Test denne det er en sånn DR test

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.480
Antall liker
35.320
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Gammelt nytt for oss gamlinger ja, ikke alle som har vært medlemmer siden begynnelsen av 2000😎
For nye hifi interesserte kan det jo være en frustrerende ting å oppdage.
Legge mer penger i kvalitets utgivelser var et bra tips Derrick👍
Komme seg ut i frisk luft pleier å hjelpe på frustrasjonen.
Tror ikke dette er noe nytt for trådstarter for å si det slik, bare se på de innleggene han allerede har startet og er med i....
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Hvor mye mer arbeid er det å mikse et
Album med et normalt dynamisk skille ?
VS et album mikset for reiseradio og blåtann høyttaler ?
Det er nok heller å komprimere musikken i fillebiter som er merarbeidet. Hadde man heller hoppet over hele mastering leddet - og gitt ut det som mixeren har gjort direkte - ville vi fått et veldig stort løft i lydkvalitet på utgitt musikk.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.480
Antall liker
35.320
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Det er nok heller å komprimere musikken i fillebiter som er merarbeidet. Hadde man heller hoppet over hele mastering leddet - og gitt ut det som mixeren har gjort direkte - ville vi fått et veldig stort løft i lydkvalitet på utgitt musikk.
Langt i fra alltid, jeg har en del "rett fra band" fra noen band - som regel låter det meget dårlig.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.510
Antall liker
8.051
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Ditto. Mastering er en god ting. selv om det kan være en dårlig ting.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Langt i fra alltid, jeg har en del "rett fra band" fra noen band - som regel låter det meget dårlig.
Selvfølgelig finnes det unntak.

Bruker man en mixer som kan sine saker trenger du ikke noe mastering - vel kanskje - hvis du insisterer på å brickwalle utgivelsen da.

Noen ord fra Steven Wilson:

The simple answer is I don’t have any of my work mastered. It goes straight from my mixes — flat transfers onto the disc. And that applies to the mixes I do for the Yes reissues, the XTC reissues, the Jethro Tull reissues, and of course my own work too. And it’s amazing how many of the musicians I speak to, when I say to them, “I don’t want this mastered” — they’re initially shocked. But then they understand. Why would you need this mastered? You’ve approved the masters and you think the mixes sound great, so why would you not just release them as they are?
 
Topp Bunn