The Gallo dudes and dudettes(bilder!)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Har vanskelig for å stole på dine uttalelser cyber.
    No offence, men hver gang du har fått noe nytt i hus er dette det eneste rette og spiller laaaangt over sin prisklasse. Virker som om du er ekstremt opptatt av å "forsvare" dine egne valg.

    Jeg skal som sagt ta meg en tur og høre strada. Kommer med tilbakemelding da
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ja, det skjønner jeg godt, men ta turen. Jeg har da aldri i mitt liv sagt at noe er det eneste rette, men jeg skjønner jo hva du vil frem til - naturlig nok så mye som jeg har byttet de siste årene ;) Jeg synes heller at jeg etter å ha eid/prøvd mye utstyr har relativt god peil på hva som yter bra i forhold til andre saker, jeg har hatt og prøvd mye jeg ikke synes om også, men gidder ikke skrive om ting som ikke duger.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    cybervision_ skrev:
    Joda, Strada er i hus og spiller fabelaktig. Skremmende bra etter litt innstilling og flytting. Må ha endel toe-in og subben sitter nå bra. Spiller mye bedre enn et par 3.1, mye åpnere i lyden, vil tippe du kan teste disse opp mot hva som helst opp til minst 40 000 uten å være i tvil. Vanvittig klart, realistisk og musikalsk.

    Jeg bor i et gammel hus, så beklager interiøret - nytt hus er det en pågående jakt etter. Originale stativer er bestilt.
    - Stradaene ser ikke ut til å være festet til stativene. De flyter rundt på toppen av stativene uten forankring til disse. Glatt mot glatt flate?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.158
    Antall liker
    34.798
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    eiv skrev:
    Har vanskelig for å stole på dine uttalelser cyber.
    No offence, men hver gang du har fått noe nytt i hus er dette det eneste rette og spiller laaaangt over sin prisklasse. Virker som om du er ekstremt opptatt av å "forsvare" dine egne valg.

    Jeg skal som sagt ta meg en tur og høre strada. Kommer med tilbakemelding da
    Denne blir intr å høre eiv, blir artig å høre hva en som setter seg "skrevs" over Jan ang Gallo, han har hørt mye Gallo og er entusiastisk ;D
    Dine inntrykk venter man på med spenning ;)

    gismo
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    192
    Antall liker
    381
    Noen som har "vaske/pusse"tips til Gallo 3.1? Tenker spesielt på aluminiumen. Musikken blir så mye bedre når det skinner av høyttalerne ;D
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Microfiber og en anelse Jif Glass/Vinduer, dog svært utvannet. Skyll så og vrid godt opp og tørk rundt hele kassen i så lange bevegelser som mulig.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Synes det er lagt mye ord i å si hvor mye bedre 3.5 er, men de koster jo nesten 3 x prisen på 2 strada og 1 TR-3 så det bør jo bare mangle.

    Bassmessig synes jeg en TR3 yter langt bedre enn et par 3.1 har gjort i rommene jeg har testet dem, har planer om 2 stk. men trenger det egentlig ikke annet enn for jevnere bass, mer enn nok headroom med 1.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    @cybervision
    Hvordan forsterker brukte du på ref3.1. Kjenner meg ikke helt igjen på beskrivelsene dine. De trenger ordentlig krutt På forsterkersiden for å blomstre.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Prøvde litt av hvert, alt fra Hegel H100, Bryston 4BSST, samt Micromega PW250+Gallo-subamp og også Coda CS.

    3.1 har flott bass, men jeg synes TR-3 har bedre bass og mer av den.
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Artikkelen belyser egenlig mange av bekymringene mine angående strada + sub.
    Jeg var nede for å høre på dem på resonans lyd&bilde, men det var ikke mulig i går. Jeg skulle få høre dem hvis jeg kom ned en ukedag ?

    Kjenner meg heller ikke igjen i det du sier her cyber.
    "Bassmessig synes jeg en TR3 yter langt bedre enn et par 3.1 har gjort i rommene jeg har testet dem" - Dette motstrider jo det anmelderen skriver totalt. Gallo 3.1 og 3.5's forskjell i bassen er hovedsaklig at 3.5 bassen har 8ohm impedanse, og derav mer lettdreven..

    Forøvrig nevnes det jo litt om oppgraderingene fra 3.1 til 3.5 som er en modifisering av deletilfter og ett mer lettdrevent element. (Denne oppgraderingen kan alle 3.1 eiere gjøre for mellomlegget i retail pris).

    Morsomt at det også nevnes at prisen på gallo 3.1 i dag ville blitt fra 4-4500$ pga prisøkning på aluminiums konstruksjonen.

    Geniale høyttalere
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    eiv skrev:
    Artikkelen belyser egenlig mange av bekymringene mine angående strada + sub.
    Jeg var nede for å høre på dem på resonans lyd&bilde, men det var ikke mulig i går. Jeg skulle få høre dem hvis jeg kom ned en ukedag ?

    Kjenner meg heller ikke igjen i det du sier her cyber.
    "Bassmessig synes jeg en TR3 yter langt bedre enn et par 3.1 har gjort i rommene jeg har testet dem" - Dette motstrider jo det anmelderen skriver totalt. Gallo 3.1 og 3.5's forskjell i bassen er hovedsaklig at 3.5 bassen har 8ohm impedanse, og derav mer lettdreven..


    Geniale høyttalere
    Jeg tror ikke Strada + TR3 kan erstatte det ref. 3.1 gjør i midbass. Og Ref. 3.5 ser ut til å være enda mer kompromissløs i området hvor mellomtoner og basselement spiller i lag. Om Strada+TR3 er bedre i dette området vil jeg kalle det en sensasjon. Dette spiller inn på hvordan det flyr helhetlig sett.
    Tviler derimot ikke på at Strada har enda mer precense og microdynamikk fra mellomtone og opp.
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    192
    Antall liker
    381
    Har hatt Gallo 3.1 i en drøy uke nå (kjøpt brukt), og må si det spiller forrykende! Musikksignalet blir forsterket av av CODA CSi Limited, drivverket er en stusselig Pioneer BD51 Blue Ray-spiller koblet til en Black Note DAC med DSS minne (DSSi 15) som spiser alt av formater (USB-innganger i front etc). Det meste minus høyttalerne er nytt, så regner vel egentlig med at det driver og spiller seg til ennå (repeat døgnet rundt).

    Uansett - skulle gjerne fått koblet høyttalerne FRA gulvet (bruker standard spikes + tilhørende parkettbeskyttere), uten å miste, detaljering, perspektiv eller balansen i lydbildet. Ei heller få mudrete og udefinerbar bass.

    Gode forslag mottas med takk ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    eiv skrev:
    Artikkelen belyser egenlig mange av bekymringene mine angående strada + sub.
    Jeg var nede for å høre på dem på resonans lyd&bilde, men det var ikke mulig i går. Jeg skulle få høre dem hvis jeg kom ned en ukedag ?

    Kjenner meg heller ikke igjen i det du sier her cyber.
    "Bassmessig synes jeg en TR3 yter langt bedre enn et par 3.1 har gjort i rommene jeg har testet dem" - Dette motstrider jo det anmelderen skriver totalt. Gallo 3.1 og 3.5's forskjell i bassen er hovedsaklig at 3.5 bassen har 8ohm impedanse, og derav mer lettdreven..

    Forøvrig nevnes det jo litt om oppgraderingene fra 3.1 til 3.5 som er en modifisering av deletilfter og ett mer lettdrevent element. (Denne oppgraderingen kan alle 3.1 eiere gjøre for mellomlegget i retail pris).

    Morsomt at det også nevnes at prisen på gallo 3.1 i dag ville blitt fra 4-4500$ pga prisøkning på aluminiums konstruksjonen.

    Geniale høyttalere
    Har du eid 3.1 og andre gallo-høyttalere? Jeg har hatt 2 par 3.1 og nå Strada. Jeg har hatt 3.1 i samme rom som jeg nå har Strada med TR-3 så jeg føler jeg har et visst belegg for det jeg sier.

    Det er flere andre forskjeller mellom 3.1 og Strada, sistnevnte er langt bedre i toppen også og er en langt mer bedre konstruksjon. 3.1 er fantastiske, men Strada er faktisk klart bedre på egenskaper jeg verdsetter. Jeg er enig i at Strada + TR-3 nok ikke har samme attakk i øvre mellombass som 3.1, men nedover er subben overlegen utifra min erfaring. I tillegg klarer du deg med langt mindre forsterkeri på Strada + sub da du kun trenger å dra toppene. I tillegg er jo 3.1 følsomme for utfasing i bassen ved for mye toe-in. Hvis du har opplevd annet i ditt rom der du har sammenlignet produktene direkte så står du fritt til å mene det. Da jeg skulle kjøpe Strada nå sist hadde jeg mulighet til å kjøpe 3.1 for mindre enn det Strada kostet, men valgte Strada uten stor vurderinger frem og tilbake.
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    192
    Antall liker
    381
    Det viktige her tror jeg, i hvert fall for oss andre, er ikke hvem av dere som har "rett" ;)

    Hm. Flott er det uansett at man har mulighet til å velge den Gallo-løsningen som passer en best. For meg, og kanskje andre eiere av 3.1. er det viktigste at 3.1. kan oppgraderes til 3.5 dersom jeg skulle ønske det :D

    Lurer på hva det koster ::)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det er ikke noe poeng å ha rett, disse opplevelsene er jo subjektive, men jeg blir litt irritert når ens egne observasjoner blir regnet som feilaktige når en selv tydeligvis ikke har et fnugg av erfaring. Jeg har brukt mye tid på Gallo og har testet mye elektronikk på dem i flere forskjellige rom og synes selv at jeg har en viss idè om hvordan produktet oppfører seg. Jeg har ikke erfaring med 3.5 som Ebaen skriver om på 6moons, jeg sammenligner med 3.1 og i forhold parkerer Strada dem nokså kraftig på ytelse oppover i registeret - de er mer gjennomsiktige og oppleves mer åpent-lydende. Jeg synes selv at bassen er lettere å få skikkelig til med TR3 enn jeg klarte med 3.1 i MITT rom og føler ikke mangel på midbass som noe problem.

    Jeg vil tro en oppgradering til 3.5 vil koste en hel del og vil jo også kreve sending til California utifra hva jeg tolker på 6moons.com.
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er meg du sikter til så har jeg altså erfaring med 3.1 som jeg selv eier i dag.

    Dette med åpenthet i mellomtonen har du kanskje rett i. på bekostning av en mer spinkel klangbalanse som 6moons skriver.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hvem andre?

    Flott, men da gleder jeg meg til å høre dine opplevelser av Strada + TR3 i samme oppsett/rom som 3.1.
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    192
    Antall liker
    381
    Og jeg er helt enig i at man ikke trenger å rettferdiggjøre egne lytteopplevelser :D
    I hvert fall så lenge man ikke hevder at disse har universell gyldighet (sier altså ikke at du mener det) ;)

    Jeg tipper at man må finne andre løsninger for andre verdensdeler, enn at høyttalerne må sendes til USA for bytte av delefilter etc. Må finnes importører/autoriserte forhandlere som får lov til gjøre dette uten at garantien bortfaller ::)
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei alle mann.

    En ting er sikkert hvertfall, mine gallo har overlevd nok en oppgradering, har hvert innom plate verdnen med riaa og full pakke, men dette ble en kort karriere, nå er dette solgt. Nå ble det heller oppgradering i forforsterker delen fra 4.7 til4.8, den er på tur i posten.
    Må bare si at disse galloene overasker hver gang, og nå gleder jeg meg til nye lyder/detaljer skal komme frem fra disse magiske supre høytalerne.
    Etter min smak vil jeg si at electrocompaniet matcher gallo helt supert.

    Så det var en som nevnte på evt oppgradering av gallo 3.1 til 3.5, er det noen som har noen ca pris på dette?
    Og evt hva går denne oppgradering ut på? hva byttes?

    Hilsen Morten
     
    C

    Cyber

    Gjest
    EC KONGEN skrev:
    Hei alle mann.

    En ting er sikkert hvertfall, mine gallo har overlevd nok en oppgradering, har hvert innom plate verdnen med riaa og full pakke, men dette ble en kort karriere, nå er dette solgt. Nå ble det heller oppgradering i forforsterker delen fra 4.7 til4.8, den er på tur i posten.
    Må bare si at disse galloene overasker hver gang, og nå gleder jeg meg til nye lyder/detaljer skal komme frem fra disse magiske supre høytalerne.
    Etter min smak vil jeg si at electrocompaniet matcher gallo helt supert.

    Så det var en som nevnte på evt oppgradering av gallo 3.1 til 3.5, er det noen som har noen ca pris på dette?
    Og evt hva går denne oppgradering ut på? hva byttes?

    Hilsen Morten
    Vet ikke pris, men vil tro kulene, diskant, bassen, og endel inne i rammen, nesten alt i grunn...
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    vil tippe en plass mellom 2-3000$.
    Det er elementet i bassen og delefilter hovedsaklig så vidt jeg har forstådt.
    + Noe med diskanten uten at jeg tror den blir byttet ut.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Noen som vet hva prisen på 3.5 blir i Norge?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    eiv skrev:
    vil tippe en plass mellom 2-3000$.
    Det er elementet i bassen og delefilter hovedsaklig så vidt jeg har forstådt.
    + Noe med diskanten uten at jeg tror den blir byttet ut.
    Kulene og diskanten vil jeg tro må byttes ut, de ser annerledes ut og kulene har en annen for og egen "ring" i front, samt diskanten er belagt med noe nytt stoff og har annen grill, det gjelder forøvrig mellomtonene også.
     

    Vedlegg

    Y

    ymir

    Gjest
    hei
    Med "ringen" på mellomtone og nytt gitter på diskant, ser Strada og 3.5 ut til å vere like?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Og nytt basselement. Jeg er dog usikker på om ikke det er noe nytt med foten og materialene den er laget av.

    Står en del i 6moons artikkelen.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    robster skrev:
    Har varit tyst i denna tråden. Inga nyheter?
    Denne må vel snart være i landet så man kan få hørt og sett denne, norskaudio teknikk kanskje? Morten pleier jo å ha det som er i skuddet.
    Han hadde de ikke på messa på Lørenskog, men kanskje de dukker opp snart hos han.

    Hilsen eckongen
     

    robster

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    EC KONGEN skrev:
    robster skrev:
    Har varit tyst i denna tråden. Inga nyheter?
    Denne må vel snart være i landet så man kan få hørt og sett denne, norskaudio teknikk kanskje? Morten pleier jo å ha det som er i skuddet.
    Han hadde de ikke på messa på Lørenskog, men kanskje de dukker opp snart hos han.

    Hilsen eckongen
    Han sa att så fort han skulle få in dem så skulle det stå på hemsidan.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg er litt lyste på å legge enda litt mer inn på elektronikksiden for å bruke Stradas potensiale i enda større grad og det er ikke lett å finne en forsterker som ikke koster MYE mer som er klart bedre enn Roksan K2 jevnt over - det er en meget sammenskrudd og god forsterker.

    Jeg kontaktet Moiz Audio angående litt info om en annen forsterker de forhandler og fikk tilbud om å låne en helt ny modell de skulle forhandle og importere og et nokså nytt merke på markedet. Må også berømme Moiz Audio for meget god service og villighettil å låne ut litt saker, mange forhandlere er svært vanskelige på slikt,selv med depositum. Merket er Calyx og modellen heter treffende nok "The Integrated". Det står lite om den på nett, men det ser ut til at Magnepan falt for den og bruker den på sine mindre modeller i demo nå.

    Forsterkeren er en Klasse D-forsterker som er spesifisert til 2 x 200 watt i 4 ohm. Designmessig er den tiltalende med et stort og lettleselig display som pryder fronten sammen med et betjeningshjul. Den er ca halv bredde av vanlige komponenter og pga teknologien veier den bare 3.5 kg.

    Jeg koplet den opp i racket mot min Beresford Caiman DAC og spilte kun på mine Stradaer uten sub. Det første som slo meg jf. med min forsterker var at den hadde svært godt grep om bassen, ikke noen imponatorfakter, men Stradaene spilte plutselig merkbart mer bass. Stemmer og anslag ble enda mer merkbare. Stemmer "står" mer ut og det føltes i det hele som den hadde enda strammere grep over høyttalerne, noe som stemmer med mine tidligere erfaringer med Gallo. Lydbildet puster også mer og fikk enda mer bredde. Alt i alt var jeg meget godt fornøyd med den den tiden den var her. Årsaken til at jakten går videre er at den mangler preout til mine sub og konstruktøren sier at den ikke vil ha godt av å koples via høynivå og jeg er avhengig av en slik mulighet.

    Så, hvis du ikke trenger preout/høynivå til sub får Calyx min fulle anbefaling, en meget god forsterker som har mye krefter utifra det jeg har opplevd og som har virket prikkfritt. Når den i tillegg har innebygget USB-DAC er det klart at en får mye for pengene her. Dette tenkt som et tips på god match mot Gallo. Jeg vil tro en slik vil drive et par 3.1 ganske så langt.

     

    reidmyse

    Fersking
    Ble medlem
    02.11.2007
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hørt at Gallo trives på klasse-D. Jeg mener å ha lest på et Audiogon-forum at mange der foretrekker klasse-D på sine 3.1. Jeg lurer selv veldig på den nye Audio-Research integrerte. Har andre noen erfaringer med klasse-D og Gallo?
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    165
    Antall liker
    54
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    reidmyse skrev:
    Jeg har hørt at Gallo trives på klasse-D. Jeg mener å ha lest på et Audiogon-forum at mange der foretrekker klasse-D på sine 3.1. Jeg lurer selv veldig på den nye Audio-Research integrerte. Har andre noen erfaringer med klasse-D og Gallo?
    Både Morten Ringvold og Roald Mikkelsen (hhv. Norsk Audio Teknikk og Renaissance Audio) har spilt/spiller NuForce på Gallo. Under demoene på REF 5LS i Bergen i fjor høst, var de begge enige om at NuForce REF-9 V2SE (monoblokkene) funket bedre enn Edge-blokkene. Morten ble faktisk så fortjust i NuForce-soundet at han med tid og stunder kommer til å begynne og ta det inn. Roald har agenturet på det i Norge.

    Egenerfaring? Jepp, spiller selv en NuForce IA 7 V3 på Gallo A´diva Ti.
    Har også hørt den på Strada med TR3, samt NuForce REF-9 V2SE på Gallo REF 3.1. Det låter meget bra.
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Dette med klasse D på Gallo er jo ikke så rart.. Gallo selv bruker gjerne Spectron...


    .Y
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg har hatt Hypex på Ref 3.1, da Micromega sitt PW250-trinn. Utrolig dynamikk og liv koplet med signal fra Transporter som pre. Ikke noe anlegg å skjule feil i materialet med...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har lyttet mye til Stradaene i det siste og de imponerer hver gang jeg trykker play. Detaljering, åpenhet og generell flyt og sammenheng er helt latterlig til prisen og de spiller høyere enn du orker å høre på uten å produsere en svetteperle.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn