^ Synd du ikke fikk med deg en LP 12 lytt på Osloturen da.
Hørte på samme oppsettet selv på Stereofil på Søndag (ht var forøvrig SF Olympica 3 til ca 83K/par) - og jeg var heller ikke helt imponert over akkurat det. Jeg synes det (med RP10 som kilde) var et litt "trangt" lydbilde og generelt litt blodfattig, men må tillegge at det kun var en vinylskive i det særs begrensede utvalget som jeg har litt forhold til.
Ja, vi var i Oslo med helt andre prioriteringer enn Hifi-sjapper
Men jeg klarte å få til litt Big Dipper og Stereofil.
Å du hellige...så de Sonus Faber var så dyre ja!!! Da ble jeg jo enda mer fornøyd med eget oppsett
Og jeg hørte på flere plater også. Så kan man si at rommet ikke var ideelt, men det er så absolutt ikke vår stue heller. "Blodfattig" er egentlig en god beskrivelse. Lyden slapp seg liksom ikke løs. Jeg var heller ikke veldig begeistret for bassgjengivelsen på Rega RP10. Og jeg hørte også bass da kilden var Mac og Ayre DAC, og da var bassen stram. Ergo var de dyre Sonus Faber i fin stand til å levere stram bass.
Med RP10 var den ikke stram, men heller litt slapp og udefinert. Den var dyp, men når den manglet tight-het og slam, ble jeg ikke imponert. Litt skuffende, når jeg har hørt at RP10 skulle ha så mye PRaT (Pace, Rythm and Timing). For er det noe en modifisert Technics SL1200/1210 har så er det PRaT, slam, dynamikk og stram dyp bass.
Så, skulle jeg hatt Rega hadde jeg nok heller spart 20.000 og heller kjøpt RP8 evt en enda rimeligere P9
Neste Oslo-tur får bli Linn Sondek LP12 demo. Liker utseendet på Linn