The Horny Kid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    373
    Torget vurderinger
    10
    Du må få undersøkt ørene dine...

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.686
    "Oversjangeren" er Hardcore, som selvfølgelig igjen har mange subsjangre. Jeg hører noe på de klassiske sakene emotive hardcore (hence the name) osv, men også andre ting som screamo, hardcore punk, post-hardcore bla bla bla. Tenker lite sjanger, mer trøkk, direkte driv og aggresjon. Konserter er hinsides.

Metal er tregere, tyngre, sløvere og fylt med folk med ansiktsmaske og langt hår med balsam i. Det hender dog de møtes i både mer og mindre vellykkede tilfeller.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Asfaltsaging (c) Sluket er et uttrykk jeg bruker om div skramlemusikk, nyere prog osv.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.109
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Dumme Birger har jo klare symfoniske trekk som jeg personlig liker....
    vokste opp med Steely Dan og har alltid irritert meg over det ensformige gompete forsøk på driv.
    de har seff som alle andre enkelte låter
    dere burde prøve å høre på Diablo Swing Orchestra.......ble tipset av eldstemann, som kalte det metall-jazz
    Dobbel -J fikk seg en prøvesmak i båten til Madman i Horten.....
    hadde sikkert gjort seg med ALE og trisser

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    373
    Torget vurderinger
    10
    Asfaltsaging (c) Sluket er et uttrykk jeg bruker om div skramlemusikk, nyere prog osv.
    Jeg tryna på sykkel i 65 km/t i fjor høst, og fikk sånn lyd i hue i lang tid etterpå....

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    373
    Torget vurderinger
    10
    SD sager ikke asfalt såvidt meg bekjent:D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.709
    Hmmm, Steely Dan. Kjedelige låter og dårlig lyd.

Men det er veldig mange som liker musikk som jeg ikke skjønner.

8

8x12_TOM

Gjest
    Prøvde å høre på dumme birger via pc'n. Ga meg frysninger......negative, og jeg tror ikke det hadde hjulpet om jeg hadde hørt det på det gamle anlegget mitt heller.

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    373
    Torget vurderinger
    10
    Hmmm, Steely Dan. Kjedelige låter og dårlig lyd.

Men det er veldig mange som liker musikk som jeg ikke skjønner.
    Smaken er som kjent som baken, bare rævva, men det er ihvertfall min ræv:p

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.686
    Profilert hifidag i dag, inviterte 8x12 på litt spilling og hadde håp om litt tuning og testing underveis. Rett før ringte gut_man og lurte på om det var mulig å svinge innom på vei til Oslo. Før gutty hadde kommet ringte det på telefonen til 8X og jeg trodde det var gutty som hadde kjørt deg vill. Men neida, like etter Gutty hadde svelge litt kaffe (og Steely Dan ;) ) og kommet seg ut døra kom Roald innom på en omtrentlig like kort visitt. Takk for besøk og konstruktiv diskusjon gutta, dette var en god hifidag!

8

8x12_TOM

Gjest
    Moro med en liten prat og lytt i dag. Oppsettet yter bedre en noen gang, og eier kan trygt sette seg tilbake å høre gjennom hele musikkbiblioteket, for dette takler all musikk med en uanstrengt letthet som er ytterst sjelden. Noen småtips på hvordan en kanskje kan skvise ennå litt mer ut av denne fantastiske riggen ble jo gitt, men ingen garanti om det stemmer med eierens preferanser og ønsket lydsignatur. Også moro at både gut_man og Roald hadde mulighet for en liten svipp innom.

Tor

8

8x12_TOM

Gjest
    Det er bare bestemme seg for hvor langt du vil gå, så tegnes det etterpå

Her er bestillingslisten.

ALE oversikt.jpg

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takk for kaffe og for lytten emo! Har stort sett alltid stort utbytte av å kjadre med deg og 12tommern. For min del var det også svært nyttig å få hørt hvordan det låter hos deg nå, for å få litt input på min egen prosess med systemet. Er ikke vanskelig å høre forskjell på ALE og GPA drivere nei... Når det er sagt, blir jeg mer og mer fristet til å teste ut en 288/802 kombo og kjøre fem veis etterhvert. GPA har noe fandenivolsk over seg som jeg begynner å like bedre og bedre etterhvert som jeg får lekt litt med 208 driverne. ALE er uovertruffent på de fleste parameter, og systemet ditt låter hinsides bra må jeg si! Kanonkult å kunne få justert referansene så jeg kan se hvor nær jeg klarer å komme med bitene jeg disponerer. Målet er jo å få trøkket og smekket fra seanser som dette:cool: (gårsdagens konsert)
    Laser show.jpg

Igjen; tusen takk for gjestfrihet og kaffe!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Bæltøft bilde av Gut in Action!! Armene synes dog noe kraftige for en gitarist :rolleyes: - men det borger for godt grep om Strat'en!

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.096
    Torget vurderinger
    1
    Takk for lytten, selv med en lynvisitt var det ikke mulig å unngå å få med seg kvaliteten dette oppsettet er i stand til å levere, jeg skulle gjerne hatt dere som naboer slik at man jevnlig kunne kalibrere/debattere uten å kaste vekk timer med bilkjøring.

Litt annen tonal balanse enn jeg har på spillende presett uten at det betyr så mye med DSP i begge anlegg blir jo den stort sett slik man ønsker.

Satser på bedre tid neste gang jeg er i området…..

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.590
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    "Oversjangeren" er Hardcore, som selvfølgelig igjen har mange subsjangre. Jeg hører noe på de klassiske sakene emotive hardcore (hence the name) osv, men også andre ting som screamo, hardcore punk, post-hardcore bla bla bla. Tenker lite sjanger, mer trøkk, direkte driv og aggresjon. Konserter er hinsides.
    Noen tips innen sjangeren som har god lyd? Liker f.eks Isis godt, men plata Panopticon (som ett eksempel) er helt håpløst å høre på pga komprimeringen.

Slam Dancer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Noen tips innen sjangeren som har god lyd? Liker f.eks Isis godt, men plata Panopticon (som ett eksempel) er helt håpløst å høre på pga komprimeringen.
    Callisto er i ca samme gata...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Det er på Emo's nivå moroa STARTER, Elo :cool:

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hvis moroa starter her/der, bør jeg logge av, eller fortsette å følge med? Litt usikker på lommeboka, og mine DIY kunnskaper (ikke minst) tåler..

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.686
    Ikke-audiofil konsert i gøteborg i går kveld. Det ble en smule lenger retur enn planlagt da både oslofjordtunellen og operatunellen var stengt; 5 timer. Likevel virkelig verdt turen for min del. Har sett Bane tidligere, men da de kom med sin avskjedsplate med tilhørende turne måtte jeg bare få vært med på dette en gang til...

Klipp fra en større konsertsal og tidligere konsert...men likevel. Hes og mørbanka i dag.

N

Næss

Gjest
    Bra stemning på konserten på videoen ihvertfall, og hvis det var like bra stemning i går så er det lett å skjønne at du er mørbanket, da ble det vel litt stagediving? :cool:

Det er når man hører skikkelig rock, live, man driter i allt som heter "hifi" og "audiofil", og bare følger stemningen :)

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.686
    Mindre lokale, mindre folk, større avstand mellom folk i piten = større fart, mer bank :rolleyes:

N

Næss

Gjest
    Hehehe, jepp... bare avstå fra stagediving hvis det er for stor avstand mellom folkene. Kan fort gå på en smell da :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn