The Horny Kid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    Fikk du bakkamrene i ettermiddag? Jeg har BLØDD for de svina... Sløfokken fra transporten hadde ikke løftelem på bilen, jeg måtte trille hele pallen ned invaliderampa og fikk den over leggene da den ville ferden måtte stoppes! Buksa gikk til helvete og...:p

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    De blir nok servert inn kjøreporten i morgen, på bil med både løftelem og jekketralle...

Må innrømme at jeg lo litt nå, ser for meg både gloser og gestikulasjoner i kjent stil. STOR TAKK :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    Fin provløsning til 7550 ankommer og det hele må bygges om! Henge 4550 i sine egne flensbolter?

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.191
    Torget vurderinger
    6
    Har de ikke time-eloksering? Av typen: Vi elokserer mens du tar en kopp kaffe? Da kan du jo bare montere resten av sulamitten mens det elokseres så er du i mål før fire i morgen ettermiddag:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    Gutty saler opp FØR hesten er der... som vanlig! Way to go!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    Bare for å illustrere hvordan en må passe på som en smed her i verden; transportduden hadde tenkt å klippe opp stripsingen og splitte pakka, da ble det enklere å håndtere... For ordens skyld, det var bestilt bil som kunne ta pall uten problem, og med vektangivelse ca. 100 kg. Jeg kom akkurat i tide og fikk hindret galskapen, prøvde å forklare at dette var lakkerte saker som ikke måtte ligge rundt og slenge, og endte opp med å måtte laste på sakene selv da han ikke hadde løftelem (!!!) på den store varebilen!! Dette er andre gang det skjedde forøvrig. Ser ut som forsendelsen ankom hel og uskadet ihvertfall.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Skal ta opp dette med transportøren, ikke bra!! Vi bruker de ofte, men har ikke sett dette før....

J

J.J

Gjest
    Helt enig med sluket her, ser altfor ofte at sjåfører vil ta egne avgjørelser.
    Holder på med logistikk og har endel dårlig erfaring med temaet.
    Ingen nevt, ingen glemt.
    Og det kan få store praktiske og økonomiske konsekvenser. . .

/JR

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.422
    Sted
    Smurfeland
    Bare for å illustrere hvordan en må passe på som en smed her i verden; transportduden hadde tenkt å klippe opp stripsingen og splitte pakka, da ble det enklere å håndtere... For ordens skyld, det var bestilt bil som kunne ta pall uten problem, og med vektangivelse ca. 100 kg. Jeg kom akkurat i tide og fikk hindret galskapen, prøvde å forklare at dette var lakkerte saker som ikke måtte ligge rundt og slenge, og endte opp med å måtte laste på sakene selv da han ikke hadde løftelem (!!!) på den store varebilen!! Dette er andre gang det skjedde forøvrig. Ser ut som forsendelsen ankom hel og uskadet ihvertfall.
    Høres ut som en skikkelig dårlig transportør. Tør jeg gjette på en av de store i bransjen?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    Høres ut som en skikkelig dårlig transportør. Tør jeg gjette på en av de store i bransjen?
    Nei, ikke så stor. Men sjåføren var sikkert en ubetenksom kar, relativt ung og muligens ikke så erfaren. Tvilen får komme tiltalte til gode. Men, jeg synes det er verre at bookingen sender uegnet bil når de får klokkeklar beskjed om lastens art og omfang. Hadde ikke jeg tilfeldigvis vært tilstede så hadde sjåføren splittet sendingen, tatt komponentene av pallen og satt de rett på bunnen av varebilen (som forøvrig var på vei i retur, uten noe særlig last) hvor de hadde slengt rundt ved første og beste anledning. Med stor sansynlighet for skade. Det er en grunn til at man stripser slike ting fast på en pall. At ikke en sjåfør catcher dette er egentlig et ledelsesansvar i bedriften, selv om det er lov å tenke selv. Har forøvrig mange GODE erfaringer med dyktige transportører/sjåfører.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    fett
    er det 270 eller 350?
    eneste jeg ville gjort annerledes, er at rollbacken fikk være i fred under hornet og....mao under-støtten i front mot kurven på hornet og ikke rollbacken
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    Understøttelsen av rollback'en har ingen praktisk betydning, kun noen cm. anleggsflate, dessuten står J-hornet rett i underkant okkesom. Viktigere med minimal avstand hornene seg imellom slik at den altoverskyggende vertikale linjen blir kortest mulig.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.422
    Sted
    Smurfeland
    Nei, ikke så stor. Men sjåføren var sikkert en ubetenksom kar, relativt ung og muligens ikke så erfaren. Tvilen får komme tiltalte til gode. Men, jeg synes det er verre at bookingen sender uegnet bil når de får klokkeklar beskjed om lastens art og omfang. Hadde ikke jeg tilfeldigvis vært tilstede så hadde sjåføren splittet sendingen, tatt komponentene av pallen og satt de rett på bunnen av varebilen (som forøvrig var på vei i retur, uten noe særlig last) hvor de hadde slengt rundt ved første og beste anledning. Med stor sansynlighet for skade. Det er en grunn til at man stripser slike ting fast på en pall. At ikke en sjåfør catcher dette er egentlig et ledelsesansvar i bedriften, selv om det er lov å tenke selv. Har forøvrig mange GODE erfaringer med dyktige transportører/sjåfører.
    Er egentlig ikke noe nytt det der, at sjåføren har fått beskjed av kjørekontoret om noe helt annet enn det man melder inn når man booker transport. Syns som regel det er mange gode sjåfører med evne til å bruke sunn fornuft, men får man først en litt dårlig en så er det fort gjort å få litt høyere puls og gjerne huske episoden en god stund i ettertid. :) Men noe av det verste jeg har opplevd har vært fra de store, har blant annet fått beskjed om å måtte regne med at en forsendelse ble ødelagt når den kom inn på terminalen ved en anledning, selv om alle andre transportører vi bruker kjører samme type gods hele året så godt som uten en eneste skade. Mulig det var den giftig-grønne fargen i firmalogoen dems som hadde siget inn i hjernen hans og forgiftet den. :)
    Men det er uansett uproft så det holder å skulle tukle med gods som er emballert godt for en grunn.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    350. Understøtte bak rollbacken ble testet/tegnet, men ble ikke noe heldig sammen med J-horn og ønsket høyde/andre parameter.
    Valgte å la form følge funksjon ganske slavisk her:)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ok
    hvor deler du mellom J-Horn og 350 da? 800?
    mvh
    Leif

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Har kjørt med deling på 600 so far, mot baflene. Skal teste litt oppover etterhvert, men ser ingen problemer hverken på målinger eller by ear.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er vel forskjellen mellom 270 og 350 med samme delefrekvens at 270 vil oppleves å loade bedre nedover enn 350
    kanskje du vil profitere på å dele litt høyere for mere impact fra J-horn i det området, samtidig som du letter mid-driverens arbeidsbetingelser
    det er jo uansett lett å finne ut
    hvor høypasser dere J-horna med 515? eller skal den bare falle av akustisk?
    blir det SLOB under J-horn?
    mvh
    Leif

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Råmåling av 4550 i 350 loader flott helt ned til 350hz, og faller gansk bratt av der. Selvfølgelig galskap å dele så lavt, men på bakgrunn av målingen har jeg prøvd med 600. Kan godt hende 7-800 med J-horn gir mer trøkk, genialt enkelt å teste dette via Groundsound i alle fall, fra lyttepos og alt!

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Regner med å kjøre høypass på J-hornet, ser ingen grunn til at elementet skal jobbe unødvendig. Hvor delingen skjer avhenger av respons i rommet mitt, men regner med ett sted rundt 110-140.

Høyst sansynlig SLOB i bunnen ja.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Råmåling av 4550 i 350 loader flott helt ned til 350hz, og faller gansk bratt av der. Selvfølgelig galskap å dele så lavt, men på bakgrunn av målingen har jeg prøvd med 600. Kan godt hende 7-800 med J-horn gir mer trøkk, genialt enkelt å teste dette via Groundsound i alle fall, fra lyttepos og alt!
    samme som TAD4001 i 270 gikk til 300, men låter bedre skåret lenger opp
    kun lytting som avslørte det
    sikkert samme fenomenet med ALE regner jeg med
    mvh
    Leif

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Jepp, har ikke turt å kjøre komp-driver noe lavere enn 600 til musikk, de er ikke spesielt glad i membranbevegelse regner jeg med.

Noen som har erfaring med 4.ordens steilhet kontra 8.ordens når det gjelder horn og komp.drivere? For/mot, hvordan lyden endrer seg etc?

Ser at noen av gutta med store GOTO/ALE kjører 24.ordens eller faktisk enda mer.....?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    120 ordens er det som gjelder :cool:

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Som i ALE-oppsettet i Italia ja. Har jo muligheten til å teste det meste nå, men ønsker litt mer tofu på beinet først.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    Som i ALE-oppsettet i Italia ja. Har jo muligheten til å teste det meste nå, men ønsker litt mer tofu på beinet først.
    Du fornekter deg ikke.... Spiste en fantastisk tofu-kreasjon i går, BTW. En variasjon av den kinesiske retten "maur på tre", silkemyk fersk tofu med glassnudler (laget på erter) med chili, sesamolje og vårløk. :cool:

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.665
    Kjeften din. Den tofuen du/kona di lager er sjuk. Forventer middags/slukotekinvitt ASAP.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    Ja, det er ikke rart at jeg er slank, sunn og velproporsjonert! Strikt kosthold og DIY GJØR noe med kroppen din;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    kropp bygd for fart og sex.......
    som en venn av fattern sa.......

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.971
    Torget vurderinger
    23
    Godt at dere snakker av egen erfaring, åpenbart!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.191
    Torget vurderinger
    6
    Klokka er over fire. Hvor er bilder av ferdige hønn??

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn