The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hvordan kan noen mene at de HT her er stygge?? :)

Mulig jeg er litt "harry" av meg. Men jeg synes de i sort utførelse og hvite basselementer med fet hvit JBL logo på siden er litt smålig pent/røft.

jbl_studio_monitor_4312_03.jpg

Sist redigert:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg skjønner ikke det jeg heller, helt typisk gutte høytaler, gleder meg stort til å få de :) håper de blir sendt idag
    skulle bare ønske jeg hadde noe stativer stående til test i hovedanlegget

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    jeg skjønner ikke det jeg heller, helt typisk gutte høytaler, gleder meg stort til å få de :) håper de blir sendt idag
    skulle bare ønske jeg hadde noe stativer stående til test i hovedanlegget
    Er jo bare å finne 2 ca like store vedkubber å slenge dem på? :p evenetuelt 2 kjøkkenstoler.. ;)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Stativer, ja.

Er det et must på 4312, egentlig? Tenkte jeg skulle ha de stående på TV-benken som er rimelig stor. Er forsåvidt lakkert i svart, så det er kanskje litt glatt underflate. De er jo såpass store til at det er stativHT.

Har forsåvidt vært uten høyttalere siden lørdag. Det merkes her man sitter med kaffekoppen :(

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    @X-Cell:

Alle her vet jo at du egentlig kunne tenkt deg bytte SF dine mot JBL 4323, men at du ikke får lov av sjefen hjemme. Vet at du egentlig kunne tenkt deg ett sett med JBL :) Føler med deg, kompis. Er ikke alltid lett med de sjefene i heimen.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hvor stort basselement er det på L100? Noen som har en formening om forskjellen på L100 og 4312?

4312E er jo beskrevet som "den populære" monitoren fra gamle dager, men med ny innmat.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Brukte lenge lecablokker som stativ.Billig løsning inntil videre.

mvh.s,

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ A. Jeg synes også disse JBL'ene er flotte. Har prøvd dem på litt forskjellig nå med 4319 og synes de spiller best når de står ala Heresy III stands nesten på gulvet og vinklet litt bakover. Skal bygge egne nå, kan bygge ett par til deg også om du vil ?

Finish skal bli så bra jeg klarer, prisen kan du ikke klage på uansett for kan sende deg ett par gratis. Men kan sende bilder først så ser du om det er noe du vil ha.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk, Whip! Jeg takker ikke nei, vettu :)

Blir fort 1000 kr. skal man importere de du har sett tidligere. Du kan heller laget ett sett ekstra, så blir det en overraskelse :) Har jo tenkt tanken på det selv, men snøen kom i dag. Det frister lite stå ute i kulda snekre om dagen.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    @X-Cell:

Alle her vet jo at du egentlig kunne tenkt deg bytte SF dine mot JBL 4323, men at du ikke får lov av sjefen hjemme. Vet at du egentlig kunne tenkt deg ett sett med JBL :) Føler med deg, kompis. Er ikke alltid lett med de sjefene i heimen.
    Er i den heldige situasjonen der jeg faktisk får lovt til ALT når det kommer til stereo :D Så er nok ingenting som stopper meg der.. ;)

Nei hadde nok kjøpt meg noe Dantax, Proson eller Cerwin Vega før JBL kom i hus!! ;)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nå tuller du fælt, X'ern :) Du ville aldri valgt Proson/Dantax før JBL. CV er du sikkert truende nok til :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    gleder meg stort til å teste de Jbl, hvis du har dem på tv benk så er jo det sikkert like bra som stativer, jeg tenkte for å få de litt opp fra gulvet her når jeg spiller dem inn i stua, leca blokk var ikke dumt.....
    ellers skal de som kjent inn på soverommet og hukes opp på Marantz, får selskap av Grado

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Skal bli godt få inn noe lyd igjen. Geneva'en er ikke helt det store, altså...

Første låta som skal spilles på 4312E:

Status for forsendelse 70712190129

2 av 2 kolli - Sendingen er hentet og videresendes
    01.12.2014 13:58, SKEDSMOKORSET, Norge

MyPack utleveringssted

BUNNPRIS HEIMDAL AS
    SAUPSTADV 7
    7088 HEIMDAL
    Se kart her
    Åpningstider

mandag - fredag:-
    lørdag:09:00 - 21:00
    søndag:Stengt

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    samme som min status, førstemann ...? hehe

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    gleder meg stort til å teste de Jbl, hvis du har dem på tv benk så er jo det sikkert like bra som stativer, jeg tenkte for å få de litt opp fra gulvet her når jeg spiller dem inn i stua, leca blokk var ikke dumt.....
    ellers skal de som kjent inn på soverommet og hukes opp på Marantz, får selskap av Grado
    Leca vil til ta for stor plass her for min del. Tviler på at sambo vil ha de i hus. Jeg hadde som sagt tenkt tanken på snekre sammen noen små stands. Ligger skisser på nettet. Er ikke mange hakkene man må skjære ut, for så pusse og lakkere igjen.

Du finner mye spennende på ebay. Jeg kan ikke ta meg råd til det akk. nå. Har plutselig stereo for rett under 20.000 som skal betales. JBL L100 fra Danmark. XTZ fra sørfra... men, har heldigvis ikke satt meg i gjeld som ikke man klarer forsvare.

i22 og JBL 4312 kommer på 32.000,- nytt i butikk. Mulig i22 selges litt rimeligere nå, men 13.000 spart er en god følelse.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    selv så har jeg solgt unna litt hai fai og plater i det siste og hadde heldigvis da penger på hai fai kontoen når tilbudene dukket opp

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nå tuller du fælt, X'ern :) Du ville aldri valgt Proson/Dantax før JBL. CV er du sikkert truende nok til :)
    Nei gjør nok ikke det.. Hadde faktisk et par Dantax med dobble 10" og 5" mellomtone og en 1" diskant for en god del år siden.. i pene kabinett osv.. snarlik RF7.. de kosta piss å ingenting, men spilte faktisk meget bra med god elektronikk(Electrocompaniet AW60 som var oppgradert og en EC 4.5 forforsterker).

Tror dem kosta 3000kr parret eller noe.. :) MYE bang for tha buck! ;) Å må faktisk si at et par strøkene sånne kunne jeg godt tenkt meg å hatt bare for morroskyld.

Dantax p3000.jpg

MEN en ting tar du riv ruskende feil i... og det er CV... DET kommer aldri inn i mitt hus.. eller et par AL1000 kommer nok inn før noe JBL ;)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har solgt litt hai fai selv :)

Geneva'en blir solgt til fordel for JBL L100. Er ikke mange kronene som må legges oppå. Så si frakten, men har ikke kommet så langt. Finner ikke helt ut hva jeg skal bruke av fraktalternativer. Klipsc'a gikk for det samme man ga. Fortsatt en god handel for kjøper. 4 mnd. gamle. HT 1/3 av pris.

Hva er det du skal bruke på JBL'ene? Ser du lukter på en Sansui au 7500. Stilt meg i kø der også :) (har det ikke travelt, kjør på)

Sist redigert:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Har solgt litt hai fai selv :)

Geneva'en blir solgt til fordel for JBL L100. Er ikke mange kronene som må legges oppå. Så si frakten, men har ikke kommet så langt. Finner ikke helt ut hva jeg skal bruke av fraktalternativer. Klipsc'a gikk for det samme man ga. Fortsatt en god handel for kjøper. 4 mnd. gamle. HT 1/3 av pris.

Hva er det du skal bruke på JBL'ene? Ser du lukter på en Sansui au 7500. Stilt meg i kø der også :) (har det ikke travelt, kjør på)
    blir Marantz på jbl og yamaha på forte

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Dauer i22'en om jeg har den stående rett opp på siden? Ble litt trangt på TV-benken, selv om den er 180 cm.

Noen tilbakemelding av lyden på HT er vel ikke rettferdig slik det står akkurat nå. Men, de virker litt varmere og mer detaljert enn hva som var her sist :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Men, de virker litt varmere og mer detaljert enn hva som var her sist :)
    Du rakk å høre på de før du bytta altså?
    Nei, egentlig ikke.

Klipsch RF tror jeg ikke helt er min HT. Greit at man skal bruke tid, lytte på en høyttaler, men man merker om man treffer der det passer deg/meg på lyden ved første lytt. Lytter du på en HT i butikk, så kjøper man ikke noe som sier "kanskje" i håp om at man skal lytte de "tørre". Klipsch'a gjorde aldri det, foruten på film. Der var de rimelig moro ha stående (film), men jeg vil ha HT i hus hovedsakelig pga. musikk. TV og film kommer i andre rekke :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Men, tar i22 skade av at den står oppreist på siden...?? Den gjør det akkurat nå. Blir litt merkelig plassering her, må den bort fra TV-benken.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.608
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    aldri sett at en integrert forsterker har stått opp ned før men har sett mono blokker så på sia men da har de jo vært laga for det :)
    men trur ikke den skal ta skade av å stå på sia så lenge den står stødt og ikke rister ihjel ;)
    Gratulerer forresten med nye JBL-er/rebeller ;) man blir aldri ferdig i detta sirkuset hehe, når man først bytter ut en ting så lurer man fort på hvor neste svakhet i oppsettet har planta seg :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Men, tar i22 skade av at den står oppreist på siden...?? Den gjør det akkurat nå. Blir litt merkelig plassering her, må den bort fra TV-benken.
    Den dauer nok ikke nei, men det må nå se litt merkelig ut? :) også vil jeg tro den nok kan tippe lett :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nei, egentlig ikke. Føttene står opp mot en HT. TV'en står på den andre sia. Det ser faktisk ikke så merkelig ut.

Har jo vegghyllen jeg kjøpte, men den ble for stor og dominerende, så den skal kappes ned til kun 2 etasjer/plater. Hylla er bygd slik at man får skjult kablene :) Ting tar tid.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    ok, du kan jo vurdere å gjøre som meg? heng tv'n opp... åpna mange muligheter her det.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.608
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    som du ser er det flere som sliter med verdig plasering av hifi komponenter :p skulle prioritert nytt hifi møbel for lenge sia ;)som du ser står det så og si bare på et par plankebiter ikke veldig delikat :p støtter også x-cells forslag om tv på veggen,har ikke selv fått limt tv-en på veggen men hehe, ser så stusselig ut med fine komponenter når man ikke får vist dem fra sine beste sider med ordentlig møbel de kan stå på / i :)
    20141202_152002.jpg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har allerede skrudd ihjæl veggen til huseier. TV er ikke viktig. Prioriterer ikke styggedom på det.

Har jo kjøpt ei vegghylle for HiFi. Fungerer som et rack på vegg. 4 etg. Opp til 100 kg. Kan snus 90 grader. LED. Kabelskjulere. Den må bare kappes ned, pusses og males. Men ting tar litt tid, men ikke nå. For det er ikke helt optimalt på benken. Har en samboer oppe i det hele :)

Får høre "ungkarsbule" annenhver dag. Trodde jeg hadde ok smak, men tydeligvis ikke.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    MEN en ting tar du riv ruskende feil i... og det er CV... DET kommer aldri inn i mitt hus.. eller et par AL1000 kommer nok inn før noe JBL ;)
    Oi, fikk meg til å tenke på mine gamle AL1000mk2 du nå. Det var en fantastisk høyttaler syns jeg, veldig undervurdert hifi høyttaler i mine ører (til 10000kr syns jeg de var et scoop :)). Synd modellene ute på bruktmarkedet nå sikkert er så hardkjørte med dårlig elektronikk, at det er ikke noe å satse på :(.

Faktisk syns jeg diskanten i AL1000mk2 spilte utrolig pent, bassen var jo på nivå med mye anna dyrere highend greier. Mellomtona var jo bare råskap og vanvittig ;).

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med JBL i hus :) Regmer med det blir bra med Primare selv om jeg ikke har hørt i22 før :)

Cerwin Vega AL1002 og AL750 var knallgode høyttalere som man hadde selv med en pen stabel med Rotel forsterkere :) Det var seriøse greier og ikke som det kina mikket Cerwin Vega leverer idag.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg vurderer droppe JBL L100/50. Heller kjøpe en Sansui AU-7500 av en her på sentralen. Jeg føler det er et trygt kjøp for en såpass gammel forsterker. Har lest at den skal gi en litt varm lyd. Masse interessant rundt den. Noe negativt, men det finner man med alt. Billigere for økonomien nå mot jul er det også. Opptil flere tusenlapper.

XTZ har behov for forsterker neste uke. Sansui'en tror jeg kan stå seg meget godt opp mot JBL. Vi må ikke ha det nyeste og kraftigste. 2 forsterkere. 2 komplette rom for lytting. 1 forsterker, 3 par HT. Bare kaos. Mer tid til JBL 4312E og XTZ. JBL'ene har man forhåpninger om at man skal bli litt ekstra glad i.

152259-sansui_au7500_integrated_amplifier.jpg

CV skal nok ikke inn i mitt hus. Husker modellen dere prater på. En kamerat brukte 20.000 på HT og forsterker den tid de var på markedet.

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.803
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg vurderer droppe JBL L100/50. Heller kjøpe en Sansui AU-7500 av en her på sentralen. Jeg føler det er et trygt kjøp for en såpass gammel forsterker. Har lest at den skal gi en litt varm lyd. Masse interessant rundt den. Noe negativt, men det finner man med alt. Billigere for økonomien nå mot jul er det også. Opptil flere tusenlapper.

XTZ har behov for forsterker neste uke. Sansui'en tror jeg kan stå seg meget godt opp mot JBL. Vi må ikke ha det nyeste og kraftigste. 2 forsterkere. 2 komplette rom for lytting. 1 forsterker, 3 par HT. Bare kaos. Mer tid til JBL 4312E og XTZ. JBL'ene har man forhåpninger om at man skal bli litt ekstra glad i.

Vis vedlegget 292848

CV skal nok ikke inn i mitt hus. Husker modellen dere prater på. En kamerat brukte 20.000 på HT og forsterker den tid de var på markedet.
    Fin den Last one,men den jeg har er AU 5500 ;)

O

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn