The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Se her, ja, nok et surrehue som nyter godt av produktet. Jeg er glad at det ankommer deg i god behold, og ingen av magien har lekket ut under forsendingen.

    Ja, det kan hende at en platepuck til 3000 kr kan gi bedre lyd, men ikke 10 ganger bedre enn de 300 kr du har gitt, det er jeg ganske sikker på.

    Det er for øvrig meget oppløftende at brukererfaringene begynner å tikke inn. Ser gjerne at dere legger ved noen ord om hvordan dere opplever forbedringen også 👍
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Erfaringen min med MAMA er at den har løftet spilleren helt opp i toppskiktet og at lyden er knasende god, hard to bite :)
    Bra, og takk, men du må nok anstrenge deg litt mer om du skal ha sjans til å få ditt sitat påtrykt neste versjon av "MAMA - an audiophile's survivor kit"
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.392
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Dette har gått meg hus forbi,at du ikke har informert meg er utilgivelig @The Gunner 🤬.
    Men forventer nå at dette blir rettet opp i og det er på vei i posten i løpet av dagen😉😁
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210601_122151.jpg

    Må advare mot slike fakeprodukter som vist over,
    som nå florerer på markedet.

    Jeg synes faktisk at det ble enda dårligere lyd her, selv om det antas at målingene er elendige fra før, når en har et håpløst teknologisk frakjørt anlegg med vinyl, paneler og rør.
    Det er mulig noe av forklaringen er at jeg ble pålurt stekenoodler enda jeg sa hva de skulle brukes til. Disse er litt billigere og vel så gode ble det sagt.
    Tenkte jeg skulle være lur å spare noen kroner, men det finnes ingen snarvei til god lyd dessverre.
    MAMA er nok The real deal.👍
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dette har gått meg hus forbi,at du ikke har informert meg er utilgivelig @The Gunner 🤬.
    Men forventer nå at dette blir rettet opp i og det er på vei i posten i løpet av dagen😉😁
    I tillegg til å tro på lydmagi, så har MAMA også tro på demokratiet og menneskerettighetene. Vi gjør ikke forskjell på Kong Salomon eller Jorwed Hattemaker. Men siden en hertug verken er konge eller håndverker, så sendes herved en kartong i din retning på el-sykkelbud (vi tror også på bærekraftighet, nemlig).

    Enjoy! Dette er tweaket som forbedrer lyden allerede før det blir tatt i bruk!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 726398
    Må advare mot slike fakeprodukter som vist over,
    som nå florerer på markedet.

    Jeg synes faktisk at det ble enda dårligere lyd her, selv om det antas at målingene er elendige fra før, når en har et håpløst teknologisk frakjørt anlegg med vinyl, paneler og rør.
    Det er mulig noe av forklaringen er at jeg ble pålurt stekenoodler enda jeg sa hva de skulle brukes til. Disse er litt billigere og vel så gode ble det sagt.
    Tenkte jeg skulle være lur å spare noen kroner, men det finnes ingen snarvei til god lyd dessverre.
    MAMA er nok The real deal.👍
    Jeg er glad at vi får bekreftet at slike kinakopier er ødeleggende. Man får det man betaler for. Det faket der kan ikke ha kostet mer enn 15 kr i anskaffelse. Også stekenudler! Blir som å få prakke på seg en lydfil når man spør etter en LP.

    "MAMA, The Real Deal!" - liker den(y)! Helt klart en kandidat til å bli påtrykt på posen i #MAMA mk2 Final Edition.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    "MAMA, The Real Deal!" - liker den(y)! Helt klart en kandidat til å bli påtrykt på posen i #MAMA mk2 Final Edition.
    Det er fint at @bluesbreaker driter seg ut offentlig så andre kan lære.
    Det der var jo like dumt som å kjøpe seg "en rørforsterker", "en kabel" eller "et vacuumrør" og tro at det ikke er så nøye...

    Opphavsmann og rabulist (faen ,det var jo like ille som krakilsk) Rognlien snodde seg unna at det er Distortion som er greia.
    Deilig forførende distortion som gjør opplevelsen mer real. NAD skjønte det tidlig New Acoustic Distortion :cool:

    Men, det var ikke poenget - ville bare redde deg før det går i trykken. Du er langt unna å lage Final Edition, her må du lære fra de før deg.
    MkII (ikke 2-tall),MkIII og ikke minst +++ og + om du vil. SE er også bra, og ikke minst Audiophile Edition.

    Kan hende det er bra om du definerer et eller annet rundt hvordan nudlene er snodd i pakken. Medusakobling og fjerning av electronic fog er allerede tatt, dessverre.
    F.eks transcendental flow geometry kan kanskje være noe?
    La disse DIY-erne prøve å kopiere det!

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er fint at @bluesbreaker driter seg ut offentlig så andre kan lære.
    Det der var jo like dumt som å kjøpe seg "en rørforsterker", "en kabel" eller "et vacuumrør" og tro at det ikke er så nøye...

    Opphavsmann og rabulist (faen ,det var jo like ille som krakilsk) Rognlien snodde seg unna at det er Distortion som er greia.
    Deilig forførende distortion som gjør opplevelsen mer real. NAD skjønte det tidlig New Acoustic Distortion :cool:

    Men, det var ikke poenget - ville bare redde deg før det går i trykken. Du er langt unna å lage Final Edition, her må du lære fra de før deg.
    MkII (ikke 2-tall),MkIII og ikke minst +++ og + om du vil. SE er også bra, og ikke minst Audiophile Edition.

    Kan hende det er bra om du definerer et eller annet rundt hvordan nudlene er snodd i pakken. Medusakobling og fjerning av electronic fog er allerede tatt, dessverre.
    F.eks transcendental flow geometry kan kanskje være noe?
    La disse DIY-erne prøve å kopiere det!

    mvh
    Blues vil gå inn i verdenshistorien som en MAMA-martyr. Kanoniseringen skjer i skrivende stund, faktisk 😇. HR vil seff ikke bli glemt. Hans navn vil leve evig.

    Hva versjonene angår, så er planen å ha "Final Edition mkII/mk+++, Definitive Final Edition, Absolute Final Edition" osv. Alle elsker at det de har brukt penger på er "siste versjon". Seff vil prisen øke i tilsvarende💰.

    Ord kan ikke beskrive den forbedringen "MAMA - The Audiohile Survivor Kit" gir, men noterer meg dine gode forslag👍. De vil bli bli vurdert som supplement til de faste begrepene vi vil bruke i markedsføringen, som vi vet vil øke salget: quantum og sammenføyningsteknikk.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ultimate + limited, Heaven Seventeen Edition.

    Og selvsagt må man melde seg inn i The MAMA- Club, for i det hele tatt å bli vurdert som kunde. Så kan man søke om å å bli certifisert for eierskapet.
    Helst bør man være kanonisert, noe jeg synes er veldig deilig.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ultimate + limited, Heaven Seventeen Edition.

    Og selvsagt må man melde seg inn i The MAMA- Club, for i det hele tatt å bli vurdert som kunde. Så kan man søke om å å bli certifisert for eierskapet.
    Helst bør man være kanonisert, noe jeg synes er veldig deilig.
    Kanonisert, er det hva som skjer når du bøyer deg og plukker opp såpa i dusjen i fengsel?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, vi får ta pause fra MAMA noen dager (men kvitt den blir vi aldri, ikke ulik leie kjønnssykdommer). Det får være grenser for hvor mye suppe man skal koke på en pose nudler.

    DAD DAC10 er solgt, DAC30 spiller som en drøm - for en DAC!:love:

    Kjører straks etter jobben i dag for helgetur med haifaiguttabhoys til Vestlandet. Står litt av hvert på aktivitetslista, men verten har iaf sendt oss dette:

    Pakkeliste: Sengetøy/sovepose/laken. Håndkle om dere vil dusje. (Såpe) Noe frokost/lunsj, dere får fritt frem og styrer dere selv oppi fjøset. X får ansvaret for at Y får pleie kulemagen. Bestiller evt noe pizza imorgen kveld. Griller på lørdag. Har litt øl til imorgen kveld så handler vi lørdag. Har ekstreme mengder sprit, så ingen trenger og tenke på det engang.

    Har ikke rørt alkohol siden covid-19, så jeg slukner vel kjapt, selv om det i seg selv er det farligste man kan gjøre med den gjengen der😬
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nei, vi får ta pause fra MAMA noen dager (men kvitt den blir vi aldri, ikke ulik leie kjønnssykdommer). Det får være grenser for hvor mye suppe man skal koke på en pose nudler.
    Så lett slipper du ikke unna.
    Det står på nuddelposen at de skal kokes før bruk, men alle vet jo at skikkelig haifai utstyr skal brennes inn 🤔
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så lett slipper du ikke unna.
    Det står på nuddelposen at de skal kokes før bruk, men alle vet jo at skikkelig haifai utstyr skal brennes inn 🤔
    Jeg er glad du bringer det opp!

    Som sagt er dette et "Audiophile Survivor Kit". Våre undersøkelser har avslørt at det å lytte til haifai på tom mage er meget forringende for opplevelsen. Ved koking av nudlene får man i seg væske også, og unngår dermed dehydrering. Mange bruksområder, altså. Felles for dem alle er at de vil bringe deg rett til lyd-Nirvana, intravenøst!

    Dessuten - man må ikke glemme - slutter man ikke å være audiofil selv om man skulle befinne seg i prekære situasjoner, som å bestige Mount Everest, krysse grønnlansisen osv. Dra aldri på tur uten MAMA-nudler i sekken!

    For øvrig viser jeg til bruksanvisningen: " Ellers er det ingen grenser for andre bruksområder. Det er opp til deg hvor mye lydforbedring du ønsker".
     
    Sist redigert:

    CarstenP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.10.2019
    Innlegg
    55
    Antall liker
    183
    Sted
    Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Det er helt riktig observert, RoDa👍. "Kjennere", dvs de som holder seg noenlunde oppdatert på haifaifronten, vet hvem Ole Nielsen er. Han har tross alt konstruert DAC i over 20 år, og er en anerkjent størrelse i det store og forjettede utlandet. Imidlertid er jeg mer usikker på hans evne som forretningsmann. Firmaet har med årene skiftet navn fra Ontech, til Danish Audio Design (DAD) og heter nå NewOntech. Hvem vet, kanskje neste navn blir NewDaddy, eller noe like velklingende🤭. Med mindre det kommer en helt ny konstruksjon, så er produktene stort sett samme. Firmaet driver med direktesalg for det meste, og kan dermed kundetilpasse sine produkter etter ethvert ønske. På denne måten kan prisene holdes lav(ere), men ulempen er at det finnes det et utall av varianter hva inn- og utganger angår. Gjennomgående virker det på meg som at han er besatt av PSU. Hans DACer er utrustet på den fronten på en måte som kunne sette mange forsterkere på plass. Om det er nødvendig, har jeg lite å mene om🤷‍♂️.
    Det er nemt at komme med alle mulige påstande om hvorfor et firma skifter navn og i mange tilfælde er det sikkert også rigtigt, men i dette tilfælde er der en forklaring. Ole Nielsen startede med Ontech for mange år siden og har koncentreret sig om at lave DAC og i enkelte tilfælde forstærkere. Når man skal ud på det internationale marked er der et andet firma som også hedder Ontech (alarm via internettet) derfor er det meget nærliggende at kalde det NewOntech.
    Ole Nielsen har lavet flere forskellige DAC til Danish Audio Design som de sælger i deres navn, men har ikke noget med firmaet at gøre derudover.
    Skal lige siges at jeg har ikke nogen tilknytning til hverken NewOntech eller DAD, andet end jeg også har en af deres DAC og er meget tilfreds med den og den service Ole Nielsen tilbyder.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er nemt at komme med alle mulige påstande om hvorfor et firma skifter navn og i mange tilfælde er det sikkert også rigtigt, men i dette tilfælde er der en forklaring. Ole Nielsen startede med Ontech for mange år siden og har koncentreret sig om at lave DAC og i enkelte tilfælde forstærkere. Når man skal ud på det internationale marked er der et andet firma som også hedder Ontech (alarm via internettet) derfor er det meget nærliggende at kalde det NewOntech.
    Ole Nielsen har lavet flere forskellige DAC til Danish Audio Design som de sælger i deres navn, men har ikke noget med firmaet at gøre derudover.
    Skal lige siges at jeg har ikke nogen tilknytning til hverken NewOntech eller DAD, andet end jeg også har en af deres DAC og er meget tilfreds med den og den service Ole Nielsen tilbyder.
    Takk for utredningen. Greit å ha informasjon om det man eier ☺
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Samme spot som i fjor, og forifjor. Har visst blitt dus med utedass og ikke innlagt vann og strøm. Solceller er den ene luksusen her ute.

    Heldigvis er man på en øy, så det er like greit å innfinne seg med situasjonen. Vekslende vær har det vært. Føkk værmeldinger! Det var spådd sol i dag og i morgen, men nå er det regn man får.

    Jaja, ølen og kaffen smaker greit for det, om enn annerledes i forskjellige vær.

    IMG_20210701_220955.jpg
    IMG_20210701_221018.jpg


    God sommer, volkz🌞
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kos deg på family-camp.. Ser like fantastisk som årene før :)
    Skår i gleden at blåskjellene er ikke spiselige pt. Jeg vil spise østersene, men kona og ungene nekter meg gleden 😭
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser flott ut!

    Været er som det er. Bare å koble ut og kose seg 😊
    Finnes ikke dårlig vær med riktig fjær, sier folk.

    Koble ut, ja. Jeg fikk forespørsel om å gi hyttas vinduskamer et strøk med maling. Uheldigvis kom regnet. Da er det bare i sitte på ræva og drikke øl 🤗
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn