The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så, så.. Med all "avspasering" du har tilgode byr det seg vel flere muligheter... :)
    Vi har hytta kun frem til lørdag. Deretter blir det noen dager hos fattern før Oslo, der huset skal oppusses.

    Hva avspasering angår, så hadde jeg fortjent langt mer. Jobba som ei slave gjennom hele våren, og gikk glipp av hele døgnfluesesongen i marka. Ett år til neste gang! Bare å bli lærer selv, om du tror det er sånn dans på roser 😉
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi har hytta kun frem til lørdag. Deretter blir det noen dager hos fattern før Oslo, der huset skal oppusses.

    Hva avspasering angår, så hadde jeg fortjent langt mer. Jobba som ei slave gjennom hele våren, og gikk glipp av hele døgnfluesesongen i marka. Ett år til neste gang! Bare å bli lærer selv, om du tror det er sånn dans på roser 😉
    Har jobbet som lærer i ett år, men så tok jeg vett til meg.. :cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har jobbet som lærer i ett år, men så tok jeg vett til meg.. :cool:
    Det var lenge siden🤪. Yrket er ikke til å kjenne igjen lenger. Det sliter med rekruttering og folk skifter beite raskere enn Brauten skifter klær. Skjønner dem godt. Hadde jeg visst at det skulle bli som i dag, så hadde jeg valgt noe annet. Nå er man 50 år. Ber til X om at ingen av mine barn velger å bli lærer. Og drar man på byen for å sjekke damer, så må man for all del ikke fortelle at man er lærer, da blir det garre ingen 🐁

    Forøvrig er det vanlig at folk flest tror at de vet masse om yrket, siden de selv har gått på skole og har (hatt) barn som går/har gått på skolen. Ok! Selv vet jeg masse om det å være tannlege fordi mine barn går dit og jeg har tilbrakt mange timer på tannlegestolen selv 🤪
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sommer og hifi.

    Mange uker sist man satte seg ned. Skulle bare høre på et par spor av Kraftwerk. Høyt, nå som nabohurpa endelig reiser bort noen dager. Ble sittende gjennom fem album. Høyt!

    IMG_20210711_170125.jpg


    Perfekt, ikke lyden, altså.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Merker du noen forskjell med strømrens? Anlegget ser bøst ut, med alle boksene. Blir fint å få muligheten til å lytte til det etterhvert :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Merker du noen forskjell med strømrens? Anlegget ser bøst ut, med alle boksene. Blir fint å få muligheten til å lytte til det etterhvert :)
    Aner ikke. Leste flere positive omtaler om den modellen og bare kjøpte. Ok å ha tilgang til fem stikkonktakter. Foretrekker forøvrig alltid å plugge effektforsterkere rett i veggen. Hadde jeg hatt mer penger å ødsle bort, så hadde glatt brukt på dyrere strømrenser, og kabler. Akkurat nå er det andre (morsommere) ting som prioriteres..

    Bare å komme, men gi meg tid til å skifte gulv, mtp din forakt for 3-stavsparketter. Til mitt forsvar var det sånt da vi kjøpte 😬
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.387
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kaklende kvinnemennesker av den mindre opplyste typen er det beste argumentet for tyngre utstyr. Enkle og primitive skapninger som ikke vet eget beste trenger smake pisken. Ingen pardon. Åpne vinduene.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Mest positive jeg kom på
    Finnes fler alltså?

    Min nabohurpe blockerade mig inne med 10 ton pukk mitt på vägen ned till huset (vi delar adkomstväg) på fredag. «Oi, er du hjemme?» var kommentaren när jag kom å lurte på vad hon höll på med. Det skulle hon flytta på med en hacka och en bøtte, var planen. Helt till crosswind blev till en tornado. Då blev det fortgång i sakerna och tanten måtte rekvirera en hjullastare i nabolaget..:oops:
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Kaklende kvinnemennesker av den mindre opplyste typen er det beste argumentet for tyngre utstyr. Enkle og primitive skapninger som ikke vet eget beste trenger smake pisken. Ingen pardon. Åpne vinduene.
    Hvordan denne holdningen kan motta "likes" er meg en gåte ...... sikkert meg som er blitt for gammel og ikke ser at det er ironi :rolleyes::)
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.387
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Sarte folk som stadig støtes på andres vegne finner jeg komiske.

    -For de folene vil finne livet vanskelig, som ikke tåler spore eller pisk. Ved hver smerte som rammer dem, skjener de avsted på ville veier mot gapende avgrunner. Så snart veien er stenet og ferden bekymringsfull, vet de ingen annen råd enn å velte lasset og fare avgårde i galskap.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Sarte folk som stadig støtes på andres vegne finner jeg komiske.

    -For de folene vil finne livet vanskelig, som ikke tåler spore eller pisk. Ved hver smerte som rammer dem, skjener de avsted på ville veier mot gapende avgrunner. Så snart veien er stenet og ferden bekymringsfull, vet de ingen annen råd enn å velte lasset og fare avgårde i galskap.
    Hvem sitter på sannheten, det kan man undres over, der en fornærmelse erstattes av en ny, rettferdiggjort gjennom poesi ;)
    Uansett, en fin tråd og jeg liker holdningene dine Gunner :)
     
    Sist redigert av en moderator:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe.

    Jeg får litt vondt av dette nabomennesket. Enke, hjemmekontor, venneløs, har vanskelig for å sove, reiser aldri bort i helgene. Tusler rundt i huset dag ut/inn. Til og med sølvkreene hos meg - jeg trener dem opp til forestående omreisende sirkus - har begynt å foreta ringsmygere når de promper.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Blir stort sett hjemme denne sommeren. Likevel faen ikke fred å få. Det skjer noe omtrent hver dag. Og snart blir det Legoland-helvete også.

    Tusenfryd holdt på å ta livet av meg, men gutta hadde det topp og fikk seg navnskilt i riktig farger.
    IMG_20210712_190622.jpg


    Vietnamesere i seilbåt i fjorden! Tom danskefergene må vike.
    IMG_20210713_135348.jpg


    Oscarsborg. Denne båten ligner nesten på en prikk den vi flyktet fra Vietnam med, med samme mål også.
    IMG_20210713_174137.jpg


    Lykken er ikke å eie hytte, men kjenner folk som gjør det! Var på søsterens hytte sist fredag, og i dag er det fetterens nykjøpte ved Tyrifjorden. Utøya rett utenfor. Nydelig utsikt. En hytte etter mitt hjerte, men 28*C i skyggen er i overkant.
    IMG_20210714_152913.jpg


    Meg og kona.
    IMG_20210714_153829.jpg


    En liten pause i morgen før Nøtterøy til helgen.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    La meg kl 03.30 og varmen vekket meg kl 06. Typisk å ikke få sove når man først ikke må stå opp til noen ting🤬

    Har lenge vært på jakt etter en passende lampe til platespilleren, til kledelig pris. Tror denne har det jeg trenger. Fin høyde, den heller litt og har fin vinkel, "lyshodet" kan både bøyes og vris så man kan styre strålen akkurat dit man ønsker. Den er ikke i veien når man setter på/tar av platene. Foten passer til hjørnet. (Jada, jeg roter!).
    IMG_20210715_065800.jpg
    IMG_20210715_065821.jpg


    Varmer opp anlegget og mekker kaffe nå...
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Fin lampe som jeg brukte selv. Tips så den ikke detter ned når du roter borti der... et par perler med Tackit holder den fint på plass.
    Fortsatt god ferie :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ligner på min fra IKEA ;)
    Den er fra IKEA 🤣. Helt sikkert et stjålet design. Har sett noe slikt før, men aldri fått tid til å lete den opp. Lar meg ikke plage av noe så funksjonelt, billig, selv om det er fra IKEA.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fin lampe som jeg brukte selv. Tips så den ikke detter ned når du roter borti der... et par perler med Tackit holder den fint på plass.
    Fortsatt god ferie :)
    Thanks, buddy, til dere også.

    Tackit var i mine tanker også. Må bare feste det slikt at det ikke ødelegger dette designikonet 🤣.

    Har sagt det før, og kommer til å gjenta meg selv, men hvor deilig dette DAC-settet er!
    IMG_20210715_081004.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fin den. Eneste minus er at den har bryteren på ledningen. Passer litt dårlig hos meg. Vis vedlegget 734427
    Just purrfekt! (Foruten bryteren, da. Hva med å feste den til bunnen av røret med svart elektrikerteip?).
    Griselekker rigg også. Spiller meget bra (jeg hørte den med SME V).
    Noterer meg ellers at det er ryddigere hos deg. En bagatell, må vite!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kjipt med naboer som ikke tåler musikk. Det finnes alltid en enebolig i Enebakk, og mye fin bilstereo å få til pendlerbilen. :rolleyes:
    Ser ut som hjemmesommer er fint, fortsatt god sommer og nyt dagene uten hurpe. (y)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.217
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    På anmodning :
    Alle unntatt Falkøye har behov for lampe ved platespilleren, ellers kan man komme i skade for å spille Jim Reeves når man egentlig har lyst til å høre Jularbo.
    Hvis man stort sett spiller samme plata, ((som mange gjør), så avtar behovet for lampe, for de drevne kan da (selv i mørket!)
    finne godlåta på ei plateside kun på fingerspitztgefuhl. Jo færre plater i samlingen, dess mindre behov for lampe vil jeg si.
    Ellers er det bra med godt lys for å synliggjøre møkk og bøss. Drawback med det er at mange ender opp med å vaske plata i stedet for å spille den, men det er jo egentlig ikke lampa sin feil.
    Det er kun fordeler med å ha lampe ved spilleren, så det er forsovet et underlig spørsmål fra hr RoDa. Jeg mistenker at det er en felle, og at det muligens ligger en skjult agenda i dette spørsmålet.
    Det er mulig jeg tar feil, men det er sjelden.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    På anmodning :
    Alle unntatt Falkøye har behov for lampe ved platespilleren, ellers kan man komme i skade for å spille Jim Reeves når man egentlig har lyst til å høre Jularbo.
    Hvis man stort sett spiller samme plata, ((som mange gjør), så avtar behovet for lampe, for de drevne kan da (selv i mørket!)
    finne godlåta på ei plateside kun på fingerspitztgefuhl. Jo færre plater i samlingen, dess mindre behov for lampe vil jeg si.
    Ellers er det bra med godt lys for å synliggjøre møkk og bøss. Drawback med det er at mange ender opp med å vaske plata i stedet for å spille den, men det er jo egentlig ikke lampa sin feil.
    Det er kun fordeler med å ha lampe ved spilleren, så det er forsovet et underlig spørsmål fra hr RoDa. Jeg mistenker at det er en felle, og at det muligens ligger en skjult agenda i dette spørsmålet.
    Det er mulig jeg tar feil, men det er sjelden.
    Meget reflektert! Visste at jeg kunne stole på deg 👌

    Legger ydmykt til at det ofte er ikke lett å se hva som er side 1 eller 2 på platene. Joda, det hjelper på at jeg har kun noen få plater så det går an å memorere. Dessuten har man jo alltid 50% sjanse, og det er jo egentlig ikke så gæli.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn