The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Selsomt greie å klistre mat på en PU. Hva blir det neste, tynne skiver av Kobe-biff?! Men ja, ja, så lenge folk betaler :rolleyes:

Det har gått opp for meg at frk Reka har vært på rundgang blant dere gutta. Tror ikke det hjelper å pynte på tøsa nå, rama.:p

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    man kan si mye vondt om coop x-tra reker i lake, men de skal ha for at boksen er solid.
    fremdeles i god form og med tydelig print etter alle disse årene på rundgang blant noen av hifisentralens mest lugubre figurer.
    var vel cobra2 som bygde henne i sin tid.
    bangbang overtok og brukte henne et par år, før turen gikk videre til meg for et kort, stormfullt forhold.
    siden den hang har hun vært i pimpen gunners varetekt og leid ut hit og dit, blitt såkalt innspilt.
    en meget fyrrig frøken prisen tatt i betraktning!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, hva annet kan man si enn at hun leverer varene ift prisforlangende? Bare å senke spikeren i hakket og la den grave. Trenger ikke lange oppvarmingtiden heller.
    Tut og kjør fra første takt! ;D

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke tvil hos meg hva som swinger mest:

"Reka Riaa" vs "Twinings Riaa"

Føyer vi til "Jumbo" også, så har vi en soleklar vinner her! ;)

"Jumbo Twinings" har iaf ikke samme swung over seg, IMO.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ok, så beholder vi den boksen, da.
    reker skal det lukte.
    salige janr (hvil i fred, broder) dro stadig vekk en vits eller to om den boksen, og felles for disse vitsene var at de 1) ikke var hysterisk morsomme og 2) hadde 18-års grense.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk og det samme til dere, kjære hifivennner :)

Nyttårsaften ble tilbrakt hos en studiekompis. Hans residens befinner seg på Ljabru, med en av byens mest spektakulære utsikt over fjorden og øvrige deler av byen. Fantastisk å beskue fyrverkeriet derfra. Jaja, noe må han vel ha igjen for å ha vært flittig og disiplinert under studietiden, i motsetning til....:-X;D. Vi var forøvrig i Paris og feiret Millenium sammen i år 2000. Et minne for livet med bord i det latinske kvartalet før resten av nyttårsaften ble tilbragt rundt omkring i hjertet av byen før vi endte opp på en festkledt Champs-Élysées. Det morsomme var at kona hans ennå har tatt vare på glasset vi drakk Champagne fra da vi skålte inn år 2001 ved foten av Eiffel tårnet.

49126878_336225743638346_3560049218573828096_n.jpg

Så, hva vil år 2019 bringe hva hifi angår? Mange tusener vil bli øst ut, er jeg redd. Pt føler jeg at oppsettet er litt sånt "halv tomt". Har lenge savnet en god streamerløsning etter at SBT har vist seg å være kronglete å sette opp med Spotify. Kanskje en ny DAC som har større fleksibilitet hva inn- og utganger angår, selv om det blir en utfordring å ikke brenne av for mye penger skal samme lydkvalitet ivaretas. Teller på knappene om hvorvidt PU skal re-tippes, det vil jo koste. Rørene i raa'en må skiftes ut; ca 3000 kr der. Har også fryktelig lyst til å oppgradere den til mk2-versjon. Det vil gi større fleksibilitet hva tilpasning av last angår, samt høyere gain. Det som har holdt meg igjen er at man må ut med 7000 kr uten å egentlig å få bedre lyd (for all del, det trenger nødvendigvis ikke å være en deal breaker siden er veldig fornøyd med den delen). Også har vi Consonance C211 som fortsatt tilbringer tiden hos Lyric. Gudene må vite når de kommer tilbake, selv etter flere purringer.

Kanskje like greit å sell out hele oppsettet og vinylene, rydde unna for å få bedre plass i stua til resten av familien? Næh, har ikke store trua på det heller!:rolleyes:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.833
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Godt nyttår! Rock videre på den smale hifivei, brolagt med nos rør, svinedyre japsepickuper og kompressorhorn til prisen av ett års forbruk av sigaretter. Ruker med møkkamusikk kan når som helst tyte ut under gymskoa og på hver side, dype grøfter av noen utopiske pengesluk, som blir din bane hvis du snubler. Men gøy er det.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, og alt godt i det nye året til dere også! :)

Opeth hehehe, apropos røyking, jeg liker å love det jeg helst kan holde, og der inngår ikke røykestopp. Har imidlertid inngått en avtale med min storrøykende fetter - vi snakker om en fyr som står opp om natta for å ta seg en blås her - at om han klarer å holde seg borte fra sigarettene i ett år, så følger jeg etter. Og jaggu har han holdt ut i et år snart. Jeg må nå simpelthen gønne på for å føkke det opp for han :p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nytt år, nytt nick og ny trådtittel.;D

Ellers samme, slitne vinagunner som fortsetter sin vandring på den lange veien i søken etter godlyd.

God helg til de som er nysgjerrige nok til å stikke innom her til tross for forandringen!:)

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, ptb, samme til deg og dine :)

Starter musikkhelgen med noe rolig siden kona truer med harrytur til Strømstad i morgen:p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Wtf, GUNNAR?!:mad::rolleyes:;D

Nåja, ikke alle kan skilte med å ha egen musikkvideo fra selveste PF til ære for sin tråd :cool:

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.326
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Lykke til med den nest værste måte å tilbringe en lørdag på

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Smerter venter, ja!:-\

Merkelig nok, så lar jeg meg sjelden stresse opp av slike situasjoner - husk at vi også har med to gutter på 3 og 6 år - hverken på harrytur eller IKEA. Glir bare inn i en sfære av zen, apati og defaitisme og overlever :rolleyes:

Det jeg gruer meg mest til, er å bokstavelig talt brenne tusenvis av kr på røyk siden lageret en tomt nå!

PS! og hva er den verste måten da, ptb? :eek:

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, ante meg det. Trodde at det var noe enda verre enn IKEA og harryhandel, sett med norske "det skal lite til før jeg syter"-briller, seff:rolleyes:.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Titalls skiver, nye som brukte, venter på å bli hentet uten at jeg har giddet. Vinylriggen er uansett ikke helt frisk om dagen. Kan være rørene, PU eller annet.
    Innspurten er forlengst igang mht karaktersetting, så her må det gires opp. Dårlig tid, igjen.
    Er nesten tilbøyelig til å kalle dette for kos. Enten det, eller at det har rabla for meg:p

20190113_200026.jpg
    20190113_200012.jpg

Nyt siste rest av helgen, godtfolk!:)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mye jobbing i det siste. Fristen går ut i morgen. Batteriene er flatere i dag og humøret så där. Da er greit å ha et ok anlegg å låne ørene til :). Liker det jeg hører fra digitalriggen, men som nevnt tidligere, så er vinylriggen ikke helt frisk.

Første steg mot bot og bedring er innkjøp av fire NOS GE 6SL7GT - med heftig fortolling - til riaa'en siden de har et godt rykte på seg. De må innspilles, men opplever allerede et løft, så de gamle Sylvania er nok slitte. Fikk en tankevekker da jeg prøvde å spille med lokket på riaa'en av for å kunne holde rørene under oppsyn i de første timene. Da ble det plukket opp masse støy/brum, som ble betydelig redusert da lokket kom på plass igjen.

Neste ut er PU'en. Rene peiskos knitring på for mange plater. Det er vel et tegn på at en re-tipping må til. Men jeg er lat og orker ikke skrive mail til Expert Stylus for å booke avtale. Hadde håpet i det lengste at all knitringen kommer av noe annet, som statisk elektrisitet, støv eller noe sånt vikarierende bortforklaringer. Greia er at det låter helt tyst på noen skiver, og da blir man igjen usikker om man skal splætte ut 4k kr eller heller bruke de på noe annet moro :rolleyes:

Fikk endelig karret det bedagelige skrottet mitt til nærmeste Spar for å hente noen av skivene som hadde ankommet. Det er ikke som i gamle dager, da man gikk til postkontoret, stilte seg i kø, gikk frem og smilte pent til den halvkjente betjenten bak disken mens man fikk utlevert pakka si. Nå gjelder det å holde styr på hva må hentes hvor. Innkjøpte materielle gleder kan dukke opp på steder som Frukt&Grønnsak, Spar, Esso eller Rema 1000. Fire steder i fire forskjellige himmelretninger :rolleyes:.

20190117_222032.jpg

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Året er godt igang. Som planlagt, så flyr pengene ut av kontoen. Dette blir et tøft år. Nye rør i riaa'en er på plass og de spiller godt. Nye rør til andre deler av anlegget skal bestilles om ikke lenge.

Noen har spiller med to armer, andre har to armer og to spillere:rolleyes:. Må si at jeg er positivt overrasket over Clear Audio Concept m/Goldring 1040. Stor og generøs mellomtone og veldig lett å la seg gripe av musikken som blir gjengitt. Selvsagt ikke der oppe med WB-riggen, men det er heller ikke å forvente. Apropos WB, The Carbon har fått time hos Expert Stylus den 21. mars. Vi får sende den over og se hva ekspertene sier. Er alt i orden, så blir det en utgift på kun 500 kr, men seff langt mer hvis ting må gjøres.

51121254_2296587423998579_7767773604099391488_n.jpg

Har egentlig satt kjøpestopp på skiver. Synes jeg bør spille godt gjennom nyervervelsene først før nye kommer inn. Men en svak sjel er man tildelt, så plutselig røk drøye 10k ut den veien:p. Venter fortsatt på at PK sender 5-6 stk til. De kommer nok til å lande på hentestedet en og en om gangen. Helt perfekt i dette trivelige snøværet vi har nå:eek:! 52 stk brukte er iaf i hus. Håndplukkede og i meget god tilstand, stort sett NM, noe jeg liker.

51117628_2868949803130376_6158484976451977216_n.jpg

Etter over tre år så er min kjære Seamaster endelig friskmeldt. Ny krone, renset og ettersett. Gud, hvor deilig det er å ha den på igjen.
    Du er vakker, baby! :-*

51161404_1897674377009805_6133553554587123712_n.jpg

Brikkene faller langsommelig på plass, en etter en. Bare føkkings Lyric får ut fingern og får C211 i orden igjen, så blir det bra, og det helst mens vinteren er her, for vinter er som kjent rørforterkernes favoritt årstid ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, HCS. Likte trynet på det fra første gang jeg så det. Heldigvis er det blant de rimeligere i Omegas sortiment av mekaniske ur. Det sies, og advares, mot å bli hekta på ur. Da kan man ende opp med samlemani, der spillet ofte går ut på å kjøpe seg dyrere og dyrere. Høres dette kjent ut? ;)

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.821
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Takk, HCS. Likte trynet på det fra første gang jeg så det. Heldigvis er det blant de rimeligere i Omegas sortiment av mekaniske ur. Det sies, og advares, mot å bli hekta på ur. Da kan man ende opp med samlemani, der spillet ofte går ut på å kjøpe seg dyrere og dyrere. Høres dette kjent ut? ;)
    Fin Omega og lekker spiller. Og jeg er positivt overrasket av Goldring her også. Og dette bare å hive seg på samlerbølgen. Det er de gamle Omegaene som er mest interessante for min del
    B4830BC4-4493-4EAB-82F2-5435517353B1.jpeg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joa, men jeg holder meg til vintage og helt mekanisk urverk. Men noen av de begynner å bli dyre.. :mad::). Omega er helt klart en av favorittene. Går å venter på denne. Certina. Ser ut som ny.

received_525236354635032.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jon, hyggelig du er innom og la oss se på de lekre urene i samlingen din. Jeg peker ut nr 5 fra venstre som det jeg liker best. Name your good price, pls! ;)

HCS, ja, det er et hav av vakre ur der ute, så det er bare å la seg fiste, jeg mener friste:p! Har lyst på et dedikert dressur selv, men dersom et Omega Seamaster Pro 300 er pent nok til at James Bond bruker det sammen med smokingen sin, så burde det være pent nok for meg og min soyasaustilgrisede dress også.:rolleyes:

Karmana, du har god estetisk sans. Helt enig at Concept er et usedvanlig vellykket design. Spiller jaggu helt ok også. Men mye mer er det å gå på. Den er veldig følsom for plassering, og jeg har ikke gjort annet enn å dumpe den på benken. I morgen tar vi en runde med å gi den bedre betingelser. :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jon, hyggelig du er innom og la oss se på de lekre urene i samlingen din. Jeg peker ut nr 5 fra venstre som det jeg liker best. Name your good price, pls! ;)

HCS, ja, det er et hav av vakre ur der ute, så det er bare å la seg fiste, jeg mener friste:p! Har lyst på et dedikert dressur selv, men dersom et Omega Seamaster Pro 300 er pent nok til at James Bond bruker det sammen med smokingen sin, så burde det være pent nok for meg og min soyasaustilgrisede dress også.:rolleyes:

Karmana, du har godt estetisk sans. Helt enig at Concept er et usedvanlig vellykket design. Spiller jaggu helt ok også. Men mye mer er det å gå på. Den er veldig følsom for plassering, og jeg har ikke gjort annet enn å dumpe den på benken. I morgen tar vi en runde med å gi den bedre betingelser. :)
    Jeg har bestilt 3 nye føtter til spilleren. (Den nye typen). Tar sikkert 10-14 dager før de kommer :( Rett fra fabrikken...

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Grattis med klokke og grattis med snurre, flott sak. Og kanskje jeg skal si lykke til med bankkontoen? ;)
    Anyway, enjoy!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn