The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sannsynligheten for Rega og XTZ på bøttekottet er definitivt tilstede. Har ingen forsterker stående der akkurat nå.

Rega'en vil uansett stå seg for svakt på stua.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.690
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hei, The Last One. Jeg så du stile meg et spørsmål i en annen tråd om Elac. Du har rett i at jeg en stund vurderte Elac 509. Jeg falt ned på at de ville bli for store høydemessig. Nå er jeg i tenkeboksen angående Respons Grand D :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hei, The Last One. Jeg så du stile meg et spørsmål i en annen tråd om Elac. Du har rett i at jeg en stund vurderte Elac 509. Jeg falt ned på at de ville bli for store høydemessig. Nå er jeg i tenkeboksen angående Respons Grand D :)
    Du hadde de vel ikke hjem til deg? Var noen i trøndelagen som satt på, Elac. Tilbydde seg en lytt. Ikke at det betyr så mye egentlig, men jeg kom til tenke på det når jeg så deg i en annen tråd her om dagen.

RG så pent ut :)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.690
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du hadde de vel ikke hjem til deg? Var noen i trøndelagen som satt på, Elac. Tilbydde seg en lytt. Ikke at det betyr så mye egentlig, men jeg kom til tenke på det når jeg så deg i en annen tråd her om dagen.

RG så pent ut :)
    Nei, jeg hadde de ikke hjem. De så veldig lekre ut og hadde veldig gode kritikker, men var over 140cm høye. Ble for stort. Grand D er i bare 112 cm høye, så de passer bedre inn slik sett. Time will show :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Rega Brio-R er en fin, fin sak, men det er i to helt forskjellige prisklasser. Primare'n vil klare drive litt mer krevende høyttalere, tror jeg.

Spørs på om den blir litt strømsvak i det store og hele Primare'n også.
    Tror ikke du blir og oppleve at I22 blir strømsvak med det første..
    Ser jo at den har geit med reserver når den fint dobbler Watt fra 8 til 4ohm :)
    Det gjør ikke min i21 som har en 800va trafo innabords :)

leser også noen plasser at de har testen den på blandt annet KEF sin toppmodell og at en gjorde jobben med bravur.. :)
    Så lytt og vær glad, absolutt en av de bedre forsterkerne der ute både på lyd og power! :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Noen som kommer på hvem det var som kjøpte Dynaudio 110a av meg her på forumet? Husker noen kommenterte at han var en trygg kjøper. Skulle hatt tak i han igjen, men finner ikke igjen noe av den kontakten vi hadde.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Noen som kommer på hvem det var som kjøpte Dynaudio 110a av meg her på forumet? Husker noen kommenterte at han var en trygg kjøper. Skulle hatt tak i han igjen, men finner ikke igjen noe av den kontakten vi hadde.
    Innbiller meg at det var Sirop...
    Kan nok medføre riktighet i følge min hukommelse også :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sånn. Da har man endret trådnavn. Får stå seg nå.

Solgt i22 og Klipsch'a for 11.000. Geneva XXL kommer til uka. Dere kan krangle så mye dere vil, men jeg er overbevist om at der det beste man kan få på markedet i dag. Under 20.000. Jeg har valgt fargen svart. Mye av grunnem til valget er at det så mye stygt når det kommer til forsterkere og høyttalere. Det er liksom ingenting som ser pent ut. De som lager HiFi burde ta seg litt i nakkskinnet. Følge i Geneva sine spor.

geneva_xxl_black.jpg

Nå trenger jeg hjelp til valg av modell - Iphone. Aldri hatt tidligere, men ha en nå. Maks 7000 kr. Helst en med innebygd DAC. Finnes det.

Over og ut. Ha ei fortsatt fin helg, alle mann.

Sist redigert:

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Sannsynligheten for Rega og XTZ på bøttekottet er definitivt tilstede. Har ingen forsterker stående der akkurat nå.

Rega'en vil uansett stå seg for svakt på stua.
    Har selv hatt forskjellige høyttalere fra xtz og må si at de er meget gode allround høyttalere.

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26

Solgt i22 og Klipsch'a for 11.000. Geneva XXL kommer til uka. Dere kan krangle så mye dere vil, men jeg er overbevist om at der det beste man kan få på markedet i dag. Under 20.000. Jeg har valgt fargen svart. Mye av grunnem til valget er at det så mye stygt når det kommer til forsterkere og høyttalere. Det er liksom ingenting som ser pent ut. De som lager HiFi burde ta seg litt i nakkskinnet. Følge i Geneva sine spor.

Hva skjedde der.... Ikke 1. April i dag vel????

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    XTZ vil bli byttet ut mot Geneva M. I fargen rød. Samboeren som sto for det valget. Passet så godt med rødt, nå som det straks er jul.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.

Hva skjedde der.... Ikke 1. April i dag vel????
    Det er ihvertfall en til her på forumet som har byttet ut dyre stereokomponenter til fordel for Geneva. Det er alt i ett. Samtidig som det er et meget, meget pent møbel. Etter 3 dager med samtaler via PM med en annen bruker, kom jeg fram til at Geneva er midt i blinken. Var nede på SG Tr.heim i dag. Fikk en grei pris mtp. Black Friday.

Både SA og DA kom for kort. Hørte både Exite og Master 50 på i22, men det var ikke mye imponerende.

Edit:

Får vel avslutte mens spøken fortsatt er god/dårlig. Har forøvrig en Geneva S som hovedkilde atm. så det var et snev av sannhet i det jeg kom med :) + Klipsch.

Hei Anders.

Takk for din bestilling! Du kan sjekke status på din ordre ved å logge inn. Lurer du på noe i forbindelse med din ordre, kan du kontakte oss via e-post, nettbutikk@soundgarden.no.
    Din ordre #100104071 (bestilt 28. november 2014 18.58.05 CET)

Fakturaadresse:Betalingsmetode:

LeveringsadresseTransportør
    Anders
    Gratis frakt

ProduktVarekodeAnt.Delsum
    JBL Studio Monitor 4312 E - Sort4312EBLACK-blackfriday1kr 7 777,00
    Delsumkr 7 777,00
    Frakt og eksp.gebyrkr 0,00
    Momskr 1 555,40
    Totalkr 7 777,00

Vennlig hilsen
    Soundgarden

jbl_studio_monitor_4312_03.jpg

Sist redigert:

ken35

Medlem
    Ble medlem
    06.09.2014
    Antall liker
    10
    grattis med JBL!!

Hvilken forsterker har du tenkt å bruke med de?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Var sikkert en dårlig spøk. Klarte ikke dy meg. Geneva S sin skyld. Har hørt på den siden i går. Skal ikke mye til før lyden vrenger seg på den lille tassen.

Stigimon gjennomskuet meg egentlig ganske greit fra første post.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Var sikkert en dårlig spøk. Klarte ikke dy meg. Geneva S sin skyld. Har hørt på den siden i går. Skal ikke mye til før lyden vrenger seg på den lille tassen.

Hahaha! Dust! :)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer med jbl! Mulig jeg tar feil men de er vell ganske lettdrevne?(93db 6ohm) Tror det skal gå bra med primare.

Sist redigert:

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26

He he. Din løk 😄 Var ganske sikker på at det måtte være tull, men var litt bekymra på dine vegne 😄
    Blir nok bra m 4312. Skulle gjerne hørt dem sjøl og, men høyttalerne mine skal bok få bo her noen år.....
    Håper jeg... Og for dyre for anlegg 2 sjøl om det er et hinsides bra tilbud.

Gratulerer med spennende kjøp!

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Skal bli spennende.

Blir vel bundet fast og hengt opp ned i et tre av enkelte her på forumet, men akkurat det kjøpet der klarte jeg ikke la gå fra meg, VinglePetter slår til igjen. La inn bestilling på fredag. Var redd for at de skulle bli utsolgt. Bestemt meg nå i helga. Når det kommer til RF-52'ene, så blir jeg ikke helt komfortabel med lyden til musikk.

Vi får se hvordan i22'en vil stå til de. Har lest at Primare ikke nødvendigvis er en dårlig kombo opp mot JBL. :) Faren er vel heller at to 12" kan bli litt overkill på stua. Vi skal forresten flytte innen sommeren. Fordi vi vil ha oss en større leilighet.

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Jeg hadde Primare I22 til JBL 530, drømmematch ! (Å gud som jeg savner det hornet)

4312E er nok et annet rasedyr uten "horn", men jeg tror det kommer til å gå meget bra. I22 føles ganske kraftig for sine 80w.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    uten å ha noe annet enn magefølelsen å gå på så tror jeg Primaren din blir en fin match på de JBL høytalerne, Blir brothers in JBL vi nå :)

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Mener jeg har lest at du syntes de låt litt likt Klipsch på et annet forum? (Avforum, ellerno)
    jepp, bare helt uten skarp hornlyd, ren balsam, aaaaah ! Ja og ganske så fri for kasseresonanser også, godt konstruert kabinett.

Skal bli spennende å lese om sine betraktninger av dine nye JBL kasser !

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg har litt den samme følelsen jeg hadde ovenfor DA og Vienna'ene, så det her lover godt. Har brukt mye tid de siste ukene på JBL. YT og nettet har blitt trålet i flere timer. Nye modeller dukker opp stadig vekk.

De vil stå seg flott oppe på den litt overdimensjonerte TV-benken jeg kjøpte for en liten tid tilbake. Nå må man bare få tak i seg noen små stands til de. Eventuelt bygge noen selv. Er ikke store greia. Med tanke på at de ble solgt til en fin pris nå, vil jeg ikke tape noe ved et eventuelt senere salg. Har hatt en litt lengre samtale på FB med karen som hjalp meg mye, da jeg opprettet bruker her på forumet, Øyvind85.

Har liksom ikke funnet tilbake til lyden de ga, men vil ikke tilbake til aktive HT. For all del, Vienna og Klipsch var gode HT, men man hører fort om det er noe man kan sette seg til ro med. Vienna'ene kunne sikkert fått stå nå, men der var det en V2 som ble litt strømsvak. Jeg har i det minste vært gjennom mye god HiFi på kort tid. Fram og tilbake, men har nå funnet ut at Vienna er velkommen tilbake til meg ved en senere anledning. Klipsch RF serien tviler jeg på at kommer tilbake. Da må det bli en RF-63. Heresy og Forte er fortsatt interessant :)

Ble mye her nå. Men, greia er at! Min søster sitter på et par Mantra 60. Noe jeg ikke var klar over før på fredag... De og noe annet DA har blitt anbefalt opp mot i22 av, Øyvind. Jeg tror uansett at JBL'ene vil gi meg mye godt. Faren er kanskje de to 12", men vi får se.

Følelsen og forventningene er i det minste store. Det er hyggelig :)

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Blir nesten stresset bare av og lese oppdateringene dine, her går det unna :)
    Håper du finner tilbake til godlyden med den nye innvesteringen din da.
    Jeg selv går omtrent samme veien som deg nå (selv om jeg nok har litt større tålmodighet enn deg;)); har hatt Klipsch RF 62 (Mk1) i over et år nå, men er aldri blitt helt fornøyd med lyden. Blir spennende og høre hvordan JBL 4319 kommer til og låte her i stuen.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk, Bent :) Blir litt stresset selv. Blitt for lite lyd. For mye komponenter.

Hvordan er det de to knottene fungerer på HT? Får ikke zoomet inn noe på bilder. Kan jeg regulere bassen på HT? Eller er det der for regulering av noe annet...

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Hvordan er det de to knottene fungerer på HT? Får ikke zoomet inn noe på bilder. Kan jeg regulere bassen på HT? Eller er det der for regulering av noe annet...
    Mener jeg leste en plass at det er regulering av diskant og mellomtone på 4319 ihverfall, rekner med det er samme på 4312E.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Noen som har erfaring med handel fra Danmark? Frakt osv. Best få det fraktet til Oslo, for så videre i landet? To stk. HT 20 kg. stk.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ofrer en av Geneava'ene til fordel for en slik:

bf3f-5421-461f-8371-325ada141244.jpg
    de98-c973-4616-8beb-de0977aeae6c.jpg

Håper de er i like pen stand som det ser ser ut til - er oppgitt være.

(DVS: den som ble kjøpt for 500 kr. finansierer mer eller mindre karen(e) over.)

Sist redigert:

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    1
    Det var nesten synd du kom fram til at Vienna egentlig burde fått stått. Hadde du bare koblet til med rimeligste rotel pre/amp, (hvis pre er til halv pris på soundgarden nå) istedet for dac og alt det andre greiene som etterfulgte, tror jeg du hadde vært i himmelen nå, med penger i reserve. Men noen ganger må man vel bare ut slikt på egenhånd...

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Gratulerer med fete JBL-høyttalere ! Jeg har fulgt denne tråden siden den var på forsiden,og må si du har klart å bygge deg opp gode anlegg på kort tid.Når jeg kjøper nytt,pleier det gamle bare å bli stående.Vet jeg burde solgt unna,men jeg hygger meg med å bytte ut komponenter og høyttalere nesten ukentlig.Ikke rart folk syns vi er rare.Lykke til videre Last One,er spent på hvordan de nye JBL låter hos deg !

mvh.s,

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Vienna'ene lever det gode liv i Oslo. Karen kjørte tur/retur Trondheim - Oslo i ens ærend for de. I et strekk. DA ville nok kommet i første rekke skulle jeg "valgt" meg tilbake. Selv om jeg vet at VBBG hadde masse mer i bakhånd mtp. strøm.

@mikefish: en evig karusell. Som forhåpentligvis er på vei til et litt roligere tempo. Lekerommet får bli bøttekottet.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn