The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Høyttrykkspyler rules, skal gjøre en videosnutt. Må bare ta en side av gangen da. Husk å spyle mot snurretningen ;)

Ja, gjerne andre veien også for den saks skyld....

Har dog vært ute for at bruktkjøpte LPer er så ettertrykkelig mis-høvlet av noen forferdelige bestiftede greier at kun laserspillere kan redde de....

Og hvis,,, quote Zap.....

However we continue in spite of the fact
    That the fuel may be low on your record player
    We suggest that in places in the Fourth World
    Where things are really tough
    That you keep the record player going
    By rubbing two sticks together
    And if all else fails, throw the record away

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Edit: for sen!

LSD er en kul liten regakiller!
    Ikke bare regakiller, men en killer langt over sin prisklasse, skal man tro de fire testene som er å lese (jeg har selv aldri hørt LSD før, så jeg leste godt det som var å finne før kjøp). Men viktigst er at den visstnok bare spiller musikk uten annet ståhei eller imponatorfaktor. Sånt liker jeg mer og mer av. Overraskende nok er det armen F5 som er stjernen på laget, selv om drivverket får mye skryt for det unike Vector-systemet. Her finner vi geniale løsninger, samt høy kvalitet. Det benyttes bla nøyaktig samme lager som ålreite SME V.

Ja, skal bli interessant å få den opp, selv om det kan fort innebære enda en runde til med montering av vegghylle:rolleyes:! Tanken er, som sagt tidligere, at det hektes på en Grace F-9 og brukes som 2. spiller i oppsettet.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Moro. Jeg har hørt den hos Mala med en AT-150MLX, og den gjorde seg ikke bort. :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Litt nerding må vi koste på oss. Bonusen med å vaske plater er jo mindre støy, samt at pickupen klarer noen timer ekstra før den må skiftes ut ;) Men som alt innen denne hobbyen, er det mulig å ta det til uante høyder.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje den gugga du ser på nålen ved avspilling etter vask er rester fra rensemiddel.

Opplevde det samme selv. Platene så fine ut etter vask, men akk så mye skitt på nålen ved avspilling. Sikkert ikke Kosher, men denne intrikate prosedyren fungerte for meg: Skylte platene i rent vann under springen etter vasken, satt de i tørkestativet og problemet forsvant.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Litt nerding må vi koste på oss. Bonusen med å vaske plater er jo mindre støy, samt at pickupen klarer noen timer ekstra før den må skiftes ut ;) Men som alt innen denne hobbyen, er det mulig å ta det til uante høyder.
    Nerding er nok ikke min domene. Jeg nerder der jeg må, ellers skal ting bare fungere og jeg får hørt musikk, så er jeg en happy bunny :)

Der hvor andre oppsøker problemer, gjør jeg mitt ytterste å unngå dem, siden jeg vet at de oppsøker meg likevel:rolleyes:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    2 spillere!
    Hvordan skal du få tid til å bruke begge dem, og samtidig vaske plater?

Håper den FUNKER.:p

God helg, C:)
    Funk Firm Little Super Deck m/F5 arm.

Aner ennå ikke om den blir mye brukt, Blues, men det er en av disse spillere i betalbar prisklasse jeg har hatt på radaren en stund nå (sammen med bla Elac Miracord 90). Synd prodesenten ikke er noen forretningsgeni, så FF kommer ikke skikkelig inn i det norske markedet.

Vasking av plater får bli et nødvendig onde, kan man si.

God toten-hælj, R :)

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da er det vel bare å si gratulerer med flott spiller og ha en riktig fin helg Gunner :)

mvh
    Takker, sir!

Det er en flott spiller, ja. Glad jeg er i stand å se lenger enn Rega og Pro-Ject i den prisklassen. Skal jeg noensinne ha en Rega, så er det kun RP10 som er av interesse.

Go' helg :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Degritter er flott. Venter bare på prisfall eller en billigere konkurrent nå. Ultralydmaskner er snart på prisnivå med mekaniske, tror jeg. :)
    Denne er et stort skritt i riktig retning, f.eks. (De sperer penger på hjemmesideutvikling, ser det ut til.)

$850 i USA. Litt mer for 230V-utgaven, står det.

https://www.kirmussaudio.com/ultrasonic-vinyl-restoration-system-.html
    850 usd er jo innafor.

Interessant den delen der de insisterer på kun 35hz. Kanskje jeg skal prøve det (har hittil holdt meg til 50hz)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje den gugga du ser på nålen ved avspilling etter vask er rester fra rensemiddel.

Opplevde det samme selv. Platene så fine ut etter vask, men akk så mye skitt på nålen ved avspilling. Sikkert ikke Kosher, men denne intrikate prosedyren fungerte for meg: Skylte platene i rent vann under springen etter vasken, satt de i tørkestativet og problemet forsvant.
    Dette tipset skal jeg jaggu prøve ut, og det kan fort være løsningen på mine frustrasjoner. Takk, Final! :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med ny snurre. Måtte den funke og platene holde seg rene! Amen.
    Takker, HFG. :)

Planen er få pakket den godt sammen og sende den avgårde ila neste uke. Så er det bare å vente den tilbake, visstnok i overlegen stand ift original F5-arm. Så blir det å satse på at "impulse" the man kan hjelpe til med å rigge den opp. Den er beryktet for å være vanskelig på det stadet, nemlig. Ingen enkel Rega plug&play, altså.

Ha en god helg, synd du ikke får tatt deg en tur til Horten messa.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny spiller, vinagunner! Googler her for å lese meg opp på den :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Grattis med ny snurre. Måtte den funke og platene holde seg rene! Amen.
    Takker, HFG. :)

Planen er få pakket den godt sammen og sende den avgårde ila neste uke. Så er det bare å vente den tilbake, visstnok i overlegen stand ift original F5-arm. Så blir det å satse på at "impulse" the man kan hjelpe til med å rigge den opp. Den er beryktet for å være vanskelig på det stadet, nemlig. Ingen enkel Rega plug&play, altså.

Ha en god helg, synd du ikke får tatt deg en tur til Horten messa.
    Kan ikke få med meg alt, dessverre. Kos deg på messen!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, woody :)

Ja, det er en snedig sak, som ikke så mange vet om. Ingen SOTA, men det er heller ikke å forvente. Det jeg forventer, er at den spiller musikk på en måte som gjør at man glemmer haifai, noe resten av oppsettet mitt er bygd med det målet for øyet. (Ikke at det er noe unikt, at jeg har oppnådd det, eller at andre ikke er på jakt på det samme - bare så det er sagt!)

La meg spare din tid med noen lenker.

Her, her, her, her og den norske.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Morsom og interessant lesning. Ler av den med LSD-trip nå... Høres ut som vi snakker om det motsatte av en bad trip her..!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, ja, det lå nok i kortene, den koblingen. Han har humor, den godeste Arthur Khoubessarian!:rolleyes:

Blir en helt ålreit spiller nr 2/back up. Jeg har jo allerede en Grace F-9 liggende, RIAA'en min har egne innganger og bryter for mm/mc, så hvorfor ikke? Eneste ulempen er seff at to spillere tar opp dobbelt så mye plass.

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har prøvd å si til meg selv at to drivverk skal det ikke bli. Er redd jeg drar strikken for langt da. Jeg fylte 47 på mandag, og jeg vil helst ikke bli skilt to ganger før jeg fyller 50..!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva skal du med to drivverk når du har plass til flere på samme drivverk?

Uansett, du har hele tre år på deg til å rekke å bli skilt både 3. og 4. gangen før fylte 50 også, spør du meg. Men da er jeg redd det blir skralt med penger til anlegg etter hvert :-X

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da bærer det snart avsted til Horten.
    Skal innom Ski for å plukke opp en kjøkkenventilator først, og kanskje ta med impulse the man med til ferga.
    Vi sees, kjære venner og bekjente. Grabb fatt i meg hvis jeg ikke gjenkjenner deg. Har elendig hukommelse og er en distre jævel generelt, så dere får ha meg unnskyld på forhånd. Absolutt ikke meningen å ignorere noen :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.045
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    2 spillere!

Aner ennå ikke om den blir mye brukt, Blues, men det er en av disse spillere i betalbar prisklasse jeg har hatt på radaren en stund nå (sammen med bla Elac Miracord 90). Synd prodesenten ikke er noen forretningsgeni, så FF kommer ikke skikkelig inn i det norske markedet.

JE ER ITTE TOTNING!

Du som har vært her, og er lærer og alt!

BlindNaiveDuiker-size_restricted.gif

Ellers takk.;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    2 spillere!

JE ER ITTE TOTNING!

Du som har vært her, og er lærer og alt!

Vis vedlegget 510816

Ellers takk.;)
    Tar selvkritikk på den, Blues :(
    Straffer meg selv med 30 selvpiskeslag på pungen!

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da var årets Horten messe unnagjort.

Gikk glipp av flere utstillere siden jeg helt enkelt ikke fant de. Men av det man fikk med seg, så var det noe som falt i interesse. Ø ht lovte godt, men jeg ville ha brukt noe annet enn PS-elektronikk på de. Låt tørt, anemisk, klangfattig og skarp. Respons/Mola Mola låt også bedre enn forventet, men ikke min type ht. Gradient 1.4 var imponerende med den musikken som de ble foret med. Likte spes godt hornene fra Odeon, og de kostet 300k kr. Doxa-rommet likte jeg også, selv om rommet var altfor stort for deres ht.

Det ble mere øl og sosialt enn haifai. Hilste på noen nye og tjatet med gamle kjente - ingen nevnt, ingen glemt. Hyggelig :)! Noen man traff IRL som man helst burde ha spart seg for:rolleyes:, men sånn er det. En brokete forsamling, men glad i lyd og elektronikk, det fikk være fellesnevneren. Håper enda flere utstillere kommer neste år, hvis ikke så ser fremtiden mørkt ut for dette arrangementet.

En bedre middag ble inntatt på den lokale indiske restauranten. Kvelden ble tilbragt henslengt i lobbyen på hotellet, sammen med de beste karene Jorwed, Evo og Final. Creed slo seg ned også. Vi fikk en liten leksjon i erotikk av en 20 årig kvinne, men la nå ikke det ta fokuset bort fra givende og lærerike diskusjoner om haifai! ;)

Tok 23-fergen til Moss og kjørte hjem med et par nye Psvane 12au7 i passasjesetet, og det var det!

Takk for samværet, folkens! :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jajaja, det er søndag, og messen er over for i år.
    Tilbake til hverdagen.

Skjermbilde.jpg

Ønsker alle en fortreffelig uke. Selv avspaserer jeg en uke:cool:

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.544
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Gikk glipp av flere utstillere siden jeg helt enkelt ikke fant de. Men av det man fikk med seg, så var det noe som falt i interesse. Ø ht lovte godt, men jeg ville ha brukt noe annet enn PS-elektronikk på de. Låt tørt, anemisk, klangfattig og skarp. Respons/Mola Mola låt også bedre enn forventet, men ikke min type ht. Gradient 1.4 var imponerende med den musikken som de ble foret med. Likte spes godt hornene fra Odeon, og de kostet 300k kr. Doxa-rommet likte jeg også, selv om rommet var altfor stort for deres ht.

Det ble mere øl og sosialt enn haifai. Hilste på noen nye og tjatet med gamle kjente - ingen nevnt, ingen glemt. Hyggelig :)! Noen man traff IRL som man helst burde ha spart seg for:rolleyes:, men sånn er det. En brokete forsamling, men glad i lyd og elektronikk, det fikk være fellesnevneren. Håper enda flere utstillere kommer neste år, hvis ikke så ser fremtiden mørkt ut for dette arrangementet.

En bedre middag ble inntatt på den lokale indiske restauranten. Kvelden ble tilbragt henslengt i lobbyen på hotellet, sammen med de beste karene Jorwed, Evo og Final. Creed slo seg ned også. Vi fikk en liten leksjon i erotikk av en 20 årig kvinne, men la nå ikke det ta fokuset bort fra givende og lærerike diskusjoner om haifai! ;)

Tok 23-fergen til Moss og kjørte hjem med et par nye Psvane 12au7 i passasjesetet, og det var det!

Takk selv gunner,rørene overlevde bord testen min? :)

O

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jo, det skal jeg fortelle deg, din vandal!:mad: (Evo fikk den utrolig teite ideen at han skulle småbanke boksen med mine nyanskaffet Psvane 12au7 i bordet hver gang anledningen bød seg. Takten og hyppigheten økte med mengden inntatte alkohol. Endte med at jeg nærmest måtte sette meg på boksen for å holde den trygg!:rolleyes:).

Satte rørene i for to timer siden. Siden Ayon Spark kom tilbake, hadde jeg vært plaget av at det knitret og småpoppet i venstre kanal ved oppstart. Det varte i ca 10 min, iaf til forsterkeren hadde blitt varm, før det ble tyst. Det var aldri noe problem tidligere. Mistenkte at de to Tungsol 12au7 som satt i ikke fikk optimalt kontakt i rørsokkelen. Til min store glede så fikset Psvane-rørene dette. Nå er det helt tyst fra oppstart og hele veien. O Glede!:D

Lyden? En smule mørkere enn Tungsol, er alt jeg kan si pt. Da får vi spille de inn i ca 50 timer og håper at det blir enda bedre.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.291
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bare det å bruke penger på Klipsch er jo galskap i seg selv, tjihii:p

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk selv for hyggelig samvær!
    Alltid en fornøyelse :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God damn!
    Gikk ut av porten i går for å sparke ball med ungene. Der så jeg naboen på den andre siden som stod og vasket sin elsykkel. Vi tjatet litt og det viste seg at han skulle selge den siden han hadde kjøpt seg ny. Han er en sånn friskus, dyktig på det han gjør, nøye, veltrent og sindig - stort sett det motsatte av meg! Vel, jeg måtte selvsagt lure på hva han skulle ha for den gamle som han nå stod og gnikket på. Nei, det var jo ikke en så ille dyr pris , så jeg endte opp med å vippse han summen.
    Så nå står den utenfor huset og jeg aner ikke hva jeg skal med den:rolleyes

20180930_150814.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har åpenbart for mye å vippse, din gærning! Spoiler alert: Den skal sykles på, om du er familiær med det konseptet. Evt. brukes til å få omverdenen til å tro du sykler, mens du i virkeligheten transporterer ditt makelige legeme ved hjelp av en liten elmotor. Så nå vet du det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn