The Beauty and the Beast!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.674
Sted
Østfold
Nettbrønnen er en utgave med filtrering og rensing fra nettet men dette er ikke nødvendig på ICE1000ASP da denne har tilsvarende strømrensing osv. allerede innebygd i switchpoweret. Dermed ligger kanskje denne nettbrønnen og demper litt dynamikk ? Hmmm...  ;
Powersupplet kompenserer også for det eventuelle spenningsfallet som følge av dette filteret.

Du bør forsøke å få skjermet netkabelen dersom du fjerner filteret.

Du bør også gjøre noe med høyttalerkablenes plassering rett over utgangsspolen.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Keep watching, isen. The pictures are rolling in...

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Dette blir spennende
(Trykker f5 som bestatt)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Bakplaten måtte moddes litt da dimensjonene på den nye nettbrønnen og den nye XLR-inngangen ikke stemte helt med originalen.

XLR'en var rimelig enkel, her måtte man kun borre opp 3 nye hull for festene.

Detaljbilde av Furutechs nye FP-682 Rhodium XLR inngang:

Nettbrønnen måtte derimot utvides litt og her var det greit med kappskive på en Dremel Multi. Tok litt tid og ble MYE alustøv etterpå. I tillegg måtte nye festehull til skruene over/under nettbrønnen borres opp.

Her er Furutech FI-09 Rhodium nettbrønn:

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Her ser vi et bilde av boksen med selve ICE-modulen montert igjen, bakplaten montert og både XLR inngangen og nettbrønnen montert på plass.

I tillegg har jeg montert en skikkelig dimensjonert Furutech Alpha 3 nettkabel som er tilpasset legeringene i nettbrønnen (3 forskjellige legeringer, en for hver leder, L, N og jord) samt at hele smekket er kryogenbehandlet hos Furutech.

Et lite bilde av Furutech FP-Alpha 3 kabelen:

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Den observante HFSer vil se at det er tatt ut et hull i bunnplaten under strømkabelen. Dette hullet kommer vi tilbake til... ;D :D 8)

baatsman

Bransjeaktør
Ble medlem
09.10.2004
Antall liker
0
Her ser vi et bilde av boksen med selve ICE-modulen montert igjen, bakplaten montert og både XLR inngangen og nettbrønnen montert på plass.

I tillegg har jeg montert en skikkelig dimensjonert Furutech Alpha 3 nettkabel som er tilpasset legeringene i nettbrønnen (3 forskjellige legeringer, en for hver leder, L, N og jord) samt at hele smekket er kryogenbehandlet hos Furutech.

Et lite bilde av Furutech FP-Alpha 3 kabelen:

hvorfor ikke kutte ut strøminntaket på chassiet, og føre den inn igjennom med strekkavlaster og dermed kan du spare kr på chassi og apparatkontakt.. og få enda bedre lyd med på kjøpet..

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.674
Sted
Østfold
Jeg tror jeg forstår- det er en renseeffekt i Furutech-kabelen, og all skitten fra strømmen renner ut gjennom det hullet?

Må forresten si meg litt imponert over hvordan PC, Dremmel, loddebolt og skrutrekker jobber simultant hos deg ;D

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Den observante HFSer vil se at det er tatt ut et hull i bunnplaten under strømkabelen. Dette hullet kommer vi tilbake til... ;D :D 8)
Der hageslangen med skal inn kanskje ;D

T

timc

Gjest
Hm......Drenering av overflødige elektron, via en superhageslange med null friksjon? ;) spennende :)

mvh

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
And the show goes on...

Her har vi et ekstra bilde av selve modulen for de som er interesserte:

Byttet ut ledningene fra printet til den gamle XLR inngangen til sølv multistrand kabel. Det trengs bare rundt 2-3cm kabellengde pr. leder så det er ikke mye som trengs.

Her har vi et bilde av bakdelen av modulen m/de nye inngangene. I midten står det et par WBT Signature Platinum 0702 HT-terminaler. Disse var montert tidligere.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Etter å ha montert alt sammen så ble blokken koblet opp igjen til en av frontene mine. Den andre frontkanalen ble driftet av en umoddet blokk for sammenligningsmuligheten bla. med skruing av balanse frem og tilbake osv. og dermed ble det lett å høre evt. forbedringer etter fase 1 av moddingen.

Etter mye musikk og filmavspilling et døgns tid hørte man lett at de ulike fasene i innspilling med de nye terminalene og kablene var fullført. Det skal nevnes at alle disse blokkene har vært i drift i ca. 6 mnd. umoddet slik at alle er innspilt på forhånd.

Rask konklusjon: bredden og dybden er betraktelig bedre enn før, enda disse ga et bra 3D bilde tidligere også. Spesielt dybden er ca. doblet iht. tidligere opplevelser. Ikke bare bassen men også diskanten er mere tilstede enn før. Bassen virker som om den får frontene til å spille ca. 10hz dypere enn tidligere men også med betydlig mere smekk og dynamikk og ikke minst TRØKK i dypbassen.

Diskanten virker luftigere enn før. Cymbaler, messing osv. høres mere ut som "real life" med bitt og sving. Smådetaljer i bakgrunnen i filmscener høres lettere enn tidligere. Synes å huske at thestig her på forumet snakket om at ICE har en litt vanskelig gjengivelse rundt 20Khz hvor den går ned til rundt 1-2ohm og det er tydelig fra gjengivelsen her nå at blokkene tidligere ikke fikk NOK strøm og spenning fra nettet, noe de gjør nå.

I det hele tatt spiller det mere musikalsk enn tidligere samt at film er mere spennende å høre på da det virker som om jeg har fått 3 sub'er istdf. bare en. Frontene mine har hver sitt 13" basselement som nå virkelig får kjørt seg.

Fase 1 av moddingen er nå etter enddel dager virkelig vellykket i mine ører. Blokkene sliter ikke lengre med å skaffe nok strøm fra veggen! XLR inngangen og sølvkablene fra disse til printet i sine teflonslanger gir nok også sitt besyv med å levere mere detaljer enn de tynne kobberflettene som hang der tidligere.

Mere om fase 2 imorgen...gled eder! ;) :D

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Ser det er "standard" sikring på det nest siste bilde (herfra). Vet det har blitt diskutert at det kan være fordelaktig å bytte til bedre kvalitet...

Nais work!

mvh

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Tenkte faktisk på sikringen når jeg holdt på...men tenkte kanskje at det var å trekke tingene litttttt langt? Men, villig til å prøve jeg! Vet du hvilket merke / type sikring som andre har hatt suksess med?

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Lydmekk hvilken forforsterker bruker du på Beastene

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
ja ser bra ut å låter vel bra å har byttelånt høyt med en kammerat så har noen mezzo utopia på prøve veldig bra men for slank i bånn tror nok sensene blir i hus

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
ja ser bra ut å låter vel bra å har byttelånt høyt med en kammerat så har noen mezzo utopia på prøve veldig bra men for slank i bånn tror nok sensene blir i hus
For guds skyld bruk tegnsetting og stor forbokstav etter punktum. Det er vanskelig å lese det du skriver. Jeg orker snart ikke å lese det du skriver da man må sitte og lete seg fram til hvor du har ment å ende setninger. ;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
"forgudsskyldbruktegnsettingogstorforbokstavetterpunktumdetervanskeligålesedetduskriverjegorkersnartikkeålesedetduskriverdamanmåsitteogletesegframtilhvorduharmentåendesetninger ;)"

Det er vel ikke mange årene til ungommen skriver slik... ;D

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
"forgudsskyldbruktegnsettingogstorforbokstavetterpunktumdetervanskeligålesedetduskriverjegorkersnartikkeålesedetduskriverdamanmåsitteogletesegframtilhvorduharmentåendesetninger ;)"

Det er vel ikke mange årene til ungommen skriver slik... ;D
Det er noe mange tror, men dagens ungdom skriver faktisk svært godt. Både rettskriving og gramatikk er bra :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Joda, jobber med barn og ungdom til daglig, så jeg er klar over at det stort sette er bedre enn det de fleste tror.
Men har en 17 åring i hus. Og du skulle ha sett sms og msn`ene hun sender til venner...(hun viser dem av og til til meg)...det er "scary" saker det! dialekt kalles det visst.
Men dette ble litt way off..

Er spent på fortsettelsen på Beast`ene ;)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Men, dette holder jo ikke... ;D

Ville gjerne prøve å bygge ut elektrolytt-lageret fra standard 6600uf til +40.000uf 160DC pr. blokk.

Det er her hullet i bunnen kommer inn...løsningen ble et likedan kabinett under det første for å få plass til lyttene.

Her ser vi bunn-boksen opp/ned hvor lyttene skal inn:

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Nå snakker vi  ;D ;D ;D Dette blir nok bra, hvilke kondiser er dette?

Edit:
Håper du har testet kondisene i forkant, noen gir mer bass, men roter til mellomtone/diskant, mens andre igjen ordner opp i alt, alt etter match med Beast'ene dine....

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Jensen Audiograde 10.000uf/160VDC pr. stk., 4 stk. pr. monoblokk.

Kommer tilbake til lytteintrykk etter "fase 2" lengre ut i tråden.

Btw.: Hva er normal innspillingstid for slike lytter? Har spilt i over ett døgn når jeg skriver dette?

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Her ser vi innholdet i "toppboksen" etter fullendt oppgradering/montering:

Et oversiktsbilde av begge boksene skrudd sammen:

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Fikk du kjøpt ekstra kabinett hos de som lager BEAST? ....

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Samme lytter som han monterer i modellen Ghost.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Brukte også Furutechs FP-Alpha 3 strømkabel mellom lyttene og opp til selve modulen. Greit med NOK kvadrat for strømlevering... ;D

Brukte vanlige kabelsko for feste av kablene mot lyttene. Vanskelig med noe annet og samtidig sikre seg mot fare for kortslutning osv.

Står nå og spiller seg inn. Kommer tilbake med lytteinntrykk etter fase 2-ombyggingen (med lyttene) når de har fått gått noen dager.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Brukte også Furutechs FP-Alpha 3 strømkabel mellom lyttene og opp til selve modulen. Greit med NOK kvadrat for strømlevering... ;D

Står nå og spiller seg inn. Kommer tilbake med lytteinntrykk etter fase 2-ombyggingen (med lyttene) når de har fått gått noen dager.
Berg- og dalbane? ;)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Handlet alt av Furutech untatt Alpha 3 kabelen hos

http://www.pmaudio.no

Da Paul har ikke denne på lager f.t. Alpha 3 hadde jeg liggende litt av etter en handel hos Svalander i Sverige for ett år siden. Mulig Paul tar den inn etterhvert?

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Dette ser veldig bra ut Lydmekk!
Ser ut som om byggegleden står sterkt hos deg ;D
Det er vel snart ikke mulig å kalle disse boksene for Beast lenger?

Nå er det på tide at Snickers Is legger inn et bilde av innmaten i en av Midgard blokkene,slik at vi kan sammenligne litt!

Kansje Lydmekk burde starte opp produksjon av modifiserte Beast og kalle de Beast Signature?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Imponerende prosjekt Lydmekk - det er nummeret før du har Krell-dimensjonene tilbake ;D (minus den blasse grå lyden når de er for varme ;))

Og jeg som trodde janhella var gal med sin kondis-onani! ;D

Blir spennende å lese om lyden stadig nærmer seg idealet!

O.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Tror nok sidene hans trenger litt oppfriskning ja...

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Dette ser veldig bra ut Lydmekk!
Ser ut som om byggegleden står sterkt hos deg ;D
Det er vel snart ikke mulig å kalle disse boksene for Beast lenger?

Nå er det på tide at Snickers Is legger inn et bilde av innmaten i en av Midgard blokkene,slik at vi kan sammenligne litt!

Kansje Lydmekk burde starte opp produksjon av modifiserte Beast og kalle de Beast Signature?
Godt forslag! :D

Men etter alt arbeidet med disse 2 så kvier jeg meg vel for å mekke på flere... ::)

Ikke for det, skal modde mine gjenstående 5 blokker (i et 7.1 oppsett) så det blir vel litt håndarbeide utover...

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Hadde vært morsomt å ta en direkte sammenligning av dine topp modda Lydmekk Beast mot Ghost eller andre skikkelig dyre ice-trinn.
Hva er ekstra kosten blitt til nå?
Forresten, er det ikke all modding som gjør ting bedre, man kan legge ned mange ekstra kroner og få dårligere lydd enn man startet med....så venter på din rapport, skjønt det av og til er vanskelig, å innrømme om ting ikke er blitt helt som forventet.....

Topp Bunn