The Horny Kid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.995
    Antall liker
    13.450
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    strøkent
    men hvorfor bruker du ikke kabelgjennomføringer med strekkavlastere istedet for den Mikke Mus stripsingen på innsiden?
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.995
    Antall liker
    13.450
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ok
    hvilke spoler og kondensatorer skal du bruke ?
    mvh
    Leif
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.633
    Bruker vanlige blå jantzen nå, men blir nok noe mundorf etterhvert for nattesøvnens skyld.

    Da var all internkabling og kanbling av høyttalere byttet. Ble det ørlite smoothere mon tro? Koblingen var værste sort stiv og herpa kobber som nesten ikke hang fast i terminalene. Synd det blir et par hundre timer innspilling på de nye før det løsner;)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    851
    Antall liker
    229
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    Er det mulig for flere å få se/høre, hos deg?

    Mvh
     
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.633
    Det skal gå fint, jeg ønsker bare å få ferdigstilt 100%. Er heldigvis ikke så mye igjen :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.995
    Antall liker
    13.450
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Bruker vanlige blå jantzen nå, men blir nok noe mundorf etterhvert for nattesøvnens skyld.

    Da var all internkabling og kanbling av høyttalere byttet. Ble det ørlite smoothere mon tro? Koblingen var værste sort stiv og herpa kobber som nesten ikke hang fast i terminalene. Synd det blir et par hundre timer innspilling på de nye før det løsner;)

    om du kjører doble verdier i serie ala JBL kobling med 9v batteri mellom og til minus, løfter du de blå Jantzen til Mundorf Silver in Oil nivå
    jeg prøvde nettopp dette på Trio
    mvh
    Leif
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    851
    Antall liker
    229
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Selvfølgelig!

    Den som venter på noe godt, osv? :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.633
    Bruker vanlige blå jantzen nå, men blir nok noe mundorf etterhvert for nattesøvnens skyld.

    Da var all internkabling og kanbling av høyttalere byttet. Ble det ørlite smoothere mon tro? Koblingen var værste sort stiv og herpa kobber som nesten ikke hang fast i terminalene. Synd det blir et par hundre timer innspilling på de nye før det løsner;)
    Artig, vet du om noe mer info rundt dette?


    om du kjører doble verdier i serie ala JBL kobling med 9v batteri mellom og til minus, løfter du de blå Jantzen til Mundorf Silver in Oil nivå
    jeg prøvde nettopp dette på Trio
    mvh
    Leif
    Artig, vet du om noe mer info/lektyre rundt denne koblingen?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.995
    Antall liker
    13.450
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    nei, men du gir spenning til kondisene, så de står "ferdigladet" hele tiden
    samme som Avantgarde begynte med i sine filtre i de senere årene, bare at de kaller det noe annet
    Jbl begynte med dette på 60-tallet ref. Grelv som fortalte meg dette ifbm tweakingen av Trio
    her er noe info:
    Building biased 250Ti networks [Archive] - Lansing Heritage Forums
    finner sikkert noe mere om du googler "biased network"
    mvh
    Leif
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.633
    Nå har det vært stille her en stund, gitt!

    Jeg fikk så vidt koblet fra alle midlertidige signalkabler og loddet av pluggene før jeg ble liggende med influensa, påfølgende overtidsarbeid og andre prosjekt. Jeg har ergo vært uten lyd en BETYDELIG periode for en musikktrengende sjel som meg selv.

    Hodet har ikke vært helt i hifi-land, da jeg prøver å leke advokathjelp for en vennefamilie. Det er mildt sagt jævlig kjipt å bevitne at byråkratijag og saksbehandler setter produksjon og telling over rent menneskelige hensyn.

    Uansett, nå er 8stk signalkabel trukket de 14-16 meterne fra Groundsound på venstre flanke av sofaen til effekttrinn mellom høyttalerne. Lyd igjen! Har booket en liten time med Grelv for siste innføring av et par DSP-detaljer, samt et par små akustikktiltak før jeg kan klappe meg selv på skuldere og si "ferdig!" (for nå). Det skal bli utrolig deilig. DIY er for mange en sann glede å spikke med, men for en som gjør det av ren nødvendighet for å få den lyden han ønsker...ja da kan det innimellom være en frustredene eksersis bak loddebolt, varmepistol, drill, CAD, dreiebenk og ikke minst nettbank!

    Nå er det musikken som skal få fokus :)
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Nå blir det TT for alle penga (som er igjen);)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.094
    Antall liker
    11.101
    Torget vurderinger
    10
    Bruker vanlige blå jantzen nå, men blir nok noe mundorf etterhvert for nattesøvnens skyld.

    Da var all internkabling og kanbling av høyttalere byttet. Ble det ørlite smoothere mon tro? Koblingen var værste sort stiv og herpa kobber som nesten ikke hang fast i terminalene. Synd det blir et par hundre timer innspilling på de nye før det løsner;)

    om du kjører doble verdier i serie ala JBL kobling med 9v batteri mellom og til minus, løfter du de blå Jantzen til Mundorf Silver in Oil nivå
    jeg prøvde nettopp dette på Trio
    mvh
    Leif


    Lagde en liten tegning på det slik at undertegnede og andre som må ha alt inn med teskje skjønner opplegget:

    jbl%20metode.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.995
    Antall liker
    13.450
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    punkt 1
    kan like gjerne videreføre sølv i olje :rolleyes:
    gjør jo ikke dette for å spare?
    punkt 2
    det MÅ ikke være Mallory
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.633
    Tror nok det blir sølv i olje for å ikke komplisere ting ytterligere, har litt dårlig plass i filterboksene og....
     

    grelv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2007
    Innlegg
    515
    Antall liker
    109
    Torget vurderinger
    1
    Litt mere teskje må til: husk 2 megaohm fra batteri til punktet mellom kondisene.
    Ellers virker ikke dette etter hensikten.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.995
    Antall liker
    13.450
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Tror nok det blir sølv i olje for å ikke komplisere ting ytterligere, har litt dårlig plass i filterboksene og....
    kjørt Sluket approved filterkasse og glemt at du trenger innvendig volum? :rolleyes:
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.633
    Det ble riktignok en fantastisk dag i går da det gjeldende direktorat snudde på alle punkter i sitt vedtak etter det de kalte "iherdig innsats i saken", og jeg, samboern og familien m/barn hadde en fantastisk feiring i badeland; alle med lettede skuldre og glade øyne.
    Det var med stort smil og tilfredshet jeg gikk og la meg i går, etter en god time i sweetspot med rommet fylt med musikk. Hifi for alle anledninger!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.995
    Antall liker
    13.450
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.869
    Antall liker
    107.793
    Torget vurderinger
    23
    Det ble riktignok en fantastisk dag i går da det gjeldende direktorat snudde på alle punkter i sitt vedtak etter det de kalte "iherdig innsats i saken", og jeg, samboern og familien m/barn hadde en fantastisk feiring i badeland; alle med lettede skuldre og glade øyne.
    Det var med stort smil og tilfredshet jeg gikk og la meg i går, etter en god time i sweetspot med rommet fylt med musikk. Hifi for alle anledninger!
    Det årnærsæ for snille gutter - godt kjempet, med ting det er verdt å kjempe for! Ekstra bra at det faktisk går an å rokke ved rigide byråkratiske strukturer. Godt å ha slike venner.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.869
    Antall liker
    107.793
    Torget vurderinger
    23
    Tror nok det blir sølv i olje for å ikke komplisere ting ytterligere, har litt dårlig plass i filterboksene og....
    kjørt Sluket approved filterkasse og glemt at du trenger innvendig volum? :rolleyes:
    Hva er det som insinueres her da? :mad: :mad:
    bare kom på at noen hadde filterkasser med 40mm vegger og ikke plass til filteret, for veggtykkelsen stjal av tilgjengelig brutto space...
    :rolleyes:
    Tatt helt ut av sammenheng og følgelig helt feilaktig. . Kassene var ikke beregnet på det de plutselig skulle benyttes til.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.869
    Antall liker
    107.793
    Torget vurderinger
    23
    Ta bussen hjem du nå. Hvil deg.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.995
    Antall liker
    13.450
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    får besøk av en som puttet pengene der kjeften er og kjøpte seg en A80 i København....faktisk den jeg tipset om under gode kjøp...
    skal ta en gjennomgang av endel tekniske og elektriske aspekter med å eie og drifte en slik maskin
    så blir det vel tid for en prøvelytt og....
    hvile kan du sjæl gjøre? virker som du bare gjør det om dagen? :cool:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.869
    Antall liker
    107.793
    Torget vurderinger
    23
    Ja, også jobber vi nesten ikke heller!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.995
    Antall liker
    13.450
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    nei, bare kliner snørr på ruta.....:rolleyes:

    friheten til å drive eget firma=friheten til å jobbe seg ihjel:cool:
    går vel inn i litt tøffere tider i alle bransjer nå
    mVh
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.633
    DSC_0333.jpg


    Endelig ordentlig kamera i hus. Synes selv det fortjener mer ordentlige bilder etter innsatsen :)
    Innsatsen har jeg fått mer og mer ro til å nyte. Besøket av Grelv på Tirsdag var lærerikt og ikke minst hyggelig, makan til kunnskapsrik entusiast er det sjeldent å møte.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.861
    Antall liker
    1.459
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ekstremt stilig. Utrolig flott og fantastisk gjennomført tvers gjennom.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn