The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hei Anders

Lenge siden jeg har vært her. Flott du har begynt å prøve rør. Jeg har jo predikert det litt til deg. Hvordan ligger du ann mtp avspillingsmedium/kilder?

Har du fått deg dac/cdspiller?

Jeg synes du skal få deg Dynaudio igjen. Focus 140/160, eller 220/260. De kan man gjøre gode kjøp på i ny og ne.

Mvh

Chris

(har skjedd masse hos meg også men det er din tråd så sparer meg for detaljer :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    se om du får parra JBL med marantz, det funker bra hos meg ihvertfall,og må ikke koste skjorta heller

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Du er velkommen fortelle hva du sitter med, ingen problemer det, alghatar :) Flott at du tar turen innom tråden.

Jeg har fått i meg en Abrahamsen V6. Storfornøyd med den, så den blir nok stående en god stund. Tviler også på at den blir solgt, da den er vert mer enn 2000 kr. i mine øyne,da jeg er fornøyd med den så langt (Takk, stigi). Den minner meg faktisk litt om HD20, men har ikke hatt mange DAC'ene i hus, så det er kanskje ikke helt riktig.

Lånte en Dac Magic hos HiFi-klubben. Den var en stor skuffelse. Opplevde at Argon DAC til 1200 kr. var bedre etter min smak.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    se om du får parra JBL med marantz, det funker bra hos meg ihvertfall,og må ikke koste skjorta heller
    Får en Marantz 140 power amplifier om ca 2 ukers tid. Gleder meg se om det kan bringe JBL noe videre. Da det jeg har hatt på de fram til nå har vært litt strømsvakt.

Noe nyere Marantz blir det nok ikke med det første.

Sist redigert:

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    V6 er knallbra! Liker lydsignatur iforhold til pris på den. Har jo hele veien sagt til deg at dacmagic er noe skvip :)

Jeg har fått meg noen saftige stativ høyttalere fra Usher. Cp777 heter de. Så har jeg rør dac fra Jolida med rør fra 50 tallet, og en rør preamp fra counterpoint, sa3.1. Heter denne. Flott sak, her med siemens rør. Så har jeg pr nå effekt fra chapter, og den blir straks bytta ut mot monoblokkene til Leikis Lyd. 300w Holton saker :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Lm kan vel fort låte bra det, siden du kan switche over fra Triode til ultraliniær og få mere watt :) Hjelper fint det på høytalere den andre kansje sliter med.. :)

Når det kommer til LM så er vel 218 den eneste som kan sammenlignes med Dared i mine øyne da de har klasse A begge 2. :)

Og nei, jeg føler ikke noe behov for og teste LM :)
    Skal teste mere rør her, men da blir det Primaluna.. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    V6 er knallbra! Liker lydsignatur iforhold til pris på den. Har jo hele veien sagt til deg at dacmagic er noe skvip :)

Jeg har fått meg noen saftige stativ høyttalere fra Usher. Cp777 heter de. Så har jeg rør dac fra Jolida med rør fra 50 tallet, og en rør preamp fra counterpoint, sa3.1. Heter denne. Flott sak, her med siemens rør. Så har jeg pr nå effekt fra chapter, og den blir straks bytta ut mot monoblokkene til Leikis Lyd. 300w Holton saker :)
    Høres ut som om du koser deg glugg ihjel selv :) Du vil ikke slite med effekt etterhvert ser jeg. Lite erfaring med Usher, dog. Og det andre forsåvidt.

Ja, det er jo det som er med rørforsterkere. Man kan sjonglere litt med rør. Nå er det litt mer prakk sånn sett, da jeg ikke har snøring på det tekniske i det man sitter på. Både fordi jeg er mindre smart (stein stokk dum) og tilbakestående, til tider (ikke ta meg blodseriøst), med et døvt øre. Det går like fort ut som det kommer inn, men jeg måtte lese meg litt opp på LM'en. Det viste seg være lurt. Så man kan, hvis man vil.

Dynaduio kommer nok tilbake, men da må man ha kronasjer. Ganske mange kronasjer.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hei, alle mann!

Stikker bare hodet innom tråden en liten tur :)

Gleden over musikk og stereo har virkelig kommet tilbake hos meg etter at LM 216ia har kommet i hus sammen med 4312E. Tanken har faktisk streifet meg på om jeg skal droppe Dynaudio igjen. Det her er skikkelig moro. Konsertfølelse og lyden midt i fleisen over hele leiligheten (ikke bare sweetspot/stua) gjør hverdagen mye mer positiv.

Samboeren har blitt "redd" for meg igjen. Sitter ofte i min egen verden med fingre og føtter pekende overalt når man konsentrer seg om musikken. Detaljer og vokal i musikken sammen med en stram og fin bass som følger med i notene gjør musikk moro igjen. Motorpsycho har blitt spilt den siste tiden. Et band jeg nesten ikke har hørt på de siste 10 årene, men var en av mine favoritter tidligere. Det sier litt

Gleder meg finne senga hver kveld, da jeg har leiligheten og nykokt kaffe sammen med musikken om morgenen, alene. Gir en skikkelig knall start på dagen. Den følelsen har jeg ikke hatt siden DA 110A var i hus.

Bare fryd og gammen hjem her om dagen. Blir deprimert bare på tanken av at LM 216ia skal sendes til nestemann over helga.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Godt og lese det Anders! :)

Det er morro når man finner den gleden igjen og alt faller litt mere på plass :)
    Er vel igjenom litt av det samme her oppe selv.. :)

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Hei, alle mann!

Stikker bare hodet innom tråden en liten tur :)

Gleden over musikk og stereo har virkelig kommet tilbake hos meg etter at LM 216ia har kommet i hus sammen med 4312E. Tanken har faktisk streifet meg på om jeg skal droppe Dynaudio igjen. Det her er skikkelig moro. Konsertfølelse og lyden midt i fleisen over hele leiligheten (ikke bare sweetspot/stua) gjør hverdagen mye mer positiv.

Samboeren har blitt "redd" for meg igjen. Sitter ofte i min egen verden med fingre og føtter pekende overalt når man konsentrer seg om musikken. Detaljer og vokal i musikken sammen med en stram og fin bass som følger med i notene gjør musikk moro igjen. Motorpsycho har blitt spilt den siste tiden. Et band jeg nesten ikke har hørt på de siste 10 årene, men var en av mine favoritter tidligere. Det sier litt

Gleder meg finne senga hver kveld, da jeg har leiligheten og nykokt kaffe sammen med musikken om morgenen, alene. Gir en skikkelig knall start på dagen. Den følelsen har jeg ikke hatt siden DA 110A var i hus.

Bare fryd og gammen hjem her om dagen. Blir deprimert bare på tanken av at LM 216ia skal sendes til nestemann over helga.

Bra at gleden er tilbake! Blir det så du kjøper 216ia etterhvert? Har sett på den selv, tror den ville vært fin med mine klipsch.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Vet ikke, men burde vel strengt tatt gjøre det, skal freden slå seg til ro med musikk og stereo.

Har ikke fått Marantz 140 i hus, enda. Tviler på at den kan leve opp til LM 216ia, men det kan fortsatt bli moro.

Vil uansett avvente til vi har flyttet. Tiden går fort fram til 1. april. Faren for at musikk må spilles på lavt volum frykter jeg absolutt er tilstede mtp. at vi flytter i blokk. Det er vel helst stativ jeg bør ta sikte på, da. Så vi får se hvor allergiske naboene er. JBL'ene vil ikke bli solgt, da blir de heller satt i kjelleren til lagring.

Fikk PM angående salg i dag (4312E), men etter at jeg fikk se hva de kan være gode for (LM 216ia) blir de stående. 6-7000,- gidder jeg ikke selge de for, da jeg ikke vil få noe nytt som spiller tilsvarende.

Sansui AU-5500 har fortsatt ikke vært til service. Den vil nok få en tur til doktor'n før en eventuell LM står i hus. Lenge siden jeg har spilt på den, men lyden som kom fra den, var absolutt noe jeg husker som positivt. Ingen PRE på Marantz 2225, så vi får se om den vil bli brukt opp mot Marantz 140.

Usikker på om skurring/ødelagt kanal vil vedvare, da. Har uansett tilbud på flere Marantz receiver'e med PRE, så vi får hva vi ender opp med.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Joachimn, det er vel strengt tatt ikke verre enn at du skriver deg opp på lista for demo på 216ia. Var ca. 1 og 1/2 mnd. ventetid for meg.

Klipsch har jo et godt rykte på seg sammen med rør, så det vil sikkert ikke gjøre seg helt bort i natta.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kan også anbefale og teste rør på Klipsch.. det er noe helt spesielt! :)

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Bra at LM216 fenger og musikkgleden er tillbake. Var også utrolig fornøyd med den. Helt enorm til RB61mkII.

Bare ikke lasten er for tung er det mye som skal slite med å følge den.

Og i alle fall nå til redusert pris har den veldig høy VFM imho

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Bra du har fått igjen gleden med anlegget Anders :) Blir man først vant til Klipsch og JBL så gir disse masse musikkglede uten at det koster for mye.

+ for at du også liker lillasyster :cool:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bra at LM216 fenger og musikkgleden er tillbake. Var også utrolig fornøyd med den. Helt enorm til RB61mkII.

Bare ikke lasten er for tung er det mye som skal slite med å følge den.

Og i alle fall nå til redusert pris har den veldig høy VFM imho
    Ja. Den har virkelig gitt mersmak :) Blir nok uansett en god stund før den eventuelt står hos meg.

V6'en koser seg godt sammen med LM'en etter min smak. Må være noe av det bedre jeg har handlet til 2000 kr.

Samboeren maser forsåvidt på at jeg må kjøpe meg en Abrahamsen V2 igjen. Det er kun den og DA 110 som har falt i smak hos henne av det som har vært hjem her. Marantz'en er stygg og gammel. LM'en ser ut som en forferdelig sort legekloss.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bra du har fått igjen gleden med anlegget Anders :) Blir man først vant til Klipsch og JBL så gir disse masse musikkglede uten at det koster for mye.

+ for at du også liker lillasyster :cool:

Hører vel egentlig ikke så mye på Lillasyster til vanlig, men de kan det med konsert. De har spilt endel konserter i Tr.heim.

JBL var ikke så verst når man fant forsterker de koser seg med ;)

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    "LM'en ser ut som en forferdelig sort legekloss."

Verste jeg har hørt ?????? 216 er jo så liten og søt. Skulle sett min 218 eller enda verre 219 :) Da snakker vi k(o)loss.

Uansett tar de det igjen med koselig rør-glød. Kånå er over snittet glad i telys, og hun er knallfornøyd med LM218.
    De to 845røra lyser som 12 telys.... Minst :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hun gir meg i det minste ganske frie tøyler når det kommer til stereo, da hun vet hvor mye musikk og stereo gir meg positivt i hverdagen.

Hun skal få styre med møblering osv. når vi flytter om en mnd. tid. Jeg skal få ha stereobenken og tv-veggen. Må inngå noen kompromiss :)

LM'en er dessverre sendt på demo til nestemann, men har fått en fin avtale med Mala, vil jeg gå for en ny en. Mye annet som må bli prioritert framover, så vi får se om det ikke dukker opp en til våren. Har ikke orket høre på musikk etter at den forsvant på mandag, da det låter litt "grøt" her hjemme akkurat nå.

Mistenker uansett at stereo og musikk vil bli satt litt på sidelinja framover.

Karen her dukker opp på lørdagen:

Oppmerksomhet og økonomi vil nok bli rettet opp mot han framover.

Siden man vil ha en hund som kan gå sammen med både mennesker og andre dyr uten store problemer.

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Bildet viste ikke.. Men kjekt med hund. Vi har to... ??????

216 er nok verdt å vente på til økonomien tillater det, og du fortsatt ikke har så tungdrevne høyttalere. Mener fortsatt du burde gi Brio-R en sjans. Tror du hadde likt den. Evt er det tilbud hos Hifibutikken på Ampino... Ikke hørt den sjøl, men får mye skryt. Hadde den bare hatt fjernkontroll hadde jeg nok testa en sjøl. Familien er for bedagelig anlagt ?????? Kan fort bli Brio-R på meg igjen evt med Rega Dac også.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Vises ikke bildet av bikkja?

Har absolutt ikke gitt opp Rega Brio-R. Den har ligget i bakhodet lenge :) Den er også såpass ok i pris, brukt, til at man vil prøve den før eller senere. Rega DAC er nok en spennende sak, Stigi :) Lest mye positivt om den.

Men jeg vet hva jeg får av en LM 216. Sammen med V6'en. Meget mulig de nye naboene er allergisk mot musikk og bass. Gruer meg litt til den, men det får tiden vise. Naboer på hver side av leiligheten og etasjen over. Tre familier man må ta hensyn til. Huseier her jeg bor nå gir en lang f... . Han tar igjen med fest i helgene. Jeg er ikke av typen som klarer gi faen. Viser deg seg at det blir en plage for naboene.

Har egentlig satt alt på vent til vi flytter, så får vi se hva som skjer. Marantz 140 kommer vel innen den tid, men som sagt tidligere så tror jeg ikke den er god nok til at den vil stå som hovedanlegg/forsterker. Er vel mer tiltenkt en liten stereo på kjøkkenet.

Bikkja vil ta mye tid og penger de første månedene. Så noe handel av komponenter vil uansett ikke skje før tidligst slutten av april/mai.

Radioen får stå og dure og gå som bakgrunnmusikk fram til man finner på noe lurt.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Neida, eller forsåvidt. Lever i beste velgående :)

Ble litt til slutt at man følte at man postet mest for seg selv, så da fant man ut at man tar en pause. Så man selv ikke blir lei av tråden + andre.

Har forsåvidt heller ikke skjedd stort på HiFi-biten. Kommet en Marantz 140 inn i hus (40 år gammel effektforsterker) som blir kjørt sammen med Sansui AU 5500. Leste meg for dårlig opp angående pre og effekt, så de står ikke helt ok til hverandre, men spiller greit så lenge man ikke kjører full pupp på alt av innstillinger på Sansui'en. Loudness så går den rett i tweak f.eks. 140'ien hadde heller ikke hatt vondt av en service. Selv om den fungerer som den skal. Merket også endel sus, selv med DAC koblet opp, så man får se litt nærmere på det når man får flyttet.

Bor heller forsåvidt ikke hjem til meg selv om dagen, så stereo blir nedprioritert til gangs. Fått hund i hus (valp på ca. 11 uker), så vi bor til svigers fram til 28 mars, da vi flytter i ny leilighet. Ikke tillatt med dyrehold der vi bor nå, så har ikke vært hjemme mer eller mindre de siste 3 ukene.

11042124_10153103135471142_1435653103_n.jpg

11067947_10153112136321142_2041168441_o.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.811
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Flott hund :)
    Føler litt som deg med og poste for seg selv,er litt lei HFS nå. Snart er det båtsesong så da legger jeg hifi på hylla noen mnd.
    Kos deg med ny hund og hjem :)

O

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk, og takk :)

Ja, Ove. Vinteren er tilrettelagt for stereo og koping inne. Sommeren derimot. Da blir det mindre stereo og mer sykkel og lange turer på fjellet med bikkja. Ser fram til det. Du har båten, jeg har trøsykkel. Tok fram den fra kjelleren i helga. Fin, fint vårtegn, det :) Slukte mange timer med sol på verandaen både jeg og sykkel.

Kos deg med båten :) Unner deg den.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.811
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Blir vel noen timer på havet ja,skal ned til Danmark en tur tenker jeg.

O

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med fin Hund, ønsker meg en slik selv men kan dessverre ikke :(

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med fin hund :)
    Er det en Labbis?
    (ørene virker litt store for Labbis, men bildet lyver kanskje litt...)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Grattis med fin Hund, ønsker meg en slik selv men kan dessverre ikke :(
    Takk.

Nei, det skal ikke alltid være lett :) Han ligger på føttene mine akkurat nå. Tar en velfortjent valpedupp.

Gratulerer med fin hund :)
    Er det en Labbis?
    (ørene virker litt store for Labbis, men bildet lyver kanskje litt...)
    Takk, og delvis riktig gjettet :)

Det er blanding mellom Labrador og Dobberman. Har fått litt mer preg av Dobberman de siste ukene, men vi får se hvordan han blir til slutt. Vokser som en helt, det skal han ha.

6 - 11.5 kg. på 4 uker...

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Go påsk var det visst...

Føler for litt syting og klaging. Flytting er noe makkverk.

* På kort tid (2 år) har vi et lass med søppel (gamle møbler etc.)
    * Gnagere som har tatt for seg på listverk. Snekker/maler Anders må ordne opp...
    * Nedvasking av gammel leilighet. Tak og vegger.
    * Avhengig av andre pga. mangel av sertifikat hos både meg og samboer. (Hun kjører heldigvis opp til høsten.)
    * Bikkje som må passes av venner. (Bikkja har fått shuttu. Dreit ned leiligheten til venner)
    * Møbler som står stablet på utsiden av leiligheten mens vi venter på bil og henger.

Det er i det minste skyfritt og sol i trøndelagen i dag. Det setter i det minste humøret litt på sving oppover.
    Enda godt man har stereo og Metallica som kan plage naboer mens man styrer på!

Ser fram til onsdag. Avlevering av nøkkel og forhåpentligvis kommet oss godt i orden i ny leilighet!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Flytting er noe herk, ja. Husker det var en periode i mitt liv der jeg flyttet 6 ganger ila 5 år. URK!:p

Slå rot!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn