Etter å ha montert alt sammen så ble blokken koblet opp igjen til en av frontene mine. Den andre frontkanalen ble driftet av en umoddet blokk for sammenligningsmuligheten bla. med skruing av balanse frem og tilbake osv. og dermed ble det lett å høre evt. forbedringer etter fase 1 av moddingen.
Etter mye musikk og filmavspilling et døgns tid hørte man lett at de ulike fasene i innspilling med de nye terminalene og kablene var fullført. Det skal nevnes at alle disse blokkene har vært i drift i ca. 6 mnd. umoddet slik at alle er innspilt på forhånd.
Rask konklusjon: bredden og dybden er betraktelig bedre enn før, enda disse ga et bra 3D bilde tidligere også. Spesielt dybden er ca. doblet iht. tidligere opplevelser. Ikke bare bassen men også diskanten er mere tilstede enn før. Bassen virker som om den får frontene til å spille ca. 10hz dypere enn tidligere men også med betydlig mere smekk og dynamikk og ikke minst TRØKK i dypbassen.
Diskanten virker luftigere enn før. Cymbaler, messing osv. høres mere ut som "real life" med bitt og sving. Smådetaljer i bakgrunnen i filmscener høres lettere enn tidligere. Synes å huske at thestig her på forumet snakket om at ICE har en litt vanskelig gjengivelse rundt 20Khz hvor den går ned til rundt 1-2ohm og det er tydelig fra gjengivelsen her nå at blokkene tidligere ikke fikk NOK strøm og spenning fra nettet, noe de gjør nå.
I det hele tatt spiller det mere musikalsk enn tidligere samt at film er mere spennende å høre på da det virker som om jeg har fått 3 sub'er istdf. bare en. Frontene mine har hver sitt 13" basselement som nå virkelig får kjørt seg.
Fase 1 av moddingen er nå etter enddel dager virkelig vellykket i mine ører. Blokkene sliter ikke lengre med å skaffe nok strøm fra veggen! XLR inngangen og sølvkablene fra disse til printet i sine teflonslanger gir nok også sitt besyv med å levere mere detaljer enn de tynne kobberflettene som hang der tidligere.
Mere om fase 2 imorgen...gled eder!