The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, kubikkmeter. You do the math, mate!:cool:
    Hvis den faktisk prises pr. kubikkmeter så er det en rasende billig kubikkmeterpris på Veridian Utopia. La en pakke sigaretter oppå Hifi-girl77s Utopia for å få fram størrelsen skikkelig. Har jo tidligere omtalt den som særdeles vellydende og analog i karakteren, og over telefon sa jeg vel til impulse i går at det er den typen DAC som får deg til å gi blaffen i om det er CD eller vinyl du lytter til.

veridian utopia hifigirl77.JPG

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hahaha, visst faen er det helt utrolig, mesut. Og jeg er i tenkeboksen. For godt lyder denne DAC'en. Jeg var strålende fornøyd med min DAD, men det finnes alltid noe son er bedre - som koster mer også.

Men hvor, HVOR, å plassere den?!:eek:
    Jeg slet med det samme, og kom frem til at det måtte bygges i lengden. Ikea is your friend, og platene kan få et annet sted å stå ;)
    Tror du må langt opp i prisklasse for å matche den, så selv om den er stor og firkantet er den vel verdt det. Et lite tips er Psvane TII rør til den, låter analogt og fantastisk! Har ikke angret på at jeg tok sjansen på denne dac-en.

Her er min løsning.

Rigg.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er på tross av størrelsen en pen setup du har der. Når du får oppgradert de apekistene som flankerer elektronikken så er du ganske nær å være i havn vil mange mene. For det låter faktisk forbløffende bra i din stue til tross for de beskjedne KEF-ene. Over evne, vil noen hevde.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Takk skal dere ha!
    Jeg tror nok at Xindak og Veridian utgjør en god match. Og når KEF (som du selv sier er beskjedne) låter såpass, er jeg veldig spent på hva Tannoy D500 vil låte. Gleder meg som en unge til å få dem i hus om 3 ukers tid! :D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det du, Hifigirl, burde kanskje gjøre, er å teppebombe Håvard med smiger og trusler, samt vennlige forespørsler, så han får bygd et par H6 til deg;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det du, Hifigirl, burde kanskje gjøre, er å teppebombe Håvard med smiger og trusler, samt vennlige forespørsler, så han får bygd et par H6 til deg;)
    Det har nok vært på listen, men når hun fikk et så godt tilbud som hun fikk på D500 var det bare å slå til. Hun kan umulig tape penger på den handelen, for det burde være lett som snus å bli kvitt dem til samme pris den dagen det dukker opp noen inverterte Focal-domer av det rette slaget. For det er vel der det stopper når det kommer til å få bygget nye H6-kloner i dag. :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Har vurdert flere løsninger, eksempelvis replikon horn med D500 element. Og det er jo som baluba sier med diskanter og pris, og så er jo pris forøvrig alltid et issue. Og akkurat nå ble prisen for horn litt for stiv. Men hvem vet, kanskje blir det horn på sikt. Jeg har lært at når du har hifi-dilla nytter det ikke å utelukke noe som helst. Og jeg og Håvard snakker sammen titt og ofte i tillegg.
    Jeg skulle egentlig ikke kjøpe høyttalere helt enda, men så var dem plutselig der til rett pris... så det, d500 er på vei :)

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Flott oppsett og spennende dac :)

mvh
    Den er spennende, motoren. Og såpass at jeg måtte prøve den hjemme da sjansen bød seg. Den er tilsalgs - selger oppgraderer innen samme merke - men jeg har nok førsteretten, bare jeg finner plass (og penger!). Men for all del, det er bare å stille seg i kø;)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen

mvh
    Den er spennende, motoren. Og såpass at jeg måtte prøve den hjemme da sjansen bød seg. Den er tilsalgs - selger oppgraderer innen samme merke - men jeg har nok førsteretten, bare jeg finner plass (og penger!). Men for all del, det er bare å stille seg i kø;)
    Kjør på! ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

mvh
    HC skal ha fullt utstyrt Utopia med pre og hele sjabangen? Hadde jeg hatt mer penger ville jeg selv bestilt en med pre og tapeloop. Trenger jo tapeloop, for fanden!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Liker holdningen din, Hifigirl. Impulse ht er ikke gort å komme over i en fei, og det finnes jo andre typer horn-ht også. Men det er ingenting galt med å nyte andre frukter i mellomtiden. Men du vet antagelig hvor du ender opp hen, skal jeg tolke deg rett, ut fra hva du synes er interessant/bra og hvilke (hifi)tullinger du har kontakt med:eek:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

mvh
    HC skal ha fullt utstyrt Utopia med pre og hele sjabangen? Hadde jeg hatt mer penger ville jeg selv bestilt en med pre og tapeloop. Trenger jo tapeloop, for fanden!
    Trenger ikke pre, og ønsker full frihet den dagen jeg bytter ut det ene eller det andre.

Tapeloop? Nåfårugideg, balubaman!:rolleyes:

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Liker holdningen din, Hifigirl. Impulse ht er ikke gort å komme over i en fei, og det finnes jo andre typer horn-ht også. Men det er ingenting galt med å nyte andre frukter i mellomtiden. Men du vet antagelig hvor du ender opp hen, skal jeg tolke deg rett, ut fra hva du synes er interessant/bra og hvilke (hifi)tullinger du har kontakt med:eek:
    Jess! ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

mvh
    Trenger ikke pre, og ønsker full frihet den dagen jeg bytter ut det ene eller det andre.

Tapeloop? Nåfårugideg, balubaman!:rolleyes:
    Voksne mannfolk må da ha tapeloop! :cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vaffal de som har en fot i graven. De liker og håper på loop, ja :p

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er du som stakk av med den dacen Vinagunner.. Var litt ( les ganske) intr i den selv.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Den er ikke min (ennå), Retep. Mangler foreløpig plass og penger. Men den er altså ikke HCS sin, bare så det er klart. Den står her, så bare å komme, de som ønsker stifte nærmere bekjentskap med den.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Det er den typen DAC som får deg til å gi blaffen i om det er CD eller vinyl du lytter til.
    Må nesten få sagt at det er valg av rør som gir denne egenskapen. Lydsignaturen endret seg med de rørene jeg valgte (Psvane TII) som oppgradering fra de som fulgte med. Det som følger er russiske militær-rør som også er gode, dog med litt annet lydbilde.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det er den typen DAC som får deg til å gi blaffen i om det er CD eller vinyl du lytter til.
    Må nesten få sagt at det er valg av rør som gir denne egenskapen. Lydsignaturen endret seg med de rørene jeg valgte (Psvane TII) som oppgradering fra de som fulgte med. Det som følger er russiske militær-rør som også er gode, dog med litt annet lydbilde.
    Dette er jeg uenig i.
    Dac'en er filterløs og total fri for upsampling etc.
    Den har en fantastisk analogdel som det er kjælet med, noe mange produsenter ikke helt forstår spør du meg.
    Rørene blir til slutt tuningen.
    Du får ikke ut godlyden av rørene dine uten at de står i en slik krets som Veridian eller lignende. Hadde en gang AN dac. I min var nok rørbytte mindre betydningsfullt enn på andre større modeller.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den er ikke min (ennå), Retep. Mangler foreløpig plass og penger. Men den er altså ikke HCS sin, bare så det er klart. Den står her, så bare å komme, de som ønsker stifte nærmere bekjentskap med den.
    Hva, harru ikke kjøft den enda...
    Nei, vet at det ikke er HCS sin. Men er vel tilsvarende uten pre / volum del i.

Jeg jobber med å komme bort fra pc bassert avspilling. Har oppdaget cd-en som medium igjen. Men er nok i samme situasjon som deg. Mangler pæng. Brukt for mye på platespillere og plater. Men når dagens dac blir solgt, så får man se da. Mulig jeg stjeler den fremfor nesen din.... :p

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Dette er jeg uenig i.
    Den har en fantastisk analogdel som det er kjælet med, noe mange produsenter ikke helt forstår spør du meg.
    Du får ikke ut godlyden av rørene dine uten at de står i en slik krets som Veridian eller lignende. Hadde en gang AN dac. I min var nok rørbytte mindre betydningsfullt enn på andre større modeller.
    OK, Håvard, kanskje jeg formulerte meg litt feil over? Poenget mitt er bare at rørene jeg har i den nå låter litt annerledes enn dem som fulgte med. Fyldigere, luftigere og dypere er hva mine ører oppfatter som forskjeller fra militør-rørene den hadde, og som etter min oppfatning gjengir lydsignatur som er tett(ere) opp mot det analoge. :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, kanskje det står ditt navn på den, Retep. Og kanskje jeg da ender opp med den nyeste versjonen selv?;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Og hva koster et par av de foretrukne Psvane rørene da, Hifigirl?

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Du finner dem hos Mala. CV181 og 274B TII.

EDIT: Ser Mala omtaler dem som MK2, ikke TII. Det er vel Psvane sin egen nettside som refererer til dem som TII.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehehe, kanskje det står ditt navn på den, Retep. Og kanskje jeg da ender opp med den nyeste versjonen selv?;)
    Hehe.. Får se da vettu. Jeg jobber meg nok sakte fremover heretter. Skal noe inn eller ut så skal det vere en oppgradering. Sideveis gidder jeg ikke lenger.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jeg uenig i.
    OK, Håvard, kanskje jeg formulerte meg litt feil over? Poenget mitt er bare at rørene jeg har i den nå låter litt annerledes enn dem som fulgte med. Fyldigere, luftigere og dypere er hva mine ører oppfatter som forskjeller fra militør-rørene den hadde, og som etter min oppfatning gjengir lydsignatur som er tett(ere) opp mot det analoge. :)
    Var vel kanskje krass jeg og :)
    Har troa på de rørene du har kjøpt. De koster litt, men sannsynligvis verdt pengene ja

Håvard

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe.. Får se da vettu. Jeg jobber meg nok sakte fremover heretter. Skal noe inn eller ut så skal det vere en oppgradering. Sideveis gidder jeg ikke lenger.
    Ikke dumt, det, Retep. Når man først har et utgangspunkt som man er fornøyd med, noe du jo har nå, og vet hvilken retning å gå, så er det bare å kose seg mens man i behagelig tempo marsjerer avgårde på sin hifi-vei.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dette er jeg uenig i.
    Var vel kanskje krass jeg og :)
    Har troa på de rørene du har kjøpt. De koster litt, men sannsynligvis verdt pengene ja

Håvard
    Og deri ligger noe av sjarmen med rørutstyr, at man kan tweeke seg frem til sin egen preferanse.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Og plutselig slår det meg at LM 219ia ikke lenger har den mest dominerende fremtoningen i rekka. Og det er pokker meg "godt gjort"!:eek:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe. Tror de fleste aner lite om hvor mye den ruver før de ser saken foran seg, i rommet sitt. Men klart, har man mancave, så er det et intet-problem. Hadde noen ikke-audiofile på besøk i går. De bare lo av den:mad:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ikke-audiofile ler jo stort sett av alt hifi-skrammelet vi omgir oss med, Gunner. Intet nytt der. Noen mister haka, begriper poenget og holder kjeft når de får høre greiene. Andre ikke. Dem er det som kjent ikke håp for.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Finner det like inspirerende å måtte forklare funksjonen til følgende komponenter:

- DAC
    - forforsterker
    - strømrenser
    - RIAA

De fleste er jo vant til at det finnes kun en boks, som CD-spiller, forsterker (med RIAA), platespiller... Strømrenseren er det bare å bli erklært som dust med en gang, også av flere her inne!:rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siden alle jeg kjenner vet jeg har vært inn og ut av musikkbransjen i 32 år og har eid et mellomstort studio så slipper jeg heldigvis det at folk i min omkrets ser skeivt på meg når de ser anlegget mitt, de forventer såpass av en som er så irrasjonell og kompromissløs. ;)

Heldigvis slipper jeg strømrens i krypten etter at lynet slo ned i nabolagets trafo slik at den ble skiftet ut med en helt ny. Før det var strømrens klart aktuelt, og sikringene i monoblokkene hadde for vane å ryke med ujevne mellomrom.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn