke låter bra uansett høyttaler og plassering.
    Noe må være helt galt i oppsettet om de klarer å få en RP10 til å låte slapt og udefinert. Det er fullstendig motsatt av hvordan den skal låte i henhold til Rega sin (annerledes) måte å lage grammofon på i 40k klassen.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Liker utseendet på Linn:)
    Heldigvis har vi mennesker ulik smak og preferanser i forhold til design, form og farge. For egen del så går mine preferanser i så måte mer i retning Linn enn Technics, som blir litt "disco-spiller". Men - jeg må innrømme at jeg er litt "sær" mht hvordan jeg mener en platespiller rent estetisk skal/bør se ut. Det er ingen enhetlig retning i dette, men det går mer på at enkelte ting skal/bør/må være slik og sånn:).

Forøvrig - for å kommentere litt til noen av de senere innlegg i denne tråden:
    Jeg har ingen problemer med å se at noen velger å "pimpe" verken den ene eller andre type spiller - og gjerne til en total pris etterhvert som kanskje ikke har gitt resultatet: mest lyd pr. investert krone. Prosessen i seg selv har en stor egenverdi - og ikke minst vil eiergleden til produktet (som oftest) bli vesentlig høyere - enn ved å gå i butikken og hente en eske med et ferdigprodukt.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15

Hadde tatt meg noen vinylskiver jeg kjenner godt å dratt til Kontrapunkt og hørt Linn LP12 og Rega RP10 på Focal Utopia de har stående der om dagen.
    Jeg kan garantere at det spiller langt bedre der en det nederste rommet til Stereofil, som etter mitt syn ikke låter bra uansett høyttaler og plassering.
    Noe må være helt galt i oppsettet om de klarer å få en RP10 til å låte slapt og udefinert. Det er fullstendig motsatt av hvordan den skal låte i henhold til Rega sin (annerledes) måte å lage grammofon på i 40k klassen.
    Ja det viser vel bare at synergi i oppsettet er svært viktig for at det skal låte godt. Det holder ikke alltid med å sette sammen komponenter etter pris.

Jeg får ta en tur til Kontrapunkt for å høre på LP12 og RP8/RP10:) Rega er ikke helt min smak sånn utseendemessig, med unntak av P9, og skulle jeg en gang ha en annen spiller hadde det blitt LP12 eller VPI Classic. Men det må være oppgradering fordi de lydmessig må overgå det jeg nå har. Og lommeboka mi tillater ikke LP12 til 60.000:)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.826
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vpi Classic står høyt på ønskelisten her også,Linn ville jeg ikke hatt.
    du har fått en meget bra spiller utav din 1210 :)

mvh

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Har hørt RP10 ved ett par anledninger og kjenner meg heller ikke igjen i beskrivelsen din. Rommet hos Stereofil er ikke ett godt rom.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nei det var vel ikke et ideelt rom. Men hvem har det hjemme? Ikke jeg i hvertfall:) de færreste bor i et demorom. Men av erfaring så vet jeg bedre å dømme et produkt nedenom og hjem etter en demo. Såpass vet jeg:) Men jeg hadde forventet mer av RP10 Apheta. For jeg syntes anlegget slettes ikke låt "fy fasan" når det ble brukt Ayre DAC og Mac. Da var det en lyd som var stram, oppløst og livlig. Så dermed var det RP10 som ikke låt bra IMO...

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Jeg hørte Ayre, RP10 og en mindre Sonus i Horten til ett meget bedre resultat. En helt annen lyd i mine ører enn i demorommet til stereofil. Vil gjerne legge til at jeeg ikke er besittelse av en RP10.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    For alt jeg vet så kan de jo ha bommet fullstendig på last fra Riaa til Apheta??

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Det hadde vært litt rart igrunn da Simen fra Mono som er importøren demonstrerte. Kjente ikke ikke igjen lyden nå fra Horten. Har hørt en del hifi i det rommet til Seterofil uten at det har vært noe bedre.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.589
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    @ChrisAndre
    Ny pickup i sikte?
    Du kjenner meg:) Må prøve litt forskjellig, og siden det ikke er noen som låner ut PUer… Men jeg er så ekstremt fornøyd med 2M Black, så det er ingen krise om jeg ikke får solgt den. Men jeg liker veldig godt lyden på Ortofon, og tenker da enten på Quintet Black eller en brukt Cadenza.
    Har du fått testet noen andre pickuper?

yngvejos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    1.318
    Endelig fikk jeg tak i en 1210. :)
    Min spiller har blått pop up lys og blått lys i pitch slideren. Er dette originalt, eller har den blitt modifisert?

Jeg spiller med en 2m red pickup og opplever mye mindre sibilance enn jeg fikk med samme pickup på Rega rp1.
    Jeg har ikke fått tid til å lytte på den så mye enda, men kvalitetsintrykket er av en annen verden i forhold til rega. :)

IMG_0666.jpg
    IMG_0663.jpg

Sist redigert:

yngvejos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    1.318
    Takk for det.
    Har litt problemer med feedback i bassen når jeg spiller høyt, skyldes det at den plukker opp vibrasjoner fra sjenken den står på? Noen gode tips til å forbedre dette? Har helst lyst til å unngå vegghylle.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.774
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Prøv og juster den så den står helt i vater begge veier,noen står helt nede på føttene og da blir det ikke noen fjæring.
    Se om den gjør det. Ellers kan du bytte ben på den,der er det mye og velge i. C A har mange gode råd til deg der :)

O

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Endelig fikk jeg tak i en 1210. :)
    Min spiller har blått pop up lys og blått lys i pitch slideren. Er dette originalt, eller har den blitt modifisert?

Jeg spiller med en 2m red pickup og opplever mye mindre sibilance enn jeg fikk med samme pickup på Rega rp1.
    Jeg har ikke fått tid til å lytte på den så mye enda, men kvalitetsintrykket er av en annen verden i forhold til rega. :)

Vis vedlegget 287701 Vis vedlegget 287700
    Gratulerer med flott 1210mk2:)

Det ser jo ut som min forrige spiller! Tror ikke det er mange spillere i Norge hvor de to blå LEDs er montert inn. Men kanskje forrige eier byttet ut de oppgraderingene som satt på den og inn i sin 1200mk2 (sølv farget)? Uansett flott at du er kommet inn hit på tråden og er fornøyd eier av en Technics.

yngvejos[COLOR=#333333 skrev:
    Har litt problemer med feedback i bassen når jeg spiller høyt, skyldes det at den plukker opp vibrasjoner fra sjenken den står på? Noen gode tips til å forbedre dette? Har helst lyst til å unngå vegghylle.
    Feedback kommer nok fra den store sjenken spilleren står på. Men, det er så klart måter du kan utbedre dette på UTEN å bytte ut sjenken. Føttene til mk2 er mulig å skru ut, og bytte ut til f.eks Isone. De er de desidert beste, og strammer opp bassen vesentlig. De er litt dyre, men kan bestilles fra Kevin hos KAB USA. Han er veldig kunnskapsrik hva gjelder Technics, og har fine priser.

Alternativ 2 er å kjøpe noen føtter som heter IsoKinetik TechniBoots. Disse settes utenpå de føttene du allerede har, og vil også hindre vibrasjoner og feedback. De er en del billigere, men er altså ikke noen nye føtter, slik som Isonoe. Det som er fint er at du kan ta det trinnvis. Jeg kjøpte først Isonoe, og deretter satt jeg de oppi TechniBoots.

Det aller første du må gjøre er å tenke på dette som en budsjett DJ-spiller. Mange tenker slik; at dersom jeg oppgraderer ditt og datt så kunne jeg like godt kjøpt en annen spiller. Ja, det kunne man. Men dersom man verdsetter lydkvalitet, og ikke går med resten av hifi-pressen på de 3-4 merkene som alltid blir testet, så vil du ha glede av spilleren i årevis. Kanskje du aldri selger den:)

Vet du forresten om det er gjort noe som helst av oppgraderinger på den? [/COLOR]

Sist redigert:

yngvejos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    1.318
    Takker, hvilke oppgraderinger var det snakk om? Noen som går an å undersøke uten å demontere hele spilleren? Var det britisk støpsel på din?

Jeg har ikke fått opplyst at det har blitt gjort noen oppgraderinger, derfor ble jeg litt overrasket når jeg så at det var blått lys i den.

Sist redigert:

pekaill

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Antall liker
    1.115
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Er skjenken den står på stødig? Kan skjenken støttes av veggen ved å ha noe bak skjenken??
    Hvis du kan få redusert vibrasjonene i underlaget så vil dette bli bedre.

yngvejos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    1.318
    Sjenken er stødig, men vibrerer godt når jeg spiller høyt.
    Vurderer å prøve disse under høyttalerene og under platespiller eller sjenk. http://m.clasohlson.com/no/Vibrasjonsdempere/30-9687

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Det var ikke britisk støpsel på min, da jeg hadde fjernet hele strømforsyningen og satt på ekstern PSU:)

Ja, det er veldig enkelt med 1210mk2 og oppgraderinger. Det ser ut til at du har den tykke gummimatta på tallerkenen? I såfall så den ikke spesielt bra for noen platespillere. Den er god til å dempe, men den dreper lyden litt.

Ta den av, og så skal du ta av hele selve tallerkenen. Den sitter litt fast, men dunk 2-3 ganger med håndtaket på en skrutrekker oppå spindelen (den som LPen legges over), og da er det bare å ta fingrene inn i de to hullene og dra forsiktig opp.

Skru ut det sorte dekselet under tallerkene, så ser du rett inn i spillerens hjerte:) Ikke vanskelig og ikke farlig. Bare dra ut strømledningen før du gjør det.

Se for øvrig side nr. 9 tråd#178 her inne, hvor jeg har lagt ved bilder:)
    http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/63936-technics-sl-1210-a-9.html

Ellers der hvor jeg har handlet:

KAB Electro Acoustics http://www.kabusa.com

technics sl1200 tweaks at mcru - MCRU
    David er utrolig imøtekommende, og er på lik linje med Kevin hos KAB USA en guru på Technics SL-1200/1210 :):)

pekaill

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Antall liker
    1.115
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har stor tro på at du vil få en stor forbedring ved å ha noe mellom skjenken og veggen bak for å dempe de vibrasjonene du nevner. Kanskje kan vibrasjonsdemperne som du viser til brukes der?

Det perfekte ville ha vært å skru skjenken fast i veggen som en litt stor vegghylle, men det er kanskje drastisk?

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Akustisk feedback kan du få på en stabil benk hvis platespillerlokket står i åpen stilling mens du spiller litt høyt.
    Ikke alltid, men hender.

Da fanger lokket opp vibrasjoner og forplanter dette videre til spilleren/pickup.
    Pickup funger da nesten som en mikrofon.

Dette kan slå ut forskjellig, noen gange som nesten ett ekko, andre ganger litt mere høyfrekvent og andre ganger igjen som ett dypere brum.

Det kan hende du må plassere spilleren ett annet sted, får prøve deg frem til du finner den beste løsning.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn