D
Dåbbel J
Gjest
HA.... er jo død....
Så da blir det neste Tønne Ligaen 8)
Så da blir det neste Tønne Ligaen 8)
Tilslutt tas alt over i en gryte og stavmixes i 5 minutter
Her er menyforslaget til min neste gjesteopptreden i Grenlandsdistriktet - bare å legge seg i trening!
Vis vedlegget 337901
Kom på en ting
Hvis du snuser på 5 veis med øvre og nedre mellomtone så kan First Watt B4 være en option.
Den er krystallklar, tyst og har som kjent ikke delay da den er analog.
Da kan du justere gain mellom diskant og øvre mellomtone og lage en perfekt deling (da B4 har 1-4 orden og til en viss grad justering av Q verdi).
Ved å flytte driverne fysisk så slipper du jo trøbbel med løpetid og det som står igjen av eventuelle peaker innenfor driverns arbeidsområde tar du med GS?
De går vel for 6000,- brukt og jeg tror det er 4-5 i Norge av MK II modellen. MK I er det bare to av.
jeg spiller på 5K nå med passiv 12 dBrecommended crossoverfrequency more than 7K 12db/oct(sakset fra Fostex pdf)
NeiKom på en ting
Hvis du snuser på 5 veis med øvre og nedre mellomtone så kan First Watt B4 være en option.
Den er krystallklar, tyst og har som kjent ikke delay da den er analog.
Da kan du justere gain mellom diskant og øvre mellomtone og lage en perfekt deling (da B4 har 1-4 orden og til en viss grad justering av Q verdi).
Ved å flytte driverne fysisk så slipper du jo trøbbel med løpetid og det som står igjen av eventuelle peaker innenfor driverns arbeidsområde tar du med GS?
De går vel for 6000,- brukt og jeg tror det er 4-5 i Norge av MK II modellen. MK I er det bare to av.
Vet du om noen som har en B4 til salgs?
Mvh.
DSP er planen. T500 er suveren. Har jo også Radian be og Tractrix 1000. TAD2001 kan jeg kjøpe av LMC når han klemmer inn 2002?T500A mkII har et følsomhetsområde på 110 dB f.o.m. 10 kHz. Under dette må det korrigeres en del. Har du f.eks. en 1" driver under T500 så er det kurant med 10 kHz deling - har du derimot en dvask 2" driver så spiller nok T500 bedre fra 6-7kHz men da må det korrigeres for manglende følsomhet. DSP gjør det jo litt enklere, men dog.
Edit: går over til ALE mente jegDSP er planen. T500 er suveren. Har jo også Radian be og Tractrix 1000. TAD2001 kan jeg kjøpe av LMC når han klemmer inn 2002?T500A mkII har et følsomhetsområde på 110 dB f.o.m. 10 kHz. Under dette må det korrigeres en del. Har du f.eks. en 1" driver under T500 så er det kurant med 10 kHz deling - har du derimot en dvask 2" driver så spiller nok T500 bedre fra 6-7kHz men da må det korrigeres for manglende følsomhet. DSP gjør det jo litt enklere, men dog.![]()
men som Sluket nevner så er følsomheten stigende opp til max fra 10K og ut til snaue 20K, så da bør nivået tas ned noen dbjeg spiller på 5K nå med passiv 12 dBrecommended crossoverfrequency more than 7K 12db/oct(sakset fra Fostex pdf)
grelv regnet ut og sa det gikk fint
låter bra gjør det også
Ja, men den er ikke så gæærn ukorrigert, har korrigert litt i GSmen som Sluket nevner så er følsomheten stigende opp til max fra 10K og ut til snaue 20K, så da bør nivået tas ned noen dbjeg spiller på 5K nå med passiv 12 dBrecommended crossoverfrequency more than 7K 12db/oct(sakset fra Fostex pdf)
grelv regnet ut og sa det gikk fint
låter bra gjør det også
Det hørtes jo fornuftig ut ja, bedre å slå ett slag for HMSHodelykt![]()