The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Flytting er noe herk, ja. Husker det var en periode i mitt liv der jeg flyttet 6 ganger ila 5 år. URK!:p

Slå rot!
    Satt meg akkurat ned i sofaen med et glass pils.

Første etappe ferdig :) Neste etappe fortsetter imra.

Fikk heldigvis "mast" meg til en ekstra runde så man fikk med seg stereoen.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    så nå er det innkjøring av naboer på gang? ;)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nah. Ikke helt der, enda :)

Lånte skiftnøkkel hos naboen tidligere. Så man fikk skrudd opp vaskemaskin (verktøy ligger igjen i gamle leil), så man må være real tilbake.Det er man ikke med full pupp på 12".

Men en ting kan jeg komme med etter mindre enn en time med musikk på øret, JBL'ene trives mye bedre med betong enn treverk og lettvegger fra gamle leiligheten. De har åpnet seg på en helt annen måte. Opplevde de som litt lukket i lyden i gamle leiligheten, men det er absolutt positiv forandring på hele spekteret av lyden nå. Skal sies at de står høyt oppe akkurat nå (stativ), pga. mindre plass på stereoveggen.

Kan se ut til at det her skal bli riktig så moro til uka når jeg får noen timer alene i leiligheten. Samboer og naboer på jobb.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nå kan bare våren/sommeren komme! For både tobente og firbente.

Største grunnen til at jeg har gledet meg til flytting. Egen veranda med sol fra morgen til kveld. Rett ut av senga på dager med sol. Kaffe og musikk på verandaen i undertøyet. Blir så bra det :)

11087029_10155415418200515_256122848_n.jpg
    11104212_10155415422280515_499907834_n.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Blir bra det der.. syns høytalernne ble litt greie og se på også på de stativene der faktisk.. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Næ... hadde jeg aldri trodd skulle komme fra den kanten. Har ikke hørt mye positivt rundt JBL fra deg, X'ern.

Setter pris på den :)

Mulig de blir stående slik, for jeg liker det faktisk ganske godt selv. Lydbildet de gir fra seg nå er overraskende mye bedre enn jeg hadde fryktet. Selv med ikke optimalt forsterkeri.

Har akkurat fått satt meg ned i sofaen med et nytt glass velfortjent øl (?). Har gått i snurr hele dagen pga. flytting. Endelig fått tømt den gamle leiligheten for alt som er. Vasking og div. listverk og maling står igjen de neste 2 dagene. Skal bli godt med avlevering av nøkkel på onsdag. For så få den nye leiligheten i stand. Kaos er et fint ord som beskriver tilstanden akkurat nå, men det får gå :) Alt blir så meget bedre når man endelig har fått kommet seg i orden.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Næ... hadde jeg aldri trodd skulle komme fra den kanten. Har ikke hørt mye positivt rundt JBL fra deg, X'ern.

Setter pris på den :)

Mulig de blir stående slik, for jeg liker det faktisk ganske godt selv. Lydbildet de gir fra seg nå er overraskende mye bedre enn jeg hadde fryktet. Selv med ikke optimalt forsterkeri.

Har akkurat fått satt meg ned i sofaen med et nytt glass velfortjent øl (?). Har gått i snurr hele dagen pga. flytting. Endelig fått tømt den gamle leiligheten for alt som er. Vasking og div. listverk og maling står igjen de neste 2 dagene. Skal bli godt med avlevering av nøkkel på onsdag. For så få den nye leiligheten i stand. Kaos er et fint ord som beskriver tilstanden akkurat nå, men det får gå :) Alt blir så meget bedre når man endelig har fått kommet seg i orden.
    JBL kan helt sikkert lage lyd de også :) Bare aldri vært noe fan av slike monitor saker som er så stor at de ikke er stativ, men samtidig for små til gulv :)
    Men de så bra ut på stativ.. kanske du skal se om du finner deg et støddeig Target stativ med 40cm høyde.. da får du dem nok bra rett i lyttehøyde og alt :)

Forsterkere er ei anna vise.. Du har jo et flott vintage oppsett.. men du skulle vel heller hatt noen mere vintage høytalere også.. :)
    Men godt å høre at du fikk et løft nå i lyden og at gleden kommer sakte tilbake.. :)
    Du vet, jeg like å prate lyd med deg :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Vi får se hva man ender opp med til slutt :)

Blir uansett ikke noen større oppgraderinger før til høsten. Gått litt fort i svingene det sist halvåret. Skal nok klare kose meg slik det står nå. Ble som sagt overrasket over hvor stor forskjell det gjorde med en ny leilighet mtp. lydbildet.

Tvi, tvi.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Vi får se hva man ender opp med til slutt :)

Blir uansett ikke noen større oppgraderinger før til høsten. Gått litt fort i svingene det sist halvåret. Skal nok klare kose meg slik det står nå. Ble som sagt overrasket over hvor stor forskjell det gjorde med en ny leilighet mtp. lydbildet.

Tvi, tvi.
    Rom og materialer i rommet har ENORMT mye og si.. faktisk mer enn komponentbytter :)
    Så det er litt synd man ikke er mere dreven på akustikk tiltak slik at man kunne gjort slike ting.. Jeg regner med å håper det er noe jeg skal leke meg med i nytt hus og eget rom.. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har man ork og tid, så er det vel alltids mulig gjøre et rom mer vennlig mtp. lyd. Jeg/vi leier, så det er ikke det helt store man kan finne på. En lydplate man kan trykke eget bildet på, er vel stort sett det jeg får godkjent hjem her.

Ser jo selv hvor stor forskjell det er nå som anlegget står i en ny leilighet. Alt er mye strammere nå. Lyden fløt litt utover, kan jeg si det, i den gamle leiligheten. Nesten så det er bortkastet høre på demo i butikk. Ser jo selv hvor stor forskjell det kan være fra en plass til en annen.

Ikke har jeg helt det store behovet for at bassen skal stå på full pupp, heller. Justering for bass på Sansui'en. Den har fått stått på ca. 10 på tolv siden jeg fikk montert opp anlegget. Har ikke behov for noe mer for min egen del. Tror faktisk det er såpass ok at naboene tolerer det sånn rimelig greit. 12" kan heller få kjørt seg litt til TV og film.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med flott bikkje Anders :)

Så virkelig ut som en som hadde lyst å lage noe bøll han der. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Gratulerer med flott bikkje Anders :)

Så virkelig ut som en som hadde lyst å lage noe bøll han der. :)
    50% bøll. 50% kos.

Stapeis av en annen verden. Han lystrer NEI når det passer seg selv best, men sånn er det når man har fått en "unge" i hus. En meget aktiv og livlig kamerat. Gleder meg til at han blir gammel nok til at jeg kan ta han med meg ut på lange turer i skog og mark. Fjelltur med telt er planlagt til sommeren.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Jau er innom ofte. Men skjer lite med eget stereoutstyr, er grise fornøyd med lyden så blir lite nytt å skrive om :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Savner klipsch lyden litt her i stuen og kunne tenkt meg og bytte ut t6 og c5 , med klipsch rpf6 og rcf 6 og beholde image b5 ,samt bytte ut alle subwoofrene med 2 stk 15 tommere av rpf serien. Men har lovet damen og vente nå , men skal prøve meg på litt fin snakking he he :) kan ikke love noe men det har vert svært gøy med klipsch igjen :-D

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

Største grunnen til at jeg har gledet meg til flytting. Egen veranda med sol fra morgen til kveld. Rett ut av senga på dager med sol. Kaffe og musikk på verandaen i undertøyet. Blir så bra det :)

Vis vedlegget 312952 Vis vedlegget 312953
    Ser du nyter været selv på varanden , heldig du som kan spille fra høyttalerne dine og få lyden ute slik. Og den firbente du har var en skikkelig tøffing :)

Mvh Imagine

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jau er innom ofte. Men skjer lite med eget stereoutstyr, er grise fornøyd med lyden så blir lite nytt å skrive om :)
    Sant. Skjer egentlig like lite hjemme her om dagen på stereobiten. Du har jo fått smaken på RF mkII til pølsepris, så det er ikke så ille når det ikke nødvendigvis må koste skjorta for at det skal låte godt. Nå har du forsåvidt en rimelig greit dyr forsterker koblet opp mot de, men Klipsch kan kombineres med så mangt :)

Er egentlig ganske så fornøyd selv med lydbildet som durer og går på stua om dagen. Ble som sagt noe helt annet med en ny leilighet og akustikk. Vært moro med litt oppgraderinger, men man prøver la det ligge til noen større planer ved en senere anledning. Har forsåvidt heller ikke råd for tia til de helt store oppgraderingene.

Ser du nyter været selv på varanden , heldig du som kan spille fra høyttalerne dine og få lyden ute slik. Og den firbente du har var en skikkelig tøffing :)

Mvh Imagine
    Ja, det er ikke så verst :)

Nå skal det sies at været har vært på den labre siden etter at vi har flyttet. Kan vel telle timer med sol på ei hånd, så det har ikke vært helt det store med lyd på verandaen. Tar jeg ikke feil, så har det vært den mest regnfulle april i manns minne her i Trondheim.

Bikkja er nok en "tøffing", men samtidig tidenes pingle. Stapeis av en annen verden mtp. valpefakter. Klør i kjeften pga. felling av tenner, nye som kommer til. Så både interiør og vi mennesker får gjennomgå. Var sytete og veldig redd for det meste i starten når vi fikk han (ca. 7 uker siden), men han kommer seg for hver dag som går :)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.690
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Flotte tråder, denne og Imagine sin :)

Asylet trenger sårt til slike tråder hvor snippen er løs. Keep up the good work!

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk, Lars Erik.

Folk er forskjellige. Sentralen burde være såpass oppegående at det er plass til de fleste. Hadde vært kjedelig om alle skulle fulgt en og samme retning.

Tenker spesielt på oppgulpet som har kommet fra enkelte brukere mot andre brukere. Det finnes tross alt noe som heter blokkering, ser man seg lei på hva enkelte skriver her på bruket. Nå føler ikke jeg meg truffet av noe slikt, men man har merket en litt "sur" stemning her de siste månedene.

Flere som har valgt forlate sentralen f.eks.

Blir uansett ikke den mest aktive tråden fra min sin side. Rolig rundt det meste om dagen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.690
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^ Det er dessverre blitt slik her inne at noen mener alt skal og kan måles. Og dette må de fortelle om i alle tenkelige og utenkelige tråder. Selv om deres bidrag slett ikke er ønskelig. De glemmer det viktigste; at musikk handler om følelser og at veien er målet. Deres tap, selv om irrirasjonsnivået over disse til tider kan bli vel høyt.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Tenkte ikke på noen spesiell "gruppe", Lars Erik, men de som absolutt må kritisere enkeltindivider :) Men, nok om det :)

Sola har vist sitt blide åsyn her i Trondheim fram til nå. Har fått noen etterlengta timer på verandaen med høyttalere som tyter ut musikk.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    For en knall start på helga :)

Fra minusgrader og snø i natt, til sol og "sommer" i dag.

IMG_6474.jpg

Musikk og sol gjør underverker med humøret og topplokket

Til og med, Rex setter pris på sol og "sommer".

11100346_10155519956010515_2852750374457890788_n.jpg

Noen kompromiss måtte inngås mtp. "stygg" stereo og liten vegg til stereo og TV når vi flyttet i ny leilighet. Dessverre så har det gått utover forsterkere og HT, men det går heldigvis ikke utover lyden.

JBL'ene vil uansett ikke bli lagt ut for salg, så noen riper får man bare tolerere. De blir satt på loftet ved neste bytte av musikkformidlere.

IMG_6478.jpg

God helg, alle mann! :) Vært en særdeles god start på helga her i gården.

Mvh. Ainners og Rex.

Vedlegg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Se der ja. Litt feel good oppdatering. Topp det Anders :)

God helg til deg med frue og dyr :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Takk, X'ern :)

Kurant vær i dag også, så det ser ut til at man skal få en fin, fin dag.
    Det er faktisk helt topp her oppe også i dag.. skyfri himmel og solen steiker.. bare synd det er en litt kald vind og at temperaturene enda ikke er noe topp her oppe.. :)
    Men men.. bikkja trives i allefall.. han ligger på baksia av huset i sola og koser seg.. vært ute siden 10 i morrest.. :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Gidder ikke mer nå.

Knappe 5 dager med sol siden vi flyttet inn i ny leilighet (28 mars). Regnet tok livet av potteplanten jeg hadde kjøpt til verandaen. Regnet gir meg snørr og harkete hals. Blaut hver bidigste dag. Får ikke klipt plen for huseierlaget der jeg bodde tidligere.

Attpåtil så har bikkja blaut mage fra en annen verden pga. skifte av for. Måtte opp tre ganger i natt for tørking av oppkast og blautskit på gulvet.

Selger stereoen, tar en tur ti varmere strøk. Setter bikkja i bur på verandaen med en mat dispenser. Vann er tydeligvis ikke noe problem. Kommer meg i det minste til Oslo for kronasjene man får igjen for mikkmakket.

Gir opp! Det skal ikke være lett.

Lørdag6. juni12–18Søndag7. juni12–18Mandag8. juni14–20Tirsdag9. juni14–20Onsdag10. juni14–20Torsdag11. juni14–20Fredag12. juni14–20Lørdag13. juni14–20
    12°13°10°13°12°12°13°
    7,7 mm0,3 mm0 mm0 mm0 mm0 mm2,4 mm2,6 mm

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Gidder ikke mer nå.

Knappe 5 dager med sol siden vi flyttet inn i ny leilighet (28 mars). Regnet tok livet av potteplanten jeg hadde kjøpt til verandaen. Regnet gir meg snørr og harkete hals. Blaut hver bidigste dag. Får ikke klipt plen for huseierlaget der jeg bodde tidligere.

Attpåtil så har bikkja blaut mage fra en annen verden pga. skifte av for. Måtte opp tre ganger i natt for tørking av oppkast og blautskit på gulvet.

Selger stereoen, tar en tur ti varmere strøk. Setter bikkja i bur på verandaen med en mat dispenser. Vann er tydeligvis ikke noe problem. Kommer meg i det minste til Oslo for kronasjene man får igjen for mikkmakket.

Lørdag6. juni12–18Søndag7. juni12–18Mandag8. juni14–20Tirsdag9. juni14–20Onsdag10. juni14–20Torsdag11. juni14–20Fredag12. juni14–20Lørdag13. juni14–20
    12°13°10°13°12°12°13°
    Ligger ute å soler meg nå, ha en strålende dag :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Gidder ikke mer nå.

12°13°10°13°12°12°13°
    Ligger ute å soler meg nå, ha en strålende dag :)
    Dere er bortskjemte sørover. Alltid vært.

Det finnes heldigvis et lite håp om sol til uka. Tvi, tvi.

Mandag8. juni12–18Tirsdag9. juni12–18Onsdag10. juni14–20Torsdag11. juni14–20Fredag12. juni14–20Lørdag13. juni14–20Søndag14. juni14–20Mandag15. juni14–20Tirsdag16. juni14–20
    10°10°10°10°10°10°10°10°11°
    0 mm0,3 mm2,6 mm2,2 mm0 mm2,6 mm0 mm0 mm0 mm

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    En sjelden, men god oppdatering (for min egen del i hvert fall).

En sånn en liten forsterker, som jeg håper gir litt mer til JBL'ene. Leser i det minste at andre på nett har hatt god erfaring med 4312E på samme forsterker. Time will sjå...

Siste status

Sendingen er innlevert til Posten/Bring

07.08.2015 16:05, 1317 BÆRUMSVERK.

God helg!

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sitt no her med kaffekoppen. Pakken har i det minste kommet seg til Trondheim.

Nå gjenstår det se hvor lang tid det tar fra terminal til postkontor. Kribler litt smålig i kroppen. Lenge siden sist.

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Grattis Anders. Bør bli bra det. Må fortelle om hva du synes etterhvert.
    Kunne godt tenkt meg å teste den der jeg og... Men er jo ekstremt fornøyd med det jeg har og, så skal nok ikke friste skjebnen med noe anna på leeeenge... Tror jeg :) om noe ånytt kommer i hus, blir det nok noe vintage.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    En nett liten Yamaha A-S2100.

Har ikke hørt noe spesielt på den fram til nå, men at det er en real oppgradering fra det som sto der tidligere, det kan jeg vel allerede slå fast.

:)
    Hei Anders.
    Lenge siden. Hvordan går det med nyleilighet , naboer og ikke minst den lille firbeinte?

Gratulerer med ny amp! Mosfet blir skjelden feil :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    cool gratulerer med fin forsterker :)
    Takk :) Synes ikke den ser så verst ut selv heller.

Grattis Anders. Bør bli bra det. Må fortelle om hva du synes etterhvert.
    Kunne godt tenkt meg å teste den der jeg og... Men er jo ekstremt fornøyd med det jeg har og, så skal nok ikke friste skjebnen med noe anna på leeeenge... Tror jeg :) om noe ånytt kommer i hus, blir det nok noe vintage.
    Har ikke fått noen alenetid enn så lenge, men det er mye ryddigere i lydbildet. Bromlebassen forsvant med bytte av forsterker. Nesten så den kan minne om en litt varm og røraktig lyd. Liker det så langt :)

Luktet på LM Audio selv, men det ble ikke den her gangen. Ville ha noe med litt futt i puppen, mtp. bytte av HT senere. Noe jeg tror A-S2100 har litt av. Den er dypere enn den er bred, rimelig tung sak. Tyngste og største jeg har hatt i hus så langt.

Vintage er moro. Har jo selv hatt det til JBL'ene en god stund nå, men det kan se ut til at de blir pakket bort for en stund etter at A-S2100 kom i hus. Abrahamsen V6 står seg forsåvidt godt her enda. Blir nok ikke byttet med det første.

m du gpt ødelveeleelene avrew vøre hundrfe som syklioeir. For tut!
    Og så natt til en tirsdag da, John_H....
    Ja, hva John Harald har bedrevet med i natt får han svare på :)

En nett liten Yamaha A-S2100.

Har ikke hørt noe spesielt på den fram til nå, men at det er en real oppgradering fra det som sto der tidligere, det kan jeg vel allerede slå fast.

:)
    Hei Anders.
    Lenge siden. Hvordan går det med nyleilighet , naboer og ikke minst den lille firbeinte?

Gratulerer med ny amp! Mosfet blir skjelden feil :)
    Det går fint i den nye leiligheten :) Ingen skummel naboklage har dukket opp så langt, men det spilles heller ikke musikk på det høyeste volumet. Bikkja vokser og gror. Har fortsatt mye av energinivået til en liten valp. Noe han tross alt fortsatt er.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    masse tekst... men BILDER mann!!! ;)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med ny forsterker. Hørt mye bra om denne. Artig å se nye bilder av bikkja og :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn