The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.328
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har 4 forskjellige sett, men i hovedsak er der Svetana Winged C KT 88 som står i.
    Fire sett, ja. Nøyer meg med to sett, ett i reserve i nøden, det får holde. Ulempen med godtlydene og dyre rør, er at man blir avhengig. Ryker mot formodning GE VT-4C i nærmeste fremtid, så blir det ut og jakte på nye:p
    Leben har jo (i likhet med noen andre rørforsterkere) vendebrytere for platespenning og katodemotstand. Dette muliggjør bruk av ganske mange ulike rørtyper - omtrent alle som passer i soklene. Dette demper jo ikke akkurat nyskjerrigheten for tube-rolling, og forsterkeren endrer jo karakteristikk temmelig mye om man f.eks bytter fra EL-34 til KT88 osv.
    Så i tillegg til de som fulgte med (Sovtek 6L6 GC/5881) og de nevnte KT 88 har jeg ett sett med NOS TungSol 6L6WBG. Dette er lav-spennings 6L6-rør som ikke kan benyttes i alt for mange forsterkere. De låter særdeles bra på jazz/blues/akustisk osv, men rock osv er de ikke like godt egnet til. Dvs, her foretrekker jeg KT88. Det siste settet er noen NOS Russiske 6n3cE (matched Quad´s fra Jim McShane) som Nordic Sound Design tok inn et parti av.
    http://jeffsplace.me/wordpress/?p=188
    Utrolig bra rør, ikke minst i forhold til pris. Matched Quad kom vel på snaut 800,- levert på døra:)

Oura

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    228
    Torget vurderinger
    4
    Fokk mee, 15-20k?! Ante ikke at GE kt66 var så dyre:eek:. Nei, det hadde jeg neppe giddet selv, gitt. Joda, det spilles klart bedre med GE VT-4C - DET LÅTER SUBLIMT HER NÅ:D! - men jeg tror nok at for rundt 15k så kan man like godt oppnå større oppgradering andre steder i kjeden.

Høres meget lovende ut !

15k for et par effektrør er ingen liten investering, og det er ikke usannsynlig at tilsvarende løft i lydkvaliteten kan oppnås på annet vis til billigere penge- men det innebærer nok at du må inn å rote litt i ampene, tror jeg. ;D

Ser at blokkene også benytter 6922 rør.

Kanskje et godt par Amperex Bugle Boy 6DJ8 fra 50-60 tallet kan levere enda mer atmosfære/luftighet inn i totalen ?

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ptb,
    Det er alltid interessant når man har en slik fleksibilitet ift rør-typer. Husker jeg hadde en Jadis som også kunne ta flere typer. Endte likevel opp med en type som jeg spilte all musikk med (KT88). Orket ikke å skifte rør for "annen hver plate". Heldigvis er utvalget av pentode-rør langt større, og relativt rimelige. Men som du har påpekt, det går fint an å "nosse" for en uanstendig sum penger de også.

Oura,
    Altså, jeg har ikke gitt 15k for et par rør, så mye luksus har jeg ikke råd til, dessverre. Jeg bare spekulerte i om hvorvidt man kunne få en enda større oppgradering ved å legge ca 15-20k på feks nye/brukte ht/pre eller......kabler! (det siste var en spøk, hahaha!). Og takk for tipset om 6922! Har hørt mye om de derre BB, men ha aldri hatt de selv, og din beskivelse av deres egenskaper trigger meg. Hvor mye vil et par av slike koste?

Oura

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Antall liker
    228
    Torget vurderinger
    4
    Ulp..., sånn kan det gå når man ikke tar seg tid til å lese mer enn noen få av de foregående postene... :eek:

Synes jo det virket dyrt for et par rør, men heller ikke usannsynlig, da.

Prisen for virkelig gode, matchede, BB 6DJ8 begynner å bli høy pga tilgjengelighet og etterspørsel. Prisene varierer, men regner med at det raskt blir rundt 1500-2000 for et bedre NOS par fra 50-tallet. Slike summer fordrer at man handler fra sikre kilder, som kan teste og garantere kvalitet. Det høyner gjerne prisen.

Mange 6DJ8 rør er litt mikrofoniske, og det er fort gjort å ende opp med noen slike, om man ikke tar forhåndsregler.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    LM-219 vs Cyber 211: Lyden

Fikk på PM spørsmål om lydmessig forskjell mellom LM219 og C211. Antagelig ikke av stor interesse for mange, men jeg skriver likevel noen ord her, for de som bryr seg, så slipper jeg å gjøre det på PM om flere også lurer på det samme igjen.

La det være uten tvil at jeg liker begge forsterkerne, og kan fint leve lykkelig med en av dem. Grunnen til byttet er gjort rede for tidligere, og egentlig så snakker vi om to produkter som ikke konkurrerer om de samme kundene her; en er integrert mens den andre er monoblokker. Det er kun effektdelen jeg har tatt for meg her. Pre amp har vært den samme. Elektrisk er de nokså like, og matching mot pre'en er null problem.

Jeg vil slå fast med en gang at likhetene er langt flere enn forskjellene, og jeg understreker at jeg bruker lupe når jeg beskriver dem. Begge har det store, solide og "kjøttfulle" lydbildet som kjennetegner rørtyper som 845 og 211 (og ant 805 og deres slektninger også). Ikke like glatt og innsiktsfull som feks de elegante 300B-rørene; siste bit mangler i dette henseende. Men her tar man igjen med større trøkk og swung over stor-dynamikken. Instrumentene har mer størrelse over seg; feks strenger føles som om de har større tykkelse og stortromma slår hardere. Iaf i mine ører, og det kler min musikksmak bedre. Men jeg innrømmer glatt at på enkelte musikktyper, så savnes litt av den sk "300B-magien". Jeg har selv hatt konstruksjoner med 300B før, samt at flere av mine venner bruker dette røret, så deres fordeler/ulemper ikke er helt ukjente for meg.

Dette bringer oss over til det faktum at LM219 faktisk benytter seg av 300B som driverrør for sine 845'ere. Dette er antagelig et forsøk på å få både i pose og sekk; 845s storslagne dynamikk kombinert med 300Bs glatthet og innsikt. Nå regner jeg med at kjennere av 845/211 vet at disse store rørene såvisst er ingen grovkorna og lodne karer i seg selv. De har altså nok PRAT, glatthet og innsikt i bøtter og spann, de også. C211 har på sin side ingen 300B i seg. Det sies dog at 211-røret har mer av "300B-klangen" i seg enn 845, men her har jeg ikke nok erfaringsgrunnlag til å mene noe bastant om den påstanden. Og jeg kan heller ikke høre at LM219 er noe særlig mer glattere/innsiktsfull enn C211. På enkelte innspillinger kan det høres ut som LM219 har mer "lys" i øvre mellomtone, noe som kan forsveksles med større glatthet/innsikt, men det er altså ikke helt tilfelle. Klangmessig er nemlig LM219 noe lysere enn C211, som på sin side av meg vurdert som mer nøytralt. Og her er vi ved den aller største forskjellen mellom de to fosterkerne(!). LM219 har en lett betoning i øvre mellomtonen. Dette får enkelte innspillinger og musikktyper til å låte sublimt, med et slags "skinn", som får noen musikktyper til å virke som om de har høyere hastighet ved seg - ok, klønete beskrivelse! Ta enkelte klassiske skiver, som feks Haydn piano konsert no. 3, 4 & 11 med Andsnes. Her gjengis fiolinene med en fokus og livlighet som tar pusten fra deg; det går unna og man dirigerer med! C211 på sin side er litt mer dempet - nøytral - i sin gjengivelse av samme skiva. Har denne betoningen hos LM219 noen negativt effekt? Visst! Den kan få andre innspillinger til å låter lyst, og tom litt tynn - men kun relativt, og ikke i absolutt forstand, altså! Det samme gjelder for stemmer, som blir litt tynnere gjengitt, med ørlite mindre brystklang ift C211. Merk at vi ikke snakker om de mindre atraktive "sibilanter" her, altså.

Så til den andre store forskjellen, den finner vi i bassen. LM219 har (litt) mer nivå rundt 60-80hz, mens C211 er mer nøytralt her også. Sammen med den nevnte øvre mellomtonen, så kan jeg fornemme en liten hengekøye i frekvensrespons hos LM219. Noen vil kanskje si mer farget. C211 er mer lineær i så måte. Jeg bruker to stk subwoofere - se signatur - og opplever at det er lettere å integrere de med C211 enn med LM219. Jeg bruker kun ørene til dette, er ingen sub-ekspert, så det kan kanskje gjøres enda bedre/lettere. Jeg vil unngå å kåre en vinner hva bassgjengivelse angår. Vi har litt av samme greia her som i (øvre) mellomtonen. Det finnes skiver der LM219 "får til" som C211 ikke helt når opp til, feks nevnte Andsnes/Haydn, samtidtig er det en mengde skiver som C211 er mer attraktivt å lytte til, feks Talk Talk sin "The colour og spring" fordi denne skiva har mye energi fra mellomtonen og oppover.

Begge er strålende produkter. Jeg kunne ha skrevet mer om deres (felles) styrker, men har her valgt å fokusere på forskjellene siden jeg regner med at interessenter allerede har satt seg godt inn i deres individuelle styrker og evt svakheter. Nøkkelordene er altså nøytralitet, klangkarakter/-balanse, bass og øvre mellomtone.

Avslutningsvis vil jeg "trå til" og si at etter implementeing av de superbe General Electric VT4C, så foretrekker jeg C211 i langt de fleste innspillinger/musikkgenre. Visst var C211 veldig god fra før, men disse NOS-rørene løfter C211 opp til svimlende høyder. Denne kombinasjon er simpelthen fantastisk og jeg anser meg som heldig som har oppdaget den (men akkurat det får jeg kanskje skrive mer om senere, så jeg ikke tøyer deres tålmodighet for mye... :)). Samtidig er jeg var for at jeg kunne ha sagt det samme om jeg hadde punget ut for de beste rørene for LM219 også.

Ha en fortsatt god helg, godtfolk!

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    You and me both! Har pt seks uåpnede pakker Golden Virginia i skapet, supplert av en pakke hver av Amber Leaf (japansk) og Cutters Choice (nederlandsk). Begge sistnevnte er faktisk ren Virginia i motsetning til Golden Virginia som har litt annet blandet inn for aromaens skyld. Akkurat nå holder jeg på å gjøre ende på en pakke Golden Virginia Yellow, som også er ren Virginia. Men denne gang fant jeg faktisk GV Yellow for lett og lys for min gane, jeg savner litt mer modenhet i smaken. Tror nok blandingen av Virginia og Burley med orientalske innslag passer min gane bedre nå som jeg røyker mye mindre enn jeg gjorde før i tiden. Neste pakke som åpnes er nok en god, gammel grønn. :)

Btw, fint å lese at det er flere som skjønner at lyst ikke er nøytralt.

En forskjell: Bruker grønn Rizla og grønn Zig-Zag.

zig zag.jpg

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, du Balubaman, du har en eventyrlig evne til å ta det helt ut, samme hva det måtte være. Bra! Det meste går i "godt nok holder" hos meg :rolleyes: . Det er kun på noen områder jeg gidder å engasjere meg såpass.

Lyst er såvisst ikke nøytralt (hva det enn måtte være). Lyst er heller ikke mer detaljert, selv om det av og til kan forveksles. LM219 sin klangbalanse gjør at mye av fokuset faller på den øvre mellomtonen. Man blir tiltukket/forledet av den, og kanskje tom forhekset av den i visse innspillinger. Med C211 opplever jeg at flere detaljer dukker opp i lydbildet. Seff er de der også med LM219, la det være helt klart, det er bare det at jeg ikke har lagt merke til flere av de tidligere. Litt uvant i begynnelsen, men nå lurer jeg på om ikke C211 låter mer naturlig, spesielt med GE VT4C ombord. C211 har 16w, LM219 har 24w, likevel synes jeg lydbildet er mer ryddig ved høyt volum med C211. Ting henger sammen og "make sense" på godt svorsk.:p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, sir Opeth. Fint du setter pris på skribleriet. Skål, ja! Blir noen glass hjemme i kveld også. Det er altfor kaldt for et varmtblodig dyr som meg ute nå.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er ingen stor Tom Petty kjenner. Snublet over denne blant mine CD'er.
    Oi! For et album!:eek: Dette albumet fortjener all den oppmeksomhet det kan få, så får jeg heller overleve at noen synes at jeg er uvitende :)
    (superb lyd som bonus)

Sist redigert:

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Er ingen stor Tom Petty kjenner. Snublet over denne blant mine CD'er.
    Oi! For et album!:eek: Dette albumet fortjener all den oppmeksomhet det kan få, så får jeg heller overleve at noen synes at jeg er uvitende :)
    (superb lyd som bonus)

Takk for tipset! Et kjempealbum jeg ikke hadde hørt før.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kult at du liker albumet, Seskage :). Vi snakker om 15 stk perler på en snor her. Ok, noen av de passer ikke helt inn, men de skinner like godt for det. Ikke ofte man kommer over et album der absolutt alle sangene er gode.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    petty er jo en av gutta, gunner.
    men skal innrømme at jeg hører lite på folk som petty, waits, young, dylan, joni, etc i hverdagen, har liksom slitt dem ut i flere runder.
    men har stadig perioder der jeg plutselig får et kick på "gammelrock", og da blar jeg gjennom katalogene og spiller dem ihjel - nok en gang.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    mesut,
    Visst er Petty en av gutta. Men det har liksom blitt til at jeg har ikke brukt så mye tid på hans livsverk. De andre gode folka du ramsa opp, derimot, har blitt spelt ihjel med årene, ja. Likevel er det slik at disse, gjennom en lang karrière, har opparbeidet seg en stor katalog, så det er alltid noe nytt - iaf for meg - å ta tak i. Likevel er det slik at man rett og slett går lei av dem, disse gamlisene:p.

cash,
    Vedder på at en re-utgivelse er rett rundt hjørne. Jeg kommer uansett ikke til å kjøpe siden jeg har CD'en.

baluba,
    Ryktene vil ha det til at RR nærmest tryglet TP om et samarbeid. Heldigvis fikk han viljen sin til slutt!

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, det virker som om du kan din TP :) . Hvilke andre album anbefaler du - eller dere andre? Kommer nok ikke til å kjøpe meg opp av rubel og bit, men noen skiver er ok å ha.

Forøvrig kan de som må ha Wildflowers på vinyl, så er de bla å finne her ;)

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er nok ikke den med stålkontroll på Petty, har kun hatt noen få album. Og det jeg tror jeg likte best da jeg lyttet til ham på åttitallet er Damn The Torpedoes.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, da hankes den inn ved anledning, cash. Takker! Om/at den er i samme gate som Wildflowers, er bare bra. Jeg har ikke tenkt å samle på meg TP, så mer av de gode tingene jeg finner hos min nåværende CD, er bare et gode ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    var hos han gunner på mo i kveld.
    det spiller utmerket, og blir nok enda bedre når nye forsterkere og rør har gått seg til.

både tom og jeg var fornøyde.

IMG_5800.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.078
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ok, da hankes den inn ved anledning, cash. Takker! Om/at den er i samme gate som Wildflowers, er bare bra. Jeg har ikke tenkt å samle på meg TP, så mer av de gode tingene jeg finner hos min nåværende CD, er bare et gode ;)
    Nesten for sorgelig og lytte til etter hans bortgång, men også noen av hans beste sanger dette.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    LOLZ! Så onkel mesut sto i stua og lekte mens jeg var nede og la lille Dan?!

Ja, du har nok rett i at det er enda mer å hente hva innspillingstid av forsterker og rør angår. Jeg er utålmodig og har vel lurt meg selv til å tro at 60-70 timer for blokkene og snaue 20 timer for rørene er nok. At det låter litt opp og ned fra tid til annen, har jeg glatt tilskrevet dagsformen. Vi får vel se hvor lyden lander sånn en gang i romjula, evt ut på nyåret, tenker jeg:p

En annen ting, er at hele oppsettet er jo seff tunet etter LM219, som jeg hadde i snaue to år, og brukte mange musekrritt før jeg var fornøyd. Men hey, nå er det C211 som er ny sheriff, så vi får bare innrette oss!

Men for all del, jeg er fornøyd med det som kommer ut av ht nå også, jeg. At det har potensialet til å overgå LM219 - ikke bare annerledes - gjør det hele bare mer spennende.og utfordende :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jaja, skal man først bruke tid til å innspille forsterker og rør, så får man likesågodt gjøre det flere steder. Ut går Mullard PCC88, inn med NOS Siemens PCC88 i pre'en. Disse skal etter sigende gi bla mer i toppen. Vi får se hvilken kombinasjon vi ender opp med når alle rørene, og blokkene, har gått seg til.

20171206_202629.jpg

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Godt å høre (men langt fra overraskende) at du er på rett vei, kompis. Og som det nyblevne NOS-hue du er, var det vel bare et spørsmål om tid før det kom noe småtteri fra Siemens på plass.

Ellers må jeg si at Karmana nok engang bekrefter at han er en herre med god smak. Pettys "Southern accents" er ikke til å komme utenom!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Man er vel stort sett "på vei" som musikkelsker med hang til god lyd. Stopper opp i ny og ne, men veien fører alltid videre.

Kan dessverre ikke skryte av at jeg ha klart å unngå å brenne av penger på NOS-rør før. Uunngåelig, egentlig. Har hatt NOS Siemens før jeg (prøver pt faktisk å selge et par på børsen jeg ikke lenger har bruk for). Senest i LM219 så ble det rullet med flere sett av NOS TFK 12ax7, National 310A, Sylvania 5751 og annet som man lot seg fristet av. Burde vel ha brukt penger på noe annet, seff. Heldigvis forsvant LM219 før det dukket opp uimotståelige tilbud på feks WE 300B og Elrog 845 :eek:

Nei, nå skal det (snart) prioriteres sykler. Bedre helse og samvittighet, en meget god kombo!;)

Og Pettys "Southern accents" skal anskaffes, takk til Karmana :)

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.770
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Man er vel stort sett "på vei" som musikkelsker med hang til god lyd. Stopper opp i ny og ne, men veien fører alltid videre.

Kan dessverre ikke skryte av at jeg ha klart å unngå å brenne av penger på NOS-rør før. Uunngåelig, egentlig. Har hatt NOS Siemens før jeg (prøver pt faktisk å selge et par på børsen jeg ikke lenger har bruk for). Senest i LM219 så ble det rullet med flere sett av NOS TFK 12ax7, National 310A, Sylvania 5751 og annet som man lot seg fristet av. Burde vel ha brukt penger på noe annet, seff. Heldigvis forsvant LM219 før det dukket opp uimotståelige tilbud på feks WE300B og Elrog 845 :eek:

Nei, nå skal det (snart) prioriteres sykler. Bedre helse og samvittighet, en meget god kombo!;)

Du får slutte og røyke da,gunner. Det er mange gode rør det iløpet av et år ;)

O

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen

Kan dessverre ikke skryte av at jeg ha klart å unngå å brenne av penger på NOS-rør før. Uunngåelig, egentlig. Har hatt NOS Siemens før jeg (prøver pt faktisk å selge et par på børsen jeg ikke lenger har bruk for). Senest i LM219 så ble det rullet med flere sett av NOS TFK 12ax7, National 310A, Sylvania 5751 og annet som man lot seg fristet av. Burde vel ha brukt penger på noe annet, seff. Heldigvis forsvant LM219 før det dukket opp uimotståelige tilbud på feks WE300B og Elrog 845 :eek:

O
    Røyking er en hverdagsluksus som nytes best avslappet foran anlegget, gjerne med noe godt i glasset hvis det passer seg slik. :cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

O
    Røyking er en hverdagsluksus som nytes best avslappet foran anlegget, gjerne med noe godt i glasset hvis det passer seg slik. :cool:
    Ah, det savner jeg veldig, HFG! Digga de mange kveldene foran anlegget med røyk og noe godt i glasset da jeg var ungkar. Tente tom et telys her og der i stua og hadde lyset avslått. Sukk...:(

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.770
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Nå må du trå støttende til da! :)

O

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Det nytter ikke å kaste stein i glasshus, Evo, så mine formaninger om røykeslutt er fånyttes. For til helgen kommer jeg nok til å følge nettopp mitt eget forslag. Jeg har planlagt en date bl.a. med Johnny Cash og The Kinks på lørdag, og ser ikke annet enn at noe godt i glasset med en god røyk hører med. Jeg gleder meg!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God damn, det var så fordømt kos med rullings og god musikk til langt på natt. Husker hvordan CD-haugen bare vokste seg stor og rotete foran anlegget. Alt dette tok dessverre brått slutt da jeg måtte dele kåken med en kamerat. Gav opp hifi. Men da gikk man over til å se en bøtte med filmer, opptil fire pr døgn på det verste (hadde projektor, som var en dyr luksus på den tiden). Men røyken, den var alltid med! :cool:

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.770
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det nytter ikke å kaste stein i glasshus, Evo, så mine formaninger om røykeslutt er fånyttes. For til helgen kommer jeg nok til å følge nettopp mitt eget forslag. Jeg har planlagt en date bl.a. med Johnny Cash og The Kinks på lørdag, og ser ikke annet enn at noe godt i glasset med en god røyk hører med. Jeg gleder meg!
    Jeg skjønner jeg snakker til døve ører her ;)

O

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn