The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.596
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fin den Ayonen du selger.
    Hvorfor to platespillere, men ikke to forsterkere?
    Alt tar jo plass. Særlig platespillere som alltid må stå på toppen.
    Bare undres asså:rolleyes:;)

Ellers er vi godt enig om at Mr Byrne har gjort inntrykk skjønner jeg.:)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Forklaringen i innlegg #3314. :)
    Ikke sikkert jeg skal ha to snurrere i lengden engang.
    Dessuten er Jorwed en god gutt som fortjener en liten påskjønnelse fra onkel Gunner :-*

Krokofanttårer renner :'(
    20190206_160759.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.668
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Siden jeg vet du er svak for Liverpool og fansen deres så tenkte jeg at det kunne være hyggelig med ett musikalsk bidrag.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Reserve for reserven. Langt mer kapabel enn man skulle tro sammen med andre ht. Med Ta'us, som er optimalt med rør, helst SET, blir det ikke samme liv og drama. Men det er heller ikke å forvente, ikke minst med tanke på prisforskjellen. Kanskje er det rett og slett jeg som må venne meg til lyden fra SS. Men musikken er viktigst, er det ikke så?:rolleyes:

Har ikke lang nok kabel fra riaa til Solo, så avspiller vinylen gjennom RWA pre med null forsterkning inn i Arcam Solo. Funker godt, men må finne lange nok kbaler. Bare tull å brenne rør i pre'en på denne måten. Subene også tilkoblet, det samme med ekstern CD-drev/DAC for moro skyld.

En av fordelene med å ha lettdrevne ht, er at man kan omtrent klare seg med hva som helst av effekt, bare det er kvalitet nok.
    Vi får se hvor lenge denne tilværelsen varer.

20190206_233957.jpg

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Synes designet på denne versjonen av Solo er meget vellykket, jeg, til SS å være. Men klart, noen Ayon Spark er den ikke, men den er jo smellvakker.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt poeng vedrørende lettdrevne høyttalere Gunner. Mye større utvalg i forsterkere enn hvis en sitter på en konvensjonell boks typ 89dB følsomhet. Har både SET og SS nå og vet hva jeg foretrekker... :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    HCS, man vil alltid foretrekke det ene fremfor det andre, SS eller rør, med sine utvalgte ht, så lenge de er av høyt karat. Tror det er få ht som passer begge deler like godt, selv om det gjerne reklameres for det. Men veldig ok å ha muligheten å alternere i en stund som denne. 50w SS driver Ta'us med bravur. Tror de fleste hadde blitt overrasket av den lyden som kommer ut i rommet her nå. Kanskje jeg tar en tur innom til kl A igjen denne gangen? Det låt jo strålende med MF AMS35i og Ta'us.

Blues, den delen med å måtte tune inn lyden etter karakteren til to forsterkere. Flytte rundt på ht og justere subene for hver gang. Å finne en "innstilling" som passer begge blir et kompromiss for meg, og sånn er jeg ikke så god på når det kommer til haifai. I tillegg har vi aspektene med plass og økonomi :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.256
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hallo Gunner
    Du er vel kjent med Copland cd spillere? brodern har en CDA 289 på hånda virker som en fin spiller det lille jeg lest om den, prisen er 5k.

Mvh
    Roger

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hallo Gunner
    Du er vel kjent med Copland cd spillere? brodern har en CDA 289 på hånda virker som en fin spiller det lille jeg lest om den, prisen er 5k.

Mvh
    Roger
    Rett fra topplokket, uten sensur og forhåndsarbeid:
    Veldig fin spiller, som bruker Sony-drivverk (288 har fra Teac. Jeg har hatt både 288 og 289 flere ganger, men det er en god stund siden siste 289). Da spørs det om hva som skjer hvis den havarerer, så påse at alt er 100% iorden. Vakre, begge to, og jeg elsker designet. Klarer ikke lenger å huske forskjell i lyden på de, men vet bare at de var gode og jeg var fornøyd. Tror imidlertid mener jeg at 289 er enda mer utstrakt oppover, friskere men kanskje ikke like mye tyngde nederst som 288. Kun 20-bit, men er ganske så sikker på at den spiller fletta av mye til rundt 5k om dagen.
    Audio/Fidelity testet begge, så let i deres arkiver.
    5k? Litt mye, kanskje. Minst 1k ned, er min mening. Men de er ettertraktet og ikke ofte å se på brukten, så riktig pris er den prisen dere blir enige om. Umulig å si eksakt ;)

Lykke til! :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.256
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Takk for kjappt svar:) 5k i svenske kroner:D 500kr hit eller dit er ju bare prisen man betaler for en LP plate noen ganger:eek::rolleyes:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Stillstand. Mye bakgrunnsmusikk fremfor konsentrert lytting nå som ingen av hovedforsterkerne er i drift. Perfekt anledning til å rygglande skrottet sitt i sofaen uten videre tanker på brente rør og ekstravagant strømbruk :rolleyes:. Litt hard lyd, savner hamoniene, 3D og romslig mellomtone. Men det vil komme bedre tider!

Det har landet noen skiver fra PK med jevne mellomrom, så vi får nøye oss med den simple gleden å spre de ut på gulvet og knipse med mobilen:p

Yazoo-boksen koster 200 kr på CD kontra 800 kr på vinyl. Føkk vinyl, da!:cool:
    20190212_155552.jpg

Får ellers ikke bestemme meg på hva som er best under ht. Har så lyst på at SD-føttene skal være best på alt, men det er de ikke. Fin mellomtone og roligere topp, men bassen trigger rommet for mye. Heller ikke gummi fra CO er saliggjørende på alt, så da tester man ut de trofaste Holfi dempeføttene. Sistnevnte dukket opp for lenge siden og var å regne som pionerer på området, fra den tiden alle andre sverget til sk spikes.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Et skikkelig firkløver! Du er visst ikke så dum som folk sier likevel :cool::cool:;)
    KØDD!:mad::)

Den RW-skiva er jo ihjelspilt for lengst, men jeg må jo prøve å være en del av haifai-klanen, jeg også, så inn på vinyl må den!

Btw, det er fem (5) skiver der, så hvordan du kom frem til "firkløver", er en gåte. Men kanskje du ikke er så.... som du utgir deg for likevel :cool::cool:;)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et skikkelig firkløver! Du er visst ikke så dum som folk sier likevel :cool::cool:;)
    KØDD!:mad::)

Den RW-skiva er jo ihjelspilt for lengst, men jeg må jo prøve å være en del av haifai-klanen, jeg også, så inn på vinyl må den!

Btw, det er fem (5) skiver der, så hvordan du kom frem til "firkløver", er en gåte. Men kanskje du ikke er så.... som du utgir deg for likevel :cool::cool:;)
    Av respekt for din verdighet valgte jeg å forbigå den Yazoo greien i stillhet :) Jada, jada den er sikkert bra. Fin stemme på hun halvfeite MTV damen og jeg har noen svake øyeblikk med bøge-gruppen som makkeren er mest kjent for :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Den halvfeite damen hadde ett av 80-tallet beste kvinnelige stemme innen pop, IMO. Den andre hadde Annie Lennox.
    Vince Clarke, spes i Depeche Mode perioden, kom som et friskt pust og kommersialiserte det som feks Kraftwerk, Einstürzende Neubauten og Joy Division startet på. Enkle og renskårede i uttrykksformen. Men klart, dette gikk hus forbi de fleste "gitarbasert-folka".

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Sikkert ok. Den jeg avbildet spilte også lytefritt, selvom den i rett lysvinkel så helt for jæ... ut.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spiller fint her, ptb. Et par knitringer her og der, men det er vel vinylens vesen (har ikke vasket) :)

Edit: Bra album. Sløya...

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.937
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Er det belysning i snurra Ove eller er det bare gjenskinn i plintet?

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Visst er du byttesyk, Evo, det er jo noen uker siden Radius kom i hus nå, ffs!:eek:

Fått byttet arm og PU? Jævlig pen sak, den snurra. Men Xerses er mer min smak skal jeg først ha Roksan. Men vedder på at glasselskeren motoren har ståp....els nå! ;)

Ikke SS på meg ennå. Hvorfor betale når jeg kan få bedre lyd med halve utlegget med rør? Er ennå ikke så velholden at jeg tar meg råd til sånn sløseri ;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.937
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Visst er du byttesyk, Evo, det er jo noen uker siden Radius kom i hus nå, ffs!:eek:

Fått byttet arm og PU? Jævlig pen sak, den snurra. Men Xerses er mer min smak skal jeg først ha Roksan. Men vedder på at glasselskeren motoren har ståp....els nå! ;)

Ikke SS på meg ennå. Hvorfor betale når jeg kan få bedre lyd med halve utlegget med rør? Er ennå ikke så velholden at jeg tar meg råd til sånn sløseri ;)
    Hehe Gunner det er ikke langt ifra ;)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Åh, det er nok de derre monoblokkene til Akk-du-feis som forstyrrer nattesøvnen, tenker jeg. Deretter en pre som står i stil. Men før det, ny PU og arm.

Am I wrong? ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Komfortabelt 0-2. Imponerende, og det uten Neymar og Cavani, med hundgamle Alves og Maquinos på midtbanen. Derfor trener Tuchel PSG og OGS kom fra Molde FK ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lykke til på reisen 1. Kommer en fyr fra Nimber og henter om 20 min. Den ender opp i Stavanger. Typisk nok tok en lokalt kjøper kontakt noen timer etter at avtalen av salg var inngått. Man må seff holde ord, så da er det bare å krabbe opp på loftet, finne frem noe passende og pakke etter beste evne.
    Concept har gjort jobben sin med å kartlegge WB-riggen. Heldigvis er alt bra med den.

20190216_130750.jpg

Lykke til på reisen 2. The Carbon demontert. Blir vel ca 1 mnd borte. Vi får håpe at den ikke trenger full pakke med utbedring, kanskje ingenting i det hele tatt. Men må man, så må man. Ser frem til å ha den tilbake.

20190216_130016.jpg

Mens The Carbon er borte, så får jeg danse på bordet etter rytmer fra denne. Lånt av broder rama. Blir spennende å hekte på en betydelig rimeligere PU og se hva som skjer.;)

20190216_191614.jpg

Måtte vente tålmodig på boksen før jeg kunne pakke ned Concept. Møkkaungene tok beslag på den og den ble forvandlet til biler og båter og andre kjøretøy.:mad:

20190216_130154.jpg

Snart kan freden senke seg igjen.:)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.541
    Torget vurderinger
    27
    Du bør sende med tallerken avkoblet fra lager eller demontert. Uten å kjenne spilleren så ser ikke den pakkingen god ut. I beste mening, og med fare for at det er noe jeg ikke har fått med meg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn