janhella
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 28.09.2004
- Antall liker
- 0
Har vært med på slikt før ja men du har sikkert rett ;D noen som trenger 450W Krell monoblokker ;DDu mener langvarig påvirkning har gjort sitt?? ;D
Har vært med på slikt før ja men du har sikkert rett ;D noen som trenger 450W Krell monoblokker ;DDu mener langvarig påvirkning har gjort sitt?? ;D
Nå må ikke alle tro at disse omtalte 'blokkene' passer like godt inn i alle anlegg. Eller passer alles smak like godt. Gode er de sikkert, men husk at matching og rom er avgjørende for sluttresultatet.Har vært med på slikt før ja men du har sikkert rett ;D noen som trenger 450W Krell monoblokker ;D
Skal huske på det ;D ;DNå må ikke alle tro at disse omtalte 'blokkene' passer like godt inn i alle anlegg. Eller passer alles smak like godt. Gode er de sikkert, men husk at matching og rom er avgjørende for sluttresultatet.
Husk at vi er forskjellige og mange har ulike preferanser.
;D Neida, det er nok FPB750MCX som er i tankenegutar nå har janhella vært å hørt på beistene så nå selger han krellene!!!! disse små blokkene må jo være fanden så bra.
jakr
Base-Technonlogy, er ferdig med skissene mine, nå venter jeg bare på prisen på romtuningen....blir ikke det i største laget oppe på loftsrommet. taket kan jo lette i basskulene ;D gratla anyway.
jakr
;D Neida, det er nok FPB750MCX som er i tankene
Har glemt å bytte ut bilde under Mitt anlegg, men de er oppradert til Holfi Sonair for en stund siden.Det er da svært så tungdrevet disse Etera høyttalerene
dine skal være janhella:
Eller ligger det an til oppgradering på den fronten også???
Hehe, kommer du ikke til å spille skadelige høyt med så mye effekt da?;D Neida, det er nok FPB750MCX som er i tankene
Kan da ikke være god økonomi og kvitte seg med Nova'ene nå og så kjøpe slike igjen om f.eks. 1 år. Dyre forbrukslån må da være billigere enn noe slikt, så sant du ikke tenker å anskaffe Nova brukt igjen, men slike høytt. florerer jo ikke akkurat i bruktmarkedet...Som det står i det første innlegget i tråden...skal bruke pengene til ombygging/utbygging av "lytterommet" til våren, mye akustikk osv.
Så foreløpig skal jeg kun likvidere HT og ikke kjøpe noe dyrt p.t.
Men, etterpå blir det nok Nova igjen etter de glimrende resultatene jeg har fått her nå!
Kremt... Hvis man ser på de kurvene, så må man også se på skalaen. Forskjellen mellom 8 og 4 ohm utgjør under 10KHz mindre enn 0.25dB, og mindre enn 0.5dB i det øvre diskantområdet 10kHz til 20kHz. Dette skal du ha SVÆRT gode ører for å ha sjanse til å oppfatte, spesielt siden ørets følsomhet synker drastisk over 5kHz.ICE-modulene er "kilne" når det gjelder diskantens impedansforløp og vil derfor ha forskjellig signatur på div. høyttalere. Det ideelle er en bånddiskant på 4 ohm eller en som er imp.kompensert. (Se frekvenskurven til 1000ASP ved forskj. belastning. Dette er konkret og målbart fremfor kabler etc).
http://www.icepower.bang-olufsen.co...ics/pdfs/ICEpower1000ASP_Productsheet_2-0.pdf
Kan du si noe mer om dette?Emblas Maenia erstattes med spennende Embla Adela som har fått ny tilpasning som matcher flere høyttalere.
Gjelder dette på strømsiden eller på inngangen? Har hørt om folk som har oppnådd gode resultater med nettfiltre på ICE. Har også sett at det har blitt brukt massive mengder ferritter.ICE skal ikke belemres med høye frekvenser (les datasheet).