C
Cyber
Gjest
Model S?Hoppet i det.
Model S?Hoppet i det.
Du antar at det ikke blir så mye kjøring utenbys ja. Problemet ditt er bare at du har kjøpt noe som innbyr til kjøring.Har en liten ting jeg lurer på om jeg bør endre. Ble oppringt av en fra forhandleren som ville gå gjennom punktene jeg har valgt, og har anbefalte meg å velge Nokian H. R2 i stedt for Pirelli Sottozero. Her er jeg usikker. Hakka har jo fått gode tester og er et supert vinterdekk, men jeg bor i Bergen og ser ikke for meg at det skal bli så mye kjøring på snødekte veier, ingen fjelloverganger og hytteturer på meg ... men man vet jo aldri hvordan sesogene kan bli. Er jo ikke så mange år siden det var snø sammenhengenede fra november til påske. Det blir nok i alle fall mest plussgradskjøring i vinterdekksesongen, og Hakkaene er jo svært myke og best egnet på skikkelig kaldt vinterføre. Noen som har erfaring med de to alternativene? Greit å slippe å bytte dekk etter et par sesonger fordi gummien ligger igjen i veibanen. Men hvis Hakkaene virkelig er mye bedre og sikrere dekk så er det vel kanskje viktigere?
Kommer sikkert til å kjøre på tur med den, gjerne langt også. Men tviler på at det blir i vintersesongen. Biltur er mer en sommeraktivitet for min del. Men valgte nå Hakka likevel da. Der er jo mye masse i en slik bil, og litt krefter så det er mye bedre om den holder seg på veien.Du antar at det ikke blir så mye kjøring utenbys ja. Problemet ditt er bare at du har kjøpt noe som innbyr til kjøring.
Første test av en superlader, og du er hekta.
Ja, X kommer vel ikke før om et år tidligst, og jeg er ikke noe glad i SUVer uansett, selv om den får stilige dører.Model S?Hoppet i det.
34000 km så langt...Du antar at det ikke blir så mye kjøring utenbys ja. Problemet ditt er bare at du har kjøpt noe som innbyr til kjøring.
Første test av en superlader, og du er hekta.
For en stund siden var ikke du noe glad i bil generelt?Ja, X kommer vel ikke før om et år tidligst, og jeg er ikke noe glad i SUVer uansett, selv om den får stilige dører.Model S?Hoppet i det.
Det stemmer det. Har aldri vært noe spesielt opptatt av bil, og tok ikke lappen en gang før jeg var 24. Forrige bil var en Matiz, og alle før det var gamle vrak som mer eller mindre varte et år i snitt. Men den jeg har nå har gitt meg litt kjøreglede, og jeg tok den med på langtur til middelhavet. Og er egentlig godt fornøyd med den.For en stund siden var ikke du noe glad i bil generelt?Ja, X kommer vel ikke før om et år tidligst, og jeg er ikke noe glad i SUVer uansett, selv om den får stilige dører.Model S?Hoppet i det.
Humpet rundt i en koreansk transportkasse, modell liten, hvis jeg ikke tar feil.
Greit med 4wd da, så blir det kanskje litt mykere slitasje. (Eller at man må skifte alle 4 stadig vekk...)De jeg kjenner som har Tesla S spiser opp det sparte på nye bakdekk.
Bare hvis du slår av traction-kontrollen til stadighet. Mulig jeg kjører tantete, men det er ikke synlig slitasje på vinterdekkene mine etter første sesong.De jeg kjenner som har Tesla S spiser opp det sparte på nye bakdekk.
Grattis!Endte opp med denne konfigurasjonen:
Men har et par uker på meg til å endre på oppsettet.
19" hjul
19” Pirelli Vinterhjul sett
85 kWh Performance Model S
Aktivert for Supercharger
Blått Lade Adapter
Firehjulstrekk med Dual Motor
Grå metallic lakk
Karosserifarget tak
Pianosvart innredning
Rødt Lade Adapter
Sort Alcantara taktrekk
Sorte Neste generasjon seter
Tech-pakke med autopilot
Tesla Røde bremsekalipers
Type 2 offentlig ladestøpsel
Ultra Hi-Fi lydsystem
Jeg opplever rekkevidden som realistisk. Med fulladet batteri kan jeg kjøre 400 km eller så i normale trafikkforhold. Har kjørt turer på over 350 km uten lading og uten å ta så mye mer hensyn enn å følge fartsgrensene. Høy hastighet drar mye strøm, så du vil få mange fler kilometer i 60-70 km/t enn i 110.
Med fossilbiler er det vanskelig å komme i nærheten av det testforbruket som oppgis i standard kjøresyklus, men med denne er det lett å komme langt under. EPA-syklusen gir et forbruk rundt 0,235 kWh/km i en Model S, men jeg har et snitt på 0,202 hittil (inkludert en vinter, mye motorvei og maaange 0-100) og kan lett kjøre den på 0,180 om det skulle være ønskelig.
Blyfot?
Så får du den med 20" hjul. Tesla sine 19" blir litt pusleteJeg liker Bmw el saken , den er litt mer praktisk som el.bil .
Skjønte ikke helt hva som er mer praktisk med den, bortsett fra at den er mindre og formodentlig lettere å parkere i et P-hus. Jeg kjører ofte ganske langt med mye bagasje, så for min del er Tesla eneste praktiske alternativ.Tja , kjører med andakt De er vel ikke akkurat sportslig satt opp kan du si så det innbyr vel ikke akkurat til aktiv kjøring.
Artig å låne litt slikt av og til , men det er slettes ikke noe jeg hadde vurdert å kjøpe . Til det er det alt for upraktisk og så mangler den motor
Jeg liker Bmw el saken , den er litt mer praktisk som el.bil .
Merverdiavgift: | 193 750,00 |
Engangsavgift: |