Same, same but different, altså.Han skrev "landet", gunner. Ikke "ødemarka".
Hvis den faktisk prises pr. kubikkmeter så er det en rasende billig kubikkmeterpris på Veridian Utopia. La en pakke sigaretter oppå Hifi-girl77s Utopia for å få fram størrelsen skikkelig. Har jo tidligere omtalt den som særdeles vellydende og analog i karakteren, og over telefon sa jeg vel til impulse i går at det er den typen DAC som får deg til å gi blaffen i om det er CD eller vinyl du lytter til.Nei, kubikkmeter. You do the math, mate!
Jeg slet med det samme, og kom frem til at det måtte bygges i lengden. Ikea is your friend, og platene kan få et annet sted å ståHahaha, visst faen er det helt utrolig, mesut. Og jeg er i tenkeboksen. For godt lyder denne DAC'en. Jeg var strålende fornøyd med min DAD, men det finnes alltid noe son er bedre - som koster mer også.
Men hvor, HVOR, å plassere den?!
Det har nok vært på listen, men når hun fikk et så godt tilbud som hun fikk på D500 var det bare å slå til. Hun kan umulig tape penger på den handelen, for det burde være lett som snus å bli kvitt dem til samme pris den dagen det dukker opp noen inverterte Focal-domer av det rette slaget. For det er vel der det stopper når det kommer til å få bygget nye H6-kloner i dag.Det du, Hifigirl, burde kanskje gjøre, er å teppebombe Håvard med smiger og trusler, samt vennlige forespørsler, så han får bygd et par H6 til deg
Har vurdert flere løsninger, eksempelvis replikon horn med D500 element. Og det er jo som baluba sier med diskanter og pris, og så er jo pris forøvrig alltid et issue. Og akkurat nå ble prisen for horn litt for stiv. Men hvem vet, kanskje blir det horn på sikt. Jeg har lært at når du har hifi-dilla nytter det ikke å utelukke noe som helst. Og jeg og Håvard snakker sammen titt og ofte i tillegg.Det du, Hifigirl, burde kanskje gjøre, er å teppebombe Håvard med smiger og trusler, samt vennlige forespørsler, så han får bygd et par H6 til deg
Den er spennende, motoren. Og såpass at jeg måtte prøve den hjemme da sjansen bød seg. Den er tilsalgs - selger oppgraderer innen samme merke - men jeg har nok førsteretten, bare jeg finner plass (og penger!). Men for all del, det er bare å stille seg i køFlott oppsett og spennende dac
mvh
Kjør på!Den er spennende, motoren. Og såpass at jeg måtte prøve den hjemme da sjansen bød seg. Den er tilsalgs - selger oppgraderer innen samme merke - men jeg har nok førsteretten, bare jeg finner plass (og penger!). Men for all del, det er bare å stille seg i køFlott oppsett og spennende dac
mvh
HC skal ha fullt utstyrt Utopia med pre og hele sjabangen? Hadde jeg hatt mer penger ville jeg selv bestilt en med pre og tapeloop. Trenger jo tapeloop, for fanden!Den er spennende, motoren. Og såpass at jeg måtte prøve den hjemme da sjansen bød seg. Den er tilsalgs - selger oppgraderer innen samme merke - men jeg har nok førsteretten, bare jeg finner plass (og penger!). Men for all del, det er bare å stille seg i køFlott oppsett og spennende dac
mvh
Trenger ikke pre, og ønsker full frihet den dagen jeg bytter ut det ene eller det andre.HC skal ha fullt utstyrt Utopia med pre og hele sjabangen? Hadde jeg hatt mer penger ville jeg selv bestilt en med pre og tapeloop. Trenger jo tapeloop, for fanden!Den er spennende, motoren. Og såpass at jeg måtte prøve den hjemme da sjansen bød seg. Den er tilsalgs - selger oppgraderer innen samme merke - men jeg har nok førsteretten, bare jeg finner plass (og penger!). Men for all del, det er bare å stille seg i køFlott oppsett og spennende dac
mvh
Jess!Liker holdningen din, Hifigirl. Impulse ht er ikke gort å komme over i en fei, og det finnes jo andre typer horn-ht også. Men det er ingenting galt med å nyte andre frukter i mellomtiden. Men du vet antagelig hvor du ender opp hen, skal jeg tolke deg rett, ut fra hva du synes er interessant/bra og hvilke (hifi)tullinger du har kontakt med
Voksne mannfolk må da ha tapeloop!Trenger ikke pre, og ønsker full frihet den dagen jeg bytter ut det ene eller det andre.HC skal ha fullt utstyrt Utopia med pre og hele sjabangen? Hadde jeg hatt mer penger ville jeg selv bestilt en med pre og tapeloop. Trenger jo tapeloop, for fanden!Den er spennende, motoren. Og såpass at jeg måtte prøve den hjemme da sjansen bød seg. Den er tilsalgs - selger oppgraderer innen samme merke - men jeg har nok førsteretten, bare jeg finner plass (og penger!). Men for all del, det er bare å stille seg i køFlott oppsett og spennende dac
mvh
Tapeloop? Nåfårugideg, balubaman!
Må nesten få sagt at det er valg av rør som gir denne egenskapen. Lydsignaturen endret seg med de rørene jeg valgte (Psvane TII) som oppgradering fra de som fulgte med. Det som følger er russiske militær-rør som også er gode, dog med litt annet lydbilde.Det er den typen DAC som får deg til å gi blaffen i om det er CD eller vinyl du lytter til.
Dette er jeg uenig i.Må nesten få sagt at det er valg av rør som gir denne egenskapen. Lydsignaturen endret seg med de rørene jeg valgte (Psvane TII) som oppgradering fra de som fulgte med. Det som følger er russiske militær-rør som også er gode, dog med litt annet lydbilde.Det er den typen DAC som får deg til å gi blaffen i om det er CD eller vinyl du lytter til.
Hva, harru ikke kjøft den enda...Den er ikke min (ennå), Retep. Mangler foreløpig plass og penger. Men den er altså ikke HCS sin, bare så det er klart. Den står her, så bare å komme, de som ønsker stifte nærmere bekjentskap med den.
OK, Håvard, kanskje jeg formulerte meg litt feil over? Poenget mitt er bare at rørene jeg har i den nå låter litt annerledes enn dem som fulgte med. Fyldigere, luftigere og dypere er hva mine ører oppfatter som forskjeller fra militør-rørene den hadde, og som etter min oppfatning gjengir lydsignatur som er tett(ere) opp mot det analoge.Dette er jeg uenig i.Må nesten få sagt at det er valg av rør som gir denne egenskapen. Lydsignaturen endret seg med de rørene jeg valgte (Psvane TII) som oppgradering fra de som fulgte med. Det som følger er russiske militær-rør som også er gode, dog med litt annet lydbilde.Det er den typen DAC som får deg til å gi blaffen i om det er CD eller vinyl du lytter til.
Dac'en er filterløs og total fri for upsampling etc.
Den har en fantastisk analogdel som det er kjælet med, noe mange produsenter ikke helt forstår spør du meg.
Rørene blir til slutt tuningen.
Du får ikke ut godlyden av rørene dine uten at de står i en slik krets som Veridian eller lignende. Hadde en gang AN dac. I min var nok rørbytte mindre betydningsfullt enn på andre større modeller.
Hehe.. Får se da vettu. Jeg jobber meg nok sakte fremover heretter. Skal noe inn eller ut så skal det vere en oppgradering. Sideveis gidder jeg ikke lenger.Hehehe, kanskje det står ditt navn på den, Retep. Og kanskje jeg da ender opp med den nyeste versjonen selv?
Var vel kanskje krass jeg ogOK, Håvard, kanskje jeg formulerte meg litt feil over? Poenget mitt er bare at rørene jeg har i den nå låter litt annerledes enn dem som fulgte med. Fyldigere, luftigere og dypere er hva mine ører oppfatter som forskjeller fra militør-rørene den hadde, og som etter min oppfatning gjengir lydsignatur som er tett(ere) opp mot det analoge.Dette er jeg uenig i.Må nesten få sagt at det er valg av rør som gir denne egenskapen. Lydsignaturen endret seg med de rørene jeg valgte (Psvane TII) som oppgradering fra de som fulgte med. Det som følger er russiske militær-rør som også er gode, dog med litt annet lydbilde.Det er den typen DAC som får deg til å gi blaffen i om det er CD eller vinyl du lytter til.
Den har en fantastisk analogdel som det er kjælet med, noe mange produsenter ikke helt forstår spør du meg.
Du får ikke ut godlyden av rørene dine uten at de står i en slik krets som Veridian eller lignende. Hadde en gang AN dac. I min var nok rørbytte mindre betydningsfullt enn på andre større modeller.
Ikke dumt, det, Retep. Når man først har et utgangspunkt som man er fornøyd med, noe du jo har nå, og vet hvilken retning å gå, så er det bare å kose seg mens man i behagelig tempo marsjerer avgårde på sin hifi-vei.Hehe.. Får se da vettu. Jeg jobber meg nok sakte fremover heretter. Skal noe inn eller ut så skal det vere en oppgradering. Sideveis gidder jeg ikke lenger.
Og deri ligger noe av sjarmen med rørutstyr, at man kan tweeke seg frem til sin egen preferanse.Var vel kanskje krass jeg ogOK, Håvard, kanskje jeg formulerte meg litt feil over? Poenget mitt er bare at rørene jeg har i den nå låter litt annerledes enn dem som fulgte med. Fyldigere, luftigere og dypere er hva mine ører oppfatter som forskjeller fra militør-rørene den hadde, og som etter min oppfatning gjengir lydsignatur som er tett(ere) opp mot det analoge.Dette er jeg uenig i.
Har troa på de rørene du har kjøpt. De koster litt, men sannsynligvis verdt pengene ja
Håvard
Merkelig nok tenker ofte de det samme om oss.Dem er det som kjent ikke håp for.
Det er ikke merkelig, det er helt korrekt.Merkelig nok tenker ofte de det samme om oss.Dem er det som kjent ikke håp for.