The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Derfor jeg kjøpte. Har alltid vist om Geneva, men har ikke orket betale såpass. Jeg har I-docking og I-produkter litt i halsen. Har hatt G17 Air, men det var noe skikkelig, skikkelig kjedelig opplegg.

Er det mulighet for tilkobling av Bluetooth?

Kajack

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2013
    Antall liker
    42
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Min modell er uten docking,men med bluetooth og line in(aux).
    Mener forrige modell er uten bluetooth,men den har kanskje line in.
    Der kan du koble inn ein bluetooth enhet.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er mulighet for phono - jack. En slik en dings, er det USB?

Edit: Noen som vet hvor man kunne hørt hele skiver av Sanderfinger? Finner bare noen enkeltlåter .

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ja, var det, Men kommer nada lyd. Valgmulighetene jeg har er radio og docking.

Ingen manual, så jeg vet ikke hvordan jeg går fram. Artig liten sak til at den kostet 500 kr.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    I morgen den dag starter moroa.

1 av 1 kolli - Sendingen er lastet opp for videre transport

24.11.2014 16:02, OSLO, Norge

Er du litt kjapp i vendingene nå, Whip, så kan du sende med HT i samme slengen :p

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Om han / hun kan komme innom Fredrikstad å hente så skal jeg fixe det som sagt, null problem. Send meg PM eller meld på face for tlf nummer etc.

Dama di har rett om hva han her koser seg med hehe, så akkurat program om Kim på TV. Er tekstene og basstrykket som gjør at jeg liker dette, spesielt på Klipsch.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Var en spøk :)

Mente du kunne knyte litt hyssing rundt emballasjen til forsterkeren.

Kardashians?? Går hver kveld her på TV2.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Fått forespørsel angående salg av en forsterker til Horten. Mangler emballasje. Hvordan pakker dere tryggest mulig når dere sender?

Siste jeg sendte via posten gikk det ad undas. Senter SA. Sirkelen rundt elementet var sprukket. Sendt med Norgespakken og et hav av bobleplast. Vil det i det hele tatt gå i en Norgespakke?

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.608
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jeg har de siste gangene jeg har pakket egenembalert brukt sånne akustiske dempe materiale fra biltema slike med kjegleform/skumgummi dette har funket meget bra her ihvertfall dempe rundt hele forsterkeren med en lang litt tjukk strimmel fra frontplata og rundt og en under og en over samt bobleplast under og over :)

nå hadde jeg dette tilgjengelig fra før sist jeg sendte da så kosta ikke meg noe ekstra sånn sett å bare få pakka skikkelig :) men vil si det er vært å kjøpe en pakke med sånt dempe skum på bitema for en hundring om man vil, safe pakkinga på enkelte ting :) bedre å være safe synes jeg ihvertfall :) enn å risikere at det går skeis

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Dilemma og luksusproblemer.

I morgen hentes i22. En ny og forholdsvis dyr forsterker for min del, dog billig mot normal pris. Music Angel'en må jeg betale 4500.- for. Er det litt "storkar" av meg sitte med 2 stk. forsterkere som koster litt, for min økonomi. Klarer ikke helt bestemme meg. Alternativet er at jeg handler et par Vintage høyttalere til noen lapper, velger jeg levere tilbake MA.

Jeg er rimelig sikker på at i22 vil behandle RF-52'ene med et pent lydbilde. Den er sterk nok til at man kan drive høyttalere som krever litt mer strøm. MA'en må ha en DAC utenom. Kan vel ikke koble DAC'en som sitter i i22'en til MA'en?

En litt eldre kraftfull forsterker behøver ikke koste skjorta.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kom gjerne med kritikk. Jeg er mye fram og tilbake. Det er ikke ulovlig med noen konstruktive velmente råd. Men, 2 forsterkere er litt mye. Samtidig som det er to totalt forskjellige forskjellige forsterkere. MA'en kan man gjøre litt med.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tror nok for min del at jeg ville valgt i22'n og stabilisert meg med den på rf52'a.. levert tilbake ma'n og heller trålet litt brukt etter en MA enda billigere/eventuelt andre alternativer.

Hadde jo planer om en LM audio her, men slo det fra meg og kjøpte et større Primare sett for og bytte ut i21, pengene jeg sparer på dette går til og kjøpe en bedre kilde og/eller en god dac :)

Kjøpte nå også et delt sett med forforsterker og effekt.. dette åpner mulighetene for og heller utvidde med flere eller en større effektdel ettersom det kommer på markedet og ved behov.

Tror nok det kan være en bedre løsning for deg på sikt.. la I22 kose seg og vise deg godt lyd og flott lydbilde. Den har power nok til å drive STORE høytalere.
    Så kan du eventuelt kjøpe deg en A30.2 eller annen effekt forsterker fra Primare å slenge på den en dag du vil ha mer eller prøve deg på biamping :)

Spar pengene og la MA'n gå.. kjøp deg et billig vintage anlegg og sett på bøttekotte heller og kos deg med et godt anlegg i stuen! :)

ken35

Medlem
    Ble medlem
    06.09.2014
    Antall liker
    10
    Hvis Primaren spiller bra med høyttalerne så ville jeg beholdt den. God pris på den nå også. :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjenner verken rf52 eller i22, men jeg sitter slev med Klipsch og primare. Dog bare et effekttrinn, men hos meg klinger dette svært bra. Rør er sinnsykt morsomt, men samtidig frusterende. Man kan tjune lyden med rørene, det låter svørt godt på Klipsch. Har ikke prøvd det på dagens høyttalere, men har testet det over tid på noen mindre rf3. Problemet med rør er jo at de etterhvert skal skiftes, og det er ikke alle rørene som man bare kan gå å handle hos den lokale sjappa. Man må ut på www finne rør, betale og vente på at de kommer i hus. Man må passe på bias, ikke at det er spes vanskelig, men det er alikevel en ting man må huske på.

Er du riktig uheldig så vil rørene gå etter stengetid på lørdag, og så sitter man der med oppsettet sitt, invitert noen kompiser og har ikke lyd.

Jeg liker godt lyden (fargingen som rør gir) men det er noen som holder meg tilbake hver gang jeg tenker på nye amper.

Står selv i et veiskille nå, om jeg skal satse videre på kinodelen, eller surround delen. Jeg har ikke økonomi til å satse på begge områder. Går jeg for 2 kanals oppsett, så er det godt mulig jeg havner på rør kjøret, går jeg for kino delen så er det transistor som gjelder.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Skal hente i22 om en halvtime. Blir bra. Så får vi se hva som skjer med MA'en, men er lyden god i22 så sender vi den tilbake...

De ligger vel rundt 4000 brukt til vanlig.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    MA ligger som regel fra 3000 til 4500 brukt. Men varierer vel med tilstand på rør og alder etc. Så om det blir trangt å beholde den nå kan du jo prøve å finne en brukt senere om du savner MA.

MA er vel best egnet om du skal ha ett rent anlegg med platespiller etc. Ville vel ikke satset på MA og TV da jeg tror det kan gi litt støy.

Lykke til med Primare i22 :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hva som skjer med MA og TV? Har jo lagt merke til at det er en pipelyd som kommer og går når man ser film f.eks. Skrur ned forsterkeren på så si nada volum. Kjører TV'en på maks, nesten. Lyden forsvinner ikke helt, men blir bedre.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Nettopp begynt på Primare "kjøret" selv. Har kjøpt den nyeste Primare SP33 prosessoren og venter på CD22 som er underveis med posten. CD22 skal kun brukes som drivverk og SP33 blir DAC.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Måtte sende emballasjen til i22'en med en forsterker jeg sendte og solgte når jeg hentet ut Primare'n.

Ser gjerne at kjøper sender den tilbake. Vil det koste meg det samme som en vanlig Norgespakke? Den er jo tom...

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Altså.. det her låter knallbra. Bassen er presis og fin nå. Ikke hørt Klipsch så gode som de er nå, men...

.... ..... jeg må ærlig innrømme at jeg savner DA 110A. Musikk blir ikke helt det samme foruten. Skal fint klare leve med Klipsch, ikke noe problem, men jeg har hatt DA 110A i hus. Jeg har jo lovt meg selv at RF-52'ene skal få stå, det skal de. Så får vi se hvor lenge de blir stående på stua. MÅ bruke noen dager framover nå med lytting til musikk. Skrikende horn har jeg enda tilgode høre på Klipsch, så det er en høyttaler som passer meg :)

Det er tross alt det som er den største grunnen til stereo, musikk.

Lyden er nesten litt varm, på en måte. Den var mer "rå" før jeg koblet opp i22'en... mer kontroll på hornet, men uvant.

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Altså.. det her låter knallbra. Bassen er presis og fin nå. Ikke hørt Klipsch så gode som de er nå, men...

.... ..... jeg må ærlig innrømme at jeg savner DA 110A. Musikk blir ikke helt det samme foruten. Skal fint klare leve med Klipsch, ikke noe problem, men jeg har hatt DA 110A i hus. Jeg har jo lovt meg selv at RF-52'ene skal få stå, det skal de. Så får vi se hvor lenge de blir stående på stua. MÅ bruke noen dager framover nå med lytting til musikk. Skrikende horn har jeg enda tilgode høre på Klipsch, så det er en høyttaler som passer meg :)

Det er tross alt det som er den største grunnen til stereo, musikk.

Lyden er nesten litt varm, på en måte. Den var mer "rå" før jeg koblet opp i22'en... mer kontroll på hornet, men uvant.
    DAC'n funker på de inngangene den er på uten at du må gjøre mere med det(ingangene øverst til venstre på baksiden).. :)

Du vil nok venne deg til lyden av primaren mer og mer.. På slutten så låt i21 bra på mine RF :) kan sende deg et tips på en høytalerkabel som også hjalp betydelig her og matcher RF og primare helt topp!! :)
    Husk at forsterkeren også må ha en "burn in" periode så den vil bli bedre og bedre.. ;)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    DA 110A var vel aktive ? Kjøp deg ett par vanlige Dynaudio senere om du savner lyden. Det er noe spesielt med lyden i gode småhøyttalere som ingen gulvstående matcher. Men det trenger ikke koste skjorta. Focus 160 er en av mine favoritter og den er dyr, men regner med du finner mye av det samme i den rimelige Dynaudio DM 2/6 eller andre i samme prisklasse.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.608
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    kan skrive under på at dm 2/6 og dm 2/7 også er gode alternativer som vokser overaskende mye på godt utstyr i forhold til at de er i 5-6 tusen klassen :- ) låter mye musikk for penga :) hadde tidligere på lån dm 2/7 en stund men hadde kun da en gammel technics forsterker, men spillte alikevel overaskende godt på det meste :) men var selvfølgelig mye mer å hente :)
    helt enig at man får lettere god lyd med stativ av denne kaliberen av for eks dynaudio enn mye gulvtalere der ute :) men krever som regel litt maching av utstyr på stativere, men når det klaffer så klaffer det og :)
    dynaudio er vel i denne prisklassen 5-6 tusen noen av de bedre stativ høyttalerne der ute med litt av alt :) både god mellomtone, oppløsning samtidig som de har solid fundament nedover :)

Sist redigert:

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Jeg har oppkoblet DM 2/6 på min I 22 nå,og har ingenting å utsette på lyden.Disse høyttalerene koster bare fire og et halvt.Det beste hifikjøpet jeg har noensinne gjort ! Kommer ikke til å selge de.Brukt eller demo får du til en billig penge.Anbefaler deg til å prøve de eller storebror DM 2/7.

mvh. s,

Kanki

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Antall liker
    63
    Evt. Excite 12 eller 14 brukt. Jeg har X14 og synes de spiller helt fenomenalt til prisen. Kan tenkes at man får mer lyd per krone med 2/6 eller 2/7 da.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Blir det DA igjen, så blir det enten 140/60. Eventuelt gulvstående 220, men da må man vel ha ny elektronikk. I det minste på gulvstående.

Koster ikke skjorta handler man brukt. Ligger 140 på Finn til 6500. Usikker på om det er ok pris, da den har ligget lenge ute. Har sagt fra meg MA'en nå i dag. Har to stk. høyttalere på vent. JBL L50 og XTZ 92 etter eller annet, stativ. Skal prøve ha de i hus innen desember.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Prøv å få 140 til 6000,- det er en meget bra pris. Hvordan de vil matche din I22 er jeg ikke helt sikker på, regner med det blir en OK match. Stativht krever gjerne litt mer strøm for å våkne skikkelig. Jeg vil på DA utelukkende anbefale deg noe fra Bladelius, eller en type hybrid med rør i pre-delen. Evt en Transistor effekt og en Rør-Pre. Har hatt Focus 160, og 360 selv. Fantastiske HT begge to.. Men nå sitter jeg jo selv på noen beist av høyttalere.. som er tja, dobbelt så store.. heh.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det blir neppe noen nye høyttalere utenom JBL og XTC før langt, langt utpå nyåret. Har en forsterker til 8000 kr. jeg skal eie, ikke låne innen mars.

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Har hatt STORT hell med JBL og Primare! Hadde en I30 på noen JBL LS60, fy F!%¤ for en lyd! rytmikk og dynamikk uten LIKE! De jblene du skal ha, er nok litt lettere å drive, så en i22 er forhåpentligvis en flott match! Hvordan har du koblet ting til nå, forresten? Hvilke innganger og kabler osv bruker du?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Næ, se om man får gjennomført noen planer det neste halve året.

1.
    Betale ned i22 på 3 mnd. Ingen gjeld stående til stereo.

2.
    Få XTZ og JBL i hus innen desember er omme.

3.
    Etter råd på FB så har jeg kommet fram til at man skal kjøpe en fetere strømkabel til i22 (nettkabel?) og en skjøteledning som reduserer støy (jeg er ikke helt inn i alle de navnene på kabler til HiFi). Kommer på ca. 2000 kr. Mulig 3 meter HT kabel pga. vegghylle til forsterkere og komponenter ikke nødvendigvis står midt mellom HT. Da kjøper man like greit noe man kan ha. Ca. 2000 kr.

4.
    Tenke tanken på en ny HT til stua (kan hende JBL slår til, tar pusten fra meg). Starte opp sparing.
    (Minst 3 mnd. til. Ingen VinglePetter. Klipsch skal få kjørt seg inn en stund.)

5. Plassere Klipsch på kottet. Vurdere handle det som må til for at man har surround til RF-52'ene. Koster ikke mange kronene. Forsterkere får man kastet etter seg. Jeg har tross alt startet se film igjen etter fem år pga. morsomt lydbilde. (Den her er ikke reel. Bare en tanke.)

Sånn. Dett, var dett. Forandringer blir det garantert, men det der ser ikke så dumt ut mtp. økonomi og tidsperspektiv.

Sist redigert:

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Næ, se om man får gjennomført noen planer det neste halve året.

1.
    Betale ned i22 på 3 mnd. Ingen gjeld stående til stereo.

2.
    Få XTZ og JBL i hus innen desember er omme.

3.
    Etter råd på FB så har jeg kommet fram til at man skal kjøpe en fetere strømkabel til i22 (nettkabel?) og en skjøteledning som reduserer støy (jeg er ikke helt inn i alle de navnene på kabler til HiFi). Kommer på ca. 2000 kr. Mulig 3 meter HT kabel pga. vegghylle til forsterkere og komponenter ikke nødvendigvis står midt mellom HT. Da kjøper man like greit noe man kan ha. Ca. 2000 kr.

4.
    Tenke tanken på en ny HT til stua (kan hende JBL slår til, tar pusten fra meg). Starte opp sparing.
    (Minst 3 mnd. til. Ingen VinglePetter. Klipsch skal få kjørt seg inn en stund.)

5. Plassere Klipsch på kottet. Vurdere handle det som må til for at man har surround til RF-52'ene. Koster ikke mange kronene. Forsterkere får man kastet etter seg. Jeg har tross alt startet se film igjen etter fem år pga. morsomt lydbilde.

Sånn. Dett, var dett. Forandringer blir det garantert, men det der ser ikke så dumt ut mtp. økonomi og tidsperspektiv.
    GRattis med ny forsterker :)
    Du burde først og fremst klart få vekk "gjelden" på i22.
    Så finne ut av høyttalere :) Jeg vil sterkt anbefale deg å IKKE bruke penger på ny strømkabel til forsterkeren din, i22.
    Da jeg tviler på du har noe hørbar støy fra den. Har jeg rett i det med at den ikke lager noen unoter?
    2000 kroner kan du legge i ekstra nedbetaling av Primaren og se deg om etter et par HT m ønskelig.
    Jeg mener at Focus 140/60 er i grenseland for forsterkeren. Jeg ville gått for brukt X14 evt brukt DM serie.
    Får du de 140 veldig billig er det en knall høyttaler. Men du får ikke utnyttet de til fulle med i22.
    Har selv prøvd i22 på Focus 160, så det vet jeg :) Men du må kose deg litt nå med lyden ;)
    PS: Norgespakke i tom eske går under pakke inntil 10 kilo og koster 160 kr å sende.Siden du lurte :)

Mvh Øyvind

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Alle penger går til Primaren i 3 mnd. første omgang. Ergo har jeg masse tid til både JBL og XTZ.

Av det jeg har lest og hørt, så kan begge de to overraske. XTC som stativ, JBL som gammel studiomonitor. De to sammen med Klipsch i minst 3 mnd. skal gi meg masse tid. Har ikke kroner til HT etter 3 mnd. heller. Da skal man kanskje starte opp spare. XTC'ene veier 11 kg. Det er ganske mye, så de må være bygd på litt god elektronikk. Det må ikke alltid koste skjorta bytte litt ut, forhåpentligvis.

Både JBL og XTC kommer seg godt under 5000 kr. Inkludert frakt og det som hører med.

Jeg håper og tror at i22'en vil bli stående en god stund. Har ikke hatt mye tid med den i dag, da samboeren har besøk. Er ikke helt min stil det de kjører på TV-skjermen. Men, det som er hørt og sett virker positivt. DacMagic'en var noe av det døveste jeg har prøvd. Noe må ha vært galt, da Argon DAC1 føltes bedre.

DAC'en i i22 virker som om den er god. Masse punch i bassen. Spiller presist, er ikke grøtete. Merket det godt til John Martyn. Men det virker som om den kanskje har tatt litt livet av hornene? Diskanten er litt tam. Er ikke det litt spesielt til Klipsch?

Forklaringen på det er vel egentlig PHONO - JACK. Sier seg selv at man har et annet lydbilde enn hva tidligere med en DAC.

Sist redigert:

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    JBL er ingen dum ide ! Hadde Primareanlegget oppkoblet en kort stund sammen med mine gamle Studio L 830.Det var en god match.Har sett de høyttalerene på bruktmarkedet nede i 1600 kr.Selv betalte jeg fire tusen for de.De står nå på gutterommet,men jeg har planer om å flytte de hit til kåken for å teste ut hvordan de låter her.

mvh.s,

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Den er grei :) XTZ er god. Har hatt 99.26 ved to anledninger. Eneste minus er at jeg syns de spiller mangler litt
    i bassen i forhold til f.eks Dynaudio. Men utenom dette er det bra. JBL har jeg ikke hørt mye av så der skal jeg
    ikke uttale meg. Samme om Klipsch. Men hvis det høres ut som hornene ble tam så kan det jo være matchen.
    Men dette kan jo endre seg når du får litt tid å hørt skikkelig på dette. Forsterkeren er som jeg forstår kliss ny
    også, så gi det et par dager og la den stå på hele døgnet.

Veien blir til som man går :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    De XTC'ene tror jeg er en forbedret utgave av de du har hatt. Det er ikke den som er litt trekantet, men firkantet. Har forsøkt finne eksakt modell, mener jeg gjorde det her om dagen, men det har forsvunnet like fort fra topplokket som alt annet som kommer inn. Var en eller annen bokstav som skulle være med. Skal ikke være lett.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn