The Horny Kid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Grattis tilbake, enjoy. Flott utsikt :)

    Holder meg hjemme selv foreløpig, men etterhvert så er det ut på puben å skråle litt siden det ikke er lyd i bula mi om dagen :rolleyes:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    sitter vakt på jobb og surfer og halvsløver innimellom noen få trades
    like greit som peset i Drøbak...
    ha en god 17 alle sammen...
    jeg tar igjen med grilling av kalve entrecote senere i kveld...
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Gikk på en smell og måtte lage en til...

    790B80F9-58C8-44D2-A3F3-B592C9BA3B5E.jpg


    På DIY-fronten er det altså mest pizza om dagen, men etter besøk av Skramstad tidligere i uken og hato/shy i går skal det justeres og testes litt i helgen.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Takker for det lille samværet med ettertanker, og takk for god vegansk servering. Snakker vi om pizza på en, to, tre, så må dette være på en, ferdig! Tenker da mest på stekingen:)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Pizza på grillen?

    Hadde 3 forsøk ifjor, alle endte med brent og rå pizza :) Får prøve igjen år, ser vanvittig godt ut.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Takker for det lille samværet med ettertanker, og takk for god vegansk servering. Snakker vi om pizza på en, to, tre, så må dette være på en, ferdig! Tenker da mest på stekingen:)
    Takk samme, det var en fin avslutning på en ellers vond dag. Vi får ta flere slike kvelder utover sommeren!

    Tror vi var nede i under minuttet når ovnen var på sitt varmeste!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Pizza på grillen?

    Hadde 3 forsøk ifjor, alle endte med brent og rå pizza :) Får prøve igjen år, ser vanvittig godt ut.
    Det er en gassdreven pizzaovn fra Roccbox (i bakgrunnen på første pizzabildet).
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Takker for det lille samværet med ettertanker, og takk for god vegansk servering. Snakker vi om pizza på en, to, tre, så må dette være på en, ferdig! Tenker da mest på stekingen:)
    Takk samme, det var en fin avslutning på en ellers vond dag. Vi får ta flere slike kvelder utover sommeren!

    Tror vi var nede i under minuttet når ovnen var på sitt varmeste!
    Ja, flere kvelder er påkrevd, og hadde det ikke vært for at jeg tåler en liten trøkk, hadde avsluttingen også vært med smerte - fy faen for en smekk det var i den bassen på det kuttet du spilte. Nesten fysisk vondt!
    Det verste er jo at det meste kom fra subben, noe vi merket når de ble skrudd av - da ble det fysiske borte. Setter griller i hode på en stakkar. Har jo muligheten for åtte stykker av de - bare bestille 40 stk. 22 mm plater på 1,2m x 2,4m
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Det kuttet er nesten dødelig i kjelleren nå, utrolig gøy å dra på med.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Moro å leke litt når man har såpass kapasitet nede. De subbene overrasker stadig, og de påstandene om at så store elementer i slike løsninger fort kan bli tregt.... ja hva skal man si til sånt:confused:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Det kuttet er nesten dødelig i kjelleren nå, utrolig gøy å dra på med.
    Og ?
    Samme hva det er, du må i alle fall ned hit skal du få opplevelsen av det "dødlige" punchet.:cool:

    Edit: og da mener jeg ikke til meg, og jeg har heller ikke fått taket på hvem kutt det snakk om. Kommer nok til kort der, jeg også.... tror jeg:(
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Ned til dere skal jeg nok om ikke alt for lenge men viktig å få testet låten på smultringbassene først

    Seas smekk.gif
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Mener du er inne på riktig musikk der Roald! :)

    Chuck Norris Experiment.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    På dette kuttet vil nok morofaktoren ha en viss sammenheng med kvalitet og kapasitet på bass-systemet
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    På dette kuttet vil nok morofaktoren ha en viss sammenheng med kvalitet og kapasitet på bass-systemet
    Det smekker og slår godt ja. God innspilling. :)
    Men 8x12" i åpen bass gjør jo ikke akkurat "fysisk vondt" her, som du nevnte ifm hornbassen. :p
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Denne var ganske bra. En kombinasjon av kraft og tørt som virkelig skiller mellom bass og BASS. Noen sekunders lytting på et kapabelt system legger ganske mange myter døde. Og for de tungnemme er det bare å dra på litt ekstra, så blir lærdommen bokstavelig talt banket inn.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Joda virker som det vil trøkke men er litt for sent for å teste med volum nå, men ellers var det litt heismusikkaktig for meg :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Prøv it’s on fra samme skive også, litt raskere låt men med ørlite mindre tilgivende kvalitet.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Pizza er gratis for folk med italiensk navn, Slam!

    Har vært en kort uke i Neiden med utfuklter til Kirkenes og Finland, deilig med en skikkelig pause fra hverdagen innimellom. I en så liten bygd har du ikke noe annet valg enn å senke pulsen....og ta badstu hver kveld. Hjemme igjen i kveld, anlegget spiller fortsatt greit. George Duke-CD'en lå i postkassa, så jeg tester endelig denne med full lydkvalitet.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Har demontert, lakket, makt og oljet midbasshorna. Har også trukket den ventilerte delen av bakkammeret med sort høyttalerstoff.
    Synes det ble veldig bra. Igjen er Osmo hardvoksolje helt fantastisk å jobbe med!

    D052394A-BA36-416D-A44E-03F1D7A70DE1.jpg


    95B7B245-8A99-4964-81FD-ECAF87034073.jpg


    5E240E44-B08E-46F4-AE85-C09762A106C6.jpg


    Har også fått hengt opp en pakke til med Primacoustic Broadway 3inch i taket, nå begynner virkelig lydidealet å nærme seg for min del!
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Tøft med sort i midten.
    Det har du ikke vist her før trur jeg.. :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Det ble meget pent.... og hyggelig å få jobben som holdehjelp når akustikkplatene skulle monteres. Håper på en lytt som betaling når lyden er skrudd på plass etter sisten endring i rommet. Gleder meg:)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Tøft med sort i midten.
    Det har du ikke vist her før trur jeg.. :)
    Nix! Malt frontbaffel og lakkert alu-pyramiden. Nå ser jeg at det hadde vært tøft å lakkert mellomtonehorna og, men den karamellen skal jeg suge på en stund før jeg bestemmer meg.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Det ble meget pent.... og hyggelig å få jobben som holdehjelp når akustikkplatene skulle monteres. Håper på en lytt som betaling når lyden er skrudd på plass etter sisten endring i rommet. Gleder meg:)
    Nå, hva syntes du?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Det ble meget pent.... og hyggelig å få jobben som holdehjelp når akustikkplatene skulle monteres. Håper på en lytt som betaling når lyden er skrudd på plass etter sisten endring i rommet. Gleder meg:)
    Nå, hva syntes du?
    Det er ikke godt å si, bør høre det mer, og kanskje ikke til så stor hjelp når en ikke vet hvordan det skal være. Eneste jeg kan si er vel at det ligner mer og mer på det jeg har hjemme, uten selvfølgelig å være helt likt.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn