The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk, Blues.

    Jeg tror at vi er ganske så enige om behovet for en nr2 spiller/-arm/-PU ;)? Hva er vitsen, egentlig?! Nei, egentlig ikke veldig mye annet enn fjas 🤪 . Men nå har jeg iaf fått med meg hvor god Maestro er, og kan ha den som en mulig kandidat om jeg engang trenger en ny PU til Hattemaker-pris, i motsetning til Hertug-pris🤭.

    Concept passerer absolutt punktet der vinyl begynner å bli interessant, ja. Det aller meste under, er mest til pynt og nostalgi. Synd at folk bedømmer vinylen ved å starte med slike undermålsspillere.

    Aner ikke ikke hva som er bedre med Satisfy, men den er jo klassen over, og er nok der armene fra CA begynner å bli interessante. Jeg tilhører de som mener at RIAA, arm, PU og drivverk er viktige, i den rekkefølgen.

    Concept er uhyre var på underlag. Bare det å sette dempegummi under, løftet lyden godt opp. Får se hva jeg har av tweaks liggende, for bruke mer penger, det er ikke aktuelt. Kjøper meg heller nye plater! ;)
    Må få nedover den dempeplattformen din snart 😊
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    9.083
    Antall liker
    23.396
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tilhører de som mener at RIAA, arm, PU og drivverk er viktige, i den rekkefølgen.
    Det gjorde jeg også en gang, men er jaggu ikke sikker lengere. Første hint fikk jeg,
    da jeg hørte forskjellen på en Mitchell Orbe vs en La Platine Verdier. Exakt samme oppsett,
    PU, arm & kabler. Det var så stor forskjell, at dette ikke kunne ignoreres.
    I går og i natt har jeg fått føle forskjellen på org. Acoustic Solid Wood og samme
    spiller med den nye tallerkenen med MagLev leie. Den forskjellen er enorm. Snakk om
    svart bakgrunn..... som i beksvart. De fleste (meg selv inkl.) legger ikke mye merke til
    støy fra leie vs groove noise. Det er så bare inntil du ikke har støy fra leie i det hele tatt.
    Så det har blitt ny rekkefølge her i heimen: Drivverk, arm, pu og riaa (ikke sikker på
    arm & riaa i den rekkefølgen, men det får så være) 😁
    Sitter akkurat nå og hører på Miles "Kind of Blue" på en av de bedre innspillningene:

    L1000488.JPG


    Har aldrig hørt på denne med så mye ro i lydbillede før. Bare ekstatisk rambling på en Langfredag fra en som er "totally happy" med "ny" vinylsnurre 😂.
    Fortsatt go Påske !!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.546
    Antall liker
    64.158
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Concept passerer absolutt punktet der vinyl begynner å bli interessant, ja. Det aller meste under, er mest til pynt og nostalgi. Synd at folk bedømmer vinylen ved å starte med slike undermålsspillere.
    Dette burde stå i glass og ramme. 😊

    Hvis man ikke legger litt mer i det, får man mye mer for pengene ved å gå digitalt.
    Man bør heller vurdere å oppgradere digitalriggen i stedet for å bruke penger på en platespiller som ikke når opp i lydkvalitet.
    At man når vinyl-nirvana med en platespiller til 5000 kroner er en villfarelse. Ikke rart folk blir skuffa hvis de aldri har hørt noe bedre.

    Jeg må også si (med fare for å bli halshugget🙈😉), at jeg ikke forstår trenden /begeistringen for 70-80 talls spillere som også den gangen de var nye absolutt ikke var gode mht hverken bruk eller lydkvalitet. Hvis det står DD på spilleren og den har stroboskop på ytterkant av tallerkenen tror mange at det er gull. Mange av disse spillerne som nå selges for 4-5 tusen var dengang dusinvare og ment for vanlige folk som ville høre musikk i hjemmet. Omtrent som Sonos og Geneva i dag.
    Altså ikke laget for entusiaster med høye krav.
    De spillerne fantes også, men de kjøpte man ikke på Samvirkelaget eller hos "Gokk Radio og TV". Det var stor forskjell på ulike modeller, og merker som f eks Sony, Pioneer Technics osv hadde et stort spenn i sortimentet. Fra toppklasse til ræl.

    Da kan det være smartere å kjøpe f eks en Concept, sjøl om man må legge i litt mer. 🙂

    Ja, også God Påske! 🐥
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det gjorde jeg også en gang, men er jaggu ikke sikker lengere. Første hint fikk jeg,
    da jeg hørte forskjellen på en Mitchell Orbe vs en La Platine Verdier. Exakt samme oppsett,
    PU, arm & kabler. Det var så stor forskjell, at dette ikke kunne ignoreres.
    I går og i natt har jeg fått føle forskjellen på org. Acoustic Solid Wood og samme
    spiller med den nye tallerkenen med MagLev leie. Den forskjellen er enorm. Snakk om
    svart bakgrunn..... som i beksvart. De fleste (meg selv inkl.) legger ikke mye merke til
    støy fra leie vs groove noise. Det er så bare inntil du ikke har støy fra leie i det hele tatt.
    Så det har blitt ny rekkefølge her i heimen: Drivverk, arm, pu og riaa (ikke sikker på
    arm & riaa i den rekkefølgen, men det får så være) 😁
    Sitter akkurat nå og hører på Miles "Kind of Blue" på en av de bedre innspillningene:

    Vis vedlegget 909507

    Har aldrig hørt på denne med så mye ro i lydbillede før. Bare ekstatisk rambling på en Langfredag fra en som er "totally happy" med "ny" vinylsnurre 😂.
    Fortsatt go Påske !!
    Jeg er da ikke uenig med deg, Hasse :) . Den/min lista er mest en rettesnor, ikke hugd i sten, akkurat som at man bør legge mest penger i ht siden det er viktigst. Jeg er også enig der, men likevel bygde jeg opp et av mine beste anlegg med ht (Impulse Ta'us) som var langt billigere enn forsterker og signalkilder. Bare for å vise at jeg er en fleksibel jævel 🤪, så kan jeg røpe at jeg fortløpende ser etter et nytt drivverk ;).

    Fortsatt glad påsk, ja!
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dette burde stå i glass og ramme. 😊

    Hvis man ikke legger litt mer i det, får man mye mer for pengene ved å gå digitalt.
    Man bør heller vurdere å oppgradere digitalriggen i stedet for å bruke penger på en platespiller som ikke når opp i lydkvalitet.
    At man når vinyl-nirvana med en platespiller til 5000 kroner er en villfarelse. Ikke rart folk blir skuffa hvis de aldri har hørt noe bedre.

    Jeg må også si (med fare for å bli halshugget🙈😉), at jeg ikke forstår trenden /begeistringen for 70-80 talls spillere som også den gangen de var nye absolutt ikke var gode mht hverken bruk eller lydkvalitet. Hvis det står DD på spilleren og den har stroboskop på ytterkant av tallerkenen tror mange at det er gull. Mange av disse spillerne som nå selges for 4-5 tusen var dengang dusinvare og ment for vanlige folk som ville høre musikk i hjemmet. Omtrent som Sonos og Geneva i dag.
    Altså ikke laget for entusiaster med høye krav.
    De spillerne fantes også, men de kjøpte man ikke på Samvirkelaget eller hos "Gokk Radio og TV". Det var stor forskjell på ulike modeller, og merker som f eks Sony, Pioneer Technics osv hadde et stort spenn i sortimentet. Fra toppklasse til ræl.

    Da kan det være smartere å kjøpe f eks en Concept, sjøl om man må legge i litt mer. 🙂

    Ja, også God Påske! 🐥
    Eeeeeenig!(y)

    Legger til for egen regning: billig og ræva DD er rumlemaskiner. Dyr og god/perfekt DD er som å ha sosial omgang og sex med en silikondukke:p.
    Jeg har sagt det før: robot ville ha valgt SS. Den lista kan utvides med streaming og DD!:LOL:


    Fortsatt glad påsk!:whistle:
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    9.195
    Antall liker
    17.708
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Eeeeeenig!(y)

    Legger til for egen regning: billig og ræva DD er rumlemaskiner. Dyr og god/perfekt DD er som å ha sosial omgang og sex med en silikondukke:p.
    Jeg har sagt det før: robot ville ha valgt SS fremfor rør. Den lista kan utvides med streaming og DD!:LOL:


    Fortsatt glad påsk!:whistle:
    Flott at du deler dine erfaringer ;)
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Må få nedover den dempeplattformen din snart 😊
    Ja, den hadde vært greit å prøve ut, men spørs om den hadde løftet spilleren såpass mye at lokket ikke lenger kan brukes.
    Foretrekker lokk med hengsler. Disse kakeklokkene er idiotisk upraktisk påfunn.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.658
    Antall liker
    3.853
    70 og 80-talls spillere? Ålangtifra ;). 50-60-talls er jo greia! :pIkke for å være bastant, men etter.å ha hatt diverse fiskesnøre/gummistrikk-spillere og et par Micro Seiki direktedrevne (ddx 1000 og 1500) landet jeg på et cost-no-object 301 prosjekt. Schick-arm + Bertoncello the Peak med Ortofon SPU mono (på Bertoncello) og en supersjelden SPU Master (tror jeg den het, men ikke sikker, laget i 500 ex).

    Bertoncello skifer-plinth og 2x15 kg spesiallagete separate armtårn i bronse. Det gøyale med dette er at denne referanseriggen kostet tilsammen vesentlig mindre enn dagens high end dd spillere, for ikke å snakke om de stratosfæriske prisene på de dyreste fiskesnørespillerne !!!

    Riggen ble solgt til Dire Wolf for en hyggelig pris, som kanskje tilsvarer en svært beskjeden fiskesnørespiller m arm og en helt grei pickup.

    Og hvordan låt det? For å si det enkelt; voksne, hardbarkede audiofile felte tårer...

    Bare for å si at det finnes mange veier til mål.

    God påske, forresten!
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    70 og 80-talls spillere? Ålangtifra ;). 50-60-talls er jo greia! :pIkke for å være bastant, men etter.å ha hatt diverse fiskesnøre/gummistrikk-spillere og et par Micro Seiki direktedrevne (ddx 1000 og 1500) landet jeg på et cost-no-object 301 prosjekt. Schick-arm + Bertoncello the Peak med Ortofon SPU mono (på Bertoncello) og en supersjelden SPU Master (tror jeg den het, men ikke sikker, laget i 500 ex).

    Bertoncello skifer-plinth og 2x15 kg spesiallagete separate armtårn i bronse. Det gøyale med dette er at denne referanseriggen kostet tilsammen vesentlig mindre enn dagens high end dd spillere, for ikke å snakke om de stratosfæriske prisene på de dyreste fiskesnørespillerne !!!

    Riggen ble solgt til Dire Wolf for en hyggelig pris, som kanskje tilsvarer en svært beskjeden fiskesnørespiller m arm og en helt grei pickup.

    Og hvordan låt det? For å si det enkelt; voksne, hardbarkede audiofile felte tårer...

    Bare for å si at det finnes mange veier til mål.

    God påske, forresten!
    Hadde ikke takket nei til noe slikt. Absolutt ikke!

    Og god påske, mister!😊
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bare man er fornøyd på den veien er vel kostnad og mål ett fett!

    🐤Påske, påske til dår alle! 🐤
    Visst! Til syvende og sist er det du som sitter mutters alene foran greia di i 99,99% av tiden likevel. Pass på å være fornøyd selv. Ingen andre bryr seg, egentlig :coffee:

    God påske, McTosk🐣
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Freddan!🥳

    Concept går litt fort. Hadde funnet ut hvor å justere, og var litt klar for å ta i et tak. Kom plutselig på at jeg hadde meldt meg på å jobbe i morgen (tidlig), så da får vi heller bruke tiden på å snurre plater. Det føles da rart å bruke tid på denne🤭,.
    Ok, i små doser.....
    IMG_20230414_223841.jpg


    Var innom Hifi&Vinyl og plukket noen skiver. Så disse to rackene. De er helt råe, og da snakker jeg ikke om utseendet. Skulle nesten ønske man hadde plass (og penger!).
    IMG_20230408_134211.jpg


    God helg, folkens😘
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Helgen er omme, og en epoke går i samme slengen mot slutten. WB riggen har vært med meg i omtrent 10 år, og jeg er fortsatt veldig glad i jævelen🥰. Veien videre for den blir usikker. Beholde det hele, eller bare armen, eller prøve å selge alt samlet? 🤔 Det siste er ikke bare lett, så lite interesse det er for WB her på bjerget. «Det er når man selger at man ønsker at man har en Rega», lyder et gammelt ljugeord🤪. Mest sannsynlig blir armen, da beholder jeg vaffal deler av min forkvaklede sjel.

    C6D5BDCF-CF9D-4FE8-AA40-7F6ABCDB01D3.jpeg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Funnet noe annet spennede altså..jeg har solgt mye i det siste, og ting går rimelig greit unna. Jeg har lite erfaring med å selge druer av en rigg, men jeg trur nok at å selge soiller og arm er lettest. Evnt med en ok PU..
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Selg ut av landet, gunstig kurs for det nå.
    Ja, mye av det jeg selger, går ut av Norge (neste uke kommer en danske og henter SH, om alt flasker seg). Markedet er som det er. Jeg klager ikke, siden jeg får kjøpt ting billig selv. Gi og ta😏

    Får meg til å tenke. Jeg har fortsatt 9000 DKK liggende etter et salg for noen år siden. Kanskje det er gunstig å selge nå😁
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Funnet noe annet spennede altså..jeg har solgt mye i det siste, og ting går rimelig greit unna. Jeg har lite erfaring med å selge druer av en rigg, men jeg trur nok at å selge soiller og arm er lettest. Evnt med en ok PU..
    Det er alltid mye spennende der ute, P, og det er det som er et lite helvete for trigger happy folk som meg!😝

    Både WB og Clearaudio skal selges, ja. Beholder antagelig Nanotube, og rigger opp to armer på den nye snurreren. Så får vi se om jeg venner meg til å bruke to armer. Kanskje best å beholde Circle i mellomtiden.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lol, ja livet er litt for kort til å ikke prøve noe annet. Synes virkelig det er en del av hobbyen. Nyskjerrigheten, søken, prøve, feile, treffe, gi litt beng og kjøre sitt løp. 👍
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lol, ja livet er litt for kort til å ikke prøve noe annet. Synes virkelig det er en del av hobbyen. Nyskjerrigheten, søken, prøve, feile, treffe, gi litt beng og kjøre sitt løp. 👍
    Nuvel, jeg har prøvd så fordømt mye opp gjennom årene. Båret min del av hifi og reist land og strand etter bokser. Blir bare mer og mer lei av det. Likevel flyr det fortsatt ting ut/inn her :rolleyes: . Nå er iaf tre forsterkere ute av huset, Forhåpentligvis en riaa ut denne uka.
    Så inn med ny snurre i begynnelsen av mai:cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nuvel, jeg har prøvd så fordømt mye opp gjennom årene. Båret min del av hifi og reist land og strand etter bokser. Blir bare mer og mer lei av det. Likevel flyr det fortsatt ting ut/inn her :rolleyes: . Nå er iaf tre forsterkere ute av huset, Forhåpentligvis en riaa ut denne uka.
    Så inn med ny snurre i begynnelsen av mai:cool:
    Føler med deg...🙈 Men så er det jo gøy at man får ut ting man ikke bruker eller ønsker å forbedre.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I påvente av den store riggens ankomst, så handles det litt musikk. Nytt, denne gangen.

    IMG_20230421_163855_edit_408604075766817.jpg


    Har ønsket med Tour de France i fysisk format lenge, og i blå og rød vinyl ble det umulig å motstå 🤩. Vekker gode minner. CD boksen derimot, har jeg ikke hørt så mye på, og er ikke lenger å få kjøpt på vinyl. Like greit, siden den er betydelig rimeligere i polykarbonat. Det var jo en av grunnene til at jeg valgte å investere i en ok digitalrigg også.

    IMG_20230421_163956_edit_408619503559002.jpg


    Stas med hefte å bla i. Dette er noe jeg gjør maks en gang, og ferdig med det.

    Det kommer en fyr snart for å plukke opp Concept. I morgen kommer det en annen for å ta med seg SH. Kontoen fylles greit opp, men blir jeg lykkelig av det? Vel, kan iaf si at jeg neppe blir mindre lykkelig!

    God helg, folk og fe 🙏
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    795
    Antall liker
    1.842
    Torget vurderinger
    3
    I påvente av den store riggens ankomst, så handles det litt musikk. Nytt, denne gangen.

    Vis vedlegget 913883

    Har ønsket med Tour de France i fysisk format lenge, og i blå og rød vinyl ble det umulig å motstå 🤩. Vekker gode minner. CD boksen derimot, har jeg ikke hørt så mye på, og er ikke lenger å få kjøpt på vinyl. Like greit, siden den er betydelig rimeligere i polykarbonat. Det var jo en av grunnene til at jeg valgte å investere i en ok digitalrigg også.

    Vis vedlegget 913885

    Stas med hefte å bla i. Dette er noe jeg gjør maks en gang, og ferdig med det.

    Det kommer en fyr snart for å plukke opp Concept. I morgen kommer det en annen for å ta med seg SH. Kontoen fylles greit opp, men blir jeg lykkelig av det? Vel, kan iaf si at jeg neppe blir mindre lykkelig!

    God helg, folk og fe 🙏
    Har ingen tro på at du blir lykkeligere av det!!!
    Men NY platespiller rigg derimot, kan fort trigge lykkefølelsen så det merkes i kroppen!😊
    Ha en strålende helg!!
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har ingen tro på at du blir lykkeligere av det!!!
    Men NY platespiller rigg derimot, kan fort trigge lykkefølelsen så det merkes i kroppen!😊
    Ha en strålende helg!!
    Som andre suckers her inne, så er også jeg mottagelig for materiell lykke. Så mye er sikkert!

    Og god helg til deg også, mister🤘
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Moahahagaha!🤣

    Først ler man av Tiny Totts, eller var det Titts🤔. Så kan man felle noen tårer over hvordan de siste kampene har utartet seg. Jada, Arsenal har overprestert, men likevel surt når man leder i 30 runder, for så går under mot på slutten.

    Nuvel, la oss ikke kjede tøsedrengene med fotballprat🤭. Jeg kan heller rapportere om at jeg er veldig fornøyd med Tour de France. God lyd og tyst vinyl. Gølver glatt Spotify👍
    6337D570-08CB-479F-9B17-6177089E3284.jpeg


    Når jeg hører på WB Circle/Nanotube One/Lyra Delos/Heed Orbit 2, så lurer jeg fælt på hvorfor jeg i det hele tatt gidder å bruke mer penger på platespillere. Må være en sjukdom, denne hifien🤕
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje en Nottingham som neste snurre:whistle::rolleyes:
    NAS er bra greier, og skal det være interessant, så bør det være en Dais. Men nope, det blir tysk, både arm og drivverk, denne gangen.

    Hva med deg, hvorfor forlater du den smale NAS-stien? Trodde en Dais var en naturlig progresjon :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.708
    Antall liker
    70.276
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er og forblir en pessimist. Du har gitt opp seriegull gjennom hele året. Det får være måte på å ta ut sikkerhet for å sikre at du ikke blir skuffet……….eller enda verre; bli en av hva var det jeg sa gutta 😎😊
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du er og forblir en pessimist. Du har gitt opp seriegull gjennom hele året. Det får være måte på å ta ut sikkerhet for å sikre at du ikke blir skuffet……….eller enda verre; bli en av hva var det jeg sa gutta 😎😊
    Jeg er vaffal ikke optimist, det kan jeg gå med på!
    Jeg baserer min "spådom" på realistisk orientering, erfaring og foppballkunnskap generelt :cool:
    Ser man på troppene, så er det kun EN eneste spiller (Saka) i Arse som hadde fått spilt hos City. Vi hadde Holdning i run-in i fjor. Vi vet hvordan det gikk. Vi har Holding i run-in i år. Go figure! Nå er det sånn at Arse må skåre minst tre mål pr kamp for å ha en sjanse. Ungt og uerfarent lag. Det ser vi nå når de bytter på å gjøre brølere under press. Så komplisert er ikke fotballen.
    Blind optimisme overlater jeg til glade bergensere 🥳
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.708
    Antall liker
    70.276
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er vaffal ikke optimist, det kan jeg gå med på!
    Jeg baserer min "spådom" på realistisk orientering, erfaring og foppballkunnskap generelt :cool:
    Ser man på troppene, så er det kun EN eneste spiller (Saka) i Arse som hadde fått spilt hos City. Vi hadde Holdning i run-in i fjor. Vi vet hvordan det gikk. Vi har Holding i run-in i år. Go figure! Nå er det sånn at Arse må skåre minst tre mål pr kamp for å ha en sjanse. Ungt og uerfarent lag. Det ser vi nå når de bytter på å gjøre brølere under press. Så komplisert er ikke fotballen.
    Blind optimisme overlater jeg til glade bergensere 🥳
    Hmmmmm, aner vi et forsiktig bank på døren til «hva var det jeg sa gutta» 🤔😎
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.301
    Antall liker
    28.976
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    NAS er bra greier, og skal det være interessant, så bør det være en Dais. Men nope, det blir tysk, både arm og drivverk, denne gangen.

    Hva med deg, hvorfor forlater du den smale NAS-stien? Trodde en Dais var en naturlig progresjon :)
    Hade lust på noe Tyskt presisjons arbeid, ferdig med engelskt kjeller arbeid:oops: neida Hyperspace'n har gjort jobben den(y):) men vi må videre mens tid er igjen:rolleyes:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.603
    Antall liker
    13.741
    Nuvel, la oss ikke kjede tøsedrengene med fotballprat🤭. Jeg kan heller rapportere om at jeg er veldig fornøyd med Tour de France. God lyd og tyst vinyl. Gølver glatt Spotify👍
    Vis vedlegget 914039

    Når jeg hører på WB Circle/Nanotube One/Lyra Delos/Heed Orbit 2, så lurer jeg fælt på hvorfor jeg i det hele tatt gidder å bruke mer penger på platespillere. Må være en sjukdom, denne hifien🤕
    Er du rasket over lydkvaliteten på Kraftwerk - Tour de France på vinyl? Neppe!
    Jeg har den på sort vinyl 45 rpm - makeløst, samt CD utgaven siden den kom først.
    Spøtt i fy egner seg vel best til og "tjuvlytte" på skiver du tror du må ha.
    Jeg kan på det varmeste anbefale vinylboksen med konsertopptakene med alle Kraftwerks skiver.
    Det sitt så ei kula! Rett og slett bæltøft :cool:

    Er ikke HiFi og behovet for stadig nye skiver en deilig sykdom?
    Kos deg med vinyl, ny og gammel snurre. Det blir nok kanon.
    I morgen blir det HiFi & Musikk vær hele dagen ;)
    Det gledes....
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hmmmmm, aner vi et forsiktig bank på døren til «hva var det jeg sa gutta» 🤔😎
    Hehe, jeg er håpløs når det kommer til Arsenal. Ser kamper/highlights der vi vinner flere ganger i reprise. Sovner mens jeg tenker på målene. Blir pottesur, gjerne i mange dager etter tap, så det er ikke fritt for at jeg blir litt rar i lengden av det :LOL:
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hade lust på noe Tyskt presisjons arbeid, ferdig med engelskt kjeller arbeid:oops: neida Hyperspace'n har gjort jobben den(y):) men vi må videre mens tid er igjen:rolleyes:
    Du har et poeng der. Utrolig mange garasjeprodusenter fra den lille øya - ikke alt, seff. Hvorfor vi stadig elsker ting som kommer derfra, som vi gjerne forsvarer og bortforklarer hver gang det går i stykker, er i det hele tatt merkelig. Unnskyldningen er alltid lyden og magien! Engelsk bilproduksjon feks, blir ikke møtt med samme "forståelse", og vi ser hvordan det har gått med den:whistle:

    Nå skal det sies at det som antagelig kommer inn hos meg, er en blanding av disse to måtene å produsere hifi på, så skuddsikkert tysk håndverk, er det ikke helt. Det er ikke for å være hemmelighetsfullt, men jeg liker ikke å annonsere noen ting før alt er i boks. Prøver å ikke være en luremus :LOL:
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.148
    Antall liker
    18.384
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er du rasket over lydkvaliteten på Kraftwerk - Tour de France på vinyl? Neppe!
    Jeg har den på sort vinyl 45 rpm - makeløst, samt CD utgaven siden den kom først.
    Spøtt i fy egner seg vel best til og "tjuvlytte" på skiver du tror du må ha.
    Jeg kan på det varmeste anbefale vinylboksen med konsertopptakene med alle Kraftwerks skiver.
    Det sitt så ei kula! Rett og slett bæltøft :cool:

    Er ikke HiFi og behovet for stadig nye skiver en deilig sykdom?
    Kos deg med vinyl, ny og gammel snurre. Det blir nok kanon.
    I morgen blir det HiFi & Musikk vær hele dagen ;)
    Det gledes....
    Aiaiai, 45 RPM høres deilig ut 🤑 . Enig i at Kraftwerk har gjennomgående god lyd. Kanskje det er lettere med tanke på musikkstilen/-genren også.
    Vinylboksen av 3D kommer nok aldri inn hos meg. Blir for dyr, rett og slett. Skal ikke klage, siden den lyden jeg får fra CD, gjennom digitalriggen min, er slett ikke til å kimse av heller.

    "I morgen blir det HiFi & Musikk vær hele dagen ;)
    Det gledes....". Det, kjære Påwer, er det som er så bra med denne hobbyen. Dårlig vær finnes nemlig ikke!🤗
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn