90 HK mener jeg det står.Hva sier vognkortet på Tesla'n da ?
På i3'n min sier produsenten 170 mens vognkortet sier 100 - kanskje jeg skulle stevne staten for det
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_4Alle med to åpne øyne burde kunne se at Tesla med vilje har villedet kundene her. Om det er ulovlig er en annen diskusjon, dog.
66kW (=ca 90HK). Det fordi det er "maximum sustainable power output" - en effekt som skal holde i 30 minutter (tror jeg det er). Det er i henhold til regelverket. Det er kun relevant om man kjører på bane eller tilsvarende hvor man gir bånn gass nesten hele tiden. Ser det på ymse videoer fra Neuburgring o.l. hvor bilen etter en stund går i effektbegrensning for å beskytte motoren. Trenger ikke veldig mange hestekrefter for å opprettholde en viss hastighet. Ved motorveikjøring i Norge om sommeren ligger man på ca 25-30 hestekrefter i snitteffekt for eksempel - da holder man greit 110-120 km/t.Hvordan kan Tesla få aksept for at på vognkort er motoreffekt satt til 16kW eller deromkring; altså en brøkdel av hva de ellers hevder?
Neppe, siden batteriet ikke kan levere nok effekt.Tesla kan i prinsippet gjøre en OTA software oppdatering som gir 700hk i 1picosekund og være homefree?
Hva er kortslutningseffekten på batteriet da?Neppe, siden batteriet ikke kan levere nok effekt.Tesla kan i prinsippet gjøre en OTA software oppdatering som gir 700hk i 1picosekund og være homefree?
Yes. For all del, jeg er fortsatt godt fornøyd med bilen, men jeg anser at de skylder meg litt penger.Mulig du har rett; bortsett fra at jeg tror den pyrotekniske sprengsikringen er et mindre problem da den er elektronisk styrt (altså tidspunktet for når man antenner sprengladningen kan justeres. Det kan man ikke med en tradisjonell smeltesikring) Blir interessant hvordan Tesla rydder opp i denne saken.
Hvis man først skal ta feil av gass- og bremsepedal, vil jeg foreslå å gjøre det i en annen bil.Bra aks!
Det er jo verre enn fiskepudding (hvit Suzuki minivarebil) og halve tomater (rød 2CV).Har sett et par X etter veien. Minner mest om en gigantisk loff.
Jeg mobber da ingen av de to bilene? Men de ordene har folk som ikke liker dem omtalt dem med. For eksempel i en artikkel der enten Car, Classic Cars and Sports Car eller Thoroughbreds and Classic Cars en gang rundt 1990 fulgte den europeiske 2CV-klubben på USA-turné. Aldri før hadde så mange av dem vært i det landet, siden den aldri ble typegodkjent som ny bil. Under kjøringen hadde reportasjeteamet radio for kommunikasjon med resten av følget, og plutselig kom det en melding over kanalen til trailersjåførene: "God Damn, there's another one of those half tomatoes in front of me again!"^ IKKE MOBB 2CV!!!!!!!
Det kan gå, men jeg vet at Tesla (amerikanere som de er) har krevd at kunden skal signere på ansvarsfrihet for Tesla bare for å ha montert uoriginale felger på bilen. Sakset fra et annet forum:Lurer på hvordan det blir rent praktisk med tanke på eventuelle reklamasjoner hvis man allikevel monterer krok på Modell S. Tenker på sykkelstativ på hengerkula.
Å sette på en tilhengerkrok med tilstrekkelig kapasitet for mine behov (båt) vil nok ikke være i nærheten av aktuelt garantimessig, trur eg. Da måtte jeg starte med å skjære og sveise aluminium for å få en bærekonstruksjon mellom bakre subframe og hekken på bilen, gjennom der fotbrønnen for eventuelt bakovervendt barnesete er nå. Deretter ville kjøling og mekanisk slitestyrke på drive unit fort blitt et problem. Typegodkjenning og garanti ville formodentlig begge røket. Det kommer jeg ikke til å forsøke.Tesla’s official stands on modifications to the Model S is that they may void the warranty. In this particular instance – seeing as there would be not cutting or drilling to modify the car - I do not believe it would void the warranty. However, if damage ensued from the installation – it would not be covered by Tesla, which is of course what we are looking to protect ourselves from. Below is a little more info.
At this time, no Tesla-approved tow hitches are available for purchase for either the Roadster or Model S. Although third-party manufacturers offer tow hitches for the vehicles, these products have not been tested for safety by Tesla, and having them installed may void the vehicle warranty. Tow hitches, whether for bikes, trailers, or other vehicles, create complex safety issues for any vehicle and must be properly engineered, tested, and evaluated. Under no circumstances should any Tesla employee recommend third-party tow hitches for customer purchase.