The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut som valgte komponenter også er innafor.
    16 mb ram er minimum i dagens gaming verden.
    32 er anbefalt for normal gaming.

Dette blir veldig bra.

Selv bruker jeg liquid cooling high spec pc
    med Nvidia rtx 3080 (mest for simracing), og skal nå bygge en ny til eldste gutt med AM5 setup
    og Radeon 7700.
    Minste mann spiller kun Roblox, og nøyer seg med billig liten gaming laptop (7k)
    med Nvidia 1650 koblet til 32" skjerm.
    Dette fungerer også mye bedre enn forventet ift. pris.
    .. også på nyere kraft krevende spill.
    32 mb RAM er nok det vi ender opp med, ja. Og så mye på grafikkortet som mulig. Spørsmålet er bare hvor mye er forsvarlig 🤔

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.951
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Også trenger vi en prosessor også. Hvilken?
    Det er hovedkortet, som bestemmer.
    Prosessorprodusent: AMD, Prosessorkontakt: Socket AM5, Kompatibel prosessor: AMD Ryzen 7 7. generasjon, AMD Ryzen 9 7. generasjon.
    Så er det bar å la lommeboken bestemme.
    Vet ikke, om AMD ryzen fåes både med og uten innbyggd grafikkprosessor, men spar den, hvis den fåes uten,
    siden du velger separat grafikkort.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.221
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tidsperspektiv ifh. holdbarhet ved fremtidige spill ved valgt hardware går nok mere på grafikkort enn valgt cpu og hovedkort. Jeg handlet Radeon 7700 fra komplett i går på tilbud til 5k. Dette kortet vil vare minst to år lenger enn 6600 for fremtidige spill til PC.
    Konsoll greiene er mye mer fremtidsrettet, og koster også mere penger ved nyinvestering,
    men har mye lengre levetid når det kommer til dedikert hardware tilpasning for nye spill som pøses ut på markedet.

PC gaming vil alltid ligge ett hakk foran på grafikk og ytelse, men ulempen er at vi må oppgradere oftere enn konsoll mafiaen, og det koster skjorta.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.951
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Tidsperspektiv ifh. holdbarhet
    og det koster skjorta.
    Snakk ikke om det :mad:
    Min goe, gamle hjemmebyggede stasjonære, som brukes her.... og hver dag til allt med 55" plasma i stuen
    som monitor, kunne jeg tenkt meg å oppgradere CPU på. Da må jeg ha nytt bunnkort.
    Og da passer RAM ikke lengere. Ikke grafikkort heller.
    Win10 vil oppgradere til 11. Din PC er ikke kompatibel med 11 osv, osv. osv........ ;)
    Programvare til styring av CD-brenner (Plextor) kan ikke kjøre i 11, ei heller oppgraderes, og sikkert
    en haug av andre også.
    Man blir trøtt bare ved tanken 🤪

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    HiFi lagt på is, så jeg prøver meg som matblogger😁

Fredag, lei av sukkertøy, lei av potetsnacks. Da er det digg å finne en liten ladning av levende snegler. De smaker ikke så godt rå, så jeg venter spent på hva kona finner på. Forslag?

Godt blir det, helt sikkert 😋

IMG_20250328_182955.jpg

God helg, volkz! 🤗

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, boys😘

Har en fot innenfor, ja, men som kommentatorene sa:-«Dette hadde holdt mot hvilket som helst andre lag enn Real Madrid!». Hvor mange ganger har den klubben stått opp fra de døde?

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.272
    Torget vurderinger
    1
    -Mener å huske at din lillebror befinner seg på motstående tribune i dette oppgjøret. Familietragedier har oppstått av mindre årsaker enn dette 😁

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.646
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker, boys😘

Har en fot innenfor, ja, men som kommentatorene sa:-«Dette hadde holdt mot hvilket som helst andre lag enn Real Madrid!». Hvor mange ganger har den klubben stått opp fra de døde?
    Det skader ikke å glede seg litt når man kan 😊 Er det en forutsetning å være pessimist for å kunne bli Arsenal-supporter 🤔 Regner med svaret er; klok av skade 🤭😆

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    -Mener å huske at din lillebror befinner seg på motstående tribune i dette oppgjøret. Familietragedier har oppstått av mindre årsaker enn dette 😁
    Du husker rett, vi er tre i søskenflokken på fem som er ihuga fotballsupportere. to Arsenal og en Real Madrid. Alle hater Liverpool(supportere) 🤭

Neste onsdag skal vi alle samles på Nøtterøy hos vår far - han er en Real-sympatisør - og avslutter runden der. Alt av skarpt metall og ting som kan brukes som slagvåpen skal låses inn, så får vi se om det holder🤞. Kloring, drittslenging og blikking gir forhåpentligvis ikke varige men fysisk.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det skader ikke å glede seg litt når man kan 😊 Er det en forutsetning å være pessimist for å kunne bli Arsenal-supporter 🤔 Regner med svaret er; klok av skade 🤭😆
    Åh, du kan tro at det gledes. Jeg og ungene hoppet rundt, skrek og feiret scoringene, og i dag stiller jeg med arsenaljakke på jobben. Når gjorde du det sist med Brann, selv om du er en selverklært optimist? :)

Som et tenkende menneske, med ok kunnskapsnivå og erfaring på fotball, så er det mer ved meg enn blind tro og "nå blire det faen meg gull!" - den rollen tar Brann- og VIF-fans seg av👌

I dette tilfelle: Atletico Madrid ledet nylig med 2 mål, og det gjenstod kun 20 min igjen. Real gikk likevel videre. PSG ledet 4-0 og slått ut av Barca. Hjemmebanene til de spanske topplagene er livsfarlige. Hvor mange lag har kommet dit med en god ledelse bare for å bli dumpet ut? Real Madrid har ikke vunnet 15 gull ved å bare forsere enkle hindringer. Ikke har de alltid vært det beste laget heller. Deres come back-evne og vinnerkultur fortjener absolutt respekt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.646
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Åh, du kan tro at det gledes. Jeg og ungene hoppet rundt, skrek og feiret scoringene, og i dag stiller jeg med arsenaljakke på jobben. Når gjorde du det sist med Brann, selv om du er en selverklært optimist? :)

Som et tenkende menneske, med ok kunnskapsnivå og erfaring på fotball, så er det mer ved meg enn blind tro og "nå blire det faen meg gull!" - den rollen tar Brann- og VIF-fans seg av👌

I dette tilfelle: Atletico Madrid ledet nylig med 2 mål, og det gjenstod kun 20 min igjen. Real gikk likevel videre. PSG ledet 4-0 og slått ut av Barca. Hjemmebanene til de spanske topplagene er livsfarlige. Hvor mange lag har kommet dit med en god ledelse bare for å bli dumpet ut? Real Madrid har ikke vunnet 15 gull ved å bare forsere enkle hindringer. Ikke har de alltid vært det beste laget heller. Deres come back-evne og vinnerkultur fortjener absolutt respekt.
    Heldigvis er det ikke slik at all historie gjentar seg, og det er viktig å suge lengst mulig på karamellen……..til slutt går det alltid til helvete i fotball 😊

At Bergenserne tror på seriegull hver gang de synger, Gullet skal hem………er det bare folk utenfor Bergen som tror når de har behov for noe å le av/latterliggjøre. Når det gjelder Brann er jeg definitivt pessimist, men jeg synes det er gøyalt å være litt eplekjekk innimellom og jeg har definitivt ikke troen i år. Det er forøvrig lenge siden jeg ikledde meg Stoke drakt 😆

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vi Liverpoolsupportere løper og gjemmer oss bare ved tanken på Real Madrid :(
    Helt sjukt hva den klubben har fått til. 35 semifinaler, 18 finaler - vunnet 15 av dem!

Det er alltid forstemmende å høre realfans sutre over hva de kaller "dårlig årgang". Selv da sitter de på elitespillere og en bred stall, med spillere som de aller fleste andre klubber kan bare drømme om. Deres reservere hadde stort sett gått rett inn og styrket andre lag. Stjerner sitter heller på benken der fremfor å forlate klubben.

Årets Real er rammet av mange skader, men det samme gjelder jaggu for Arsenal også.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Heldigvis er det ikke slik at all historie gjentar seg, og det er viktig å suge lengst mulig på karamellen……..til slutt går det alltid til helvete i fotball 😊

At Bergenserne tror på seriegull hver gang de synger, Gullet skal hem………er det bare folk utenfor Bergen som tror når de har behov for noe å le av/latterliggjøre. Når det gjelder Brann er jeg definitivt pessimist, men jeg synes det er gøyalt å være litt eplekjekk innimellom og jeg har definitivt ikke troen i år. Det er forøvrig lenge siden jeg ikledde meg Stoke drakt 😆
    Her håper jeg faktisk at historien gjentar seg! Real har nemlig aldri slått Arsenal før - de møtes ganske sjeldent - og sist i 2006 så gikk Arsenal seirende ut av oppgjøret, og det på Santiago også:cool:. Ålreite spillere på begge lag. Mange legender.

1744209582628.png

Har ikke for vane å selge skinnet før bjørnen er skutt. Derimot elsker jeg å gni det inn noe så helvetes jævlig på folk som gjør det!:p

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    2.014
    Torget vurderinger
    3

Akkurat det med Stoke drakt er jaggu meg bra!! 🤣
    Her i hønefossen heies det nemlig på luton!😀

Sist redigert:

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    2.014
    Torget vurderinger
    3
    Registrer at dere sutret dere til ett poeng på overtid i går 😡
    Forsovet ingen grunn for meg å grave opp noen stridsøks. Her snakker vi om tragisk skjebnefellesskap 😆
    Absolutt!! Så stridsøksen kan få ligge i fred!😊
    Og begge lagene har jo mulighet til å klare seg! Men for Luton ser det langt fra lyst ut, så litt sutring må påberegnes fra hønefossen!🤣

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn