The Gunner
Æresmedlem
Nei, liker heller ikke.
Så du mener at jeg skal trampe i støvet og gå inn i transe hver gang jeg hører afrikansk tromme i det fjerne? Skjer ikke.Dessverre er det vi kaller rock ut utkomme av denne utlendige-musikken ifra Afrika... Ihvertfall i denne delen av verden...Trodde du var lærer ? Nå må du lese deg opp på litt musikk historie..Hva faen?! Først JB, så Mano... og nå soul?! Her ramler de ut av skapet, en etter en.
Tenker du på Rolf Lislevand Diminuito impulse ? Spiller den , men trøkk er det ikke, synes jeg. Dynamikk helt klart. Trøkk er vel en diffus defDet finnes da for pokker barokkmusikk med trøkk, HC. Du har bare ikke hørt de skivene enda!
Bach og Vivaldi er vel eksempler på barokkmusikk med trøkk? Elsker "wooshet" i bunnen som kommer ut va HT når det røyner på, feks fra kirkeorgelet (og derfor beholder jeg Ta'us, selv om de av og til føles for store/basstunge for rommet)Det finnes da for pokker barokkmusikk med trøkk, HC. Du har bare ikke hørt de skivene enda!
Vi snakker såvisst om det samme trøkket, Gunner. Og det er netopp dette "wooshet" jeg også liker, den åpne, klangrike, dype bassen som så til de grader kan oppleves live, men som du må ha hønn for å høre hjemme. Det blir bare kladdeføre i en bassreflekskonstruksjon....Bach og Vivaldi er vel eksempler på barokkmusikk med trøkk? Elsker "wooshet" i bunnen som kommer ut va HT når det røyner på, feks fra kirkeorgeletDet finnes da for pokker barokkmusikk med trøkk, HC. Du har bare ikke hørt de skivene enda!
Forutsatt at vi vi snakker om samme "trøkk" da.
Og skal man ha horn av denne typen, så er man stort sett prisgitt bruktmarkedet eller evner som DIY'er? Transmisjonslinje a'là PMC kan heller ikke måle seg? Nysgjerrig, sjø.Vi snakker såvisst om det samme trøkket, Gunner. Og det er netopp dette "wooshet" jeg også liker, den åpne, klangrike, dype bassen som så til de grader kan oppleves live, men som du må ha hønn for å høre hjemme. Det blir bare kladdeføre i en bassreflekskonstruksjon....Bach og Vivaldi er vel eksempler på barokkmusikk med trøkk? Elsker "wooshet" i bunnen som kommer ut va HT når det røyner på, feks fra kirkeorgeletDet finnes da for pokker barokkmusikk med trøkk, HC. Du har bare ikke hørt de skivene enda!
Indeed! Hører du, musicus?! Slutt å kjøre rundt med brekket på!Vi snakker såvisst om det samme trøkket, Gunner. Og det er netopp dette "wooshet" jeg også liker, den åpne, klangrike, dype bassen som så til de grader kan oppleves live, men som du må ha hønn for å høre hjemme. Det blir bare kladdeføre i en bassreflekskonstruksjon....
Trenger en mer nyansert forklaring her. Hvor har du f.eks hørt dette via hønn. Trodde dette handlet om perfekt balanse mellom tonene i basse og oppover i frekvens.Vi snakker såvisst om det samme trøkket, Gunner. Og det er netopp dette "wooshet" jeg også liker, den åpne, klangrike, dype bassen som så til de grader kan oppleves live, men som du må ha hønn for å høre hjemme. Det blir bare kladdeføre i en bassreflekskonstruksjon....Bach og Vivaldi er vel eksempler på barokkmusikk med trøkk? Elsker "wooshet" i bunnen som kommer ut va HT når det røyner på, feks fra kirkeorgeletDet finnes da for pokker barokkmusikk med trøkk, HC. Du har bare ikke hørt de skivene enda!
Det skal i rettferdighetens navn nevnes at musicus´små WB-monitorer kom imponerende tett på, så hans høyttalere er nok ikke noen typisk eksponent for å kjøre med brekket på. Det er jo for himmelens navn et WB-produkt!Indeed! Hører du, musicus?! Slutt å kjøre rundt med brekket på!Vi snakker såvisst om det samme trøkket, Gunner. Og det er netopp dette "wooshet" jeg også liker, den åpne, klangrike, dype bassen som så til de grader kan oppleves live, men som du må ha hønn for å høre hjemme. Det blir bare kladdeføre i en bassreflekskonstruksjon....
Takk for oppklaring Er vel bare LMC sitt jeg har hørt av de du nevner og der har det til tider vært ganske bra, og som du sikker har fått med deg så tror jeg det er noe virkelig bra på gang der. Du har også opplevd dette hos Gunner, er det på et annet oppsett en det han har oppe nå? I min verden er + 10 db rundt 50 hz en stor brems i et oppsett, og vil helt klart gå ut over nyanser og riktig tonalitet. Ellers helt på linje med bassreflekskonstruksjoner - funker ikke helt for meg heller.Konkret har jeg hørt det hos LMC, hos Sluket, hos Gunner, Mesut og meg selv. Samt hos 65finger da han hadde horn. Jeg har aldri vært i nærheten av å høre det i systemer som innebærer bassrefleks.
Det kan selvfølgelig hende du er inne på noe, men i så fall har disse høyttalerne ikke problemer med denne balansen. Følgelig handler det også om nivå, oppløsning og hurtighet, men det er så innlysende at det sier seg selv.
Så, så, jeg bare mobbet kameraten din litt, jeg. Dessuten har vel hans HT sk isobarik, og ikke bassrefleks.Det skal i rettferdighetens navn nevnes at musicus´små WB-monitorer kom imponerende tett på, så hans høyttalere er nok ikke noen typisk eksponent for å kjøre med brekket på. Det er jo for himmelens navn et WB-produkt!
Jeg liker "wooshet" som mine HT gir, men innrømmer at jeg skulle gjerne hatt mer "punch" og fasthet. Så det er nok noe å gå på hva nyanser og tonalitet angår, ja. For meg handler det om valg, prioriteringer og balanse ut fra forutsetningene. Noe er bra, andre ting mindre bra.Takk for oppklaring Er vel bare LMC sitt jeg har hørt av de du nevner og der har det til tider vært ganske bra, og som du sikker har fått med deg så tror jeg det er noe virkelig bra på gang der. Du har også opplevd dette hos Gunner, er det på et annet oppsett en det han har oppe nå? I min verden er + 10 db rundt 50 hz en stor brems i et oppsett, og vil helt klar gå ut over nyanser og riktig tonalitet. Ellers helt på linje med bassreflekskonstruksjoner - funker ikke helt for meg heller.Konkret har jeg hørt det hos LMC, hos Sluket, hos Gunner, Mesut og meg selv. Samt hos 65finger da han hadde horn. Jeg har aldri vært i nærheten av å høre det i systemer som innebærer bassrefleks.
Det kan selvfølgelig hende du er inne på noe, men i så fall har disse høyttalerne ikke problemer med denne balansen. Følgelig handler det også om nivå, oppløsning og hurtighet, men det er så innlysende at det sier seg selv.
Godt, da har man iaf noe stødig og håndfast å forholde seg til. Har ikke erfaring med måleresultater, men +10db er ikke uvanlig? Utdyp, er du snillEr nok ikke noen feil med målinger nei. +10db er heller ikke uvanlig
Du er herved invitert på en tur sammen med HCS, hvis du gidder da. Her er det for tiden lite "Woosh" men kanskje litt mer fasthet og punch. ikke perfekt her hellerJeg liker "wooshet" som mine HT gir, men innrømmer at jeg skulle gjerne ha mer "punch" og fasthet. Så det er nok noe å gå på hva nyanser og tonalitet angår, ja. For meg handler det om valg, prioriteringer og balanse ut fra forutsetningene. Noe er bra, andre ting mindre barTakk for oppklaring Er vel bare LMC sitt jeg har hørt av de du nevner og der har det til tider vært ganske bra, og som du sikker har fått med deg så tror jeg det er noe virkelig bra på gang der. Du har også opplevd dette hos Gunner, er det på et annet oppsett en det han har oppe nå? I min verden er + 10 db rundt 50 hz en stor brems i et oppsett, og vil helt klar gå ut over nyanser og riktig tonalitet. Ellers helt på linje med bassreflekskonstruksjoner - funker ikke helt for meg heller.Konkret har jeg hørt det hos LMC, hos Sluket, hos Gunner, Mesut og meg selv. Samt hos 65finger da han hadde horn. Jeg har aldri vært i nærheten av å høre det i systemer som innebærer bassrefleks.
Du har en topp som er relativt stor. Husker ikke målingene men husker at du hadde litt mye nivå mellom 800hz og 2000hz var det velGodt, da har man iaf noe stødig og håndfast å forholde seg til. Har ikke erfaring med måleresultater, men +10db er ikke uvanlig? Utdyp, er du snillEr nok ikke noen feil med målinger nei. +10db er heller ikke uvanlig
*host*HCS*host*Mulig målingen traff resonansen på vomma til en tilstedeværende
Må jeg minne om at jeg ikke var i rommet da målinger ble foretatt din tynne dækel..*host*HCS*host*Mulig målingen traff resonansen på vomma til en tilstedeværende