The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt25555

Gjest
    Morrisey er en sär faen, men en likandes sådan, fikk ett flashback i katalogen hans for ett par dager siden og holder på å spille meg bakover i katalogen, har vel de fleste, på sölvskiver og noen andre igjen på vinyl, er veldig sugen på å ta med den vinylboxen av ”the Queen is dead” hjem, selv om den duger på sölv også :cool:

...imens får jeg botanisere meg baklengs i rekka hans, på sölv disker...

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sære faen kler meg. Får meg til å føle meg normalt^-^

Hoppet av etter et par sølvskiver av sutrekoppen, jeg også. For meg var (gitarspillinga til) Johnny Marr en vel så tiltrekkende del av The Smiths. Elsket atmosfæren i tekstene og lydbildet deres. Ble ikke det samme med kun Morrissey. Mye ble borte og sutringa ble for fremtredende.

Gav bort denne til en barndomsvenn da jeg kjøpte CD'en. Hadde ikke platespiller og var stadig på flyttefot som student, så så lite å drasse på som mulig. Fikk reddet den fra kjellerbodtilværelse i snaue tre tiår etter litt mas.

20171101_221624.jpg

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.954
    Sted
    Bartistan
    Ai ripiit: han sutrekuken der pluss John Coltrane (eller muuuuligens en annen tilsvarende plagsom be-bop messingsolisttulling) er de eneste som noensinne har klart å jage meg ut av en plateforretning

U

utgatt25555

Gjest
    De, The Smiths...slapp jo bare fire album, resten (av albumene) er jo variasjoner over ett tema, og de fire får man for en anstendig penge i platesjappa idag, så de er lette samle seg opp igjen på musikalsk...

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sant, musicus. Greia er at de begynner å koste litt vel mye på vinyl. Musikken er spilt ihjel i flere omganger, tekstene er pugget siden barneskolen. Har dog noen på CD. (Ser nå at jeg har rotet bort første skiva, så ta kontakt om noen har å selge/gi bort:D).

20171101_225010.jpg

Sist redigert:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.844
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Til orientering: Det er tydelige tegn på cerebral betennelse hos flere pasienter her inne. Man kan være overbærende og tilgi dårlig smak når forstanden hos gruppen tydeligvis ikke er bedre, men ikke at denne skryter av sine mangelfullt utviklede evner. Forenklet ingeniørrock fra PF og RW med og uten hundeglam og/eller Lofgrens gitaronani ledsaget av D Skrall er nok mer egnet i de kretser der lyrikk oppfattes som plagsomt og Harry Potter forkastes da det ikke er fargeillustrasjoner og dermed uforståelig.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.717
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det kan også hevdes at de herrer som tar distanse fra denne Morrissey, er midlertidig kurert og danser lettkledd rundt i solen, fritatt for pasientstatus, sanatorium og tung medisinering. Det registreres ellers at behandlingen fortsetter i indre enfold :cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her hamres det løs både på det ene og det andre, ja. Godt, da vet man at engasjementet og tråden lever!;)

Jeg liker både det ene og det andre, jeg. Men soul med utstrakt stemmebåndsrunking styrer jeg unna. Tekster med overdrevent bruk og jamring av ord som "baby", "girl" eller en kombo av de to ordene; "beibi gøøøøl!" er rett og slett forjævlige å lytte på!:p

Ser at den bestilte The Smiths "The Queen Is Dead" inneholder hele fem skiver. Sjansen for at minst en av de er skeive er absolutt tilstede. Like spennende hver gang!;)

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Her hamres det løs både på det ene og det andre, ja. Godt, da vet man at engasjementet og tråden lever!;)

Jeg liker både det ene og det andre, jeg. Men soul med utstrakt stemmebåndsrunking styrer jeg unna. Tekster med overdrent bruk og jamring av ord som "baby", "girl" eller en kombo av de to ordene; "beibi gøøøøl!" er rett og slett forjævlige å lytte på!:p

Ser at den bestilte The Smiths "The Queen Is Dead" inneholder hele fem skiver. Sjansen for at minst en av de er skeive er absolutt tilstede. Like spennende hver gang!;)
    Rakk å plukke hjem den siste boxen på Bengans idag jeg med (iaf den som stod fremme) den skal åpnes ved anledning :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, musicus. "Sutrekuken" brer om seg til Karmanas fortvilelse. DIGG!>:D

(Og skyld på Opeth, som satte meg på sporet av denne utgivelsen);)

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En charmerende låt, Opeth. Og her kommer Marr virkelig til sin rett med catchy gitarklimpring.

"Will nature make a man of me yet?"

U

utgatt25555

Gjest

Stod med den boxen i handen förste gangen jeg var innom og valgte sölvskivene istedenfor, fikk liksom ikke smaken på att det holdt helt ut!....hvilket det ikke gjorde :cool:

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.717
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Kabler er bare så oktober, Morrissey er den nye vinen/gnaget (stryk det som ikke passer) :cool:;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kabler er bare så oktober
    De audiofile nettkrigerne.

Helt enkelt å konkludere at kabeltråder ikke (lenger) handler hverken om kabler eller prisnivå, men heller om menneskelige relasjoner, som du påpekte i tråden din, Karmana. Ethvert normalt menneske, iaf de med normal inntekt, skjønner jo at kabler til hundretusener av kr er absurd, intet genialitet ved det. Jeg mener, hva er nytt? Alle argumenter og poenger er jo blitt fremlagt mangfoldige ganger før. De trådene tjener nå mer som ventil for andre frustrasjoner; sinne over egen sviktende hørsel, potens, økonomi, helse, mangel på omsorg, kjærlighet, oppmerksomhet eller gudene vet hva. Fint sted å svinge knytteneven til høyre og til venstre; til hifiskribenter, hifiblader, naboen, bilmerker, kona, samfunnet, politikere, eller rett og slett drepe pur kjedsomhet. Livet er for kjipt, rett og slett! Man ser jo at det stort sett er de samme som er drivkraften bak dette kretsløpet. Kanskje det er bra at den ventilen finnes likevel, for tenk om møkka ikke får utløp. Man får da en haug med gretne gamle gubber som forpester sine omgivelser. Kabeltråder er deres fristed, der kan de diskutere med seg selv og sine meningsfeller - enigheten blant de aller fleste deltagerne er oveveldende. Feel good-faktoren er stor, må vite! Der kan de repetere de samme vitsene, "punch lines" og dele ut/sanke inn slike til/fra hverandre:

B7382473-9928-4972-997B-1B5F90A3030D.jpeg

Rant over. Skål for helgen! :)

(Pappvin for et enkelt menneske med enkle gleder)
    20171103_220705.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.717
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel talt, selv om jeg kjenner på ubehaget hver gang jeg ser den tegningen :mad::D Kos deg videre med noen av de beste gledene i livet :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel talt, selv om jeg kjenner på ubehaget hver gang jeg ser den tegningen :mad::D Kos deg videre med noen av de beste gledene i livet :)

Da skal jeg bruke argumentene fra "geniene" - dåsemikler i min bok - her inne: -"Hvis du ikke liker det, så kan du vel bare la være å se på det. Ingen som tvinger deg, vi lever i et fritt land!".

:rolleyes:

Kos deg, du også, Karmana!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.717
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Da skal jeg bruke argumentene fra "geniene" - dåsemikler i min bok - her inne: -"Hvis du ikke liker det, så kan du vel bare la være å se på det. Ingen som tvinger deg, vi lever i et fritt land!".

Er nok det lureste for en sart sjel som meg. Det hadde vært overraskende å debutere med ignorer-knappen med ditt navn ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Er nok det lureste for en sart sjel som meg. Det hadde vært overraskende å debutere med ignorer-knappen med ditt navn ;)
    Hehehe, som jeg skrev en annen tråd:

Det burde være en funksjon der man kan velge bort tråder man ikke vil se oppsynet av. Man kan jo seff bare la være å klikke på de. Det er omtrent som å være i et rom der det ligger noen nylårede ruker her og der - og nye kommer til med korte mellomrom! En kan seff la være å tråkke på de. Likevel gjør synet av de, og stanken, at lunsjen blir mindre fristende.

Nå er det jo sånn at man fortsatt henger rundt her likevel, så man er vel en som har valgt å fortære sin lunsj blant møkka. :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.717
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Hehehe, som jeg skrev en annen tråd:

Det burde være en funksjon der man kan velge bort tråder man ikke vil se oppsynet av. Man kan jo seff bare la være å klikke på de. Det er omtrent som å være i et rom der det ligger noen nylårede ruker her og der - og nye kommer til med korte mellomrom! En kan seff la være å tråkke på de. Likevel gjør synet av de, og stanken, at lunsjen blir mindre fristende.

Nå er det jo sånn at man fortsatt henger rundt her likevel, så man er vel en som har valgt å fortære sin lunsj blant møkka. :rolleyes:
    En forbilledlig analogi! Jeg vil likevel anta at flere opplever tråden din og min som ruker ift sin egen hifi-interesse. En eventuell opprydning har derfor sine utfordringer. Hva blir igjen... Helt stuerent kan jo også bli litt kjedelig. Det er jo litt gøyalt å kunne rulle seg i driten innimellom. Sa får en heller trippe lett og elegant unna rukene når man har ikledd seg penskoene :D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Seff vil det være de som ikke ønsker å se trynet på tråden min, etter å først ha klikket seg inn i Galleri, og det håper jeg de en dag skal bli forskånet for også. Hva den enkelte får opp på skjermen sin, velger man helt enkelt selv.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.717
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Seff vil det være de som ikke ønsker å se trynet på tråden min, etter å først ha klikket seg inn i Galeri, og det håper jeg de en dag skal bli forskånet for også. Hva den enkelte får opp på skjermen sin, velger man helt enkelt selv.
    Men for meg er tråden din veldig langt fra en ruke :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.101
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Litt mere Smiths historie, var så heldig og fikk sett dem i London Mai-83 akkurat før første singel Hand in glove blev sluppet. Konserten var på University of London og jeg gikk vel dit for jeg hade hørt litt om headline bandet Sister of mercy, heldig som kom inn man skulle ha nån typ av student leg?
    Konserten begynnte med Ed Kuepper band Laughing Clowns sen gikk Smiths på scen med en Morrisey med en blomster kvast som han svingte med gjenom store deler av konserten det huskes veldig godt! og att det virket være noe sært over sangern i Smiths var nok ett intrykk jeg fikk med meg den gangen.
    Kunnet nok sett ut så her som jeg husker det, en annen ting jeg husker var att en pint Guinness kostet ca 50cent:D
    smiths_1983_2.jpg

Live 6 May 1983 - University Of London Union, London

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.717
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt mere Smiths historie, var så heldig og fikk sett dem i London Mai-83 akkurat før første singel Hand in glove blev sluppet. Konserten var på University of London og jeg gikk vel dit for jeg hade hørt litt om headline bandet Sister of mercy, heldig som kom inn man skulle ha nån typ av student leg?
    Konserten begynnte med Ed Kuepper band Laughing Clowns sen gikk Smiths på scen med en Morrisey med en blomster kvast som han svingte med gjenom store deler av konserten det huskes veldig godt! og att det virket være noe sært over sangern i Smiths var nok ett intrykk jeg fikk med meg den gangen.
    Kunnet nok sett ut så her som jeg husker det, en annen ting jeg husker var att en pint Guinness kostet ca 50cent:D
    Vis vedlegget 465297

Live 6 May 1983 - University Of London Union, London
    Dæven, Sisters of Mercy er definitivt en gruppe jeg skulle ha likt å ha vært på konsert med!!!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sisters of Mercy, en av de som absolutt er verdt å regne med fra epoken, ja! Godt valg av konsert, cash. Fikk aldri med meg noen konsert av The Smiths, men husker jeg var litt "betenkt" da jeg så gruppa første gang på TV, og syntes Morrissey hadde en, eh, spesiell måte å fremføre på. Dette gjelder forsåvidt den dag i dag:eek:.

50cent for en pint Guinness, ikke rart festene var morsomme da:rolleyes:.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.101
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Sisters scen opptreden var raka motsatsen til Smiths husker bandet kom inn i kølsort og masse røyk, Andrew Eldritch var nok på sin måte minst lika ego trippad som Moz.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ed Kuepper ja, husker han. Står i hylla her Chau

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, den fyren gikk meg hus forbi, gitt.

Men du, Haavard, når du først er her inne etter lang tids fravær, så oppfordrer jeg deg å dele det spennende DIY-prosjeket ditt med HFS. Vi kunne trengt flere feel good-tråder her inne nå ;)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1

Men du, Haavard, når du først er her inne etter lang tids fravær, så oppfordrer jeg deg å dele det spennende DIY-prosjeket ditt med HFS. Vi kunne trengt flere feel good-tråder her inne nå ;)
    Jobber litt med saken
    Hva tenker du om GPA 414/288/802 som trådtittel

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.101
    Sted
    Oslo/Grebbestad

Ed Kuepper var en del av The Saints sammen med Chris Bailey gav ut i sept-76 Im Stranded som regnes for og være en av de første punk singler:)
    Bæltøfft:cool:

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Haavard, hva jeg tenker om GPA 414/288/802 som trådtittel?! Egentlig ikke så veldig mye, men så lenge du og noen få her inne forstår kodene, så er det gøtt nok?:eek:

Cash (og Haavard), så han Ed var en såpass stor størrelse! Da må jeg innrømme min uvitenhet:(. Hamrer meg på brystet med tårer i øyne mens jeg gauler ut: "MEA CULPA!":'(

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt valg og god søndag til deg, ptb!

Akkurat den skiva har ikke jeg, men det er aldri feil med musikk med JM. Hun har en så stor stemme samt fabelaktig måte å fremføre/levere tekstene på at hun så å si får enhver sang til å gnistre. Har vel 10 skiver av hun, de fleste RP - her var jeg utålmodig - som det er overraskende god lyd på. Tror jeg stopper der. Hun har jo en ganske så omfattende katalog, denne driftige damen.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.332
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Denne finnes dessverre ikke på vinyl - ennå.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn