The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ahhhhh...hvilken oppdekking Gunner 😛
    Nå siklet jeg ned hele tastaturet IGJEN.
    Sulten ble jeg også ;)

    Chúc mừng năm mới!
    Takker, min gode mann.

    Det du ser på bildet, er både forrett, tre hovedretter og noen småretter. De to dessertene befinner seg på sidebordene, sammen med kaker og frukt. Klassisk asiatisk måte å dekke bordet på. Alltid vanskelig, nesten umulig, å finne en passende vin til alt dette. Derfor foretrekker man/jeg ofte øl.

    Og må det nye året bringe deg masse lykke, helse, penger til hi-fi og aller mest fruktbarhet! 🍀
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Litt mere om "festen" :love: 🥰

    Lunar New Year
    Takker.

    Ja, det er en stor greie. En salig blanding av tradisjon, nytt år, religiøsitet og er dessuten også alles bursdag siden alle blir ett år eldre på 1. nyttårsdag. Det er nok mer beslektet med Vestens juleaften, IMO.

    Vi prøver å skape en flik av stemningen og atmosfæren, ikke minst for ungenes skyld 🤗
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Takker, min gode mann.

    Det du ser på bildet, er både forrett, tre hovedretter og noen småretter. De to dessertene befinner seg på sidebordene, sammen med kaker og frukt. Klassisk asiatisk måte å dekke bordet på. Alltid vanskelig, nesten umulig, å finne en passende vin til alt dette. Derfor foretrekker man/jeg ofte øl.

    Og må det nye året bringe deg masse lykke, helse, penger til hi-fi og aller mest fruktbarhet! 🍀
    Så den at her var det jaggu utfordrende å sette drikke til de forskjellige rettene, så da vil jeg tro en god frisk pilsner type gjør susen.
    Jeg ble såpass inspirert at jeg ble nødt for å bestille mat på den lokale thai restauranten (vi har ikke vietnamesisk cousin her nede så vidt meg bekjent) Kao Thai.
    Til den tailandske kokkas mat passer Singha eller Tsingtao godt i min gane.

    Hjertelig takk for lykkeønskninger, men jeg håper virkelig ikke at min fertilitet slår til hos en pikelill som fremdeles er fruktbar :eek:
    Etter å ha bommet stygt på planken tidligere i livet, så har jeg i hvert fall gjort en fornuftig ting, og det er og ikke lage mer barn med noen annen kvinne.
    Det holder med en sta sær gretten gubbe av mitt kaliber skulle jeg mene ;)
    For øvrig er det vel ingen fare om en pikelill skulle forbarme seg over meg, så har nok vedkommende passert klimakteriet :rolleyes:
    Det er bare og innse at man ikke akkurat er noen fruktkurv lenger 😞

    På hifi fronten kan 2024 medføre et par investeringer som gjør kontantbeholdningen litt slank en periode :cool:
    "Stay tuned!"
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Verkar bli en lugn eftermiddag.⚽
    Burde ha ledet tosifret. Saka alene kunne skåret fire mål. Men sånn er det - The Arsenal way. Skaper mye, men ikke effektive.

    Screenshot_20240209_085124_com.opera.browser.jpg


    Uansett går det ikke an å være misfornøyd med 4-0 til pause🤗.
    Nå, sett gjerne inn ESR.
    I
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så den at her var det jaggu utfordrende å sette drikke til de forskjellige rettene, så da vil jeg tro en god frisk pilsner type gjør susen.
    Jeg ble såpass inspirert at jeg ble nødt for å bestille mat på den lokale thai restauranten (vi har ikke vietnamesisk cousin her nede så vidt meg bekjent) Kao Thai.
    Til den tailandske kokkas mat passer Singha eller Tsingtao godt i min gane.

    Hjertelig takk for lykkeønskninger, men jeg håper virkelig ikke at min fertilitet slår til hos en pikelill som fremdeles er fruktbar :eek:
    Etter å ha bommet stygt på planken tidligere i livet, så har jeg i hvert fall gjort en fornuftig ting, og det er og ikke lage mer barn med noen annen kvinne.
    Det holder med en sta sær gretten gubbe av mitt kaliber skulle jeg mene ;)
    For øvrig er det vel ingen fare om en pikelill skulle forbarme seg over meg, så har nok vedkommende passert klimakteriet :rolleyes:
    Det er bare og innse at man ikke akkurat er noen fruktkurv lenger 😞

    På hifi fronten kan 2024 medføre et par investeringer som gjør kontantbeholdningen litt slank en periode :cool:
    "Stay tuned!"
    Såså, vì vet alle at det fortsatt er en pjokk eller to igjen hos den gamle sirkushingsten. Minst! 💪 👉👌

    Ambisiøse HiFi-investeringer hører vi absolutt gjerne mer om også 🤗
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Satans fet album, og en skam at jeg ikke har spilt den før. Har jo plenty med EH ellers. Takk til @ou812rh for å tute om den i sin tråd 🤗

    Screenshot_20240215_231108.jpg


    Kun spilt på Spotify her, men det låter mer enn godt nok for meg. Er faktisk ikke så kresen hva lyd angår, selv om "crestfaktoren" antagelig er ræva her (vetta faen hva det betyr, jeg🤭). Det meste går bare musikken er bra, men så levde jeg hele åtte år med kun en Tivoli PAL og en discman også, da. Man blir herdet 😋. Spilte ikke noe mindre musikk under den perioden for det. Er dog litt allergisk mot svulmende bass, som feks den jeg får med de første låtene i albumet Piece by Piece av Katie Melua (hvordan lyder det albumet hos dere?). Det er nesten verre enn blodfattig bass😬

    Snart helg, Helga! 🤘
     
    Sist redigert:

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    866
    Sted
    Pocket Valley
    Alltid flott med albumtips, den står på lista for fredagslytten etter jobb.

    God helg Gunner, her i dalen er det masse snø, is og nå regn - burde kjørt meg en tur ut for å proviantere litt øl, men må vente til de strør, slik det er nå kommer jeg nok ned, men ikke opp igjen.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Alltid flott med albumtips, den står på lista for fredagslytten etter jobb.

    God helg Gunner, her i dalen er det masse snø, is og nå regn - burde kjørt meg en tur ut for å proviantere litt øl, men må vente til de strør, slik det er nå kommer jeg nok ned, men ikke opp igjen.
    Nei, det tar ikke slutt, dette elendige været. Det er visst ingen grenser på hvor mye hardtprøvede østlendiger skal utsettes for. Man kan miste troen på at det finnes en allmektig og velmenende Gud av mindre! 🤕

    Heldigvis er østlendinger også de mest kreative og utholdende. Det med å bunkre opp med øl, som du er inne på, er et prov på nettopp det. Et helt genialt påfunn! Er redd for å ikke komme opp igjen, sier du. Haster det så veldig, da? Her er det jo en gylden anledning, med skuddsikker unnskyldning, til å få litt tid for seg selv. Du har vel en eller annen hifisjappe og vinylpusher du kan drepe noen timer hos? ;)
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    866
    Sted
    Pocket Valley
    Har ikke råd til å henge å sikle på hifi...

    Gikk greit opp, litt sidelengs og ingen imot. så lenge jeg hadde bra fart opover så gikk det, hadde jeg måtte bremse eller stoppe hadde jeg vært stuck. Blank, våt skøytebane på slutten, tror de strødde nå etter at jeg kom hjem så da bør det gå for de med 2wd også, greit at madamen kommer opp så kun kan måke litt, trengs litt utafor her nå ;-)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke råd til å henge å sikle på hifi...

    Gikk greit opp, litt sidelengs og ingen imot. så lenge jeg hadde bra fart opover så gikk det, hadde jeg måtte bremse eller stoppe hadde jeg vært stuck. Blank, våt skøytebane på slutten, tror de strødde nå etter at jeg kom hjem så da bør det gå for de med 2wd også, greit at madamen kommer opp så kun kan måke litt, trengs litt utafor her nå ;-)
    Jeg vet ikke hva du er vant med, men min erfaring er at det gratis å sikle. Jeg gjør det hver dag, og ingen har ennå krevd en kr av meg 🤤
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    452
    Antall liker
    866
    Sted
    Pocket Valley
    Jeg har hverken god selvkontroll eller impuslkontrol, stoler ikke på meg selv der...
    Men jeg kan jo svinge innom Lydglede på Bekkestua en dag, det er ikke langt unna, vet ikke om de er ferdig med oppussing/ombygging enda.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har hverken god selvkontroll eller impuslkontrol, stoler ikke på meg selv der...
    Men jeg kan jo svinge innom Lydglede på Bekkestua en dag, det er ikke langt unna, vet ikke om de er ferdig med oppussing/ombygging enda.
    Eller evt ta turen hit for å høre det jeg har🤗
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    neste gang vi møtes hos Jørgen, kan du jo ta med inn varseltrekant
    Hifi&Vinyl, dette forunderlige stedet der man føler seg snytt av å dra derfra uten å ha brukt penger😅😜.

    Gleder meg til å spille av en veslevoksen bunke nylig ervervet😘

    Vis vedlegget 997033
    har møtt folk som er mindre åpne for forslag til nye plater..........:cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Første skive fra dagens fangst ut, den dyreste av dem, nyvasket 🤘

    IMG_0198.jpeg


    Vaskeprosessen tar noen minutter, og lager litt støy, men langt unna bråket til vaskeren til ProJect. Mitt tredje forsøk på å finne en vasker som jeg kan trives med. Klart, en Degritter er nok bedre, men synes ikke at mine skarve 4-5 meter med plater fortjener en såpass tung investering. Eller er jeg ikke entusiastisk nok, eller rik nok :giggle:

    IMG_0200.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Slår et slag for disse jentene.Lett og lekent gitarrock, med mye spilleglede. Koster ingenting om du først finner plata, så kjøp og prøv.

    Noen andre som har?

    IMG_20240223_205722.jpg


    LYRA Delos spiller som en drøm på ML-armen. Bedre enn hva jeg hadde håpet på. Den passer også teoretisk bedre her. WB-armen er litt for lett for den, på papiret.

    Med prisoppgangen som har vært på Delos, så konkurrerer den nå med PU fra Ikeda 9ts, Hana Blue og EMT 006 bla. Men jeg er ikke videre bekymra. Liker Delos så fordømt godt, og har nada problemer med å anbefale den også i dag. Den er elegant, oppløst, dynamisk, glatt, men med en touch mot det varme. Ikke helt tilgivende mot ræva innspillinger. Eller prøv den, i det minste 😜

    IMG_20240223_210313_edit_6408603584977313.jpg
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.548
    Antall liker
    3.059
    Torget vurderinger
    2
    Technics'n kjøpte eg i 87, har gjort nada med den bortsett fra stift og pickup bytter.
    Ligger vel på rundt 1000 lappen på brukten vil eg tru.
    Evighetsmaskin og perfekt til plater som er litt slitt og ruskete, noe Go-go's plata absolutt ikke er.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.836
    Antall liker
    16.059
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Slår et slag for disse jentene.Lett og lekent gitarrock, med mye spilleglede. Koster ingenting om du først finner plata, så kjøp og prøv.

    Noen andre som har?



    LYRA Delos spiller som en drøm på ML-armen. Bedre enn hva jeg hadde håpet på. Den passer også teoretisk bedre her. WB-armen er litt for lett for den, på papiret.

    Med prisoppgangen som har vært på Delos, så konkurrerer den nå med PU fra Ikeda 9ts, Hana Blue og EMT 006 bla. Men jeg er ikke videre bekymra. Liker Delos så fordømt godt, og har nada problemer med å anbefale den også i dag. Den er elegant, oppløst, dynamisk, glatt, men med en touch mot det varme. Ikke helt tilgivende mot ræva innspillinger. Eller prøv den, i det minste 😜
    Jepp. Jeg fant en strøken US orginal på den lokale platesjappa nylig.
    IMG_4191.jpeg


    Det bør også nevnes at vokalist Belinda Carlisle gjorde stort inntrykk senere på åttitallet 🙂

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn