Jeg mener det er forskjell på nye og innspillte kabler. Dette er utelukkende basert på lytting.
For en tid tilbake kjøpte jeg grøftekablene til R.Solhaug. Dette var ikke en ubetinget suksess. De låt lukket og diffust i diskanten. Etter flere uker med spilling syns jeg lyden begynte å "løsne". Vel vitende om at jeg kan være infisert av plasebo koblet jeg et nytt sett inn. Lyden ble degradert til utgangspunktet. For å komme til bunns i dette koblet jeg en kanal med "uinnspillt" kabel og en kanal med "innspillt" kabel. Hva skjedde.... jo jeg mistet ALL tredimensjonalitet. Merkelig, ikke sant. Dette er et godt tips til alle som vil verifisere OM det er forskjeller på kabler.
F.eks. Prøv å koble Nordost Red Dawn på en kanal og Monster på den andre
Noen av innleggene er skrevet på en slik måte at det kan tolkes som om forfatteren
vet at Vidar ikke virker. Da er det jo på sin plass å forklare i tekniske termer hvorfor den ikke virker. Ellers så er dette subjektive meninger som ikke kan tillegges mer vekt enn mine meninger. Ei heller mer tyngde enn de som mener det er betydelige forskjeller.
En del personer beskriver seg selv som "objektivister". Altså en som sitter på svarene. Det er da meget viktig at disse "objektivistene" beholder sitt profesjonelle grep om argumentasjonen slik at de ikke blir oppfattet som sinte subjektivister med markeringsbehov.
Siden jeg ikke vet om Vidar virker er jeg nyskjerrig på denne boksen. Da hadde det vært kjekt om noen
ekte objektivister hadde kunnet komme på banen og forklart meg nøkternt hvordan denne boksen virker, evt. ikke virker.