C
Cyber
Gjest
Hmm, jeg må jo ærlig si at 3.1 er jo uendelig mye penere, men smaken er jo som kjent som baken. Blir nok knallyd i disse, men tviler på at en får i nærheten så mye for pengene våre som med 3.1.
Uten å ha hørt de nye er det vanskelig å se at de kan gi like mye lyd per krone, ja. Jeg har lest forklaringer fra Gallo-leiren om prishoppet, og til dels virker argumentene fornuftige. Likevel, det sitter laaangt inne å fjerne 3.1 fra stua.cybervision_ skrev:tviler på at en får i nærheten så mye for pengene våre som med 3.1.
Enig der. Lite som følger 3 og 3.1 til prisen utifra min smak. Når de ligger ute til 20 lapper og folk vurderer andre saker til 15-20 skjønner jeg jo at de ikke har hørt dem.Dog skrev:Jeg tror fortsatt de ikke er ferdige...kosmetisk eller ellers. Ser ihvertfall ting jeg ville jobbet mer med....men det befriende med Gallos filosofi er jo at designet er styrt av funksjon, ikke omvendt.
Selv om ignorantene fort misforstår akkurat det. De får holde seg til fuglekassene sine.
Så når de fremstår som ferdige produkter tipper jeg det blir lett å elske dem, akkurat som jeg gjør med mine gode gamle(!) reference 3.
O.
hei, cybervision.cybervision_ skrev:Vi får piske litt liv i god-tråden igjen.
Jeg har da bestilt Gallo Strada til stuen sammen med et par TR-3 subwoofere. Gleder meg stort til det etter å ha hatt 3.1 tidligere.
Tester er på nett allerede, og lover jo meget godt for 3.5 som Strada jo er "toppen" til.
Test: http://www.avguide.com/review/playback-24-gallo-acoustics-reference-strada-51-channel-system
Skjønte på Morten på NAT at det var solgt en god del oppsett allerede så eiere må gjerne melde seg her... Alltid moro med litt inntrykk.
De skal drives av Onkyos "beste" receiver 5007. http://www.eu.onkyo.com/products/TX-NR5007.htmlBrasse skrev:Ser bra ut det, Cybervision_! Grattis. Kva skal du drive de med?
Jo, vi må da holde liv i tråden om disse fantastiske sakene. 3.1 er jo utrolig gode, lekkert oppsett du har.EC KONGEN skrev:hei, cybervision.
jammen bra du drar i gang her igjen the gallo dudes.
Jeg er hvertfall en stolt eier av gallo ref.3.1 og sa amp. og deilige komponenter fra electrocompaniet.finnes det no bilde av de nye 3.5 på nett eller?
Grattis Cybercybervision_ skrev:Vi får piske litt liv i god-tråden igjen.
Jeg har da bestilt Gallo Strada til stuen sammen med et par TR-3 subwoofere. Gleder meg stort til det etter å ha hatt 3.1 tidligere.
Tester er på nett allerede, og lover jo meget godt for 3.5 som Strada jo er "toppen" til.
Test: http://www.avguide.com/review/playback-24-gallo-acoustics-reference-strada-51-channel-system
Skjønte på Morten på NAT at det var solgt en god del oppsett allerede så eiere må gjerne melde seg her... Alltid moro med litt inntrykk.
Takk. Fikk Onkyoen i dag, resten ankommer til uka og dette er mitt forsøk på å lande med et oppsett for en lengre tidsperiode.gismo skrev:Grattis Cyber
Artig å se at du igjen satser på Gallo
Dette ser unektelig spennede ut, og om du får integrert Strada og TR-3 på en flott sømløs måte kan jeg godt tenke meg at dette blir bra!
Takk for bilde. disse var fine. ikke store forskjellen på utsende men var stilige, spes beina synes jeg var stilig,og de 2 nye kulene og hvit membran. Har du hørt om det er stor forskjell på lyd eller?cybervision_ skrev:Jo, vi må da holde liv i tråden om disse fantastiske sakene. 3.1 er jo utrolig gode, lekkert oppsett du har.EC KONGEN skrev:hei, cybervision.
jammen bra du drar i gang her igjen the gallo dudes.
Jeg er hvertfall en stolt eier av gallo ref.3.1 og sa amp. og deilige komponenter fra electrocompaniet.finnes det no bilde av de nye 3.5 på nett eller?
Ligger endel info om både Strada og 3.5 her: http://www.6moons.com/industryfeatures/gallo09/opt.html
Tror beina ikke var ferdig designet på dette tidspunkt.
Kjøpte Mapleshade stands (4"x15"x15", thin carpet footers) til mine 3.1 nå i vår.Audio Optimum skrev:Dog eller dere andre som vet, hva er prisen inkl.frakt og toll på disse mapleshade standsèn ?
Må forøvrig bifalle alle positiviteter rundt denne konstruksjonen ref.3.1
Den er betydelig veldig god, langt over hva prisen tilsier..
mvh
KP
- mangel på sideveis stabilitet er et problem med 3 & 3.1 opplevet eller ikke. Det er derfor det er mulig å levere alternative bein til disse.cybervision_ skrev:Forstod at de nye beina er mye pga stabilitet sideveis mtp bass-elementet som slår sidelengs, men det var aldri et problem på mine da jeg hadde dem.
Spiller selv veldig variert musikk, og har sansen for god gammal hard rock. Gruppene du nevner kjenner eg lite til, men har spillt MYE og HØYT AC/DC, Metallica, Maiden f.eks. Sammenlignet med tidligere anlegg som Denon 2*90watt og Dali 850 klarer eg neppe like mange dB, men syns Galloene funker bedre totalt sett også til festbruk. Kjører du på medcharliefoxtrot skrev:Har hørt del på Ref. 3.1 hos forhandlere og på messer. De er fantastiske på mange måter: sinnssvakt oppløste og dynamiske. Men da har jeg først og fremst hørt dem spille klassisk og jazz. Jeg er musikalsk altspisende og hører på dette, men har også en forkjærlig for rock og metall som f.eks Tool, Meshuggah, Lamb of God, Machine Head, Mastodon mm.
Jeg er med det nysgjerrig på hvordan opplevelsen av denne musikken blir på Ref. 3.1, og biter meg merke i at noen har innsigelser på at de har for lite trykk i nedre mellomtone og øvre bassområdet.
Så derfor: Klarer de å skyve nok luft? Får man rockeslammet i brystkassa? Kan man spille høyt nok?
Takker for svar. Stor Maiden- og Metallica-fan, jeg òg.BraveSirEdmund skrev:Spiller selv veldig variert musikk, og har sansen for god gammal hard rock. Gruppene du nevner kjenner eg lite til, men har spillt MYE og HØYT AC/DC, Metallica, Maiden f.eks. Sammenlignet med tidligere anlegg som Denon 2*90watt og Dali 850 klarer eg neppe like mange dB, men syns Galloene funker bedre totalt sett også til festbruk. Kjører du på medcharliefoxtrot skrev:Har hørt del på Ref. 3.1 hos forhandlere og på messer. De er fantastiske på mange måter: sinnssvakt oppløste og dynamiske. Men da har jeg først og fremst hørt dem spille klassisk og jazz. Jeg er musikalsk altspisende og hører på dette, men har også en forkjærlig for rock og metall som f.eks Tool, Meshuggah, Lamb of God, Machine Head, Mastodon mm.
Jeg er med det nysgjerrig på hvordan opplevelsen av denne musikken blir på Ref. 3.1, og biter meg merke i at noen har innsigelser på at de har for lite trykk i nedre mellomtone og øvre bassområdet.
Så derfor: Klarer de å skyve nok luft? Får man rockeslammet i brystkassa? Kan man spille høyt nok?
en skikkelig forsterker blir du nok fornøyd!
Ser flotte ut de Strada cyber Du kjører med 3 stk? To som fronter + subbene på 2 kanals ikke sant?cybervision_ skrev:Da har jeg hatt Strada i hus nesten ei uke og jeg spiller bare mer og mer musikk. Åpent, ekte og naturlig. Helt fantastisk.
Hmmm - ble nysgjerrig på Strada 50 som senter sammen med mine fronthøyttalere. I tillegg til å passe inn estetisk, så leverer de nok så det holder i stemmeregisteret.cybervision_ skrev:Da har jeg hatt Strada i hus nesten ei uke og jeg spiller bare mer og mer musikk. Åpent, ekte og naturlig. Helt fantastisk.
Jeg har en kompis som har 3.1. Jeg liker virkelig godt måten de spiller på. Kan anbefales for dem som ikke har hørt dem. Stram bass, null kasselyd og god oppløsning oppover i registeret...og så ser de ut som "a work of art".Dog skrev:Tror fortsatt disse er underpriset så det monner, og dermed bortimot best buy. Med 3.5 blir det nok riktigere pris i forhold til ytelse. Eneste høyttaler jeg virkelig har vurdert etter Gallo er Piega TC70X...det var nære på, men galloene overlevde den også
Hei kort innpå her. Må bare si at du hadde et ryddig og fint oppsett. Fin kabel skinne under tv også.olebrum skrev:Da får jeg melde meg inn her jeg også.
Har gått til innkjøp av Gallo Adiva Ti og 2stk Tr-1 subwoofere som til slutt skal bli et komplett 5.2 system.