The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "...irrasjonell og kompromissløs." - balubaman om seg selv.
    Vel, jeg ønsker å være rasjonell og kompromissfull, jeg. Men det vil seg lisssom ikke helt. Se på dette, i en vanlig stue på 25kvm, med to gutter på 5 og 2 år (har iaf klart å gjemme to suber, decoder mm bak ht). Jeg vemmes. Faen meg ikke frisk!:(:mad:
    19204686_10155598204312994_1631758277_o.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Blues, til deg kan jeg røpe at her er det full kontroll. Tror jaggu jeg er langt friskere enn de fleste her inne, med god margin!8)

    Så her er det enda mer å gå på!:D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Slapp for engangs skyld tidlig fra jobben i dag. Dro rett ut i marka. Svett og varmt etter 30 min gåtur inn. Vakkert, litt vak, men jeg fant aldri ut hva fisken vaket på, så det ble null fisk...igjen. Litt ergerlig, men ingen krise siden det var bare småfisk i vannene, som hadde tapt seg siden jeg var der sist.
    19197859_10155602527522994_1975765337_o.jpg
    19204697_10155602527372994_1351578304_o.jpg
    19205080_10155602527417994_2140380723_o.jpg


    Da får man heller kose seg med bladet som "impulse" (the man) forærte meg:). Hadde seff bladet selv da det kom ut i '98, nettopp pga av Rognliens omtale av WB The Circle. Jeg kjøpte bladet prompte da jeg så den vakre prydet forsiden og begjæret var tent. Ble ikke mindre begeistret når man finner vendinger som disse i testen:

    "Men i dette tilfellet klaffer det, her er vi på referansenivå, på mesterkokkens bord, i den indre sirkel, rett og slett"

    "Ah, musikken, det er et primærbehov, ikke sant? Og jeg kan love deg at jeg har funnet frem et utall av de gode, gamle, velduftende vinylskivene, jeg kan love deg at jeg har brent stearinlys, drukket vin og drømt meg langt vekk til en verden uten skattesmell og barnegråt, jeg har spilt både høyt og lavt, jeg har hatt Olivia Newton på fanget og Deep Purple i stua, kort sagt: Jeg har nydt hvert sekund av dette oppsettet."

    Visst kunne han ordlegge seg, den godeste Rognlien.:)
    19206222_10155602527662994_509317247_n.jpg


    Også litt malurt i en ellers fortreffelig ettermiddag, før det blåste opp og på tide å komme seg tilbake til hverdagen: hvorfor er det så lett å bære med seg mat og drikke inn i marka/naturen, men så fordømt vanskelig å ta med seg de langt lettere emballasjene med seg hjem? :mad:
    19190985_10155602527837994_1734607114_n.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Folk er uforskammet late. Var på kirkegården i dag for å sette nye blomster på gravene våre, og ble nesten overrasket over at alle vannkannene stod i sine kasser. Ved forrige besøk måtte jeg lete over hele gravlunden for å finne vannkanne. Noen folk gidder ikke engang bære dem med seg til kassene ved porten bilen deres står parkert utenfor. :mad:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er til å irritere seg grønn over, ja. Neste gang du er på en raste-/bålplass et eller annet sted, så snu på steinene. Der vil du finne plast, glass, metallboks og annet søppel under steinene, selv langt vekk fra folk og fe:eek:. Også har vi geniene som prøver å smelte hermetikkbokser på bålet :rolleyes:

    EDIT! Hvis det er noen som klarer på identifisere fiskeutstyret mitt, så er jeg litt imponert. Viser da at du er nerd på den utstyrsfronten også (selv om det er av kjente merker).:)
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.743
    Antall liker
    103.752
    Torget vurderinger
    23
    "...irrasjonell og kompromissløs." - balubaman om seg selv.
    Vel, jeg ønsker å være rasjonell og kompromissfull, jeg. Men det vil seg lisssom ikke helt. Se på dette, i en vanlig stue på 25kvm, med to gutter på 5 og 2 år (har iaf klart å gjemme to suber, decoder mm bak ht). Jeg vemmes. Faen meg ikke frisk!:(:mad:
    Vis vedlegget 445065
    Steike meg for en prylbøg du har blitt! Men jeg tør anbefale deg at du setter hele riggen på en hydraulisk løfteplatform, og så jekker du bare oppover etter hvert som terroristene vokser til! Pluss at du henger opp en skikkelig grov rusten saks og forklarer at fingrene ryker dersom det klåes...
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Steike meg for en prylbøg du har blitt! Men jeg tør anbefale deg at du setter hele riggen på en hydraulisk løfteplatform, og så jekker du bare oppover etter hvert som terroristene vokser til! Pluss at du henger opp en skikkelig grov rusten saks og forklarer at fingrene ryker dersom det klåes...
    Skammer meg som en bøg som får pryl. Må sette en stopper for dette snart, ffs! Hadde et klart mål om å ikke ha for mange komponenter ("snarvei"), men har altså pådratt meg langt flere ("omvei").

    Hva rakkerungene angår, så er de så snille med fars leketøy atte!:) Tror Håvard er mer nervøs enn meg at DAC'en hans står der den står. Egentlig litt merkelig siden de ødelegger sine leketøy ellers...
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.743
    Antall liker
    103.752
    Torget vurderinger
    23
    Tør ikke begi meg ut på den galeien nei - ikke prøve å lure meg nå :mad: Hadde fiskedilla tidligere, sjøen riktignok, og rakk å handle på meg en formidabel haug med fett utstyr helt til plutselig en dag så hadde alle kompiser solg skøyter, flyttet titalls mil og sågar en som var frekk nok til å ta kvelden samme året som han kjøpte sin drømmefiskebåt - en Targa 27. What a bummer. Så ikke prøv å lede meg ut i uløkka med $ 3.000.00 bambus pinner og Hardy Zane sneller til prisen av en grei bruktbil...
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, toget for å bli fluefiske har nok gått for deg, Slukst. Men du kan fortsatt bli med på tur. Ligge i tomannstelet og pludrer om kveldene. Blir så koseli' atte!;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.743
    Antall liker
    103.752
    Torget vurderinger
    23
    Det er jeg klar for. Savner egentlig slike enkle naturnære gleder.... er jo vokst opp med dette i massevis, men en sløvner hen med årene liksom. Dumt. For det er jo renselse for både sjel og kropp, hvorav begge deler er utstrakt skitne for tiden :mad:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En organisasjon jeg er konsulent for har en camping/båttur hver sommer. Jeg har fulgt med de siste årene for holde saltvann i blodet på et bærekraftig nivå. Det første året lå jeg i tomannstelt med lederen, og hans søvnapne bør virkelig behandles. Hadde jeg ikke vært så drita da jeg krøp inn i teltet hadde det blitt en lang natt. ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kombinasjonen kultur, natur og friluft, ja. Der er Oslo helt unik, intet mindre! Jaggu ikke mange storbyer der man har hav, øyer, marka og milevis med sykkel-/turstier kun noen stopp unna - hele året! Man drar på jobb, så ut på tur og på kvelden få med seg kulturelle begivenheter, eller rett og slett en øl i sentrum - lett som en plett.

    Det er noe å tenke på, Slukst, at man ikke trenger å legge terskelen så fordømt høyt. Kjør til feks Nøklevannet. Gå noen hundre meter fra parkeringsplassen med picnickurven din og et pledd, så er det grønt, vannkant og frisk luft. Eller ta båten ut på øyene, Eller...;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.743
    Antall liker
    103.752
    Torget vurderinger
    23
    Nøklevann og øyene er bankers- det gjøres, men ikke telting da. Øyhopping med rutebåten er for øvrig noe jeg har gjort hele livet, og i år skal terroristen (småttingen på fem) læres opp i det samme!! Hun har allerede tre år med kakao og bolle på Rustradsaga logget inn ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Høres ut som gode dager, Slukster. Det er få ting som slår en enkel tur med god matkurv, godt selskap og godt vær. Men telttur, det byr på bål og fjasing på kvelden, er såvisst noe helt for seg selv.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gjorde et lite come back i nettpoker. Lå bra an før man røk ut på bittert vis med AK mot KQ.
    Vel, da får man fyre opp rørene og trøste seg med nyeste Fidelity, kaffe og salige TVZ.:p

    20170912_203153.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ble et veldig hyggelig besøk hos Jorwed i dag. Mannen rydder, og har mange plater til salgs, og det til veldig hyggelige priser. Her er det bare å komme og forsyne seg, folkens! Jaggu dukket også Evo opp, så det ble fin kaffe-slaberas:). Også fikk man endelig også sett med egne øyne et klenodium av en platespiller i form av en Micro Seiko rx-1500. Nydelig sak!

    Takk for handelen, Jorwed. Jeg er veldig fornøyd. Bare å si i fra hvis du vil selge de platene du vet jeg har lyst på også ;)

    2017-10-08 20.15.46.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.977
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye kjekkere når du viser plater enn stresser rundt i kabeldiskusjoner :) Har også en bestilling hos Jorwed som han har vært i tenkeboksen på en stund. Kanskje det er samme artisten :D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Som sagt, jeg er veldig fornøyd med fangsten, spes de to Ry Cooder skivene. Ikke at det er noe super sjeldne greier, men merkelig nok har det ikke lykkes meg å få tak i de før nå. Resten har jeg på CD eller spilt (halv) ihjel med åra. Uansett kult å hanke de inn på vinyl nå. Noen av skivene er i usedvanlig god stand også!;)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.890
    Antall liker
    17.527
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Mye kjekkere når du viser plater enn stresser rundt i kabeldiskusjoner :) Har også en bestilling hos Jorwed som han har vært i tenkeboksen på en stund. Kanskje det er samme artisten :D
    Han fikk blankt nei når han rota i "G" kategorien i hylla. Både bandet og vokalistens soloplater..... :)
    Selling albums by the pound (!), but not all of them. Not today. :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.890
    Antall liker
    17.527
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ble et veldig hyggelig besøk hos Jorwed i dag. Mannen rydder, og har mange plater til salgs, og det til veldig hyggelige priser. Her er det bare å komme og forsyne seg, folkens! Jaggu dukket også Evo opp, så det ble fin kaffe-slaberas:). Også fikk man endelig også sett med egne øyne et klenodium av en platespiller i form av en Micro Seiko rx-1500. Nydelig sak!

    Takk for handelen, Jorwed. Jeg er veldig fornøyd. Bare å si i fra hvis du vil selge de platene du vet jeg har lyst på også ;)

    Vis vedlegget 461085
    Takk det samme! Alltid hyggelig å møte "nye" fjes :)

    Sees snart, Vina. (Det der "Gunner" greiene bør du bare kutte ut..COYS)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    G- og G-platene, ja. Snart, Jorwed, snart....;)

    COYG!

    (Så kan ptb ta seg av Gluntan).
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mye kjekkere når du viser plater enn stresser rundt i kabeldiskusjoner :) Har også en bestilling hos Jorwed som han har vært i tenkeboksen på en stund. Kanskje det er samme artisten :D
    Hehehe, jeg er vel som fluen som ikke kan motstå møkka, Karmana.:p

    Lar meg fascinere av hvilket engasjement det er rundt hvordan andre skal bruke sine penger. Jeg får være så selvhøytidelig at jeg siterer meg selv (nå lettere modifisert);

    Kan det være så enkelt som:

    - liker du det ikke, så lar du være å kjøpe. Betrakt det som en støgg kvinne som du ikke kan tenke deg. Men du kan banne på at noen, i en eller annen setting, hadde glatt høvlet over henne, og du skal ikke utelukke at vedkommende faktisk nøt det også ;)

    - er det for dyrt og du har ikke råd, så løser problemet vel seg selv. Betrakt det som en kvinne som er langt utenfor din rekkevidde, helt uavhengig av om du liker henne eller ei. Du får finne en lavere hylle som du rekker opp til, da.

    - du har råd og har lyst, men synes at å bruke slike summer på noe sånn er umoralsk. Betrakt det som en luksusprostituert som appellerer til dine lyster, men tanken på feks en straffende Gud eller verdens sultende barn stopper deg.

    - du har råd, men fornuften forteller deg at det er dumt å bruke penger på sånt tullball. Betrakt det som en kvinne som byr seg frem for deg, men du takker pent/sint "NEI!" til, fordi du vet at til syvende og sist gjør hun samme nytte som kona di har gjort snart 100 år. For det gikk jo hver gang. Nesten!

    - du kjøper ikke fordi du har avslørt "greia", og du føler behov for å fortelle alle om din skarpsindighet. Betrakt det som en nabokjerring som flørter villt med deg, men du gjengjelder ikke hennes hengivenhet. Likevel synes du det er gildt om nabolaget tror at du har draget.

    - du har råd og lyst, så du bare kjøper. Betrakt deg selv som en oljesjeik. Du har allerede et harem, men må bare inkludere enda en skjønnhet, helt simpelthen fordi du kan!:cool:
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe. Ja, gå til sengs med Gluntan i armkroken i natt, Jorwed. Hvem vet hva ptb kan finne på i nattens mulm og mørke?!:eek:

    Ove, hyggelig å treffes igjen. Som sagt, anlegget ditt er ett av tre jeg må få lyttet til i høst. Og nå vet jeg at du bor faktisk ikke langt unna. Gleder meg stort til det! :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ingen fare for at jeg skal frarøve noen Gluntan-platene sine.
    Har samtlige allerede:rolleyes:
    Må innrømme at jeg ikke aner hvem denne Gluntan er. Likevel omtaler jeg han med respekt siden det virker som vi har å gjøre med en av stor tyngde her. Oppfordrer herved blodfan nr.1 Ptb å poste noen bilder eller video av denne Gluntan her:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn