The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Oppdatering.

Greia med sporinga er løst. Det var anti skating loddet som kom borti puta til armløfteren etter hvert som platen snurrer. Puta er justert til en annen vinkel, så der er det honkey dory. Det som IKKE vil gi seg, er den fordømte brumminga, som tiltar/avtar/perodisk borte i styrke når jeg rører med armkabelen ved armen. Antagelig en løs kabel som krangler?:confused:

Her gikk det galt
    Inked22656251_10156027232277994_1967320692_n_LI.jpg

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jepp, Evo. Noe møkk! :mad:
    Aner ikke om det er brudd, jord eller hva faen.:p

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ah. Bra du oppdaget det med loddet, da.

Prøvd ground lift-en, bare for sikkerhets skyld, eller å koble fra hele jordingskabelen?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah. Bra du oppdaget det med loddet, da.

Prøvd ground lift-en, bare for sikkerhets skyld, eller å koble fra hele jordingskabelen?
    Prøvd begge deler, Dazed ;)

Men damn, som det spiller når det ikke brummer (når jeg lirker lenge nok). ACT.5 er superb, men Nanotube er noe helt annet. Men seff den koster mer enn dobbelt så mye også:rolleyes:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.674
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ser du har lagt ut kverna for salg...
    Ellers er du hjertelig velkommen hit med den, kan være interessant og koble den opp mot andre anlegg
    og se, eller høre, hva som skjer.
    Du må jo, tross alt, legge til en null for å finne noe som kan matche en Circle...

/Morten

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei, Lagga.

Takk for tilbudet. Kanskje jeg dukker opp med riggen under armen, for dette er ikke til å leve med og må løses.

Kverna som er for salg er ikke samme kverna som brummer;)

Den som selges er til høyre, altså med ACT.5 arm. Den spiller helt prikkfritt og forrykende.
    20171013_221131.jpg

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Oppdatering.

Greia med sporinga er løst. Det var anti skating loddet som kom borti puta til armløfteren etter hvert som platen snurrer.
    He, he:)

For øvrig - om det er brudd/vakkel i armkablen, eller en av pluggene bør det være "lett" å kunne stadfeste med et multimeter.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det var litt søl med tid ang sporinga. Men hvem kunne vel tenke seg at det var det som skjedde? Oppdaga det først da jeg stod bøyd og så på mens den snurra, og ikke satte meg i lyttestolen, som jo var vanlig å gjøre.:rolleyes:

Brumminga befinner seg i går kun på høyre side/ht. Og nå durer det - stort sett - når nålen er på plata også:mad:. Jeg ringer deg snart, ptb, og håper du får tid til å blåse ut til Holmlia med multimeteren om ikke lenge. Evt kan du ringe/PM meg når du finner tid. Hadde vært gull! (Greit å få kyndig veiledning 1. gangen).

• Liker

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Høst Puls unnagjort. Rakk innom OHC, Stereofil og Duet, med mellomstasjoner på BD, restaurant og vannhull. Fikk hørt på Klipsch, Avantgarde, Kii, Audiovector. Prisspennet var fra 38k - 1.8 mill kr(!). Og da seff uten elektronikk og kabler. Stort sett gørrkjedelig musikk, selv om det var mer sprettent hos Avantgarde. Størst HaiFai-faktor hos Kii. Seff, dette er messe, så ingen sannhet hugd i sten.

Men drit i haifi. Traff LMC, impulse, Evo og Jorwed. Det ble middag og noen øller med de to sistnevnte forvaklede sjelene.
    Hyggelig!:D

22709660_10156035600237994_1317422684_n.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Føkk ny mobil. All penger går til musikk og hifi, ffs!:cool:

Dessuten var mobilen ny nok. Det var bare skjønnhetsfilteret som var påskrudd.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Noen rynker kanskje på nesa av ho Kari. Det får så være, men jeg har flere skiver av henme. En av mine absolutte favoritter fra den kanten, Løsrivelse, ble plukket opp på loppemarkedet i dag. Det har gått veldig mange år sist jeg lyttet til den. Mistet CD'en i mellomtiden. Husker ikke engang hva slags anlegg jeg hadde da. Men dagens oppsett spiller den helt forrykende. Sitter og gliser! Angrer ikke et sekund at jeg punga ut 10 kr fore et litt slitent eksemplar. :)

Løsrivelse er et musikkalbum med Kari Bremnes og Ketil Bjørnstad, utgitt i 1993. Tekstene er bearbeidelser av poesi og opptegnelser av Edvard Munch. Musikken er skrevet av Ketil Bjørnstad

Kari Bremnes, vokal
    Ketil Bjørnstad, piano, synthesizer
    Bjørn Kjellemyr, bass
    Marius Müller, gitar
    Audun Kleive, trommer
    Paolo Vinaccia, perkusjon

- Wikipedia

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det korpset der teller jo noen av de mest utsøkte musikerne landet har fostret. Skiva er tidvis episk.

Godt du ikke angrer ett sekund på å ha punga ut en tier. Noe annet hadde vært urovekkende.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Forventet at du kjente igjen korpset, ja;). Synes skiva har en dybde og kompleksitet ved seg som man ikke ofte finner i hennes øvrige arbeid, som ellers er for det meste lettbent muzak. Ikke noe galt i det, alt til sin tid. Og jeg har, som sagt, snaue ti skiver av dama. Men Løsrivelse er for meg den skiva som tåler flest avspillinger før man blir lei.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Havnet i en lett melankolsk stemning her. Da passer det å vandre inn i natta med denne. Også forlagt et eller annet sted for lenge siden, men nå også kjøpt for en tier på dagens loppemarked. Låter vakrere enn aldri før. CD ruler!;)

20171022_225334.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.968
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Råkte på svirebrødrene dine på lørdag, men klarte desverre ikke å fange opp at du var med i selskapet.
    Hadde mobilkommunikasjon gående med Evo vedr bespisnimg, men vi var fire fra før, og da er det litt vanskelig å få logistikken i havn.
    Synd vi ikke fikk hilst. Ser fram til det ved neste anledning.:)

CS636559-01A-MED.jpg

Beste utbytte fra Osloturen var Dipperbesøk og innkjøp av denne på MOFI.
    Adskillig bedre enn alle andre pressinger jeg har hørt, og verdt hver krone.
    Vinyl,-As good as it gets;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, vi var jo ikke mange meterne fra å endelig hilses. Kommer garre flere anledninger :)

"Paradise and lunch" har jeg, men aner ikke hvilken pressing. Men den er helt sikkert ikke noe MOFI. Pokker, disse gourme-pressingene som du flotter deg med, Blues. Jeg sikler, men er gjerrig!:p

"Adskillig bedre enn alle andre pressinger...".....mumle, mumle....

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gunner får høyt blodtrykk bare av vissheten om at det finnes bedre pressinger en den han evt sitter på, Blues. Så det gjelder å ikke hovere med for gode ting...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.968
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder Paradise and Lunch er det ingen grunn til å være gjerrig.
    Tror jeg kan garantere at denne i MoFi blir spilt mer enn dobbelt så mye i fht en original
    (for ikke å nevne kjipe niceprice-pressinger fra 80 tallet!).
    Slik sett er det en god investering;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, jeg er overbevist! :D

Ser at det er en annen farge på feltet øverst på denne ift ditt eks, Blues - grønt istedenfor rødt. Er det da forskjell på de?

Bildet er tatt fra BD.
    WEB_Image Ry Cooder Paradise and Lunch (LP) -2029956823.Jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.968
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Godt spørsmål vedr toppen på Mofi covere der det står Original Master Recording.

Jeg vet ikke hva ulike fargemerkinger på covrene representerer.
    Jeg tror at det de kaller "Silver Label" er noe slags "MoFi-niceprice"
    Rød, gul og grønn vet jeg ikke. Blå også?

Min er rød, den er bra, og kjøpt på Dipper sist lørdag.;)
    Spør på Dipper hva som er forskjell / hva fargene betyr.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har sendt mail til BD.

Det hadde vært ekstremt morsomt om svaret er at versjonen med det grønne feltet øverst har langt bedre lyd enn versjonen med det røde feltet. Ikke sant, Blues? ;)

CS636559-01A-MED.jpg
    WEB_Image Ry Cooder Paradise and Lunch (LP) -2029956823.Jpeg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er ikke forskjell på rød, grønn, sort de tilhører alle Gain2 Ultra Analog serien. Som Bluser'n skriver finnes en rimligere serie silver Line.
    Hmm nå måste jeg kjøpe to Mofi, WFC og denne:mad:
    Faen, Cash. Her legger jeg opp til litt ablegøyer med han Blues, også ødelegger du alt. Kunne du ikke bare smashe til opplegget mitt?! (jfr volleyball);)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Oppdatering ang. Nanotube.

Ptb stakk innom i går. Veldig trivelig å møtes IRL. Mannen tilhører definitivt en av de gode gutta her inne! :). Først litt fjasing og lytting på anlegget. Mannen sverger jo til Sonus Faber og Vienna Acoustic, altså noe helt annet enn Impulse-horn, så det var ikke overraskende at vi hadde forskjellige preferanser. Fair enuff!:)

Masse måling, prøve og feiling, så var konklusjonen som følger: Det er jordinga som høyst sannsynlig er synderen. En vakkel? Vanskelig å få frem helt konsistente resultater. Det er liksom merkelig, det hele. Vi tippet oss frem til hvor denne kunne være lokalisert, men ble enige om å ikke prøve oss på demontering av armen. Det var for risikabelt, så den vil bli sendt til WB.

Så det blir å avkoble armen, pakke og sende til England. Æsj:p! Jeg får rigge opp den andre The Circle med ACT.5 arm og bruke så lenge og håpe at frk. Nano vender tilbake til meg i helbredet tilstand.;)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Hyggelig å møtes, og alltid interessant å høre på andre oppsett, selv om de lydmessig er bygget opp rundt andre preferanser:).

Mht Nano´n så fikk vi jo både eliminert noe (alle armkablene fra PU til RIAA er hele - og uten noen form for vakkel) og konkludert noe. Årsak må være relatert til den separate jordingskabelen. Men iom at denne er strømpet som en del av tonearmskabelen, så er det umulig å se hvor denne er terminert og koblet i selve armen. Da må det en demontering til - og det bør andre, som kjenner til hvordan den demonteres ta seg av:cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jepp, jeg tør ikke la andre enn WB selv røre frk Nano. Kjipe greier, men nå er problemet her, så da får man handskes med det! Bra at noe er eliminert. Nå gjenstår det å se hvordan WB stiller seg ift dette.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kanskje noen kan komme med innspill om vi redegjør litt mer i detalj hvordan brum arter seg.

a) Markert brum, kun i høyre kanal som kommer/går (fra markert høyt til 100% borte) ved armbevegelse. Virker å være på avgrensede "faste" armbevegelseområder.
    b) Når brum er der, så varierer denne i styrke og intensitet om man berører f.eks. armbase og/eller berører tonearmskabel. Spesielt ved å "bikke" på armkablen, der denne går inn i basen.
    b) Å legge ekstra jordkabel mellom armbase, eller andre punkter på spilleren og jordskrue på RIAA gir ingen endring.
    c) Endring i styrke og intensitet fikk vi når vi forsøkte å jumpe en ekstra kabel mellom skjerm (på phonoplugg h.kanal) mens denne var tilboblet RIAA og jordskrue på RIAA. Brum/støy ble da ikke 100% borte, men 80% redusert i styrke.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Et lite forsøk til @gunner som du kan prøve.
    Fest ekstra jordkabel til jordingsskruen på RIAA mens den ordinære jordkabelen også er festet, og forsøk med noen flere punkt på spilleren der det sannsynligvis er et godt ledende materiale

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt oppsummert, ptb. Takker!
    Siste forslag har jeg prøvd flere ganger :)

Nei, blir å sende til WB (her kommer impulse inn som viktig støttespiller). Jeg har planer om å beholde frk Nano som leketøy og livsledsager, så her skal det ordnes opp i skikkelig! Såpass bra er armen, nemlig.;)

• Liker

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har fått tak i en Pink Floyd boks fra 1980. Den inneholder alle album frem tom The Wall. Dessverre er vinylriggen min nede for tiden, så jeg får ikke sammenlignet med de enkeltskivene jeg har. Tanken er å selge enkeltskivene, og sitte igjen med kun boksen. Info om den boksen er lite å finne på nettet, og antagelig enda færre her kjenner til den. Jeg spør derfor her - finner ikke en egen tråd for PF - om hvilke av skivene er bør være med videre, eller deres verdi innbyrdes. Ja, det er noe som heter Discogs, men det er en jungel der også. Viktigst for meg er lydkvalitet, altså foran samleverdi. Håper dere hjelper til før jeg evt legger de ut for salg :)

Kan starte med WYWH, som jeg har tre stk av:

1) Harvest ‎– 1 C 062-96 918, EMI Electrola ‎– 1 C 062-96 918
    2) Harvest ‎– 7C 062-96918, Harvest ‎– 1C 064-96 918
    3) Columbia ‎– PCX 33453

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn